20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 151319 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #135 på: 18. Feb. 2012, 17:52 »
 :)

Det var et forsøk på et humoristisk poeng om at Huseklepp (som nesten aldri mottar lønn) sikkert er en type som Lysbakken (Brann-fan) liker godt, ettersom dei mest ekstreme i SV har ein viss forakt for folk som tjener over enn ei viss inntektsgrense.

Og så et nytt stikk til Lysbakken om at han sikkert kan bidra med sponsormidler frå statskassa, ettersom han den siste tida har vore i søkelyset til media for nettopp dette (jf. dette jenteforsvarsgreiene til SU).

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 18. Feb. 2012, 18:12 »
Er vel meir sannsynleg at han går til Rangers. Huseklepp må jo fortsette trenden med å gå til klubbar på økonomisk vidvanke!

Hehe, godt poeng. Han har ikke akkurat hatt flaksen med seg når det gjelder valg av klubber. Og i generelle økonomiske nedgangstider blir det jo ekstra ille å være "fanget" i slike konkursklubber, da det skal mye mer til for at andre klubber blar opp penger for å kjøpe deg fri. Det er jo én grunn til at jeg har et ørlite håp om Brann-retur. Men det krever garantert at det nesten utelukkende blir finansiert av investorer.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 18. Feb. 2012, 20:08 »
Ikke diss janne! Han er gud!
Jeg må bare disse Janne. Det er ikke mulig å komme utenom. Det jeg har hørt er at en viss Daniel Nannskog har vel så mye av æren for Stabæks suksess, som JJ.

Tja er vel laget i sin helhet som skal ha æren. Janne var fantastisk for oss, og fortsetter å være fantastisk ved å ikke være fantastisk for dere :P Men min tippeligainteresse har dabbet av noe kraftig de siste årene, og følger knapt med lenger. Når jeg først har sett en kamp må jeg slite med å holde meg våken gjennom hele kampen. Takk gud for PL!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 19. Feb. 2012, 19:32 »
:)

Det var et forsøk på et humoristisk poeng om at Huseklepp (som nesten aldri mottar lønn) sikkert er en type som Lysbakken (Brann-fan) liker godt, ettersom dei mest ekstreme i SV har ein viss forakt for folk som tjener over enn ei viss inntektsgrense.

Og så et nytt stikk til Lysbakken om at han sikkert kan bidra med sponsormidler frå statskassa, ettersom han den siste tida har vore i søkelyset til media for nettopp dette (jf. dette jenteforsvarsgreiene til SU).
Er det bare meg, eller mistet vitsen din totalt gjennomslagskraft når du ble nødt til å forklare den?
Selv jeg, som er venstreradikal, Lysbakken-fan og Brann-hater lo godt av denne. Dog var ikke forklaringen like morsom  :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 19. Feb. 2012, 21:38 »
http://www.dagbladet.no/2012/02/19/sport/fotball/brann/amin_askar/20310583/

Moro. Det som faktisk bekymrer meg mest: Er ikke han en av de mange filme-gutta i FFK? Mener å huske det. Det bør han i så fall legge fra seg i Brann.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #140 på: 20. Feb. 2012, 09:17 »
Kan bare huske pinlige episoder fra Hussain og El Younossi i fjor i hvert fall, vet ikke om Askar har vært i søkelyset for noe slikt tidligere. Håper ikke det.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 20. Feb. 2012, 12:20 »
http://www.brann.no/nyheter/to-spillere-til-medisinsk-test/

Brann signerer Niasse også! Dette ser veldig bra ut. Dersom han slår til, i tillegg til minst én av de nye forsvarsspillerne, så har vi plutselig en stall som kan hevde seg bra i TL.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #142 på: 20. Feb. 2012, 13:43 »
Begynner å se ut som et sterkt lag. Gleder meg til sesongen begynner nå.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 20. Feb. 2012, 19:29 »
I følge TV2 Sporten vil Askar tjene 1,3mill i året. Ikke rart norsk fotball sliter økonomisk!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 20. Feb. 2012, 20:49 »
Er vel investorer som betaler ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 20. Feb. 2012, 20:52 »
Uansett. Det setter jo en standard for norske lønninger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 20. Feb. 2012, 20:58 »
Enig. Han er pokker meg ikke verdt en slik lønn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 20. Feb. 2012, 21:53 »
Om han er verdt en slik lønn eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Jeg kjenner ikke nok til fyren, verken ferdigheter eller potensiale. Men avtalen er jo veldig bra for Brann så vidt jeg kan forstå, og da bryr jeg meg ekstremt lite om hvilke negative konsekvenser det eventuelt måtte ha for andre norske klubber. De blir uansett minimale.

Brann er generelt sett faktisk blant de snilleste guttene i klassen økonomisk sett for tiden, og er blant de få norske klubbene som nærmest har gjennomgått hele hestekuren etter finanskrisen. 
« Siste redigering: 20. Feb. 2012, 21:57 av Berntsen »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 20. Feb. 2012, 22:13 »
Det lukter ille av at en såpass begrenset spiller får en så vanvittig lønn.

Askar er en god spiller, men ikke SÅ god. Han er en kjempesignering for Brann. Men han er pokker ikke verdt slike summer. Det var på grunn av slike vanvittig høye lønninger at norske klubber slet ekstremt økonomisk for et par år siden. Sakte, men sikkert er økonomien i ferd med å bedre seg, og så kommer Hardball på banen og gir han en slik lønn? Det er bare håpløst.

Steffen Iversen tjente slike summner, men det gjorde han nesten utelukkende på prestasjonsrettede bonuser. Han hadde en grunnlønn på nivå med de dårligst betalte i klubben.

Sier ikke at alle skal gjøre det på samme måte. Men hvis denne summen er grunnlønn, uten bonuser, er det rent vanvidd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 20. Feb. 2012, 22:22 »
Jeg kan berolige deg med at Brann budsjetterer med urealistisk lave inntekter og nullbudsjett, så for oss blir det ikke noe problem. Vi klarer oss veldig bra økonomisk for tiden (og edrueligheten vår er den viktigste grunnen til at Hardball er villige til å investere i oss igjen), til forskjell fra under den elendige driften rundt 2008. Og om dette på en eller annen måte har negative konsekvenser for andre norske klubber, så er jo det tross alt bare en positiv side-effekt for oss. :)