20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 152868 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #90 på: 30. Jan. 2012, 14:10 »
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article222194.ece 

Hvis vi får Farnerud så kan jeg akseptere at vi ikke fikk Andersson. Av Stabæk-spillerne ville sto Farnerud øverst, deretter Mix, Andersson og Hedenstad.

Apropos Bakenga-salget, så var det ingen overraskelse at Bakenga ville hoppe på denne muligheten (penga). Henriksen tror jeg hadde for mye å tape, i og med at han er veldig nær en landslagsplass, som igjen kan gi han bedre vilkår i en utenlandsk klubb litt seinere.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 30. Jan. 2012, 15:07 »
Jeg skjønner ikke et fnugg av hva vi er ute etter Farnerud for. Hva pokker skal vi med enda en sentral midtbanespiller?

Vi har Issah, Henriksen, Svensson. Berntsen, Midtsjø, Selnæs, (delvis) Chibuike, (delvis) Dockal.
Hva med å kjøpe en høyreback i stedet?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 30. Jan. 2012, 15:33 »
Kreativet synes jeg vi mangler, men ser poenget med at vi har mange der.
Enig i at både midstopper og høyreback bør prioriteres før en midtbanespiller, men så kan vi jo få alt siden Farnerud sin kontrakt snart går ut.

Edit: Kontrakten har gått ut, og i samme artikkel nevnes både Strandberg og Vilsvik. To norske og unge spillere.
Bobby Robson:

Peter

• Gjest
« Svar #93 på: 30. Jan. 2012, 15:36 »
Ny spiss burde vel også prioriteres.
Prica er veldig stasjonær og er vel på vei bort(?) og Chibuike er en sånn opp-ned spiller. Lite stabil, og er veldig god i perioder og svak i andre. Bakenga vil bli savnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 30. Jan. 2012, 16:01 »
Prica har neppe særlig store planer om å signere ny kontrakt med RBK, så han vil nok "tenke seg om" helt til kontrakten går ut etter sesongen, og han kan gå vederlagsfritt til Helsingborg. Prica er også en humørspiller, og er noe utsatt for skader. Så ja, RBK bør helst investere i ny spiss også ja, spesielt siden Iversen i mine øyne ikke er tilstrekkelig erstattet. Chibbe er god, men ustabil, men er mer en playmaker-type, enn en målscorer. Iversen var begge deler.

Men høyreback, stopper og spiss? Det får da være grenser for hva man skal forvente av Erik Hoftun.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 30. Jan. 2012, 17:33 »
Blir vel til at vi får se Daniel Kvande, Christoffer Aasbak og Alexander Sørloth i løpet av sesongen...  ::)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #96 på: 30. Jan. 2012, 18:39 »
Jeg skjønner ikke et fnugg av hva vi er ute etter Farnerud for. Hva pokker skal vi med enda en sentral midtbanespiller?

Godt mulig det er prioriteringsfeil av RBK med tanke på høyrebackplass blant annet, men Farnerud er da en av Tippeligaens klart beste midtbanespillere sånn jeg ser det. Nå er han også gratis, så det å få han vil ikke være annet enn et kupp.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 31. Jan. 2012, 00:00 »
Ryktes at summen for Bakenga er opp mot 20 millioner + 10-15 % av et eventuelt videresalg. Så hvis han blir en suksess kan dette bli meget innbringende. Tipper vi pengemessig da har råd til en Farnerud gratis + back og eventuelt stopper. Tror ikke spiss blir prioritert da både Berntsen og Fredheim Holm kan brukes i en hengende spissrolle. Selv om en ung norsk spiss på benk ikke hadde vært feil, eventuelt Tarik  :wub:

Men som det sies, skeptisk til Hoftun.
Bobby Robson:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 31. Jan. 2012, 11:27 »
Hoftun har jo merkelig nok begynt å si ting som at vi "ikke har god tid" og "noen spillere". Det er jo helt nye takter fra den kanten. Ser ut til at han har hatt godt av å få en "assistent", som kan lære han hvordan jobben skal gjøres.

En sportsdirektør med støttehjul, en daglig leder med støttehjul, der har du Norges en gang så stolte flaggskip, Rosenborg Ballklub. :grine:

Jeg kunne tenkt meg en mer utpreget spydspiss enn Tarik, selv om jeg på ingen måte takker nei til han heller.

Og jeg mener vi trenger en spiss, all den tid vi sliter big time hvis Prica blir ute i lengre tid. Verken Chibbe, DFH eller noen av midtbanespillerne er særlig egnet som "spydspiss". Men jammen har vi ikke solgt unna begge spissreservene våre nå, så noe må man se til å få inn. Synes ikke akkurat Robin Bjørnholm er mye å skryte av.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 01. Feb. 2012, 13:01 »
Fredrik Stoor inn! Liker det, en spiller som på grunn av Andresen sin filosofi ikke har fått utnyttet sitt potensiale offensivt.
Bobby Robson:

Peter

• Gjest
« Svar #100 på: 01. Feb. 2012, 15:21 »
Fredrik Stoor har gått til RBK. Hva synes folket?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 01. Feb. 2012, 15:41 »
Når han ikke var god nok for VIF 2011, så kan jeg ikke akkurat si jeg er imponert.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 01. Feb. 2012, 23:45 »
Fredrik Stoor har gått til RBK. Hva synes folket?
Bedre enn Høiland, men ikke akkurat noen drømmesignering.
Hadde helst sett Jääger, som også ville gått gratis. Men det blir for avansert og uprøvd for Hoftun.

Peter

• Gjest
« Svar #103 på: 01. Feb. 2012, 23:48 »
Hvorfor går egentlig Stoor gratis? Han signerte jo en 3 års kontrakt med VIF forrige vinter.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 01. Feb. 2012, 23:57 »
VIF var generelt dårlige i fjor da. I tillegg spiller Andresen en taktikk som sier at backer ikke skal være med opp, så det passer Stoor meget dårlig da han er best offensivt. Har trua på at han passer bedre inn i RBK og kan finne tilbake til Stoorformen ;)
Bobby Robson: