20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00  (Lest 81136 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00
« Svar #480 på: 10. Des. 2011, 19:06 »
Stiller meg bak den børsen. 4 er en dårlig karakter, og noe lavere synes jeg ikke man behøver for å dømme Perch heller, tross alt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #481 på: 10. Des. 2011, 19:06 »
Og Thiago Silva er heller ikke så høy.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #482 på: 10. Des. 2011, 19:07 »

Gjorde et taktisk feilvalg i dag Pards. Han skulle ha startet med Smith

Er du seriøs? Plis si du kødder? Det var vel det eneste han gjorde riktig idag.

Det var vel Ba som tapte duellen på 3 målet. Kven som kunne lukta kor ballen gjekk etter det er vel litt vanskeleg å seia. Perch viser vertfall på alle måla at han ikkje har nivået. Ja, Simpson er ikkje so høg. Derfor han posisjonerar seg veldig godt og brukar farten sin slik at han kjem foran desse to store til Norwich. Men det kjem ikkje so noko sjokk at du kan innrømma at Simpson var faktisk god som midtstoppar. For å ta ein "Thomas"; Hadde Colo og Simpson spelt idag so hadde ikkje me sluppe inn 4 mål, og då hadde me vunne kampen.  :)
Gosling må jo desverre ta ein god del skuld her og.

I åpent spill var Simpson brukbart med. Men å si at han er en god midstopper  forteller jo litt hvor forelsket du er i ham. En mann på av den høyden er ikke god nok for midstopperplass i PL, punktum. I tillegg, nettopp pga at Simpson er så liten, så er det Perch som fikk den vanskelige oppgaven med å markere Holt. Tror du Simpson ville løst denne så mye bedre om det var han som ble satt til den jobben? Jeg tviler. Men Perch var også dårlig. Amatørmessig felling på 2-1 målet. Mannen stod jo med ryggen mot mål, langt unna.

Eg seier vel ikkje at han er ein god midtstoppar, men at i dag greidde han seg godt. Og det gjorde han til tross for at han er høgreback og ikkje har høgde som ein stoppar bør ha. Det er no nok av stoppara som ikkje er 1,90. Han er smart, god til å posisjonera seg og rask. Hadde det ikkje vore for Perch og Gosling sine feil so hadde me teke poeng. Sjølvsagt var heile laget under pari, og ein kunne jo sjå at heile forsvarsfiraren var ny. Det var ikkje so mykje hjelp å få på kantane og Norwich kom lett til innlegg. So her er det mykje å ta tak i, men eg føler at det er dei personlege feila som øydelegg for oss. Akkurat som med mot City, der ein ikkje kan komma vekk i frå at Raylor gjer to store feil og vips so er det 2 mål i mot.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #483 på: 10. Des. 2011, 19:07 »
For ikkje å snakke om Cannavaro, Frode!

Puttet han på nå.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #484 på: 10. Des. 2011, 19:09 »
Synes absolutt Santon fortjener ståkarakter i dag. Vi må jo påregne en del tabber og ustøheter da fyren enda har til gode å spille regelmessig. Vi så mye av det som bor i han og vi bør kanskje være forsiktige med å dømme han for mye etter denne kampen da det var mye muffins i lagoppstillingen. Jeg håper absolutt at vi får se Santon mer fremover!

Simpson gjorde forøvrig en tilfredsstillende kamp i dag. Om vi tar høyde for forutsetningene så vil jeg si at han var overraskende god.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #485 på: 10. Des. 2011, 19:10 »
Jeg er enig med Frode, Hans og torfinn her nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #486 på: 10. Des. 2011, 19:12 »
Jeg driver å ser på dobbeltrifler til jaktbruk for tiden. i det kaliberet jeg vil ha, 9,3x74R - koster patronene rimelig mye. Jeg er likevel villig til å spandere èn av dem på Perch. UBRUKELIG.
If it has tits or wheels, count on problems!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #487 på: 10. Des. 2011, 19:13 »
Angående høyde, så trenger ikke det ha noe å si. Spenst og timing kan veie opp for det. Roberto Ayala og Carles Puyol er eksempler på spillere som er akkurat på centimeteren like høye som Simpson, og de klarer/klarte seg utmerket i luftrommet og på stopperplass. Ayala var jo helt dominant i luftrommet i sin tid. Fabio Cannavaro er 2 cm lavere enn alle de 3 førstenevnte.  ;)
Kilde er ESPN.
Simpson er 173 cm og de du nevner er 176 og 178 cm så de er nok ikke akkurat på centimeteren like høye. Men innenfor rimelighetens grenser er jeg enig i at høyde, selv om det helt klart er en fordel, ikke er en nødvendighet for å spille stopper.

Edit: Kilde er Wikipedia, FM2012, united.no, PES, goal.com
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 19:17 av Hughie »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #488 på: 10. Des. 2011, 19:18 »
Angående høyde, så trenger ikke det ha noe å si. Spenst og timing kan veie opp for det. Roberto Ayala og Carles Puyol er eksempler på spillere som er akkurat på centimeteren like høye som Simpson, og de klarer/klarte seg utmerket i luftrommet og på stopperplass. Ayala var jo helt dominant i luftrommet i sin tid. Fabio Cannavaro er 2 cm lavere enn alle de 3 førstenevnte.  ;)
Kilde er ESPN.
Simpson er 173 cm og de du nevner er 176 og 178 cm så de er nok ikke akkurat på centimeteren like høye. Men innenfor rimelighetens grenser er jeg enig i at høyde, selv om det helt klart er en fordel, ikke er en nødvendighet for å spille stopper.

Ikke ifølge ESPN. Den jeg har som kilde som jeg skrev.

http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/83177/danny-simpson?cc=5739

Vet ikke hva du benytter for den der, men........

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #489 på: 10. Des. 2011, 19:19 »
Så på det på wikipedia jeg også, men på klubbens hjemmesider er Simpson 1.77. Eneste måten å gjøre det riktig på er å invitere dem inn i stua og kontrollmåle. :D

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 10. Des. 2011, 19:25 »
Hva er greia med å bytte i det 89min? Håpløst!!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #491 på: 10. Des. 2011, 19:33 »
Jeg driver å ser på dobbeltrifler til jaktbruk for tiden. i det kaliberet jeg vil ha, 9,3x74R - koster patronene rimelig mye. Jeg er likevel villig til å spandere èn av dem på Perch. UBRUKELIG.

Smart. Då kunne vi bare putta inn Kadar, så hadde alle problemer vert løst.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #492 på: 10. Des. 2011, 19:37 »

:smith:
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #493 på: 10. Des. 2011, 19:38 »
Ikke ifølge ESPN. Den jeg har som kilde som jeg skrev.

http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/83177/danny-simpson?cc=5739

Vet ikke hva du benytter for den der, men........
Ja som sagt så oppgir jeg noen av kildene mine i edit så det er det jeg benytter for den der. Ved søk på google oppgir de fleste steder 173 cm eller 5'8", selv om jeg finner 178 på et sted og 177 på Newcastle sine sider og 175 cm på ett annet sted. Var kanskje litt i overkant bombastisk så skal ikke avvise helt at han faktisk er 178cm, men det er altså flest steder som oppgir 173 ifølge google iallefall. Morsomt at det er så stort sprik forøvrig, lyver han på høyden? :D

Hernandez er 173(?) cm og selv om bilder og måter å stå på kan variere så ser ikke Simpson 5 cm høyere ut her:

Edit: Etter å ha letet mer så ser jeg høyden til Hernandez ser ut til å være like enigmatisk for han som den er for Simpson da høyden til erta varierer fra 172-175 cm. :D
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 19:44 av Hughie »

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 10. Des. 2011, 19:48 »
Neste kamp er på hjemmebane. Hvis Colo er tilbake skal vi gruse Swansea. Deilig at Ba putter 2 mål idag. Viser at han holder høy klasse og at han er i kjempeform. Dette skal Swansea få merke neste helg.

Jeg er en av dem som har støttet Raylor sine starter. Men Santon leverte en meget godt kamp idag. Når samarbeidet mellom han og Jonas blir bedre kommer vi til å ha et kjempe angrepsvåpen.

Vet ikke hvor mange helhjerta overlapper han kom på? 5-6 stk? Fikk vell ikke ballen en eneste gang.. I tillegg var han med framover uten å komme på overlapp også. Virket veldig stødig med ballen. spessiellt de første 15 min. Håper det kan bli en standard.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /