20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00  (Lest 81177 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00
« Svar #465 på: 10. Des. 2011, 18:32 »
Godt observert. Men ser du rundt periodene Norwich skårte, tror jeg du finner at de dominerte ballinnhavet i de periodene.  I 2. omgang lå vi godt etter i ballinnehav, helt til Gosling ble utvist og vi fikk 2. målet. Da hadde vi  - mot forutsetningene - et ballinnehav på over 60%, med Golsing utvist. Derav ble ballinnehavet justert i vår favør. Mitt poeng er at vi med guthrie på laget ville ha dominert ballspillet i større grad, hvilket kan være viktig om man ønsker å få i gang vingene og få med seg poeng på bortebane.

Jeg registrerte ikke dette i noe særlig grad. Synes det var en jevnspilt kamp med ganske likt ballinhav, noe også statistikkene viser. Gosling var god til å komme seg inn i boksen og er heller ikke så dårlig teknisk at vi taper så mye ballinhav med han på banen.

Possession: Norwich 49% - Newcastle 51%
Attempts on target: Norwich 11 - Newcastle 8
Attempts off target: Norwich 2 - Newcastle 3
Corners: Norwich 7 - Newcastle 2
Fouls: Norwich 9 - Newcastle 8

Fra BBC

Kampen blir tapt på grunn av dårlig dekning og skader. 3 dødball mål imot, pluss ett på innlegg. ikke overaskende når man ser på forsvarsfireren, eller midtbane fireren for den saks skyld. Ingen store sterke  spillere som er gode i luftrommet der. S. Taylor var og blir sårt savnet.
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 18:37 av Frode »

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #466 på: 10. Des. 2011, 18:33 »
FAEN!
James Perch har ingenting på en fotballbane å gjøre. Ble rett og slett flau og småkvalm av å se en så utrolig svak spiller. Forhåpentligvis danner Coloccini og Simpson stopperparet neste kamp.
Irriterer meg også at Ben Arfa ikke spiller idag. Med han på banen, hadde vi kanskje klart å holde mer på ballen. Når det er sagt, synes jeg Ameobi tok seg opp i andre omgang. Etter at Gosling ble utvist, ble det kanskje vanskelig for Pardew å sette inn Ben Arfa, selv om jeg mener at han kunne gått inn sentralt.

Veldig skuffet over Gosling idag. Han gjorde endel feil, gir bort ballen på 3-1 målet og blir utvist. Obertan skuffer også ekstremt idag, og det er på tide at Pardew setter ham ut av laget.

Simpson, Santon, Cabaye og Ba gjør en god kamp.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #467 på: 10. Des. 2011, 18:38 »
Gler meg til revansjen på St.James Park. Utruligt surt å tape mot eit lag som Norwich.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #468 på: 10. Des. 2011, 18:43 »

Gjorde et taktisk feilvalg i dag Pards. Han skulle ha startet med Smith

Er du seriøs? Plis si du kødder? Det var vel det eneste han gjorde riktig idag.

Det var vel Ba som tapte duellen på 3 målet. Kven som kunne lukta kor ballen gjekk etter det er vel litt vanskeleg å seia. Perch viser vertfall på alle måla at han ikkje har nivået. Ja, Simpson er ikkje so høg. Derfor han posisjonerar seg veldig godt og brukar farten sin slik at han kjem foran desse to store til Norwich. Men det kjem ikkje so noko sjokk at du kan innrømma at Simpson var faktisk god som midtstoppar. For å ta ein "Thomas"; Hadde Colo og Simpson spelt idag so hadde ikkje me sluppe inn 4 mål, og då hadde me vunne kampen.  :)
Gosling må jo desverre ta ein god del skuld her og.

I åpent spill var Simpson brukbart med. Men å si at han er en god midstopper  forteller jo litt hvor forelsket du er i ham. En mann på av den høyden er ikke god nok for midstopperplass i PL, punktum. I tillegg, nettopp pga at Simpson er så liten, så er det Perch som fikk den vanskelige oppgaven med å markere Holt. Tror du Simpson ville løst denne så mye bedre om det var han som ble satt til den jobben? Jeg tviler. Men Perch var også dårlig. Amatørmessig felling på 2-1 målet. Mannen stod jo med ryggen mot mål, langt unna.

Vegard: shola ble satt inn fordi han ga oss sårt tiltrengt høyde på dødballer og innlegg i mot . Det var de neste gangene Norwich var farlige. Jeg la faktisk ikke merke til det i 1. , men i 2. omgangen så jeg hvor mye han jobbet bakover. Han var inne på vår egen 16m når Norwich hadde ballen for å ta seg av potensielle innlegg.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 10. Des. 2011, 18:50 »
Vi spiller ikke med en eneste rendyrket stopper idag, og det merkes på duellene og markeringene. Slepper inn på 4 innlegg..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #470 på: 10. Des. 2011, 18:50 »
Registrerer at de fleste er imponerte over Simpsons kamp i dag, men...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 10. Des. 2011, 18:54 »
Hva synes vi om Santon i dag? Synes han klarte seg greit, men hadde forventet meg mer av han offensivt. Men jeg tror Jonas er en spiller det er vanskelig å spille med, så det ligger nok noe i det. Håper Pardew gir Santon tillitt på backen framover nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 10. Des. 2011, 18:56 »
Jeg syns han greide seg fint. Litt rusk defensivt - men det må en også regne med. Viser også et par spennende ting offensivt. Håper nå han forblir i laget og at Raylor skyves ut når vi har stoppere tilbake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 10. Des. 2011, 18:58 »
Hva synes vi om Santon i dag? Synes han klarte seg greit, men hadde forventet meg mer av han offensivt. Men jeg tror Jonas er en spiller det er vanskelig å spille med, så det ligger nok noe i det. Håper Pardew gir Santon tillitt på backen framover nå.

Joda, han gjorde seg ikke bort i dag. Litt heldig med den handsen i første omgang som fort kunne vært straffe.

Santon kan bli en klasse back han når han blir vant til PL. (Evra og Vidic var jo skandale da de ble introdusert for PL januar for 4-5 år siden) så det vil ta litt tid.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #474 på: 10. Des. 2011, 19:01 »
Jeg er også imponert over Simpson. Han gjør mer enn hva man kan forvente. Men størrelsen gjør at han ikke "kan" spille der. Han kan rett og slett ikke vinne i lufta. Om jeg ikke tar feil så var vel i dag første kampen Lambert starta med både Morison og Holt. Han visste hva som ventet, siktet og traff blink. Perch viste at den brukbare andreomgangen mot Chelsea var et blaff, og da kunne man like gjerne stilt med Kadar. Slik er veldig lett å vite i ettertid, og en spiller uten tillit såpass at han ikke har eget draktnummer er sannsynligvis ikke så mye bedre. Gosling har 10 helsvarte minutter, der han gir bort en scoring og blir utvist. Det var helt greit siden han allerede hadde gult. Dog synes jeg at direkte rødt var i strengeste laget. Raylor og Santon var omtrent like skrøpelige defensivt, Norwich kom til altfor mange innlegg. Offensivt beviste Santon etter min mening nok til å få starte neste gang også, gjerne med samme firer som i dag, men med Colo inn for Perch. Cabaye var god, men ikke fenomenal. Trivs soleklart best med Tioté. Obertan spilte seg noe opp i andreomgang, etter en historisk svak første. Ser ut som om han trenger to solide tupp i ræva før han skjønner alvoret. Jonas var pari, i alle fall ikke mer. Ameobi synes jeg gjorde en brukbar figur, uten tvil et riktig taktisk valg å sette inn på han fra start med sine ekstra muskler og centimeter. Ba er outstanding, og er den, om noen, som skyter oss til Europa. Pri nummer én i januar SKAL være noen som kan forsvare oss dit.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #475 på: 10. Des. 2011, 19:02 »
Santon var OK. I alle fall med tanke på at det er første kamp i PL i eit nykomponert forsvar. Synest vi stod godt defensivt i 1. omgang (med unntak av når Perch gikk i duellen med Norwich-spissen på 18 m.). Nøkkelen var å stå høgt med forsvaret, for i bakrom hadde ikkje Norwich allverdens å fare med. I 2. omg blir vi dessverre pressa inn i boksen, og då blei det ein tung match for spesielt Perch.

Kan prøve med ein børs, med håp om at den ikkje er altfor farga av skuffelsen.

Krul: 5+

Raylor: 5-
Simpson: 6+
Perch: 4
Santon: 6-

Obertan: 3+
Cabaye: 7-
Gosling: 4+
Gutierrez: 5+

Ameobi: 6
Ba: 8
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 19:03 av Hans J »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 10. Des. 2011, 19:03 »
Hvordan kan du gi Perch 4? :P

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 10. Des. 2011, 19:04 »
Det var vel Ba som tapte duellen på 3 målet. Kven som kunne lukta kor ballen gjekk etter det er vel litt vanskeleg å seia. Perch viser vertfall på alle måla at han ikkje har nivået. Ja, Simpson er ikkje so høg. Derfor han posisjonerar seg veldig godt og brukar farten sin slik at han kjem foran desse to store til Norwich. Men det kjem ikkje so noko sjokk at du kan innrømma at Simpson var faktisk god som midtstoppar. For å ta ein "Thomas"; Hadde Colo og Simpson spelt idag so hadde ikkje me sluppe inn 4 mål, og då hadde me vunne kampen.  :)
Gosling må jo desverre ta ein god del skuld her og.

I åpent spill var Simpson brukbart med. Men å si at han er en god midstopper  forteller jo litt hvor forelsket du er i ham. En mann på av den høyden er ikke god nok for midstopperplass i PL, punktum. I tillegg, nettopp pga at Simpson er så liten, så er det Perch som fikk den vanskelige oppgaven med å markere Holt. Tror du Simpson ville løst denne så mye bedre om det var han som ble satt til den jobben? Jeg tviler. Men Perch var også dårlig. Amatørmessig felling på 2-1 målet. Mannen stod jo med ryggen mot mål, langt unna.

Igjen er jeg uenig med deg Inspector!
Simpson var veldig god idag og tapte omtrent ikke noen dueller, verken langs bakken eller på hodet. Perch derimot hang ikke med og var ved begge anledningene som førte til mål ikke engang i duellen, det er utilgivelig på dødball.

Angående høyde, så trenger ikke det ha noe å si. Spenst og timing kan veie opp for det. Roberto Ayala og Carles Puyol er eksempler på spillere som er akkurat på centimeteren like høye som Simpson, og de klarer/klarte seg utmerket i luftrommet og på stopperplass. Ayala var jo helt dominant i luftrommet i sin tid. Fabio Cannavaro er 2 cm lavere enn alle de 3 førstenevnte.  ;)
Kilde er ESPN.
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 19:06 av Frode »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #478 på: 10. Des. 2011, 19:04 »
Jeg er også imponert over Simpson. Han gjør mer enn hva man kan forvente. Men størrelsen gjør at han ikke "kan" spille der. Han kan rett og slett ikke vinne i lufta. Om jeg ikke tar feil så var vel i dag første kampen Lambert starta med både Morison og Holt. Han visste hva som ventet, siktet og traff blink. Perch viste at den brukbare andreomgangen mot Chelsea var et blaff, og da kunne man like gjerne stilt med Kadar. Slik er veldig lett å vite i ettertid, og en spiller uten tillit såpass at han ikke har eget draktnummer er sannsynligvis ikke så mye bedre. Gosling har 10 helsvarte minutter, der han gir bort en scoring og blir utvist. Det var helt greit siden han allerede hadde gult. Dog synes jeg at direkte rødt var i strengeste laget. Raylor og Santon var omtrent like skrøpelige defensivt, Norwich kom til altfor mange innlegg. Offensivt beviste Santon etter min mening nok til å få starte neste gang også, gjerne med samme firer som i dag, men med Colo inn for Perch. Cabaye var god, men ikke fenomenal. Trivs soleklart best med Tioté. Obertan spilte seg noe opp i andreomgang, etter en historisk svak første. Ser ut som om han trenger to solide tupp i ræva før han skjønner alvoret. Jonas var pari, i alle fall ikke mer.  :gp: synes jeg gjorde en brukbar figur, uten tvil et riktig taktisk valg å sette inn på han fra start med sine ekstra muskler og centimeter. Ba er outstanding, og er den, om noen, som skyter oss til Europa. Pri nummer én i januar SKAL være noen som kan forsvare oss dit.

:gp:

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #479 på: 10. Des. 2011, 19:04 »
For ikkje å snakke om Cannavaro, Frode!