20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00  (Lest 81244 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00
« Svar #450 på: 10. Des. 2011, 18:16 »
Hvis man ser på erfaring fra tidligere i sesongen, og Pardews tanker rundt å holde en mest mulig stabil bakre firer, så tror jeg at hvis Colo blir klar, så blir det vel han og perch i midten.

Men nå er det på tide å gi ungguttene en sjanse. Sammy utrettet mer enn Obertan gjorde, og han spilte vel bare drøyt ti minutter.

Og hvis Smith spiller neste fra start i midten, er det vel bare å satse hus og heim på Borteseier neste helg!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #451 på: 10. Des. 2011, 18:17 »
Når jeg spør om hvorfor Kadar ikke får sjangsen før Perch, så er jo det i erkjennelsen av at jeg vet at Pards og andre ikke har trua på ham, men jeg mener likevel at en som er vant til å spille midtstopper må foretrekkes fremfor en som ikke er det, når makkeren heller ikke er vant til dette. Dette har med arbeidsavklaring å gjøre.

Thomas sin forklaring av hvorfor Smith burde startet, står for seg selv. Jeg spør bare hvor mange frispark Norwich ville fått på 16-20 meter da, og vor mange mål vi da ville sluppet inn?

Jeg er enig i at Gosling ikke var god nok i ett par situasjoner som kostet oss dyrt, men at enkelte kaller ham pikktryne mm, er bare totalt på tryne. Definisjonen på pikktryner er at de spiller for andre klubber enn NUFC.
Nuff said

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 10. Des. 2011, 18:18 »
Å spille med Smith kan selvagt være selvmord, men jeg er overbevist om at han ville beskyttet midstopperene i bedre grad enn Cabaye og Golsing. Det kunne vi trengt i dag. Samtidig ville Cabaye blitt mer involert offensivt. Og det kunne vingene trengt i dag. Mot lag som Norwich er det kjemping som gjelder, og det kan smith.  Å starte med Smith mot bedre lag er selvagt galskap.
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 18:19 av Thomas »

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #453 på: 10. Des. 2011, 18:18 »
17Parker:

Jeg er helt uenig med deg i at det var feil å starte med Ameobi. Som en annen nevnte over spilte han seg stort opp i 2. omgang og var også delaktig defensivt. Han misset markeringen på ett av målene, men spilte overall en godkjent match i mine øyne.

At Obertan startet er jeg helt enig med deg i at var feil, men har helt gitt opp at Pardew skal se at fyren ikke duger, så det var som forventet.

I første omgang var Shola forferdelig. Kom seg i 2. omgang. 2. omgangen (/deler av den) burde han få etter å ha kommet inn fra benken. En rolle han har vist han trives i. Ingen vits å begynne å eksperimentere med Ameobi fra start igjen når vi har Best på benken.

At du har gitt opp at Pardew skal ta det riktige valget, gjør det vel fortsatt til et taktisk feilvalg av Pardew  ;)

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #454 på: 10. Des. 2011, 18:18 »
vi ligger da hvertfall godt til i forrhold til nedrykksskjemaet:) og har blitt bortskjemte med en laaaaaaaang rekke uten tap. vi kommer til å heve oss fremover når vi har ett greit program i jula. Håper bare vi slipper skader frem til januar, og da bør det komme inn to nye.

Og sunderland ligger laaaangt bak oss:)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 10. Des. 2011, 18:21 »

Gjorde et taktisk feilvalg i dag Pards. Han skulle ha startet med Smith

Er du seriøs? Plis si du kødder? Det var vel det eneste han gjorde riktig idag.

Rett og slett fordi vi hadde fått en klarere arbeidsdeling. Smith ville parkert bussen foran midstopperene og overlatt alt det kreative til Cabaye. Dette ville vært til stor hjelp for stopperene og cabaye. Gosling var med mye fremover på løp, men for lite kreativ i sine valg. Dette betydde at Cabaye både fikk ansvar for å holde igjen defensivt, samt stå for den kreative kraften. Den eneste gangene Gosling var god,  var på løp inn i motstanderens boks.

Samtidig bli det feil å gi bare Perch skylda for målene. Det sier seg selv at han ikke er sterk nok en mot en mot Holt. Og fordi Simpson er for lav, er det baller som går over hodet hans, som en ekte midstopper ville klarert. Simpson er bare 1.73 i følge Wiki,.  Dette går selvsagt ut over resten av forsvaret. Men som sagt, det har ingenting med at Perch og Simpson er dårlige, men at de begge spilte i posisjoner som de fysisk ikke er skapt for å mestre.

Det var vel Ba som tapte duellen på 3 målet. Kven som kunne lukta kor ballen gjekk etter det er vel litt vanskeleg å seia. Perch viser vertfall på alle måla at han ikkje har nivået. Ja, Simpson er ikkje so høg. Derfor han posisjonerar seg veldig godt og brukar farten sin slik at han kjem foran desse to store til Norwich. Men det kjem ikkje so noko sjokk at du kan innrømma at Simpson var faktisk god som midtstoppar. For å ta ein "Thomas"; Hadde Colo og Simpson spelt idag so hadde ikkje me sluppe inn 4 mål, og då hadde me vunne kampen.  :)
Gosling må jo desverre ta ein god del skuld her og.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #456 på: 10. Des. 2011, 18:22 »
Hadde heller spilt med Smith enn Gosling.. Og Sammy istedenfor Obertan, og Kadar istedenfor Perch... Å si at Pardew ikke hadde en eneste feil i lagoppstillingen idag er jo latterlig...
Toon till I die.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #457 på: 10. Des. 2011, 18:22 »
At du har gitt opp at Pardew skal ta det riktige valget, gjør det vel fortsatt til et taktisk feilvalg av Pardew  ;)

Jepp. Må innrømme at jeg glemte ut Obertan da jeg sa at jeg var enig i Pardews disposisjoner.

For øvrig første gang jeg hadde den sedvanlige følelsen av å være Newcastle-supporter denne sesongen. Det vi ble servert i starten av sesongen var ikke dagligdags kost for oss med hjertet i klubben.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 10. Des. 2011, 18:25 »
Hadde heller spilt med Smith enn Gosling..

Her lukter det etterpåklokskap lang vei. Gosling hadde en ræva match, men det kunne verken vi eller Pardew vite på forhånd. Smith har vært elendig i flere år nå, og har knapt spilt fotball. Gosling var i det minste god i pre-season og har vært foretrukket foran Smith de gangene han har vært skadefri.

Det er mye/mange å legge skylda på for tapet i dag, men å klage på Pardew for å spille med Gosling foran Smith er ganske rart spør du meg.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #459 på: 10. Des. 2011, 18:26 »
For øvrig første gang jeg hadde den sedvanlige følelsen av å være Newcastle-supporter denne sesongen. Det vi ble servert i starten av sesongen var ikke dagligdags kost for oss med hjertet i klubben.

Samme her. Første gang jeg har tenkt ""Gode" gamle Newcastle" på veldig lenge. Nå har skader en stor skyld, men likevel.

Edit: Skader ja. Det er vel forsåvidt også en grunn til å tenke i de baner...

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #460 på: 10. Des. 2011, 18:28 »
Cheer up! Neste kamp har vi tiote, coloccini og williamson :coloccini: Alle blir gla!
Gan canny doon Toon!

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #461 på: 10. Des. 2011, 18:29 »
Hadde heller spilt med Smith enn Gosling..

Her lukter det etterpåklokskap lang vei. Gosling hadde en ræva match, men det kunne verken vi eller Pardew vite på forhånd. Smith har vært elendig i flere år nå, og har knapt spilt fotball. Gosling var i det minste god i pre-season og har vært foretrukket foran Smith de gangene han har vært skadefri.

Det er mye/mange å legge skylda på for tapet i dag, men å klage på Pardew for å spille med Gosling foran Smith er ganske rart spør du meg.

Kansje, men når du sier at Perch burde komme seg opp på midtbanen "der han hører hjemme" slår ikke helt til i min bok. Han hører vell verken hjemme på banen eller benken egentlig.
Toon till I die.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #462 på: 10. Des. 2011, 18:29 »
Jeg sa at han måtte komme seg opp på tribunen. Der er vi vel begge enig i at han hører hjemme ;)

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 10. Des. 2011, 18:31 »
Perch skal det bli vanskelig å bli kvitt tror jeg!

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #464 på: 10. Des. 2011, 18:31 »
Jeg sa at han måtte komme seg opp på tribunen. Der er vi vel begge enig i at han hører hjemme ;)

Åja, hehe hvis det var det du skrev er vi enig. My bad !!
Toon till I die.