20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00  (Lest 81186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00
« Svar #435 på: 10. Des. 2011, 18:03 »
Vi har dessverre en del forferdelige dårlige spiller i troppen vår! Perch er en vandrende katastrofe, og absolutt alt han holder på med er dårlig. Definitivt en av Premier Leagues aller dårligste fotballspillere. Obertan er heller ikke mye bedre, at han i dag får holde på med tullet sitt i 80 minutter før han blir tatt av er helt utrolig! Med en gang han mottar ballen går han inn i en slags transe hvor han utelukker alt som skjer rundt seg. Mannen eier ikke fotballforståelse for fem flate øre, og Man Utd har gjort tidenes salg ved at dem i det hele tatt har mottatt penger for denne udugelige, forferdelige fotballspilleren. Gosling beviste også at han ikke er et fnugg bedre enn å være en squadplayer som bør ha  sin plass på benken. Nei, det må absolutt handles i Januar. Grøsser ved tanken på at Ba og Tiote blir borte i flere uker, og blant annet de nevnte spillere er de som skal dra lasset.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #436 på: 10. Des. 2011, 18:04 »
Word, fredd. Har Kadar noen gang bevist et eneste prov på at han fortjener noen minutter i PL? Jeg synes ikke Pardew gjorde noen feilvalg i startoppstillingen i dag. Feilen var å gamble på at Colo og Taylor skulle holde seg skadefrie hele sesongen, noe som selvsagt ikke skjer i en klubb som Newcastle.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 10. Des. 2011, 18:05 »
så dårlig er ikke Gosling Thomas...

Perch og Obertan derimot

Synes gosling har vært dårlig i dag. Er god på løp. Men for lite teknisk og flink med ballen. Ga vekk 3-1 målet og  rødt kort er dårlig i mine øyne.  Virker som en litt mere fysisk pigg versjon av Nolan,  Vi hadde nesten ikke ballen i laget med han på banen. Dermed ble vi satt mye mer under press enn om vi hadde hatt f.eks Guthrie på banen som både springer like mye, men som også er i stand til å konstruktivt fordele ballen.

Det er feil. Ballinhav ca 5 min før pause var 52% - 48% i favør Norwich. Ved kampslutt var det 49% - 51% i favør NUFC. Marginalt forskjell altså. Jeg tror grunnen til dette var at NUFC måtte jage mål utover i andre omgang og flyttet bra med folk fremover i banen. Har ikke noe med Gosling å gjøre.

Perch hadde en fryktelig kamp. Hans markering som putter 2 ganger på dødball, pluss en håpløs innvolvering i 1. omgang. Grusomt å se på og jeg håper det er siste gang vi ser han som midtstopper. Jeg gir han opp etter denne oppvisningen. Må ha noe som er bedre...........

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 10. Des. 2011, 18:05 »
Word, fredd. Har Kadar noen gang bevist et eneste prov på at han fortjener noen minutter i PL?
Har Perch gjort det? Vi må vel for faan ha en akademispiller som er bedre enn dette?

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 10. Des. 2011, 18:07 »
Har Perch gjort det? Vi må vel for faan ha en akademispiller som er bedre enn dette?

Hehe ja, det er for så vidt et legetimt spørsmål. Ber til høyere makter om at Colo er klar til neste kamp og at Pardew vraker Perch.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 10. Des. 2011, 18:07 »
Shola spilte seg jo stort opp iløpet av andreomgang da. Mange smarte involveringer og en fin assist.

Obertan derimot - herregud så frustrert jeg blir av typen. Han har MYE å forbedre dersom jeg overhodet skal anse han som god nok for ambisjonene jeg håper vi har. Jeg velger å kalle ham en svak PL-spiller - for han har ikke bevist annet enn litt tendenser i enkelte kamper. Men det nytter lissom ikke å bare springe kjapt. Det i seg selv er et pluss - men han gjør lite vetugt med ballen og har null sluttprodukt. Frustrasjon.

As for the stoppers. Her ser vi jo premieeksempelet på hvorfor Danny Simpson har tatt steget opp i PL og fortsetter å bli bedre mens James Perch er milevis unna. Danny Simpson spilte en meget godkjent match i min bok - han posisjonerer seg slik hele veien at han kompenserer for sine fysiske mangler og gjør ikke feil. God og trygg - og jeg går så langt som å si at jeg ble imponert. James Perch derimot - unødvendige frispark, stresser i pressede situasjoner, timer feil. Trist å se på.

At vi kom til å slite på defensiv dødball var jo åpenbart og var vel enda en grunn til at Shola starta i dag. De to spissene våre ble jo effektivt våre viktigste forsvarere i de situasjonene og det sier litt om et fæle utgangspunktet.

I dag viser Ba klasse og er MOTM, etterfulgt av Cabaye og Simpson. Obertan og Gosling har enda en lang vei å gå for å bevise at de har noe i PL å gjøre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 10. Des. 2011, 18:09 »

Gjorde et taktisk feilvalg i dag Pards. Han skulle ha startet med Smith

Er du seriøs? Plis si du kødder? Det var vel det eneste han gjorde riktig idag.

Rett og slett fordi vi hadde fått en klarere arbeidsdeling. Smith ville parkert bussen foran midstopperene og overlatt alt det kreative til Cabaye. Dette ville vært til stor hjelp for stopperene og cabaye. Gosling var med mye fremover på løp, men for lite kreativ i sine valg. Dette betydde at Cabaye både fikk ansvar for å holde igjen defensivt, samt stå for den kreative kraften. Den eneste gangene Gosling var god,  var på løp inn i motstanderens boks.

Samtidig bli det feil å gi bare Perch skylda for målene. Det sier seg selv at han ikke er sterk nok en mot en mot Holt. Og fordi Simpson er for lav, er det baller som går over hodet hans, som en ekte midstopper ville klarert. Simpson er bare 1.73 i følge Wiki,.  Dette går selvsagt ut over resten av forsvaret. Men som sagt, det har ingenting med at Perch og Simpson er dårlige, men at de begge spilte i posisjoner som de fysisk ikke er skapt for å mestre.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #442 på: 10. Des. 2011, 18:10 »
Word, fredd. Har Kadar noen gang bevist et eneste prov på at han fortjener noen minutter i PL? Jeg synes ikke Pardew gjorde noen feilvalg i startoppstillingen i dag. Feilen var å gamble på at Colo og Taylor skulle holde seg skadefrie hele sesongen, noe som selvsagt ikke skjer i en klubb som Newcastle.

Har Perch? Kadar har vært god både for u21-landslag og utlånsklubber i the Championship. Han er også kaptein på reservelaget. Hvorfor skal han ikke få sjansen? Perch er elendig. Det samme gjelder/gjaldt for Raylor og Santon situasjonen.

At han ikke gjorde noen feilvalg i startoppstillingen er også en grov påstand. Ameobi skulle aldri vært der, for å starte på toppen. Når hadde han sist en god kamp fra start? Hans rolle burde være å komme fra benken. Obertan? Forferdelig. Pardews kjøp, så får tillit, men skulle aldri vært i noen lagoppstilling i et Premier League lag. Spesielt ikke når spillere som Ben Arfa er tilgjengelige. Horribelt valg av Pardew.

Er dog enig i at vi gjorde en altfor stor feil når vi gamblet på Colo og Taylor.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #443 på: 10. Des. 2011, 18:11 »
En ting som er positivt med at Obertan spiller på dette nivået, er at han gir håp til alle unge som ønsker å bli proff i England.
Jeg frykter at Obertans stadige tillit vil koste Newcastle mye denne sesongen. Vil påstå at Obertan kunne hatt bedre dager dersom han ikke hadde klippekort. Konkurranse om plassene er viktig for prestasjonene gjennom en sesong. Vær foreberedt på at Obertan starter neste kamp. Vi har begynt å kjenne Pardew begrensninger.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #444 på: 10. Des. 2011, 18:13 »
noen som skjønner hva perch gjør på det siste målet? han slipper markering, hopper opp uten å være i nærheten av ball eller mann, og 4-2..
for gudsskyld så spiller colo-kadar eller colo - simpson neste kamp

og som det blir påpekt tidligere, så kjører AP samme laget igjenn sikkert.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 10. Des. 2011, 18:13 »
17Parker:

Jeg er helt uenig med deg i at det var feil å starte med Ameobi. Som en annen nevnte over spilte han seg stort opp i 2. omgang og var også delaktig defensivt. Han misset markeringen på ett av målene, men spilte overall en godkjent match i mine øyne.

At Obertan startet er jeg helt enig med deg i at var feil, men har helt gitt opp at Pardew skal se at fyren ikke duger, så det var som forventet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 10. Des. 2011, 18:13 »

Kadar spilte jo 13 kamper i CCC uten å gjøre seg bort ihvertfall. Imponerte til tider da og skjønner at flere etterlyser han nå. Spørs om ikke alle skadene hans har satt han litt tilbake. Kan jo ikke være verre enn Perch.

Ellers er jeg enig med deg.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #447 på: 10. Des. 2011, 18:14 »

Rett og slett fordi vi hadde fått en klarere arbeidsdeling. Smith ville parkert bussen foran midstopperene og overlatt alt det kreative til Cabaye. Dette ville vært til stor hjelp for stopperene og cabaye. Gosling var med mye fremover på løp, men for lite kreativ i sine valg. Dette betydde at Cabaye både fikk ansvar for å holde igjen defensivt, samt stå for den kreative kraften. Den eneste gangene Gosling var god,  var på løp inn i motstanderens boks.

Smith ville parkert. Rett og slett. Treig, seig, lite kald, kan ikke sentre. Utrolig at noen mener at denne spilleren fortsatt skal få spilletid. Han hadde kanskje bidratt med et kort og to ekstra, men utover det er din versjon en stor overvurdering av denne versjonen Smith.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 10. Des. 2011, 18:15 »
så dårlig er ikke Gosling Thomas...

Perch og Obertan derimot

Synes gosling har vært dårlig i dag. Er god på løp. Men for lite teknisk og flink med ballen. Ga vekk 3-1 målet og  rødt kort er dårlig i mine øyne.  Virker som en litt mere fysisk pigg versjon av Nolan,  Vi hadde nesten ikke ballen i laget med han på banen. Dermed ble vi satt mye mer under press enn om vi hadde hatt f.eks Guthrie på banen som både springer like mye, men som også er i stand til å konstruktivt fordele ballen.

Det er feil. Ballinhav ca 5 min før pause var 52% - 48% i favør Norwich. Ved kampslutt var det 49% - 51% i favør NUFC. Marginalt forskjell altså. Jeg tror grunnen til dette var at NUFC måtte jage mål utover i andre omgang og flyttet bra med folk fremover i banen. Har ikke noe med Gosling å gjøre.

Godt observert. Men ser du rundt periodene Norwich skårte, tror jeg du finner at de dominerte ballinnhavet i de periodene.  I 2. omgang lå vi godt etter i ballinnehav, helt til Gosling ble utvist og vi fikk 2. målet. Da hadde vi  - mot forutsetningene - et ballinnehav på over 60%, med Golsing utvist. Derav ble ballinnehavet justert i vår favør. Mitt poeng er at vi med guthrie på laget ville ha dominert ballspillet i større grad, hvilket kan være viktig om man ønsker å få i gang vingene og få med seg poeng på bortebane.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 10. Des. 2011, 18:15 »
Jeg hadde helt seriøst foretrukket både Bramble, O'Brien, Ramage og en 40 år gammel Marcelino i midtforsvaret foran Perch. Fyren er så forferdelig dårlig at det er nifst. Henger ikke med for fem øre verken på dødballer eller i vanlig spill. Obertan, Jonas og Gosling var også elendige i dag.

Vi taper på to markeringssvikter av Perch, én av Ameobi (?) og en horribel bakoverpasning av Gosling. For øvrig helt utrolig at Norwich scorer på alle sjansene sine. Hadde de en eneste farlighet utenom målene?

Simpson, Cabaye og Ba var gode i dag. Håper at Colo er tilbake til neste kamp og danner stopperpar med Simpson, og at Perch kastes opp på tribunen der han hører hjemme.

Einig! Ein treng ikkje vera Einstein for å sjå kven av spelarane  som ikkje helde mål idag.
Kor mange avslutingar hadde Norwich? 4?
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 18:17 av lgrinde »