20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Chelsea 03/12 kl.13.45  (Lest 82542 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 03/12 kl.13.45
« Svar #420 på: 03. Des. 2011, 16:37 »
1 poeng av 9 mulige, ikke fornøyd,  vinner vi ikke neste kamp så er jeg mega skuffet,  jeg tror Newcastle ender på 7 eller 8 plass iår dessverre.

Med tanke på hvor tynn troppen vår er så vil jeg faktisk si at 7. eller 8. plass er veldig greit.
Spesielt i forsvar så har vi ikke akkurat flust med spillere som holde PL-nivå.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #421 på: 03. Des. 2011, 16:38 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3286339.ece

For en latterlig journalist. Offside på Ba?

Jeg så reprisen bare en gang, men for meg så det ut som offside.

Samme her, og kommentatorene på ESPN sa det samme. Tror det var hårfin offside på Ba.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #422 på: 03. Des. 2011, 16:39 »
Simpson tilfører ikke laget noen ting og har unødvendig mange feilpasninger, og jeg mistenker at grunnen til at han har vært ok denne sessongen er at han har en skamgod Steven Taylor ved siden av seg. Men det er nå min mening.

Ok.

Simpson er god pga. Taylor. Taylor er god pga. Colo. Colo er god pga. Krul. Krul er god pga. det nederlandske landslaget i skøyter?

Men hvorfor er da Ryan Taylor søppel hver jævla gang?
Poenget mitt er at Simpson er ikke god, han er ok. Jeg tror at en virkelig god høyreback kunne tilført spillet vårt noe mer offensivt, i form av flere presise innlegg og mer presisjon i pasningene.  Taylor er god, og Colo er god. Uavhengig av hverandre, det så vi jo beviset på i dag. Har da aldri sagt at Raylor er god, så skjønner ikke hvorfor du drar ham inn i dette.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 03. Des. 2011, 16:45 »
Gi meg et eksempel på en høyreback det er realistisk for oss å få tak i som er nevneverdig bedre enn Simpson.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 03. Des. 2011, 16:46 »
Simpson er overhodet ikke god nok, det er heller ikke Raylor, så er det sagt. Raylor viste i dag hvor store tempoproblemer han har. Dette ble enda verre tatt i betraktning i at vi var sårbare på overganger flere ganger. Guthrie og Cabaye matchet ikke Chelsea fysisk og dermed klarte Lamps og co i større grad å holde på ball sentralt og slå ut på løpene rundt. Samtidig er det verdt å merke seg hvor bevisst Chelsea var i spillestillen. Når de fikk muligheten til å komme på overganger, så slo de ballen alltid ut på Sturridge, og ikke Mata. At Mata var usynlig hadde mao. lite med Simpsons forsvarsevner å gjøre, men at Chelsea faktisk valgte å slå ballen til Sturridge fordi de mente han hadde enda større forutsetninger mot Raylor, noe som er helt sant. Raylor er enda dårligere i forsvar enn Simpson, men Simpson er jammen meg ikke god han heller. De få gangene Chelsea valgte å bruke sin venstre side for overganger, så vi  også hvor mye Simpson sliter en mot en, I tillegg solgte han seg  seg grovt to ganger mot Mata og Sturridge, og måten han stod med beina på vidt gap mot Mata var heller ikke bra.

Konklusjon: Dette er ikke et forsvar av Raylor. Men jeg påpeker at Simpson ikke får så mye offensivt press mot seg fordi motstanderen velger å legge spillet opp rundt Raylor. Jeg tror at når Santon kommer i slag, så vil motstanderen i større grad prøve seg på Simpson. Dermed kommer vi oppi den akkurat samme problematikken. Verken Simpson eller Raylor er gode nok hvis vi skal ha håp om Europa, punktum,.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #425 på: 03. Des. 2011, 16:47 »
Utrolig surt.. Får for all del håpe at både Saylor og Colo er tilbake til neste kamp! Hvertfall 1 av dem! I tillegg, så er det på tide å gi Santon muligheten på v.back!

Nei, for en kamp! Fy faen..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 03. Des. 2011, 16:49 »
Gi meg et eksempel på en høyreback det er realistisk for oss å få tak i som er nevneverdig bedre enn Simpson.

Øh utlandet?? Tror Carr har høyrebackens svar på Tiote klar jeg ;)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 03. Des. 2011, 16:51 »
Løsningen på alle våre problemer virker å være å spille med dårlige spillere på den ene siden ettersom de på den andre siden er enda dårligere og derfor kommer til å få alt presset uansett. Greit nok å være alternativ, men dette blir for dumt. Simpson får ikke så mye press fordi han er så god. Om det hadde vært lett å komme forbi han, så hadde det vel vært et fett om de angrep på høyre eller venstre? Legg merke til Simpsons defensive posisjonering. Han klarer seg ofte godt selv når motstander kommer 2 mot 1 grunnet den høye farta hans. Han har klart å begrense rygginga til når motstander angriper på den måten også og han ikke kan støte på ballfører.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 03. Des. 2011, 16:52 »

Øh utlandet?? Tror Carr har høyrebackens svar på Tiote klar jeg ;)

Nå har vi jo nettopp henta David Santon som ikke får spille da. Utlandet er forresten ikke et konkret eksempel på en spiller som er nevneverdig bedre...

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #429 på: 03. Des. 2011, 16:54 »
Noe navn har jeg ikke, men en ung og lovende med et klart potensiale offensivt. Hvor mange ganger har du ikke sett Simpson lompe inn et håpløst innlegg? Eller få et feiltouch som totalt ødelegger angrepet?   

Konklusjon: Dette er ikke et forsvar av Raylor. Men jeg påpeker at Simpson ikke får så mye offensivt press mot seg fordi motstanderen velger å legge spillet opp rundt Raylor. Jeg tror at når Santon kommer i slag, så vil motstanderen i større grad prøve seg på Simpson. Dermed kommer vi oppi den akkurat samme problematikken. Verken Simpson eller Raylor er gode nok hvis vi skal ha håp om Europa, punktum,.
Enig.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 03. Des. 2011, 16:55 »
Resultatet i dag gjør meg forbanna! Faen i helvete for en dommer. Aldri sett verre. Er jo soleklart rødt etter 4 min. Faen!! Laget har Max uflaks i dag. Newcastle burde faktisk putta minst 3 i dag. Er helt utrolig.        Eivind: den oddslappen på tusing kan du putte oppi ræva! Slike penger ville jeg aldri hatt :)

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #431 på: 03. Des. 2011, 16:56 »
Simpson er overhodet ikke god nok, det er heller ikke Raylor, så er det sagt. Raylor viste i dag hvor store tempoproblemer han har. Dette ble enda verre tatt i betraktning i at vi var sårbare på overganger flere ganger. Guthrie og Cabaye matchet ikke Chelsea fysisk og dermed klarte Lamps og co i større grad å holde på ball sentralt og slå ut på løpene rundt. Samtidig er det verdt å merke seg hvor bevisst Chelsea var i spillestillen. Når de fikk muligheten til å komme på overganger, så slo de ballen alltid ut på Sturridge, og ikke Mata. At Mata var usynlig hadde mao. lite med Simpsons forsvarsevner å gjøre, men at Chelsea faktisk valgte å slå ballen til Sturridge fordi de mente han hadde enda større forutsetninger mot Raylor, noe som er helt sant. Raylor er enda dårligere i forsvar enn Simpson, men Simpson er jammen meg ikke god han heller. De få gangene Chelsea valgte å bruke sin venstre side for overganger, så vi  også hvor mye Simpson sliter en mot en, I tillegg solgte han seg  seg grovt to ganger mot Mata og Sturridge, og måten han stod med beina på vidt gap mot Mata var heller ikke bra.

Se på våre motstandere og 7.plassen. Mener du Hibbert, Clark, Warnock og Bardsley er så mye bedre?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 03. Des. 2011, 16:58 »
Danny Simpson som ok tredjevalg på backen er faktisk det dummeste jeg har lest her inne i hele år, og vi har en fyr som synes Steven Taylor er en dårlig spiller.

DET er årets innlegg for min del. Takk, Geir!

Helt enig, Simmo er viktig!!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 03. Des. 2011, 16:58 »
Hverken Stoke eller Birmingham har bedre høyreback enn oss og de spiller viterlig i Europa. Vårt svakeste ledd er helt klart venstreback plassen med Raylor.

Mot gode lag er det divisjonsforskjell på han og de andre!

Gler meg til januar vinduet! Må spillere inn for skader og slitasje kommer garantert!

NeN

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #434 på: 03. Des. 2011, 17:03 »
1 poeng av 9 mulige, ikke fornøyd,  vinner vi ikke neste kamp så er jeg mega skuffet,  jeg tror Newcastle ender på 7 eller 8 plass iår dessverre.

Med tanke på hvor tynn troppen vår er så vil jeg faktisk si at 7. eller 8. plass er veldig greit.
Spesielt i forsvar så har vi ikke akkurat flust med spillere som holde PL-nivå.

Akkurat,  tipper vi tar 6 av 15 mulige poeng, de neste 5 kampene er jo nå i desember, vi tar 6, 7 hvis vi er heldige :)
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)