20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: nedlegges?  (Lest 6062 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
nedlegges?
« på: 27. Nov. 2011, 03:21 »
hvorfor er det slik at supporterklubben skal nedlegges hvis vi ikke får nok medlemmer? er det kun for å lokke til seg flere medlemmer, eller har dere en god grunn for dette? synes det virker rart at dere ikke skal fortsette hvis dere ikke får flere medlemmer.....

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: nedlegges?
« Svar #1 på: 27. Nov. 2011, 08:36 »
hvorfor er det slik at supporterklubben skal nedlegges hvis vi ikke får nok medlemmer? er det kun for å lokke til seg flere medlemmer, eller har dere en god grunn for dette? synes det virker rart at dere ikke skal fortsette hvis dere ikke får flere medlemmer.....
Du tror ikke det kan handle om penger?

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: nedlegges?
« Svar #2 på: 27. Nov. 2011, 15:51 »
For å svare ordentlig...

Det har nok med inntekt versus utgifter. For å drive en attraktiv supporterklubb og å føre denne videre trenger man inntekt. I tillegg blir det straks mer motiverende for alle rundt klubben hvis man ser veksten, har jo en gruppe på Facebook med mange medlemmer, sier noe om potensialet.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: nedlegges?
« Svar #3 på: 27. Nov. 2011, 17:30 »
hvorfor er det slik at supporterklubben skal nedlegges hvis vi ikke får nok medlemmer? er det kun for å lokke til seg flere medlemmer, eller har dere en god grunn for dette? synes det virker rart at dere ikke skal fortsette hvis dere ikke får flere medlemmer.....

Hei Mr. Fresh

Dette har først og fremst med at supporterklubben drives på dugnad, og at folk ikke gidder å jobbe gratis dersom folk ikke melder seg inn. Alle synes det er artig å være med på et slikt prosjekt, men om medlemsbladene kun leses av 10 % av fanskaren så faller jo noe av poenget bort.

Vi har uansett bestemt oss for å satse i en sesong til. Vi skal sørge for å gjøre tilbudet bedre med medlemsblad i papir (dog færre utgaver) og en mer attraktiv medlemspakke. Hvis folk DA ikke melder seg inn, tror jeg ikke TAN eksisterer særlig lengre enn til mai 2013.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: nedlegges?
« Svar #4 på: 10. Des. 2011, 08:54 »
Skjønner ikke at de 280 medlemmene som vi allerede har ikke kan få fortsette å være medlem. Hvis vi legger ned er jo hele klubben død. Hva får vi ut av det?

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: nedlegges?
« Svar #5 på: 10. Des. 2011, 15:23 »
Forstår ikke helt hva du mener. Hvis noen tilbyr et produkt og langt færre enn forventet benytter seg av det, så er det vel en normal reaksjon å ta tilbudet av markedet? Verken jeg eller mine medarbeidere i teamet gidder å legge ned timesvis med gratisarbeid dersom folk ikke er fornøyde med tilbudet eller ikke melder seg inn av andre grunner. At det hadde vært synd for de 290 som støtter oss er jeg selvsagt enig i.

Nå har vi uansett bestemt oss for å satse på medlemsblad i papirutgave neste sesong og håper at det gir TAN et løft, så dette er ikke en problemstilling per dags dato.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: nedlegges?
« Svar #6 på: 11. Des. 2011, 22:00 »
Forstår ikke helt hva du mener. Hvis noen tilbyr et produkt og langt færre enn forventet benytter seg av det, så er det vel en normal reaksjon å ta tilbudet av markedet? Verken jeg eller mine medarbeidere i teamet gidder å legge ned timesvis med gratisarbeid dersom folk ikke er fornøyde med tilbudet eller ikke melder seg inn av andre grunner. At det hadde vært synd for de 290 som støtter oss er jeg selvsagt enig i.

Nå har vi uansett bestemt oss for å satse på medlemsblad i papirutgave neste sesong og håper at det gir TAN et løft, så dette er ikke en problemstilling per dags dato.

Nå blir dette en dårlig sammenligning, da dette skal være frivillig arbeid i motsetning til for eksempel Weiseth sin newcastle.no. Så at newutd.no "benyttes av færre enn ventet" burde jo være irrelevant, da dere verken tjener eller taper noe på dette. Nå er ikke Newcastle akkurat norges mest populære klubb, og spessielt etter siste års resultater kan dere ikke regne med så ekstreme medlemstall. Medlemsblad vil kanskje dra opp medlemstallene med flere barn og unge. Eldre supportere er vel ute etter bedre muligheter for å skaffe biletter. Men med tanke på at St. James' Park sjelden har vært fullsatt de seneste årene, er dette også noe supporterne klarer på egenhånd. Hvis du og dine medarbeidere ikke gidder å styre supporterklubben burde vel noen andre ta over? I og med at newutd.no blir promotert som norges offisielle supporterklubb på bla. TV2.

Nå setter jeg selvfølgelig stor pris på alt gratisarbeidet du og medarbeiderne gjør og har gjort. Men jeg synes uansett medlemstallene at det vil være latterlig å legge ned. Supporterklubben er jo relativt ny, og klubben trenger resultater for at folk skal få øynene opp for klubben... Men vi må da kunne klare å drive en supporterklubb, selv om vi er mindre suksessrike og mainstream enn Manchester United, Liverpool etc....

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: nedlegges?
« Svar #7 på: 11. Des. 2011, 22:07 »
Ja, men hva med å bli med å bidra da, mr. fresh?

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: nedlegges?
« Svar #8 på: 11. Des. 2011, 22:23 »
Enig. Folk får bidra istedenfor å sette spørsmål med styringa. Når man ser potensiale er det sikkert demotiverende at mange sitter på gjerde, så skjønner Nordin, da han sikkert legger ned veldig mange timer på dette. Vi har mye å takke Nordin for, og også resten av vårt team.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

OLEZZ

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
Sv: nedlegges?
« Svar #9 på: 11. Des. 2011, 22:38 »
Hvis jeg melder meg inn nå. Hvordan fungerer det da med betaling mtp vi er i des?

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: nedlegges?
« Svar #10 på: 11. Des. 2011, 22:55 »
Det er som sagt ikke det økonomiske som er årsaken til at vi har vurdert å kun tilby nettside på NewUtd.no. Det sier seg selv at man ikke akkurat blir motivert av å bidra med artikler til medlemsbladet eller legge ned massevis av arbeid av å legge til rette for Newcastle-supportere når kun en brøkdel av skaren melder seg inn i supporterklubben.

Det virker som du tror at det er enkelt å få folk til å bidra med gratisarbeid, noe jeg av erfaring kan avkrefte med en eneste gang. Det er svært få som melder seg når vi spør etter hjelp. Jeg la f.eks. ut en artikkel om bidrag til neste medlemsblad, og kun 6 supportere meldte seg. Hvis svært få melder seg når vi spør etter hjelp til artikler, design, webutvikling osv, så kan vi trygt fastslå at det er liten sjanse for at noen ønsker å ta over hele supporterklubben. Hvis jeg eventuelt skulle gi meg så hadde jeg naturligvis gjort alt jeg kunne for å finne en erstatter, men jeg vet at det hadde blitt en veldig vanskelig oppgave.

Dessverre er det mange som påpeker hva som er galt uten å melde seg til tjeneste selv. Den siste måneden har jeg f.eks. fått to mailer ang. manglende spillerprofil på Demba Ba. Da jeg vennlig takket for tipset og spurte om de ville skrive selv, fikk jeg ett "nei" og en Wikipedia-kopiert artikkel i retur. Det er selvsagt bare bra at folk kommer med konstruktiv kritikk, men mitt inntrykk er at mange er flinke til å forlange at andre skal gjøre noe for dem.

Vi ikke forventer at alle skal bidra, men hvis flere hadde vært med på prosjektet så hadde både NewUtd.no og supporterklubben vært bedre enn i dag. Det er ikke opp til meg eller mine teamarbeidere alene å føre supporterklubben videre; det er alles ansvar. Mottoet vårt er ikke "Av supportere - for supportere" uten grunn.

Til slutt vil jeg bare benytte muligheten til å takke alle som har bidratt eller bidrar den dag i dag. Uten dere hadde verken NewUtd.no eller TAN eksistert når vi skriver desember 2011.

Jeg er optimistisk med tanke på fremtiden, og jeg har stor tro på at vi kan fortsette veksten med et medlemsblad i papir og noen bedre fordeler. Skal gjøre mitt ytterste for å presse klubben til å verdsette oss. Vi er tross alt den største Newcastle-supporterklubben utenfor England.

« Siste redigering: 11. Des. 2011, 22:58 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: nedlegges?
« Svar #11 på: 11. Des. 2011, 22:59 »
Hvis jeg melder meg inn nå. Hvordan fungerer det da med betaling mtp vi er i des?

Kommer med en promo som inkluderer medlemskap ut sesongen + neste sesong i neste uke. Stay tuned :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: nedlegges?
« Svar #12 på: 16. Des. 2011, 02:20 »
Jeg kritiserer overhodet ikke arbeidet som gjøres med klubben.... Jeg vil bare ikke at klubben skal nedlegges... Kjempeskryt til alle som jobber frivillig.

Jeg kan godt bidra for Newutd.no, med nyhter eller artikkler til medlemsblad etc. Nordin vet godt hvem jeg er, men har valgt å være anonym hittil..

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: nedlegges?
« Svar #13 på: 16. Des. 2011, 10:48 »
Jeg sier ikke at du kritiserer oss, Mr. Fresh. Du stiller faktisk legetime spørsmål som jeg bare har forsøkt å forklare etter beste evne.

Flott at du vil bidra. Deadline for dette MagZine er allerede passert, men om du sender meg en mail når jeg etterlyser skribenter til neste utgave så hadde det vært supert!

Og jeg vet faktisk ikke hvem du er. Mulig det bare jeg som lider av hukommelsestap :P

NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: nedlegges?
« Svar #14 på: 16. Des. 2011, 10:50 »
Ser at han har en fresh epost adresse hvertfall ;)