20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102610 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #615 på: 06. Juli 2014, 18:23 »
De som mener det krul gjorde var tøft, har på seg brilleglass på tykkelse med liverpoolsupporterne sine. Oppførselen hans i går er noe av det mest usmakelige jeg har sett. Som om ikke straffer er et mindgame fra før av?!?! Det er på linje med å filme seg til seier, helt uhørt. Har alltid likt han, nå har jeg snudd. Sånne situasjoner viser ens egentlige karakter

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #616 på: 06. Juli 2014, 22:22 »
Enig! Husker van der Sar gjorde det samme i CL finalen for ManU for noen år siden. Ble skikkelig provosert den gang. Synes dommerne skal gi et gult kort med en gang for å hindre at slike situasjoner oppstår.

Jeg synes egentlig dommerne har vært usedvanlig svake til nå i VM. Det har vært noen gode kamper fra dem også, men i altfor mange tilfeller har de vært altfor avgjørende for kampene og altfor lite konsekvent dømming.
Han som dømte Brasil vs Colombia skulle slått ned på de stygge taklingene fra første stund. I løpet av de første 20-25 minuttene av oppgjøret hadde Fernandinho 3 relativt ufine taklinger på James Rodriguez som alle resulterte i frispark men han fikk ikke kort for noen av dem. Helt tydelig at de skal "ta" han ut av kampen. Han hadde flere dueller med andre spillere, mens Colombia i forsvar virket litt for passive i første omgang.
I andre omgang hadde tydeligvis Colombia fått beskjed om "ta" Neymar ut av kampen. De hadde flere stygge taklinger på han da og endte med at han er ute av VM og at "vi" fotballidioter går glipp av en av de store spillerne nå helt på slutten.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #617 på: 07. Juli 2014, 13:28 »
Det Krul gjorde var usmakelig og usportslig, men det var samtidig helt greit. Det er opp til deg som skal skyte å ignorere dette. De straffene Costa Rica bommet på var ikke akkurat knallgode straffespark. Borges og Bolaños setter gode straffespark, som Krul, til tross for å kaste seg til riktig side, ikke har særlig stor mulighet til å redde. Skyter du en god straffe, så redder ikke keeper. Selv om han kaster seg riktig vei. Dårlige straffespark reddes, gode straffespark går i mål.

Vi må også legge til at Nederland var uvanlig bombesikre på sine straffespark. Jeg hadde sett for meg at Robben og Sneijder fort kunne finne på å bomme. Nederland hadde vel aldri tidligere vunnet en straffekonkurranse i VM.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #618 på: 07. Juli 2014, 17:30 »
De som mener det krul gjorde var tøft, har på seg brilleglass på tykkelse med liverpoolsupporterne sine. Oppførselen hans i går er noe av det mest usmakelige jeg har sett. Som om ikke straffer er et mindgame fra før av?!?! Det er på linje med å filme seg til seier, helt uhørt. Har alltid likt han, nå har jeg snudd. Sånne situasjoner viser ens egentlige karakter
Har ikke noe med supporterbriller å gjøre. Å sammenligne dette med filming er jeg helt uenig i. Filming er noe av det mest avskyelige du gjør i fotballen og sport ellers. I ishockey f.eks blir du nærmest utstøtt av samtlige innenfor sporten om du gjør det uten at jeg skal sammenligne det noe mer.
For å sitere Thorstvedt: ? Krul kjørte et drittsekkopplegg for å krype inn i hjernebarken på motstanderen. Det er usympatisk, men på mange måter er det greit for dersom det er et problem, må de lage regler som regulerer problemet.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #619 på: 07. Juli 2014, 18:28 »
Har ikke noe med supporterbriller å gjøre. Å sammenligne dette med filming er jeg helt uenig i. Filming er noe av det mest avskyelige du gjør i fotballen og sport ellers. I ishockey f.eks blir du nærmest utstøtt av samtlige innenfor sporten om du gjør det uten at jeg skal sammenligne det noe mer.
For å sitere Thorstvedt: ? Krul kjørte et drittsekkopplegg for å krype inn i hjernebarken på motstanderen. Det er usympatisk, men på mange måter er det greit for dersom det er et problem, må de lage regler som regulerer problemet.

Sist jeg sjekka så var det vel regler i spillet som sier at usportslig opptreden (som dette i stor grad var) skal belønnes med gult kort. helt klart ikke det samme som å filme, men heller to sider av samme sak - usportslig opptreden.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #620 på: 08. Juli 2014, 10:16 »
Prøvde å finne en definisjon av "usportslig opptreden", men kom bare frem til "oppførsel som bryter med spillets ånd" (fritt oversatt til norsk), noe som er en svært tolkbar definisjon.

Litt "guffent" å se Krul på denne måten, men samtidig er denne psykingen en del av spillet. Til og med Harper syntes det var greit - og da er det *helt* greit for meg :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #621 på: 08. Juli 2014, 22:23 »
To legender scorer etter halvspilt førsteomgang. Dette ser fantastisk ut!  ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #622 på: 08. Juli 2014, 22:27 »
Dette er drøyt. Sykt deilig å se dette stusselige Brasilianske laget slite. 4-0 før 30 er spilt. Råhet!
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #623 på: 08. Juli 2014, 22:30 »
5-0 før halvtimen!
Håper og tror på Tyskland i VM, men nå får jeg bare vondt av Brasil.....

Klasse av Tyskland!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #624 på: 08. Juli 2014, 22:31 »
Faktisk så sykt nå at jeg syns jævla synd på Brasil. Men fyfaen Tyskland!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #625 på: 08. Juli 2014, 22:55 »
Utsikenten fra soveromsvinduet til Luiz Felipe Scolari i det han drar for gardina i morra:

Stakkars mann!

he shagged your lass, taylor shagged your lass

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #626 på: 08. Juli 2014, 23:43 »
Mulig dette er tidenes VM-prestasjon?

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #627 på: 09. Juli 2014, 13:28 »
Søte, søte blekkspruter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #628 på: 10. Juli 2014, 00:49 »
Herrefred så jævlig  deilig! Jaaaaa!!!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #629 på: 10. Juli 2014, 10:57 »
Nederland har vært usannsynlig kjipe de to siste kampene. Skaper omtrent ingen ting. Argentina har heller ikke vært noe fyrverkeri, men er uansett et lag jeg synes det er mye lettere å like når det butter litt.