20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102586 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #345 på: 13. Juni 2014, 22:37 »
Spania! :ler:
Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #346 på: 13. Juni 2014, 22:38 »
For en pasning! Nok en gang iiiiiiskaldt av Robben! Jeg bøyer meg i hatten  :ler:

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 13. Juni 2014, 22:39 »
hahaha for ein match!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #348 på: 13. Juni 2014, 22:40 »
hahaha for ein match!

ja, hvis VM fortsetter i dette sporet så skal ikke jeg klage i hvert fall!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 13. Juni 2014, 22:41 »
Fabregas som har vært like dårlig som Gosling vårsesongen da  :ler:

Dette er en orgasme av en fotballkamp. Spania som var såpass god i førsteomgang blir så overhøvla i andreomgang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #350 på: 13. Juni 2014, 22:45 »
Synes synd på Casillas, og Spania og Chile videre-tipset mitt i jobbkonkurransen sliter litt.

Sånn bortsett fra det er dette ganske artig.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #351 på: 13. Juni 2014, 22:48 »
Jeg var dristig og tippa Nederland og Australia videre fra denne gruppa, så er meget spent på siste kampen i kveld  :P

Og Torres viser hvorfor han ikke burde vært foretrukket foran negredo i troppen til spania.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 13. Juni 2014, 22:50 »
Jeg sliter også maks i min spådom i VM-tippinga, men kan ikke være bitter når vi får servert slik en fantastisk fotballkamp. Er helt målløs.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #353 på: 13. Juni 2014, 23:00 »
Vi kan jo kanskje kaste inn våre tips for gruppespillet her (selv om det er noe sent mtp at vi allerede har startet)
De jeg tror går videre (henholdsvis 1.plass og 2. plass):

A: Brasil og Kroatia
B: Nederland og Australia
C: Colombia og Japan
D: Uruguay og England
E: Frankrike og Sveits
F: Argentina og Nigeria
G: Tyskland og Portugal
H: Belgia og Russland

EDIT: Og som jeg har sagt tidligere så har jeg troa på at Argentina tar hele greia i år! :)
« Siste redigering: 13. Juni 2014, 23:02 av Cadel »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 13. Juni 2014, 23:02 »
A: Brasil og Kroatia
B: Nederland og Spania
C: Elfenbenskysten og Japan
D: Italia og Uruguay
E: Frankrike og Sveits
F: Argentina og Bosnia
G: Tyskland og Portugal
H: Belgia og Russland

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #355 på: 14. Juni 2014, 00:11 »
Ser dårlig ut mtp. Australia videre  ::p

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #356 på: 14. Juni 2014, 01:54 »
Må være dritkjedelig for spillere for spiller for ordentlige fotballkubber å måtte kjørte på med verdens kjedeligste fotball for landslaget til Spania under landskampene. Så herlig at mitt elskede Niederlande kjørte over søpla!  :D

Antifotballen taper. Fotballen vinner.

Måtte Chile slå ut drittlaget nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 14. Juni 2014, 02:35 »
Spania spilte jo faktisk bra fotball i dag før de ble overkjørt i andreomgang. Langt mer gjennombruddshissig enn tidligere mesterskap. Begge omgangene var fantastisk morsomme med to offensive lag.

Antifotball for meg er den mentaliteten som går ut på at vi skal ikke ha ball og vente på feil fra motstanderlaget. I ekstremvarianten ser vi på Mourinho. Tør en være offensive og høye i presset kan en straffe ballbesittende lag.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #358 på: 14. Juni 2014, 03:10 »
Synes begrepet antifotball er et dårlig et!
Det finnes ingen fasit på hvordan man skal spille fotball. Preferanser vil det alltid være, men synes at begrepet antifotball ikke bør brukes. Big Sam spiller som regel hoofballer mot en stor, sterk spiss (en direkte tilnærming), mens Guardiola i mye større grad fokuserer på ballbesittelse for å male ned motstanderne. De er likeverdige spillestiler i mine øyne. Man har også forskjellige varianter innenfor hver type spillestil også. Klopp i Dortmund har veldig stort fokus på raske overganger etter å ha vunnet ball fra lag i etablert spill, men er allikevel offensivt orientert, og ønsker å blande attraktiv fotball med lynkjappe kontringer. Mourinho i Chelsea er langt mer kynisk i sin tilnærming til mye av samme spillestil som Jürgen Klopp. Kristoffer oppsummerer det greit, og er i mine øyne grunnen til at Chelsea ikke gjorde det bedre i år.

Spania hadde i første omgangen ikke samme "kvelende" tilnærming til kampen i dag, kan ha noe med at motstanderen var såpass god at de ikke fikk muligheten, noe som gjorde kampen mer åpen. Men at Spania står for såkalt "antifotball" synes jeg blir feil. Tør man som nevnt å presse høyt, kollektivt og hardt, kan man straffe slike lag.

Det er akkurat det med forskjellige spillestilen og tilnærming til kamper som jeg synes gjør fotballen til verdens beste idrett! Det er ikke gitt at Goliat slår David. Det handler om å beherske sin måte å spille på, samt å være tro mot sin stil. Det er en av grunnen til at jeg digger VM! Selv om det er favoritter og underdogs i mange kamper, kan det plutselig komme en skrell. Som i kampen i dag.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #359 på: 14. Juni 2014, 08:54 »
At innlegget var såpass provoserende mot Spania-fans får jeg bare skylde på alkoholen for. Den beklager jeg- det gikk litt over stokk og stein i går.

Riktignok er det vel ingen hemmelighet at jeg anser denne spanske måten å spille fotball på som den kjedeligste. Ballbesittende opplegg med hundre tversoverpasninger før man finner det riktige løpet skaper ikke akkurat særlig entusiasme hos meg. Hadde ikke RVP headet inn før pause, så ville vi sett verdens tørreste andreomgang, akkurat sånn Spania har valgt å spille de siste mesterskapene. Hvordan kampen utviklet seg minnet veldig mye om Barcelona-Bayern München for et par år siden i CL.

Og i dag.....