20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102582 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #225 på: 07. Feb. 2013, 19:59 »
Neymar er 21 år og står med 17 mål på 28 landskamper. Helt OK for en unggutt, det.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 07. Feb. 2013, 20:18 »
Siden jeg har dritt-nett enda, så gidder jeg ikke finne den eksakte regelen, men du kan spille U21-kamper litt lenger enn hva U21 skulle tilsi.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #227 på: 07. Feb. 2013, 20:43 »
Boris; de statistikkene er imponerende, ja! Det er jeg helt enig i.

Men både mot Barcelona og nå mot England (de to kampene jeg har sett han i) har han vært elendig.

Siden jeg har dritt-nett enda, så gidder jeg ikke finne den eksakte regelen, men du kan spille U21-kamper litt lenger enn hva U21 skulle tilsi.

Ja, jeg fant dette da jeg googlet:

"Dersom man fyller 22 år det året kvalikken starter, så er man for gammel til å spille på U21.
Mens dersom man fyller 21 det året kvalikken starter så kan man spille til det året man fyller 23."

Men sånn jeg forstår er dagens kamp en treningskamp spilt på La Manga (kilde: VG Live), så da ville to år i "pluss" kanskje vært litt mye. Jeg vet ikke - kanskje de har avtalt at man skal bruke spillere som er helt opp til 23 år gamle.  :P

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 07. Feb. 2013, 21:23 »
Det laget som spilte i dag er det "gamle" U-21 landslaget som startet kvalifiseringen til EM i 2011, og da var de jo i U-21 alder. De kvalifiserte seg som sagt til mesterskapet og disse spiller nå kamper frem i mot denne turneringen.

Det "nye" U-21 landslaget ser slik ut etter siste uttak:

Eirik Holmen Johansen - Manchester City               

Aslak Falch - Sandnes Ulf                                   

Magnar Ødegård - Molde FK                             

Gustav Valsvik - Sogndal IL                           

Martin Bjørnbak - Haugesund FK                   

Alexander Groven - Hønefoss BK                       

Magnus Stamnestrø - Molde FK  forfall 28.01                         

Jonas Svensson - Rosenborg Ballklubb  hentet opp i den andre U21-troppen 1.2 

Fredrik Haugen - SK Brann                             

Elbasan Rashani - Odd Grenland                               

Gustav Wikheim - Strømsgodset Toppfotball

Chuma Anene - Vålerenga                           

Christian Landu Landu - Viking FK           

Eirik Skaasheim - Sogndal IL                                     

Fredrik Midtsjø - Rosenborg ballklubb         

Fredrik Ulvestad - Aalesunds FK                           

Fredrik Guldbrandsen - Lillestrøm Sportsklubb  forfall 2.2   

Thomas Drage - Tromsø IL

Henrik Kjelsrud Johansen - Haugesund FK  ny spiller 28.01

Henrik Breimyr  - Bryne  ny spiller 1.2

Daniel Berntsen - Rosenborg  ny spiller 2.2

Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 07. Feb. 2013, 23:53 »
Neymar er jo langt unna Messi og Ronaldo-kvalitet pdd. Men at gutten har et ekstraordinært talent, kan det vel ikke være noen tvil om.
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 08. Feb. 2013, 09:44 »
Neymar er 21 år og står med 17 mål på 28 landskamper. Helt OK for en unggutt, det.
Statistikk er vel og bra. Men mot England var han elendig, i OL var han svak. Jeg har til gode å se hva som er så ekstremt fantastisk med denne Neymar, bortsett fra et finteregister fra ville helvete, og hundre tusen skrytevideoer på youtube fra en brasiliansk liga av heller variabel kvalitet. Skal Neymar bli noe tess, så må han komme seg ut av Brasil snarest. Kanskje en mannn for Atletico hvis/når Falcao selges til sommeren?

Neymar har potensiale, men basert på hypen burde han vært verdens desidert beste fotballspiller for flere år siden. På meg ser det ut som han like gjerne kunne spilt U21-fotball.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 08. Feb. 2013, 11:43 »
Han drar vel til Barcelona etter denne eller neste sesong.
Nei.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #232 på: 08. Feb. 2013, 14:49 »
Statistikk er vel og bra. Men mot England var han elendig, i OL var han svak. Jeg har til gode å se hva som er så ekstremt fantastisk med denne Neymar, bortsett fra et finteregister fra ville helvete, og hundre tusen skrytevideoer på youtube fra en brasiliansk liga av heller variabel kvalitet. Skal Neymar bli noe tess, så må han komme seg ut av Brasil snarest. Kanskje en mannn for Atletico hvis/når Falcao selges til sommeren?

Neymar har potensiale, men basert på hypen burde han vært verdens desidert beste fotballspiller for flere år siden. På meg ser det ut som han like gjerne kunne spilt U21-fotball.

Han var svak i OL ja. Men statistikken er god når man ser hvor dårlig Santos faktisk er, selv om ligaen i seg selv er bra. Personlig tror jeg aldri han blir Messi / Cristiano klasse, men han har noe Ronaldinho i seg som kan føre til et toppnivå som er nært det ekstreme. Blir han mer moden, spesielt i en klubb som Barca som ikke tolererer bullshit, så kan han gjøre det veldig bra. Han virker også skreddersydd for den venstre spissrollen i Barca.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 08. Feb. 2013, 21:24 »
Hvilke reiseselskap/fotballturselskap er best/mest seriøst? Vi er en kameratgjeng som vurderer Brasil i 2014 og tenkte å sjekke litt hva som finnes på markedet av pakketurer før vi evt sjekker turalternativer selv.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 08. Feb. 2013, 21:32 »
Å bestille fly biletter etc sjølv, koster fra 12000,- +++ (Sjekket litt rundt i forbindelse med confederation cup 2013)

http://www.steveperryman.no/ og http://www.ior.no/ har vel eit bra rykte?
« Siste redigering: 08. Feb. 2013, 21:41 av Christian »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 07. Mars 2013, 13:24 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10101334

Sier vel det meste om Drillo sin fotballfilosofi og hang til midtbanespillere som er bedre når ballen spilles over de enn i beina på de.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 07. Mars 2013, 14:45 »
Det er en skandale av dimensjoner at ikke Ciljan er med i landslagstroppen denne gangen. Og skandalen blir bare større for hver time som går etter at Drillo offentliggjorde uttaket.

Det er lett å tolke Drillo dithen at Ardian Gashi er nærmere landslaget enn Per Ciljan Skjelbred!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 07. Mars 2013, 15:16 »
Hvor er Carew?  :coloccini:

Jeg digger Drillo, men er vel ikke helt utenkelig at Norge trenger noe nytt.
Same old Shearer, always scoring!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 07. Mars 2013, 19:00 »
Skandale at Grindheim velges over Ciljan. Ciljan er en av våre aller ypperste midtbanespillere, og nå spiller han regelmessig for et av de beste laga - i en av europas tre beste ligaer. Blir ikke mer kokkos enn det her.

Grindheim er en breddespiller som holder et greit nivå i en klovneliga. Hva Drillo holder på med er sånn ca. uforståelig. Og btw...Grindheim har rundt 50 landskamper nå tror jeg, og har knapt levert en god landskamp.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 22. Mars 2013, 18:41 »
Norge (4-5-1): Jarstein, Høgli, Hangeland, Forren, Riise, Søderlund, Henriksen, Nordtveit, Yttergård Jenssen, Elyounoussi, Moa

Heia Norge!