20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102581 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #195 på: 13. Sep. 2012, 11:05 »
Jeg vet utmerket godt hvilke tabber Rune Jarstein har gjort. Noen av dem skikkelig grove, andre mer uheldige hendelser. Du kan nok fint sette sammen en liknende video av Espen Bugge Pettersen, men han har i stedet fått ry på seg for å være en mer stabil keeper.

Det var vel gjerne det man så mot Island...

Overfall og overfall. Det var en dytt i ryggen som ikke var nevneverdig vakker, hvilket Jan Jönsson naturligvis innrømmer, samtidig som det er viktig for han å ta spilleren sin i forsvar. Hvilket jeg synes er helt riktig. Du kan ikke sammenligne verken situasjonene eller trenernes reaksjoner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 13. Sep. 2012, 11:11 »
Tilbake til det jeg synes vi bør diskutere: Landslagets fremtid og norsk talentutvikling.

To gode kronikker som jeg synes setter fokus der det skal være. På det som virkelig er problemet til det norske landslaget. Ikke Riise og Jarstein, men at norsk fotball, og i særdeleshet landslaget har stått på stedet hvil siden begynnelsen av 1990-tallet.

Eivind Bisgaard Sundet: Riise bak speilet

Lise Klaveness: Vingeklippet talentutvikling

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #197 på: 13. Sep. 2012, 12:17 »

Overfall og overfall. Det var en dytt i ryggen som ikke var nevneverdig vakker, hvilket Jan Jönsson naturligvis innrømmer, samtidig som det er viktig for han å ta spilleren sin i forsvar. Hvilket jeg synes er helt riktig. Du kan ikke sammenligne verken situasjonene eller trenernes reaksjoner.

Du kan gjerne flytte dette over i TL-tråden, men å ta en fyr i forsvar som åpenbart går inn for å skade en annen synes jeg var noe spesielt. Kan vel huske at du har vært i harnisk over Dokken-overfallet og selvfølgelig også Ogude-opplegget i og med at du er RBK-fan.

At du mener at man ikke kan sammenlikne situasjonene eller trenernes reaksjoner (i intervjusonen riktig nok - Jönssons reaksjon under match har vel ikke blitt vist på TV) når de nærmest er prikk like er for meg en gåte? Hvorfor kan man ikke sammenlikne de? Hvor ligger forskjellen(e)?

EDIT: Husker også at jeg leste en god del på RBKWEB etter akkurat den kampen, og det virker som om det var en del som var helt i harnisk over at Jönsson fremsto som en usympatisk drittsekk. Godt det er noen med det verdisynet blant RBK-fansen hvert fall.  :P
« Siste redigering: 13. Sep. 2012, 12:19 av plebUTG »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 13. Sep. 2012, 12:34 »
Samme om det er dive eller ikke, han hisser seg opp og skal dytte han i rent raseri, det kommer man ikke unna samme hvor tykke Jarstein-briller man har på. Akkurat som mot Start.

Martin Andresen er litt samme typen, men han har vel ikke føkket opp så mye for lagene han spiller på med så hodeløse enkelt"prestasjoner" som Jarstein. Det siste jeg husker av han var i hvert fall at han tok et visst lag til seriegull  :D
Ja, okey, jeg innbiller meg at vi har kranglet om det før. Men ALDRI I VERDENS LAND OG RIKE skal Goodson ha noe i nærheten av straffespark der. Verken i situasjonen med Prica eller i situasjonen med Jarstein. Basta bom. Ferdig snakka!

Hvorfor det? Reglene sier jo at dytt med begge hender resulterer i straffe. Ballen var også i spill. Kanskje Goodson overdrev, men dytten var klar.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 13. Sep. 2012, 13:23 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 13. Sep. 2012, 17:36 »
http://fotball.aftenposten.no/blogg/ola_bernhus/article250360.ece¨

:thumbu:

Bra skrevet. Fint at folk i pressen også våger vise skamvett. Nå kan vi godt glemme dette massivt unødvendige fokuset på sinte-Rune - og gå videre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #201 på: 13. Okt. 2012, 02:50 »
King med poeng borte mot Sveits .- det som skal være den vanskeligste kampen.

For øvrig fikk vi oppleve scoring fra to legends i kveld; Sævarsson og Bendtner. Tommel opp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 13. Okt. 2012, 02:58 »
Bendtner? A proper cunt, det er rette betegnelsen.

Forøvrig - man klarer aldri miste håpet helt med Drillo. Ting ser plutselig ikke bekmørkt ut - og jeg var jo ganske sikker på at vi kom til å drite oss lodrett ut mot Sveits nå. Så sikker at jeg stakk på damebesøk istedet for å se kampen.
« Siste redigering: 13. Okt. 2012, 15:21 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #203 på: 15. Okt. 2012, 12:19 »
Bendtner? A proper cunt, det er rette betegnelsen.

:thumbsu:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 16. Okt. 2012, 11:56 »
Forøvrig - man klarer aldri miste håpet helt med Drillo. Ting ser plutselig ikke bekmørkt ut - og jeg var jo ganske sikker på at vi kom til å drite oss lodrett ut mot Sveits nå. Så sikker at jeg stakk på damebesøk istedet for å se kampen.
Og derfor tror jeg også Norge slår Kypros, og setter seg i en høyst komfortabel situasjon, før det er tid for å drite seg ut igjen senere. Under nye Drillos er det aldri bekmørkt, man roter litt, finner så tilbake til vinneroppskriften, og setter seg selv i en veldig god posisjon, før 2013 kommer, og man sakte, men sikkert begynner å rote bort alt. Men håpet vil nok likevel være tilstede frem til nest siste eller siste kvalikkamp.

Norge slår Kypros borte og hjemme. Slår Albania borte, men får kun uavgjort på hjemmebane. Norge taper mot Sveits hjemme, og klarer bare uavgjort mot Island hjemme. Alt i alt vil vi da ha prestert omtrentlig som i forrige kvalik.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 16. Okt. 2012, 20:48 »
ZINEDINE ZIDANE, HVEM FAEN TRENGER HAN? VI HAR JO HANGELAND!
Same old Shearer, always scoring!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 16. Okt. 2012, 21:49 »
Enorm dag for norsk fotball :thumbu: ein Island scoring no så har me plutselig overtaket i gruppa   :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #207 på: 16. Okt. 2012, 21:55 »
Sævarsson-scoring og to Bendtner-scoringer....off, da får man ikke mer perfekt kveld fotballmessig.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 16. Okt. 2012, 22:04 »
Fin dag for Norge. Seier mot Kypros borte er bra det, men det sykeste er jo at U21-laget kom videre til en turnering som strengt tatt skal være forbeholdt toppnasjonene. Generelt sett mye syting over norsk fotball her i landet, men til å være en bitteliten vinternasjon slår vi som oftest bedre fra oss enn vi kanskje bør forvente.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 16. Okt. 2012, 22:37 »
Nord-Irland leder borte mot Portugal. lol.

Men regner med KING Ronaldo ordner biffen til slutt ;)
Same old Shearer, always scoring!