20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102619 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #180 på: 12. Sep. 2012, 15:15 »
Det betyr ikke at det er greit, men det betyr ikke at vi skal gjøre noe større nummer ut av det enn det må være - og at han tar læring av dette. At han er en temperamentsfull type veit vi jo - men å fremstå han som noen fare for omgivelsene blir voldsom overkill. For min del er hovedspørsmålet hvorvidt han er Norges beste keeper eller ei - og det er jo dessverre vanskelig å se at der fins noen bedre. For å ha det klart - Bugges patetiske mangel på inngripen på Islands første mål var langt større tabbe enn Jarsteins retur i går.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 12. Sep. 2012, 15:16 »
Hvor mange feil skal man kunne gjøre og lære av egentlig, før det er for mye av det gode?
Same old Shearer, always scoring!

bigirimana

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #182 på: 12. Sep. 2012, 15:19 »
Haha, dette må vel være den rette dagen for dette klippet:

"Ska vi få en ny hjerneblødning av Jarstein igjen da?"

HÆRRE MIN JUUUULDAG!!!
Hadde et håp om at Bigirimana skulle slå til ved valg av forumnavn, det gjorde han aldri.
Men vi gir ikke opp fordi!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #183 på: 12. Sep. 2012, 15:27 »
At han er en temperamentsfull type veit vi jo - men å fremstå han som noen fare for omgivelsene blir voldsom overkill.

Tja, du kan jo spørre RBK-laget og Viking-laget om de følte at han var noen "fare for omgivelse"/byrde under de to aktuelle kampene jeg listet opp på forrige side, og hvor en video er blitt postet her. At han gjentar en såpass destruktiv manøver i to ulike matcher viser jo også at han sliter med å lære.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 12. Sep. 2012, 15:34 »
Du mener den ekstreme diven fra Trond Olsen? Der støtter jeg meg til trønderkommentatoren som sier det er katastrofe av dommeren.
Men ja - jeg syns det er massivt opphypa med Jarstein. Så ille er han alldeles ikke. Og han er selvfølgelig gull verdt for et TL-lag som en av landets beste keepere i tillegg. Vi har da hatt langt mer psykisk ustabile spillere - Martin Andresen er jo et stjerneeksempel.
« Siste redigering: 12. Sep. 2012, 15:37 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #185 på: 12. Sep. 2012, 15:39 »
Samme om det er dive eller ikke, han hisser seg opp og skal dytte han i rent raseri, det kommer man ikke unna samme hvor tykke Jarstein-briller man har på. Akkurat som mot Start.

Martin Andresen er litt samme typen, men han har vel ikke føkket opp så mye for lagene han spiller på med så hodeløse enkelt"prestasjoner" som Jarstein. Det siste jeg husker av han var i hvert fall at han tok et visst lag til seriegull  :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 12. Sep. 2012, 15:44 »
Jarstein har også tatt seriegull så ;)

Og jeg mener da helt klart at Martin Andresen med sine kamikazetaklinger og kvelertak er langt verre enn Jarstein noensinne har vært. Andresen er vel ærlig talt en hoven faen som ikke en gang hadde vett til å legge seg langflat etter noen av sine idiotfakter. Jarstein er for het i topplokket innimellom, men er mann nok til å legge seg langflat når det kreves. De to episodene der og et par hissige utbrudd mot pressen svelger jeg lett så lenge han enda er vår beste keeper.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #187 på: 12. Sep. 2012, 15:46 »
Vi blir ikke enige uansett.  :P

Spørsmålet er bare om tabber og/eller hissighet gjør at han kan settes til side på landslaget til tross for at han er Norges beste keeper. Og der ser det ut til at drillo har tatt et valg (ref DagbladeT) om at Jarstein fortsatt får stå. Så får vi bare håpe han oppfyrer seg.  :thumbu:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 12. Sep. 2012, 15:47 »
- Selvom jeg ikke liker fotballen Norge spiller(Vanligvis), så håper jeg de kommer seg til VM. Når det er sagt, det er da ingen tvang å holde med fedrelandet sitt. Forstå om folk har andre meninger om akkurat det enn dere da.

- Nyyyydelig skudd av Tarik, forferdelig straffe av Riise.

- Norge har et gigantisk keeperproblem.

Ikke faen. Straffen var så hard og plassert at keeper ikke reddet selv om han gikk riktig vei. Var litt Lampard over den straffen faktisk.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 12. Sep. 2012, 15:49 »
Det er jo ingen god straffe av Riise. Virker mer som at han prøver å skyte hardest mulig, uten egentlig å tenke over hvor i målet ballen skal plasseres.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 12. Sep. 2012, 16:15 »
- Selvom jeg ikke liker fotballen Norge spiller(Vanligvis), så håper jeg de kommer seg til VM. Når det er sagt, det er da ingen tvang å holde med fedrelandet sitt. Forstå om folk har andre meninger om akkurat det enn dere da.

- Nyyyydelig skudd av Tarik, forferdelig straffe av Riise.

- Norge har et gigantisk keeperproblem.

Ikke faen. Straffen var så hard og plassert at keeper ikke reddet selv om han gikk riktig vei. Var litt Lampard over den straffen faktisk.

Sett den flere ganger og tar tilbake at den var forferdelig. Men absolutt ingen god straffe.
Same old Shearer, always scoring!

Peter

• Gjest
« Svar #191 på: 12. Sep. 2012, 16:18 »
Enig med PLeb, Jarstein er syk i huet. Fjern han fra landslaget for alltid.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 13. Sep. 2012, 09:40 »
Det er jo ingen god straffe av Riise. Virker mer som at han prøver å skyte hardest mulig, uten egentlig å tenke over hvor i målet ballen skal plasseres.
Heller det en en latterlig Panenka-chip eller at han liksom rolig skal sette den i det ene hjørnet. Hvis keeper da velger riktig, så er det en mye, mye dårligere straffe enn om han bælmer til med full kraft og håper på det beste. Det er mye vanskeligere for keeper å ta harde skudd, enn lomper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 13. Sep. 2012, 09:47 »
Samme om det er dive eller ikke, han hisser seg opp og skal dytte han i rent raseri, det kommer man ikke unna samme hvor tykke Jarstein-briller man har på. Akkurat som mot Start.

Martin Andresen er litt samme typen, men han har vel ikke føkket opp så mye for lagene han spiller på med så hodeløse enkelt"prestasjoner" som Jarstein. Det siste jeg husker av han var i hvert fall at han tok et visst lag til seriegull  :D
Ja, okey, jeg innbiller meg at vi har kranglet om det før. Men ALDRI I VERDENS LAND OG RIKE skal Goodson ha noe i nærheten av straffespark der. Verken i situasjonen med Prica eller i situasjonen med Jarstein. Basta bom. Ferdig snakka!

Martin Andresen er ikke "samme typen". Martin Andresen er en psykopat!
Jepp. Du leste riktig.
Le så mye du vil, men det er fakta faen (uten at jeg skal bevege mer for langt inn i et fagområde jeg ikke har peiling på)! Martin Andresen har gjort mye, mye, mye verre ting enn Jarstein, og han har gjort det gang etter gang etter gang etter gang. Han har gjort det som spiller, han har gjort det som trener.

Jarstein får hjerneblødning innimellom. Raserianfall. Da er han en illsint okse i tre sekunder, og så angrer han seg skikkelig etterpå. Jarstein mener aldri noe vondt, han har bare et voldsomt temperament, som han noen ganger sliter med å få kontroll på.

Martin Andresen har ikke problemer med å styre temperamentet. Å ta kvelertak på motspillere, og forsvare at en av spillerne han trener bruker voldsomme midler på fotballbanen, det har han aldri angret på. Han har aldri gjort det i et øyeblikks raseri. Han har gjort det fordi det er sånn den mannen er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #194 på: 13. Sep. 2012, 10:16 »
Om Goodson skal ha straffe eller ikke har ikke noen innvirkning på Jarsteins mentale ustabilitet uansett, så det er ikke så relevant. Start vant kampen, og RBK måtte "feire" gullet med halvfull tribune og pottesure spillere. Underholdningen var i hvert fall på plass.

At Martin Andresen forsvarte Ogude har jeg sett svært mange RBK-fans reagere på. At Jan Jönsson med liknende "psykopatiske trekk" forsvarte Pricas overfall av Forren har jeg sett "noen" færre RBK-fans reagere på. Hva tror du grunnen er til det?  :)

EDIT: Dette er vel en helt OK video som viser en håndfull av tabbene hans - men langt fra alle selvfølgelig.

« Siste redigering: 13. Sep. 2012, 10:34 av plebUTG »