20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102583 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #105 på: 10. Sep. 2012, 19:20 »
England U21: Steele; Kelly, Rose, Shelvey, Caulker; Bennett, Marshall, Henderson, Wickham; Waghorn, Ince.

Norge U21: Østbø - Omar, Rogne, Strandberg, Hedenstad - Va. Berisha, Konradsen, Ulvestad, Singh, Nielsen - Berget.
« Siste redigering: 10. Sep. 2012, 19:27 av Christian »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 10. Sep. 2012, 19:41 »
Veldig spennende med Henderson fra England syns jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 10. Sep. 2012, 19:47 »
Gledar meg til å sjå Tom Ince(Håper virkleg Newcastle henter han ja.  :nikke: )

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 10. Sep. 2012, 21:03 »
Vet ikke hvor du har henta den lagoppstillinga Christian, men den trenger noen småjusteringer. Bennett spiller stopper, Shelvey sentral midtbane, Wickham spiss og Ince venstrekant.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 10. Sep. 2012, 21:07 »
Den lagoppstillingen var visst etter draktnr, og ikkje formasjon.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #110 på: 10. Sep. 2012, 21:27 »
Der skal det være mål,håvard nielsen.....

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 10. Sep. 2012, 21:34 »
Vil heller tape med U21 gutta på a-laget, enn dei gamle gutta Gamsten, Riise, Carew osv.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #112 på: 10. Sep. 2012, 21:50 »
Vil heller tape med U21 gutta på a-laget, enn dei gamle gutta Gamsten, Riise, Carew osv.

Hvis alternativet til dagens A-landslag er å være helt sikker på tap med kun U21-folk, så er jeg i hvert fall sterkt i mot det forslaget. Nå er jo uansett Gamst vraket, og Carew langt vekke fra landslaget i overskuelig fremtid.

Det er jo en grunn til at det kun er noen få under 21 år som får lov til å spille på A-landslaget, og når vi har en VM-kvalifiseringsgruppe som nærmest er så enkel som vi har mulighet til å få den (gitt at vi aldri blir førsteseedet igjen), så er det ikke noe vits i å verken "ofre" denne kvalikken eller å sette inn på en haug med unggutter.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 10. Sep. 2012, 22:23 »
Trur du ikkje heilt tok poenget mitt.

Ser heller Norge tape med talent, enn å tape med dei gamle gutta på laget. Norge må satse på dei unge, som Sveits gjorde for nokon år sidan.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #114 på: 10. Sep. 2012, 22:43 »
Joda, poenget mitt er bare at dersom vi propper A-landslaget fullt med unge og uerfarne spillere, så gambler vi. Det er vel bedre å stille med det beste laget når vi har en slik gruppe som vi har? eller?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 10. Sep. 2012, 22:48 »
Enig, men forsatt så er poenget mitt når det ikkje funker. Så er det bedre å bruke kvaliken til å utvikle laget mot EM 2016.

Peter

• Gjest
« Svar #116 på: 10. Sep. 2012, 22:50 »
Poenget er vel også at mange av U21 spillerne er bedre enn A-lagsspillerne. Hedenstad burde være bænkers når utfordrerne heter Tom Høgli og Espen Ruud, og Omar Elabdellaoi imponerte meg idag. Samt at Thomas Rogne burde spille istedenfor Wæhler. Valon Berisha og Håvard Nielsen kunne også vært fint å ha i troppen.
Og Arild Austbø så definitivt ut til å være bedre enn Jarstein og Bugge  :P

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #117 på: 10. Sep. 2012, 23:02 »
Enig, men forsatt så er poenget mitt når det ikkje funker. Så er det bedre å bruke kvaliken til å utvikle laget mot EM 2016.

Jo, der er jeg enig. Om 6-7 kamper (når vi uansett ikke har sjans), så kan vi hive på med U21-folk i hytt og pine. Det er jeg enig i.

Rogne og Nielsen var vel de som funket godt i dag i hvert fall

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 10. Sep. 2012, 23:46 »
Noen som har lest artikkelen til Truls Dæhli i dagens VG? Der får ihvertfall John Arne Riise "passet sitt påskrevet" med overskriften: Å hylle seg selv er en vrien øvelse.
J.A. Riise etterlyser mer hyllest til seg selv etter 105 landskamper, som er en bra prestasjon, selv om det er på et landslag som er det dårligste i moderne tid. 10 år med nedgang. Truls Dæhli mener det er en slags prestasjon at han etter alle disse landskampene ikke blir ansett for å være kapteinsemne av verken Drillo eller noen andre. Hvorfor er det slik?

Jeg må innrømme at jeg er hakket mer enig med Davy Wathne i den diskusjonen. Vi har visst at Riise er en naiv idiot i årevis nå, og samtidig at han er Norges beste venstreback. Hvorfor ble det plutselig et så stort problem? En ekstremt høy prosentandel av gode fotballspillere er like uintelligente, korttenkte og egoistiske som han. Hele Riise-sirkuset de siste dagene er først og fremst et vitnesbyrd på hvor ufattelig lite givende det må være å jobbe som sportsjournalist.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 11. Sep. 2012, 00:27 »
Hedenstad er selvfølgelig ikke bedre enn Høgli. Og nei, Wæhler burde heller ikke spilt, men den plassen burde Demidov fått spilt seg skikkelig varm i. Det er ikke noe poeng i å hente opp unggutter bare for å hente opp unggutter heller.