20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fan-tastisk  (Lest 3107 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Fan-tastisk
« på: 18. April 2005, 22:23 »
Fan-tastisk
Skrevet av Asbjørn, 18 April 05

Newcastle røk ut av to cuper på fire dager og muligheten for å vinne klubbens første trofè siden 1969 var borte. Selv om et skadeskutt lag til tider ble rundspilt, lagde the toon army en sinnsyk stemning under hele kampen. Det var hele 35.000 geordies som hadde tatt den lange turen til Cardiff igår, og gatene var fyllt med svarte og hvite farger.

Det var ingen tvil om hvem som vant kampen på tribunen igår. Når Man Utd fansen prøvde seg med et eller annet rop, fikk de voldsom applaus av Newcastle fansen.

Given, Shearer og Ameobi var langt nede igår, men de hadde bare fine ord å si om Newcastle supporterene.

Given"Jeg er veldig skuffet akkurat nå, men vi tapte for et bedre lag. Det er bare å ta av seg hatten for Manchester United. Vi har hatt et tett kampprogram og hadde mange skader, men det er ingen unnskyldning.”

” Fansen var fantastiske idag. Mot slutten av kampen, skulle man tro det var vi som ledet 4-1. De stoppet aldri å synge og de støttet oss under hele kampen. Noe vi må takke dem for.”

Shearer” Vi kjørte forbi tusenvis av fans på vei til stadion iført svarte og hvite farger, og lyden de ga fra seg på tribunen fikk hårene på kroppen til å reise seg.”

Ameobi” Selv når vi ligger under 3-0 og 4-1, synger de og heier oss fram. Jeg har sagt det før og sier det igjen, vi har den beste fansen i verden og de beviste det nok en gang her idag.”

Her er noen reaksjoner fra Newcastle supportere som ble intervjuet etter gårsdagens kamp.

Gerard Murphy, 50″ Jeg hadde det veldig artig idag, selvom det ble stortap. Det var en imponerende stadion og fansen var på sitt beste. Det er bare så synd at ikke laget holdt samme nivå. Det er på tide å kvitte seg med spillerene som kun tenker på seg selv”

Michael Dixon, 22 ” Det var en fantastisk dag. Fansen var utrolig og sang i 90 minutter selvom målene kom den gale veien. Havet av svarte og hvite farger rundt stadion var et utrolig syn. Hadde spillerene vist den samme gløden og entusiasmen, ville vi ha vunnet kampen.”

Cliff Muckle, 38 ” Det var en fantastisk dag og fansen var utrolig.”

Nicola Anderson, 33 “Laget ga alt de hadde. Atmosfæren på pubene før kampen var enorm.”

Nick Nelson, 21 ” Dette føles som i 1998 og 1999 etter cupfinale tapene. Sesongen kan ikke ta slutt fort nok for min del.”

Colin Smith 30″ Det er bare Newcastle som kunne startet en uke med så mye å spille for, og deretter tape begge kampene 4-1. Nicky Butt var den svakeste idag, og man skulle tro han fortsatt spilte for Man Utd.”

Souness sier han vil kjøpe inn 4-6 spillere som kan gå rett inn på laget. Stallen er for liten, noe som selvsagt er riktig. Likevel vil spillere som Elliott, Viana, Ambrose, Bellamy, Robert, Kluivert, O`brien, Chopra, og Butt muligens forsvinne. Selv om man bytter ut nevnte spillere, vil antallet i troppen mest sannsynlig være det samme. Dette holder ikke dersom laget skal kjempe om en topp 4 plassering neste sesong. Det bør minst kjøpes inn en kvalitetspiller i hvert ledd i tillegg til de spillerene som er i klubben pr dags dato. Videre må spillere som blir solgt erstattes.

Om Souness er den rette personen til å ta fatt på denne jobben er en annen sak.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Fan-tastisk
« Svar #1 på: 19. April 2005, 01:02 »
Det er helt utrolig hvordan Toon Army viser at de er best gang på gang. Og det er så synd at dette ikke kommer fram i norske medier. Det ville gitt oss en bråte med nye fans.
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Fan-tastisk
« Svar #2 på: 19. April 2005, 01:18 »
Sant det Mack. Tror nok aldri Newcastle eller Toon Army kommer til å få noe særlig spalteplass i Norske medier med det første..

Om det så kommer noe er det ofte av den negative sorten.
Selv med Ronny Johnsen i klubben ble det svært lie skriving om oss..

Nei, vi må nok kjempe om 1-3 plass og ha en nordmann eller 2 i klubben før vi kan forvente noe av VG og Dagbladet!!

Eneste er BA og BT som flere ganger har skrevet om byen Newcastle flere ganger over noen sider. Husker de skrev mye positivt om fansen,byen og folkeslaget! Derfor er det nok endel Newcastle fans fra Bergen :D

Prøvde å finne noen linker på nett, men det må kun ha stått i papirutgaven :cry:

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Fan-tastisk
« Svar #3 på: 19. April 2005, 14:20 »
Kanskje vi i newutd.com skal fortsette å legge litt vekt på hvor fantastiske supportere vi har i Newcastle. Vi kan også tipse VG og Dagbladet om dette. Bruk tusentipset ofte. Jeg har sjøl tipsa både VG og Dagbladet om ting i Newcastle, og ikke lenge etter har de laget en liten sak. Og vi som norske newcastlesupportere må gå foran med et godt eksempel. Vi må vise en glødende iver etter å fortelle om laget vårt. Vi må fortelle det norske folk om gleden ved å være newcastlesupporter.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fan-tastisk
« Svar #4 på: 19. April 2005, 15:27 »
Helt enig med deg Mack. Kanskje noen kunne skrive inn noen artikler i avisene eller noe lignende?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Fan-tastisk
« Svar #5 på: 19. April 2005, 16:42 »
Ja, skrive og fortelle. Tipse aviser hver gang det kommer noe stoff som er fordelaktig for Toon Army og så videre. Det eneste vi egentlig trenger å gjøre er å vise vårt glødende engasjement.
Toon, Toon,
Black and white army

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Fan-tastisk
« Svar #6 på: 03. Feb. 2007, 00:18 »
Dette minner litt om en form for menneskefiske som en viss jesus-dude dreiv på med for 2000 år siden  :P
Slik som vi sliter for øyeblikket, og med en langt fra like lojal fanbase som før, bør vi nok holde kjeft...

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #7 på: 03. Feb. 2007, 03:45 »
Dette minner litt om en form for menneskefiske som en viss jesus-dude dreiv på med for 2000 år siden  :P
Slik som vi sliter for øyeblikket, og med en langt fra like lojal fanbase som før, bør vi nok holde kjeft...

Helt enig. Synes Newcastle-fansen har tapt seg voldsomt de siste årene. Bortefansen er alltid høylytt og lojal, men hjemme på SJP har det generelt sett vært dårlig stemning sammenlignet med før. Straks motstanderen scorer så blir det ofte helt stille, men med en gang vi scorer så overdøves det som er av bortefans. I tillegg har det blitt pepet på egne spillere (med god grunn, riktignok) utallige ganger på SJP de siste sesongene.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 03. Feb. 2007, 11:23 »
Var nokså bra stemning mot Villa da!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 03. Feb. 2007, 11:36 »

Mot West Ham var det helt sinnsykt, også.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 03. Feb. 2007, 12:22 »

Mot West Ham var det helt sinnsykt, også.

Har en kompis som var der mot West Ham. Han sa West  Ham fansen kjørte over Newcastle i 1. omgang. I 2.omgang var det Newcastle fansen som lagde mest liv. Naturlig nok.

Ellers er jeg enig i det Nordin skriver tidligere i denne tråden.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 03. Feb. 2007, 12:42 »
Hvordan du får med deg stemningen når du er på SJP avhenger jo veldig mye av hvor du sitter henn på stadion også. Sitter du langt oppe på langsida får du ikke med deg like mye som om du sitter bak målene for eksempel. Var godt fornøyd med stemninga når jeg satt midt på langsida på Newcastle-Sunderland i allefall :)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 03. Feb. 2007, 12:46 »
Hvordan du får med deg stemningen når du er på SJP avhenger jo veldig mye av hvor du sitter henn på stadion også. Sitter du langt oppe på langsida får du ikke med deg like mye som om du sitter bak målene for eksempel. Var godt fornøyd med stemninga når jeg satt midt på langsida på Newcastle-Sunderland i allefall :)

Var også på den kampen. Var fantastisk stemning om du tenker på 3-2 kampen. Den kampen med best stemning som jeg har vært på ved siden av Newcastle  - Juventus.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #13 på: 03. Feb. 2007, 14:27 »
3-2 seieren over Barcelona kan ikke ha vært så verst den heller.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04. Feb. 2007, 15:07 »

Var også på den kampen. Var fantastisk stemning om du tenker på 3-2 kampen. Den kampen med best stemning som jeg har vært på ved siden av Newcastle  - Juventus.

Jepp. Den 3-2 kampen ja.

Ble ganske god stemning etterhvert når jeg var på Newcastle-City 3-0 også. Shearer scora de 2 siste. I tillegg vant England rugby-VM samme dag og Newcastlespilleren Johnny Wilkinson avgjorde finalen like før slutt. Var nokså god stemning i byen den kvelden :)