20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 195524 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1260 på: 20. Nov. 2013, 07:23 »
Spørs fortsatt hva som diskuteres da. Hvis noen mener Messi fortjener å vinne årets spiller i verden 2013 så er de helt klart på viddene. Er i likhet med deg ikke helt sikker på om han fortjener topp 3. Synes dog ikke det er like klart om førsteplassen, da både Zlatan og Ronaldo har hatt ett fantastisk år.

Diskuteres det hvem som har det høyeste beviste toppnivået, så er det etter min mening fortsatt Messi som er verdens beste, noe han har vært de siste 4-5 sesongene. Men han har ikke vært det i år.
« Siste redigering: 20. Nov. 2013, 07:27 av torfinn »

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1261 på: 20. Nov. 2013, 08:52 »
Når Messi er skadet er det vel liten tvil om hvem som er verdens beste...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1262 på: 20. Nov. 2013, 09:01 »
Liten tvil om at Ronaldo har vært mye bedre enn en skadefri Messi i år uansett.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1263 på: 20. Nov. 2013, 18:38 »
Når Messi er skadet er det vel liten tvil om hvem som er verdens beste...

Eh? Messi har spilt svært mange kamper i år han også, så den unnskyldningen blir tynn. Han hadde 4 kamper uten scoringer før skaden, og ligger med 46 kamper og 43 mål i 2013 for klubb og landslag. Ronaldo har spilt bare 10 kamper mer (56) og scora 23 mål mer (66) for klubb og landslag. "Når Messi er skadet" svartmaler egentlig situasjonen litt, da det høres ut som om Messi har vært ute store deler av dette året. Ronaldo har vært bedre i 2013, både med og uten skade på Messi.
« Siste redigering: 20. Nov. 2013, 18:40 av Eriksen »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1264 på: 20. Nov. 2013, 20:31 »
For meg er Ronaldo en maskin, som øser på med scoringer og assist. Både Zlatan og Messi har nokke utenom det, som ikkje Ronaldo har i mine øyne. Verdsetter kunstnerne før maskinen :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1265 på: 20. Nov. 2013, 22:36 »
Ok, Hazard er en kunstner. Han fortjener tredjeplassen, så kan kanskje Ronaldo bli nr 4.

Det handler ikke om hvem som er maskin og hvem som er kunstner, eller hvilken spillertype man personlig liker best. Kan du med hånda på hjertet si at Messi og/eller Zlatan har vært bedre fotballspillere enn Ronaldo i 2013, Sebastian? Kan du med hånda på hjertet si at Messi og Zlatan fortjener Ballon D'or 2013 mer enn Ronaldo fordi de er magikere mens Ronaldo er en maskin?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1266 på: 20. Nov. 2013, 22:52 »
Han har vel ikke sagt noe annet enn at han personlig verdsetter kunstnerene høyere enn "maskinene"?

Jeg verdsetter helt klart kunstnerene høyest, men jeg er derimot ikke uenig i at Ronaldo fortjener prisen dette året.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1267 på: 20. Nov. 2013, 23:24 »
Han har vel ikke sagt noe annet enn at han personlig verdsetter kunstnerene høyere enn "maskinene"?

Dette stemmer selvfølgelig. Folk må nesten få lov til å foretrekke akkurat hvilken spiller de vil, uavhengig av hvem som egentlig er best.

Jeg verdsetter helt klart kunstnerene høyest, men jeg er derimot ikke uenig i at Ronaldo fortjener prisen dette året.

Dette.
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1268 på: 20. Nov. 2013, 23:25 »
wow, her tar vi sakene til et nytt nivå! Tror Sebastian sier enkelt og greit hva han personlig foretrekker.

Er vel ingen som er i tvil om at Ronaldo har vært verdens beste fotballspiller i 2013.
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1269 på: 21. Nov. 2013, 06:36 »
Jada slapp av, jeg mistolket nok innlegget hans litt. :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1270 på: 21. Nov. 2013, 14:11 »
Av de tre er det kun Zlatan jeg sympatiserer med. Det er muligens derfor jeg ikke er så soleklar på om det er han eller Ronaldo som fortjener prisen mest.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1271 på: 22. Nov. 2013, 09:20 »
Jeg liker Zlatan jeg også, men det er ingen tvil om at Messi og Ronaldo har prestert best.
Blir ikke overrasket om Ronaldo ikke vinner Gullballen, da du har sånne folk som Hangeland feks, som stemte Schweinsteiger. Ikke minst Drillo ifjor, som stemte Suarez.

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/spania/artikkel.php?artid=10137144

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1272 på: 22. Nov. 2013, 13:24 »
Ser også at 62,39% av VG-leserne i skrivende stund melder Ronaldo. Samtidig tviler jeg på at han får den - er rett og slett for mange som ikke liker fyren til tross for at han er best i år.

Tipper Messi vinner den.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1273 på: 22. Nov. 2013, 13:41 »
Skal bli spennende å se da. De siste fire årene har Ronaldo-sympatisører sagt at Messi har vunnet prisen bare fordi folk ikke liker Ronaldo. De sier det samme i år igjen. Forskjellen er at Messi har vært best de siste årene, mens i år har Ronaldo vært den beste.

Vedder begge lilletærne mine på at Messi ikke vinner prisen i år.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1274 på: 22. Nov. 2013, 13:48 »
Ser også at 62,39% av VG-leserne i skrivende stund melder Ronaldo. Samtidig tviler jeg på at han får den - er rett og slett for mange som ikke liker fyren til tross for at han er best i år.

Tipper Messi vinner den.

Skal vi tro slike polls er også over halvparten av norske innbyggere FrPere. Det er heldigvis ikke tilfelle ;)
Blir forøvrig svært overrasket dersom ikke CR vinner prisen denne gang. Fullt fortjent som sådan.

Forøvrig enig med hva torfinn og co skriver her nå i de siste trådene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida