20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 196620 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1035 på: 26. Nov. 2012, 00:06 »
http://www.dagbladet.no/2012/11/25/sport/fotball/la_liga/barcelona/levante/24544409/

Nok en rekord står vel antakeligvis for fall på grunn av Messi. Imponerende. En annen ting som er jævla imponerende fra verdens beste klubblag er følgende:

PS. Da Daniel Alves måtte ut med en skade tidlig i første omgang og Martin Montoya kom inn, var samtlige av Barcelonas elleve spillere fra klubbens eget ungdomsakademi. En meget imponerende statistikk i dagens fotball, mener C More-ekspert Tjærnås.

- Det er naturstridig. Jeg har knapt ord for å beskrive kombinasjonen av å produsere verdens beste lag fra eget marked. Det krever en blanding av ressurser, kompetanse og filosofi som er overlegen det alle andre makter, sier Lars Tjærnås til Dagbladet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 26. Nov. 2012, 00:44 »
Det står det virkelig respekt av. Sinnssykt rett og slett!
Same old Shearer, always scoring!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 26. Nov. 2012, 01:35 »
De henter vel inn de beste unge fra hele landet ganske tidlig, men skal allikevel utvikles. De velger og vraker nok fra de beste over hele Europa også.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 26. Nov. 2012, 16:28 »
Klart de gjør det - men som du selv sier - spillerne skal utvikles. Lurer på hva prisforskjellen på lagene til Barca og Real er?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 29. Nov. 2012, 16:30 »
En ving, en midtbanespiller og en midtspiss som står igjen som de tre nominerte i Gullballen. Iniesta danket ut Xavi fra fjoråret. Godt mulig det er riktig - ser tross alt ikke flere Barca-kamper enn jeg er nødt til. Personlig ville jeg nok satt Zlatan foran Iniesta på tredjeplassen der.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 29. Nov. 2012, 17:09 »
Har ikke sett så mye av zlatan, men sett det meste av iniesta og i mine øyne så er han ikke sååå langt bak messi og ronaldo, så imo er det fullt fortjent.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 30. Nov. 2012, 17:51 »
Hadde vel ikke akkurat regnet med noe annet fra det holdet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 30. Nov. 2012, 17:54 »
Han tar feil da :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 01. Des. 2012, 12:31 »
I at ronaldo ikke får gullballen? Det tror jeg også, den tror jeg går til Messi. Er som flere "eksperter" har sagt; det er mye lettere å gi den til en fyr som ikke er like herlig arrogant som Ronaldo . Akkurat der ødelegger han for seg selv i slike nøytrale prisutdelinger.

Men at det vil være en "kriminell" handling? Der tror jeg Mourinho stiller med litt bedre kort på hånden

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 01. Des. 2012, 13:01 »
Hvordan i pokker kan det være en kriminell handling å gi ballen til en spiller som ser ut til å slå en helt sinnsyk rekord som ingen trodde at noensinne kom til å bli slått? Det er jo helt enestående. Selv om Barca forrige sesong skuffa  har Messi har individuelt sett vært i egen klasse dette året. Nå er jo dog uansett Barca med Messi kanskje enda mer dominerende enn de har vært i siste halvdel av 2012 uansett. Blir overrasket om ikke Messi tar gullballen også dette året.

Mourinho er verdens nest beste manager - men han er også en lite saklig type.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1046 på: 01. Des. 2012, 14:12 »
For å ta det der scoringshysteriet først; for all del, det er godt gjort å score såpass mange mål. Men når du ser på at Messi spiller midtspiss på det som mest sannsynlig er verdens beste fotballag hvor de møter lag som Granada CF, Mallorca, Celta de Vigo, årets versjon av Deportivo la Corouna, RCD Espanyol og Osasuna, så er det selvfølgelig at han er garantert bøttevis med scoringer.

Hadde Ronaldo fått spille spiss på Real Madrid, så tipper jeg faktisk at han ville hatt mye av den samme statistikken. Når han faktisk presterer å nærme seg Messi på toppscorerlisten ved å spille ving , så sier det sitt om de kvalitetene han besitter.

Det er ikke Ronaldos feil at Benzema og Higuain (som er RMs midtspisser) ikke er i nærheten av Messi.

Så med det utgangspunktet kan vi jo se på hva Ronaldo og Messi presterte i Champions League og i El Classicoene i 2012 - og så får man gi Gullballen til den man mener har vært best. At Ronaldo sendte Real Madrid til topps i La Liga er vel kanskje også noe man kan sette i parentes som et "middels" godt argument.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 01. Des. 2012, 14:58 »
Real er jo bygget rundt Cristiano, hvor han har en mer eller mindre fri vingrolle. Jeg tror han hadde scoret mindre som spiss, fordi han ikke er et oppspillspunkt. Han har jo spilt spiss på Portugal uten noen stor suksess, og han er definitivt best når han kommer i stor fart mot forsvarsrekken. Messi er ikke en typisk spiss heller, han har såpass fri rolle at han kan best defineres som en angrepsspiller. "Spiss"-rollene i Barca tildeles mer til vingene, og sånn sett tror jeg Cristiano hadde passet bedre inn i Barca enn hva han gjør i Real.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 01. Des. 2012, 15:28 »
Hadde Messi scoret 103 mål i løpet av en sesong, som back, og Ronaldo scoret 2 mål i løpet av den samme sesongen som midtspiss, så er jeg rimelig sikker på at pleb fortsatt hadde prøvd å argumentere for Ronaldo.

Hvem prøver du å overbevise med det pisspreiket ditt? Deg selv? Selvfølgelig har Ronaldo den rollen i Real som passer han best. Om Mourinho hadde trodd Ronaldo ville scoret flere mål som midtspiss, så hadde Ronaldo spilt midtspiss.

Med tanke på at Messi ikke vant noen pokaler forrige sesong, så tror jeg Ronaldo vinner Gullballen i år.

Forresten : Hva Mourinho uttaler betyr ikke en dritt. Han er tidens mest usaklige type når det kommer til hans egne gutter. Han har jo faktisk klart å påstå at Pepe er verdens beste midtstopper  :lol:

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 01. Des. 2012, 15:44 »
Ronaldo vinner nok neppe gullballen. Ialfall om mesteparten av trenere og kapteiner i verden er dei samme som i fjor. Er alt for mange som dropper Ronaldo heilt fra lista og da taper han alt for mange pts i forhold til Messi som nesten alltid er med som nr 1,2 eller 3.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]