20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 196164 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #570 på: 26. Jan. 2012, 16:02 »
12 sider med Messi vs Ronaldo. :lol:

Hehe skal innrømme at jeg gjør dette litt for gøy nå. Har innsett for LENGE siden at vi aldri blir enige.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #571 på: 26. Jan. 2012, 16:02 »
For ca 8-9 sider siden? ;)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Peter

• Gjest
« Svar #572 på: 26. Jan. 2012, 16:06 »
Er helt enig med Andy her!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #573 på: 26. Jan. 2012, 16:34 »
Vel. Det finnes statistikker som er langt mer relevante enn andre da, som Hughie og Kristoffer har lagt frem gode beviser på.

Mens en statistikk som måles ifra Ronaldo kom til Real er helt urelevant? Eller er det bare fordi Ronaldo tilfeldigvis vinner denne statistikken?

På ingen måte! Men da må man jo regne Messi sine stats siden Ronaldo kom til Real også da, og ikke siden han var 17 år.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #574 på: 26. Jan. 2012, 16:36 »
Vel. Det finnes statistikker som er langt mer relevante enn andre da, som Hughie og Kristoffer har lagt frem gode beviser på.

Mens en statistikk som måles ifra Ronaldo kom til Real er helt urelevant? Eller er det bare fordi Ronaldo tilfeldigvis vinner denne statistikken?

På ingen måte! Men da må man jo regne Messi sine stats siden Ronaldo kom til Real også da, og ikke siden han var 17 år.

Er det ikke det han gjorde da?

Sitat
Om du kun vil regne fra da han kom til Real Madrid så blir det:
Messi med 87 kamper og 87 mål. Snitt: 100,0%
Cristiano med 82 kamper og 89 mål. Snitt: 108,5%

Eller har Messi spilt kun 87 kamper siden han var 17 ?

Ikke at jeg aner selv hvor dere finner alle disse statistikkene altså. Kan vi finne en siden Obama ble president?
« Siste redigering: 26. Jan. 2012, 16:38 av Andy »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #575 på: 26. Jan. 2012, 16:39 »
Nå har Ronaldo scoret i 2 kamper på rad mot Barca. Spilleren som ALDRI presterer i store kamper visstnok! Ohyeah :D

Ronaldo 82 kamper 89 mål, snitt 1,08 per kamp
Messi 196 kamper 142 mål, snitt 0,72 per kamp

Var da alltid denne jeg sikta til.

Om du kun vil regne fra da han kom til Real Madrid så blir det:
Messi med 87 kamper og 87 mål. Snitt: 100,0%
Cristiano med 82 kamper og 89 mål. Snitt: 108,5%

Som du ser tok jeg frem Hughie sin som en bra eksempel på en litt mer relevant statistikk enn den du kom med.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #576 på: 26. Jan. 2012, 16:41 »
Ja, og jeg har jo innrømmet at jeg la den ut for å provosere litt. Men Ronaldo vinner jo uansett begge!? Er han best da?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 26. Jan. 2012, 16:43 »
Tydeligvis. Men vi får vel ta med assists også...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #578 på: 26. Jan. 2012, 16:47 »
 :thumbu:

Hehe, men det var da ikke Ronaldo fanboysa som begynte å konkludere med enkeltstatistikker fra begynnelsen av...

Synes også vi må ta med assisterende assists. Der blir Messi knust!
« Siste redigering: 26. Jan. 2012, 16:51 av Andy »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 26. Jan. 2012, 17:42 »
Tar vi med hele karrieren sett under ett vinner jo Messi. Fjerner vi statsene til CR fra Sporting vinner fortsatt Messi jo. Da Real henta CR var han jo allerede godt etablert i verdenstoppen :P
Har du stats på assisterende assists da? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #580 på: 26. Jan. 2012, 17:44 »
Ronaldo vinner jo uansett begge!?
Vinne statistikk...  :besty: Liker poenget ditt der Andy, well played!  :feiring:

Begge to spiller avsindig mange kamper og scorer perverst med mål, at det er 2-3% antall mål som skiller i et avvik på ~5-6% i forhold til kamper spilt sier sitt om hvor jevnt det er i forhold til målfarligheten de siste 2-3 årene. Likevel er det ikke helt rettferdig da det er endel rutine/aldersforskjell inne i bildet siden Ronaldo har nesten 100 flere ligakamper enn den to år yngre Messi, samtidig som at de spiller i ulike roller.

Målgivende sett så vet vi at spriket er endel større, og selv om det blir forkjempet hardt for at man får lite målgivende i den rollen Ronaldo har så er faktum at ingen lag i verden scorer flere mål enn Real Madrid i ligasammenheng for tiden, og at 2 (3 om du tar med gullgutten selv) av de 6 mestscorende spillerne i ligaen tilhører Real Madrid og soser rundt i feltet der Ronaldo helt klart oppholder seg en del (Benzema og Higuain).

Ronaldo klarte jo 20 målgivende for Manchester United i 06/07-sesongen så det er neppe umulig å få til å prestere bedre, selv for han. Jeg ser forøvrig lite Real Madrid så jeg kan ikke uttale meg så veldig om akkurat spillestil/rolle der, men jeg tenker at Ronaldo antagligvis er mye i angrep. Når jeg ser alle skuddforsøkene han har så tenker jeg rent statistisk sett at jeg ser hvor endel av alle de potensielle målgivende pasningene blir av. Ronaldo løsnet 358 skudd ifjor i motsetning til Messi sine 255. Forøvrig gikk 140 av skuddene til Ronaldo on target mens Messi hadde 130, men jeg legger til grunn at det er litt lettere å treffe mål når man først skyter i den rollen Messi har selv om jeg også skulle tro at det ble flere avslutninger der totalt sett (spesielt tatt i betraktning alle de fantastisk pasningsføttene som legger opp alt spill rundt han...  :smug: ).

4+ av spillerne på topp 10 assists i Europa forrige sesong er i realiteten kantspillere eller klassifiert som "wingers". - Kilde - Det er nok jevnt over færre vinger enn offensive midtbaner/angripere i klubbene i Europa så de er bra representert sånn sett. Mertens, Tadic, Alves, Martin og Taarabt er alle inne på denne listen. Man kan muligens diskutere et par i den sammenheng men teller de som 1+.  :smug: Jeg har jo heller ikke så god kjennskap til alle spillerne så godt mulig de har litt andre roller enn det som fremgår her?

Synes også vi må ta med assisterende assists. Der blir Messi knust!
Interessant, har du noe tall på det?  :thumbu:
« Siste redigering: 26. Jan. 2012, 17:46 av Hughie »

Peter

• Gjest
« Svar #581 på: 26. Jan. 2012, 19:56 »
For å ta ett lite avbrekk i diskusjonen, kan jeg jo komme med en liten Messi-vits :)

Hva sa Messi når han skulle ha sex for første gang med sin nye kjæreste?
- Jeg er tydligvis ikke den eneste som liker mus...

Ikke ta det seriøst, er bare humoristisk ment, ikke for å rakke ned på Messi eller være grov eller no :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #582 på: 26. Jan. 2012, 20:00 »
Jeg har spart denne lenge fordi ingen kommer til å tro på meg uansett, men jeg kjenner en jente som nettopp har gjort følgende med Messi. Dette før han ble ordentlig kjent, men var med junior-gutta fra Barcelona på byen i den byen.

Mer tror jeg at jeg avstår fra å si da hun nok vet hvem jeg er om hun klarer å google opp seg selv i nevnte situasjon.  :P

Peter

• Gjest
« Svar #583 på: 26. Jan. 2012, 20:04 »
Hahahah, genialt!  :lol:
Messi is tha playah'!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #584 på: 26. Jan. 2012, 20:20 »
Hehe - noe hun kan skryte av da :P
For all del - vi blir nok aldri enig i denne diskusjonen :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida