20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 195651 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #195 på: 11. Des. 2011, 11:05 »
Mulig jeg er blitt blasert av å se Ojo og Guastavino briljere for ofte, ja.
:besty:

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #196 på: 11. Des. 2011, 11:36 »
Hvorfor er Messi vs Ronaldo et samtaleemne her i verden, egentlig? Blir nesten som å kjøre en Tioté vs Smith. Den ene er bare mye bedre enn den andre.

Peter

• Gjest
« Svar #197 på: 11. Des. 2011, 12:01 »
Selv om begge to var dårlige igår, er det i mine øyne fortsatt ikke særlig tvil om at Ronaldo er hakket bedre enn Messi. Begrunnelsen ligger sikkert på et par-tre av de 14-15 sidene som er skrevet her.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 11. Des. 2011, 12:15 »
Haha. Syns jo i går var et fint bevis på hvorfor det er motsatt.
Når sant skal sies er jeg enig i Berntsen da. Det var en ganske døll fotballkamp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #199 på: 11. Des. 2011, 12:27 »
Tja, i den kampen jeg så i hvert fall kom det ingen indikasjoner på at verken den ene eller andre er en bedre fotballspiller. Men at han ene spiller på et bedre lag er det vel ingen tvil om for min del.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 11. Des. 2011, 12:27 »
Førsteomgangen synes jeg var kanonbra, men andreomgang ble etterhvert bare en transport etappe for Barcelona hvor de egentlig bare ydmyket Real ved å holde ballen i laget og spille seg til en del gode/brukbare sjanser. Real hadde jo ikke stort å komme med den siste halvtimen.

Ronaldo var en enorm skuffelse i går. Svake frispark og en dårlig holdning ute på gresset. Gosser meg hver gang han mislykkes. At han fortsatt får ta alt av frispark omtrent når du ser hvilke andre spillere som også er i det laget er en gåte for meg.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #201 på: 11. Des. 2011, 15:28 »
Selv om begge to var dårlige igår, er det i mine øyne fortsatt ikke særlig tvil om at Ronaldo er hakket bedre enn Messi. Begrunnelsen ligger sikkert på et par-tre av de 14-15 sidene som er skrevet her.

Nei kjennetegnet på en topp-spiller er utvilsomt at han drar en perch i alle toppkampene. Man skal måles på hvor bra man gjør det mot søppelmotstand.
If it has tits or wheels, count on problems!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 11. Des. 2011, 15:56 »
Ronaldo hadde en stor mulighet til å sette 2-0, brant den. Hadde så muligheten på en fri heading fra 5meter til å sette 2-2, brant den også. To minutter etter den headinga så går Barca opp til 3-1.

Hvor ofte har vi ikke sett at dette er tendensen med Ronaldo i toppkamper...Han feiler for ofte når det gjelder som mest. Både Ronaldo og Messi herjer mot dårligere lag og er matchvinnere. Forskjellen er at Messi gjør det samme i toppkampene og er den avgjørende faktoren gang etter gang.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 11. Des. 2011, 16:46 »

hehe, jeg lurer på om du faktisk tror på det selv eller bare liker å være litt "kjerringa mot strømmen"
Same old Shearer, always scoring!

Peter

• Gjest
« Svar #204 på: 11. Des. 2011, 16:54 »

Nei kjennetegnet på en topp-spiller er utvilsomt at han drar en perch i alle toppkampene. Man skal måles på hvor bra man gjør det mot søppelmotstand.

Vi så flere ganger i Manchester tiden at Ronaldo var den som sto fram i de største kampene, og var matchvinneren og "det lille ekstra" som gjorde at ManU vant jevne kamper. I Manchester dominerte han flere kamper i større grad enn det han gjør nå i Real fordi ManU oftere enn Real vil dominere store kamper, og ha kontroll offensivt, ikke bare defensivt. Da ble det mere plass for Ronaldo å brilijere.
I Real er Mourinho mer opptatt av å ha kontroll defensivt når han møter de beste lagene som Barcelona, og heller satse på kontringer, noe som gjør det vanskligere for Ronaldo å være på sitt beste.
I Barca styrer de kamper uansett motstander, da blir det også enklere for Messi å være på absolutt verdensklasse nivå i de største kampene.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #205 på: 11. Des. 2011, 16:57 »
Du har sikkert et poeng Peter, men Messi er best, fuck the rest ;)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 11. Des. 2011, 17:13 »
Det virker nesten som at dere har glemt det viktigste igjen...

Uhhyeah  :smitten:

Peter

• Gjest
« Svar #207 på: 11. Des. 2011, 17:14 »
He's not just sexy, he has a normal height as well  :wink:

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #208 på: 11. Des. 2011, 17:16 »

Vi så flere ganger i Manchester tiden at Ronaldo var den som sto fram i de største kampene, og var matchvinneren og "det lille ekstra" som gjorde at ManU vant jevne kamper. I Manchester dominerte han flere kamper i større grad enn det han gjør nå i Real fordi ManU oftere enn Real vil dominere store kamper, og ha kontroll offensivt, ikke bare defensivt. Da ble det mere plass for Ronaldo å brilijere.
I Real er Mourinho mer opptatt av å ha kontroll defensivt når han møter de beste lagene som Barcelona, og heller satse på kontringer, noe som gjør det vanskligere for Ronaldo å være på sitt beste.
I Barca styrer de kamper uansett motstander, da blir det også enklere for Messi å være på absolutt verdensklasse nivå i de største kampene.

........ :koko:........

Okei... så poenget ditt er:

A, Ronaldo dominerte i Man U for 3 år siden
B, Ronaldo sliter som en følge av mourinhos defensive orientering mot topplag

Men er likevel verdens beste spiller.  Got it.

If it has tits or wheels, count on problems!

Peter

• Gjest
« Svar #209 på: 11. Des. 2011, 17:23 »
Ronaldo får ikke brilijere mot de beste lagene, delvis på grunn av Mourinhos defensive orientering.
Blir uansett alikevel i mine øyne feil å vurdere en spiller utifra enkeltkamper. Man må se på helheten.

Som f.eks at på landslaget ser vi at Ronaldo presterer stadig bedre, noe 8-9 mål(?) på 10-11 kamper viser. Messi er dårlig på landslaget, Ronaldo har vært veldig god.