20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600  (Lest 65408 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600
« Svar #30 på: 09. Nov. 2011, 15:40 »
Ja, vi har et kjempeproblem på høyrekanten vår viss både Marveaux og Obertan er ute.

Leste at Cabaye kanskje rekker kampen, og i den grad vi har Tiote, Guthrie og Cabaye klar, kunne det vært en idé å bruke Cabaye på kanten. Da han ble kjøpt, skrøt Pardew av at han kunne brukes over hele midtbanen, og han har mer av det Pardew ser etter i en ving enn f.eks. Guthrie. Høyere toppfart, bedre å føre ball... Hva tror dere om det?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #31 på: 09. Nov. 2011, 15:42 »
Santon inn, og han eller R.Taylor på høyrevingen. Denne kampen blir det nok mye fokus på forsvar, og da tror jeg Santon bidrar i mye større grad enn Sammyobi. Tror også vår italienske nyvervelse er i stand til å bidra en god del offensivt, ut i fra det jeg har sett og hørt.

Ja, jeg er enig. Om vi setter valget mellom å bruke Sammy eller Santon, så håper jeg på sistnevnte. Må også si at jeg ikke ble kjempeimponert over Sammy mot Everton, men det virker som folk flest mente han var et veldig friskt pust.

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #32 på: 09. Nov. 2011, 16:02 »
Vil tro at enten Tiote eller Cabaye (eller begge) spiller, men dersom en av dem skulle vært ute håper jeg på denne midtbanen:
Jonas-Cabaye/Tiote-Guthrie-Gosling-Sammy
Mot City blir det mest sannsynlig en forsvarskamp, og tre sentrale midtbanespillere mot City sine tre ser jeg på som avgjørende. Å flytte R.Taylor opp tror jeg bare vil gjøre oss svakere, og å splitte opp forsvarsrekka som har gjort det så bra til nå har ingen hensikt. Den løpekraften vi da har på midten tror jeg kan være nok til å ødelegge såpass for City at vi får med oss poeng (kanskje :P).

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 09. Nov. 2011, 16:43 »
Ja, jeg er enig. Om vi setter valget mellom å bruke Sammy eller Santon, så håper jeg på sistnevnte. Må også si at jeg ikke ble kjempeimponert over Sammy mot Everton, men det virker som folk flest mente han var et veldig friskt pust.

Synes forsåvidt at han var et friskt pust, og han klarte ved noen anledninger å ta vare på ballen og ta av litt av trykket på resten. Men jeg vil ikke at han skal starte mot City, så jeg er helt enig, inn med Santon.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #34 på: 09. Nov. 2011, 16:59 »

Sitter med det samme inntrykket som deg angående Sameobi. Håper forøvrig også på en slik løsning som Mikael gir uttrykk for!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 09. Nov. 2011, 17:01 »
Jeg er ikke likegyldig til hvem som spiller hvor av Raylor og Santon. Forsvaret har hatt en så god understanding at det etter min mening vil være gambling å bryte dem opp før høyst nødvendig. Santon høyre kant!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 09. Nov. 2011, 19:11 »
City utfordrer vell egentlig ikke backene så mye, på den måten at de kommer rundt og slå innlegg.?
Isåfall ville jeg vært ganske fornøyd siden vi rensker unna det meste som kommer inn. De har vell heller ikke så mange spillere til å konvertere slike innlegg utenom Yaya Toure.

De pleier vell  å spille mitstanderen lav, og trille ball fram og tilbake før noe smetter ballen i bakrom, eller avslutter fra 17 meter og inn. Synes de snakket om det i  tv2 studio etter QPR kamper at det var fint å se city skåre på et innlegg ( fra Adam Johnsen ).
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 09. Nov. 2011, 19:29 »
City utfordrer vell egentlig ikke backene så mye, på den måten at de kommer rundt og slå innlegg.?
Isåfall ville jeg vært ganske fornøyd siden vi rensker unna det meste som kommer inn. De har vell heller ikke så mange spillere til å konvertere slike innlegg utenom Yaya Toure.

De pleier vell  å spille mitstanderen lav, og trille ball fram og tilbake før noe smetter ballen i bakrom, eller avslutter fra 17 meter og inn. Synes de snakket om det i  tv2 studio etter QPR kamper at det var fint å se city skåre på et innlegg ( fra Adam Johnsen ).

Edin Dzeko? Mario Balotelli?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 09. Nov. 2011, 19:37 »
Av alle City's fantastiske angrepsspillere så syns jeg neste at Dzeko ser ut som den mest komplette av dem, og JA, ingen tvil om at han kan konvertere ett innlegg eller to.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 09. Nov. 2011, 19:44 »
Ja, uten tvil. En tilnærmet komplett spiss, som etter min mening har sin aller sterkeste side i nettopp det å avslutte fra innlegg eller i hvilken som helst posisjon inne i boksen.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 09. Nov. 2011, 20:29 »
Selvfølgelig klarer Dzecko og Balotelli å konvertere innlegg. Jeg tenkte først og fremst på hodespill :colo: Men jeg mener at de har sine største styrker langs bakken.  De pirker ballen i hjørnet/krysset fra alle områder fra 18 meter og inn.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #41 på: 09. Nov. 2011, 22:36 »
Hadde kanskje vært en idé med Santon på vensteback for å ta Micah Richards. Han kommer ofte opp kanten og er meget sterk i spillet sitt.

Mitt lag :
                 Krul
Simpson-Colo-Saylor-Santon
Raylor-Tiote-Cabaye-Jonas
              Ben Arfa
                  Ba

:crest:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 09. Nov. 2011, 23:16 »
Ja? Hodespill. Dzeko er da veldig god på hodet etter det jeg har sett? Og har på følelsen av at Balo heller ikke er så verst på hodet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 09. Nov. 2011, 23:32 »
Hadde kanskje vært en idé med Santon på vensteback for å ta Micah Richards. Han kommer ofte opp kanten og er meget sterk i spillet sitt.

Mitt lag :
                 Krul
Simpson-Colo-Saylor-Santon
Raylor-Tiote-Cabaye-Jonas
              Ben Arfa
                  Ba

:crest:

Er både Cabaye og Tiote tilgjengelige mot City, ser eg helst at vi gjør færrast mulig endringa i forsvaret spesiel. Ville kjørt samme forsvar som tidligere, samt Guthrie/Gosling inn på kant eller evt i en tre'er på midten med Jonas og HBA på kantane.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #44 på: 10. Nov. 2011, 19:48 »
Ser over flere sider her at mange foreslår Raylor på back. Kanskje er det bare meg som har misforstått, men jeg trodde Raylor var suspendert mot City pga. antall gule kort?