20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600  (Lest 65405 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600
« Svar #15 på: 07. Nov. 2011, 21:31 »
Santon på høyrekant? Tror faktisk Løven er mer sannsynlig! Har Santon noen gang spilt på høyrekant i sin profesjonelle karriere? Er det ikke da bedre å flytte opp Raylor? Selv om vi da bryter opp den fantastiske forsvarsfireren, så ser jeg på det som mye bedre å kjøre Santon inn på vant backplass og Raylor opp på en ikke helt uvant, men litt utrent kantposisjon. Ryan har i mine øyne mye mer å bidra med i den rollen enn Santon. Eller er det bare jeg som er fullstendig på jordet?

Jeg vil ha flest mulig spillere i roller de er sånn noenlunde kjent med, som de har spilt i flere ganger før.

Hvis Tiote er tilbake blir det nok høyst sannsynlig Gosling på kant, og selv om det ikke på langt nær hans beste posisjon, så er det tross alt en posisjon han har spilt i noen ganger, og er sånn noenlunde kjent med. Ryan Taylor er heller ikke uvant med den høyrekantrollen. Det er en stund siden han sist spilte der, men han vet likevel hva han skal gjøre, han kan rollen sånn noenlunde. Er det noe som helst som tilsier at Santon - selv om han kanskje er bedre offensivt enn defensivt - har forutsetninger for å gjør en god figur på høyre kant? Er det ikke bedre at han spiller venstre back?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 07. Nov. 2011, 21:39 »
Er helt sikker på at jeg leste ett intervju der han bekreftet at han også likte seg på kantene på midten. Etter to kjappe minutter med gjennomlesning på skysports så fant jeg dette:

Sitat
He said: "I can play on the right or the left. Obviously, I am a defender, but I enjoy going forward!

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_7210394,00.html

En liten antydning, men ikke helt blink. Var ikke dette jeg tenkte på, skal lete litt videre og legge ut hvis jeg finner det.

Edit: Bullseye!

Sitat
He told the Chronicle: ?I feel that I am ready. I am naturally both-footed.

?It is no problem to play on either side as a full-back or on the right wing or left.

?I am defender but if the manager asks me to attack as well, it?s not a problem.?

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/09/07/davide-santon-i-ll-play-anywhere-for-nufc-72703-29376736/#ixzz1d3QpO5iD
« Siste redigering: 07. Nov. 2011, 21:46 av torfinn »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 07. Nov. 2011, 21:59 »
Standardfrase. "Jeg kan spille hvor som helst jeg, så lenge jeg får spille".

Det er ikke dermed sagt at man har ferdighetene til å spille der eller der, eller er særlig godt vant med posisjonen. Jeg synes fremdeles Ryan Taylor vil være å foretrekke, om det nå først skulle være så galt stilt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 07. Nov. 2011, 22:02 »
Han sier vel ikke at han kan spiller hvor som helst, men på begge backene og på begge sider ett hakk lenger fram. Jeg er uansett uenig, synes ikke vi skal forandre på backrekka, og samtidig tror jeg Santon har ferdigheter som passer bedre på kant enn det Raylor har. Han får brukt den slepne foten sin meget bra fra sin venstre back posisjon.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 07. Nov. 2011, 22:07 »
Santon er en høyrebeint offensiv back, selvfølgelig kan han spille på høyresiden på midtbanen!

Bare bra det, så får Simpson den støtta han trenger mot livsfarlige city-spillere.
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 07. Nov. 2011, 22:09 »
Tror det kan være lurt med to defensivt slagkraftige sider. Med Tiote inn sentralt skal Silva få slite med å finne de nødvendige rommene.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 07. Nov. 2011, 22:21 »
Har Santon noen gang spilt på høyrekant i sin profesjonelle karriere?

Ja det har han gjort i to kamper for Inter. En gang i Serie A mot Parma og en gang i Champions League mot Twente. Så helt uhørt er det ikke, og det scenarioet torfinn skisserer kunne vært spennende, men jeg har likevel mine tvil om at Pardew vil sende Santon ut på vingen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 07. Nov. 2011, 22:26 »
Jeg har nok egentlig mer tro på at både Guthrie og Gosling får tillit ja. Men om ikke Tiote skulle bli klar, God forbid, så begynner det faktisk å bli dårlig med alternativer.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 07. Nov. 2011, 22:29 »
Som du sier så ville det iallefall representere sterke defensive krefter på vingene, og jeg har iallefall sett klipp av Santon som tilsier at han kan bidra offensivt i en vingrolle også.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 07. Nov. 2011, 22:46 »
Ja. Uten å dra sammenligniger for lang, så har Santon og Bale ganske like ferdigheter og spillestil. Bale startet også på backen. Begge har stort fart og er direkte i spillestilen. Selv om Bale har begynt å vandre en del mer inn i midten etterhvert.
Jeg tror Santon kan være en nødløsning på kanten. Men når Sammy får tillit forran Santon i kampen mot Everton sier det vell egentlig en del om at Pardew vil ha ham på en av backene.

Sammy på sin side fungerer meget dårlig deffensivt, og det er kanskje ikke så lurt å bruke ham fra start.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 07. Nov. 2011, 22:49 »
Tror ikke Sammy fra start ville vært noe sjakktrekk mot city.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 08. Nov. 2011, 01:25 »
Sammy var god til å skape et visst offensivt trykk når vi ble spilt lave mot Everton. Men Man City er noe annet, og 30-35 min er noe helt annet enn 70-90.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 08. Nov. 2011, 03:43 »
Santon inn, og han eller R.Taylor på høyrevingen. Denne kampen blir det nok mye fokus på forsvar, og da tror jeg Santon bidrar i mye større grad enn Sammyobi. Tror også vår italienske nyvervelse er i stand til å bidra en god del offensivt, ut i fra det jeg har sett og hørt.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 09. Nov. 2011, 08:39 »
Ekstremt vanskelig kamp dette. Veldig viktig at vi får Tiote tilbake, vi er helt avhengig av en defensivt bevegelig spiller på midten for å demme opp for City sentralt. City blir nok å angripe mye med sidebackene, og Jonas blir som vanlig viktig. Jeg har en følelse av at Nasri kommer til å starte, for å utfordre våre ikke altfor gode backer. Jeg spår trøbbel her, og kanskje kan Santon være et smart valg på kant for å hjelpe til defensivt? Spørsmplet blir da hvordan vi skal skape noe? Å banke ballen opp til City så de kan fortsette å angripe blir slitsomt i lengden.

Jeg ser gjerne at Ben Arfa starter denne, han er rask i lengderetningen, og kan bli et godt offensivt våpen. Ba er innlysende. City liker å trille ball når de kan, om vi klarer å stå ultrakompakt på egen halvdel, og nekte rom til de offensive spillerne kan vi kanskje frustrere dem selv om de kommer til å ha ballen det aller meste av tiden. Dette blir uansett veldig vanskelige 90 minutter, spesielt uten Cabaye.

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #29 på: 09. Nov. 2011, 09:10 »
Ut fra hva vi har gjort til nå i år klarer jeg ikke å avskrive poeng her, maks innsats og bra fotball så er jeg fornøyd, men poeng er innen rekkevidde så lenge Thiote er tilbake imo.

Blir uansett spennende å se hva gutta kan klare mot City, som jo tross alt har vært mest imponerende og det sterkeste laget så langt i sesongen (selv om kampen mot QPR ikke var for overbevisende 100% av tiden).

Howay the lads!