20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600  (Lest 63656 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600
« Svar #390 på: 19. Nov. 2011, 22:50 »
Sant. Når sant skal sies var venstresiden vår generelt meeget svake både offensivt og defensivt igjen. Det meste konstruktive vi skapte skjedde langs høyresiden med Sammy og Simpson.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 19. Nov. 2011, 22:58 »
men fy faen so irriterande når han gir vekk ballen. Hadde ein del feilpasningar, men ein ser at han verte litt betre for kvar kamp han får.

Mage av feilpasningene skal også mottakerne ha skylden for. Ble mer irritert over dårlige mottak, misforståelser osv fra mottakerne enn jeg ble av pasningskvaliteten til HBA.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 19. Nov. 2011, 23:00 »
Jeg synes Raylor ofte var feilplassert i dag, noe som kan forklare hvorfor vi blir overkjørt på venstresida igjen og igjen. På den andre siden har du derimot Simpson som er i ferd med å bli en meget solid høyreback. Jeg synes ikke City får til så mye på venstresiden sin.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #393 på: 19. Nov. 2011, 23:02 »
Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager over den andre straffa til City i dag, Ben Arfa går i beina og ryggen på Richards som er foran han, det er liten tvil om at det er kontakt, og da er det straffe!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 19. Nov. 2011, 23:06 »
Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager over den andre straffa til City i dag, Ben Arfa går i beina og ryggen på Richards som er foran han, det er liten tvil om at det er kontakt, og da er det straffe!

Nå er det ærlig talt Richardes som går  korppen til Ben Arfa ved å plutselig stoppe opp. Ben Arfa kan kke gjør noe annet i den situasjonen.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 19. Nov. 2011, 23:07 »
Jeg synes Raylor ofte var feilplassert i dag, noe som kan forklare hvorfor vi blir overkjørt på venstresida igjen og igjen. På den andre siden har du derimot Simpson som er i ferd med å bli en meget solid høyreback. Jeg synes ikke City får til så mye på venstresiden sin.

Helt enig. Jeg er faktisk ganske imponert. Ja - han har fysiske begrensninger, er ikke verdens kjappeste eller høyeste spiller. Men du verden - han selger seg svært sjeldent i dueller og svikter sjeldent i posisjoneringsspillet. Siden vi rykka opp er det få andre enn Best og Krul som kan måle seg rent utviklingsmessig. Selv om jeg vil berømme Raylor for en meget god innsats denne sesongen er jeg alltid sikrere når Simpson utfordres.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 19. Nov. 2011, 23:13 »
Helt enig. Ingenting å si på den straffa.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #397 på: 19. Nov. 2011, 23:15 »
Nå er det ærlig talt Richardes som går  korppen til Ben Arfa ved å plutselig stoppe opp. Ben Arfa kan kke gjør noe annet i den situasjonen.

Ben Arfa er fortsatt bak Richards og da SKAL man være forsiktig som forsvarer i eget felt,  etter min mening var den klar, Richards blir hindra og straffen er et faktum.
Jeg klandrer dog ikke Ben Arfa så mye for det, fyren er jo ingen defensiv spiller, men dette er jo relativt viktig innen fotball, kommer man bak en spiller, så ikke gå inn med livet som innsats!
At Ben Arfa kanskje har fått litt flere defensive innstrukser enn vanlig kan kanskje ha litt å si, så alt i alt skylder jeg ikke på Ben Arfa, han gjorde jo en heller veldig god kamp, bare så det er sagt.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 19. Nov. 2011, 23:23 »

Helt enig. Jeg er faktisk ganske imponert. Ja - han har fysiske begrensninger, er ikke verdens kjappeste eller høyeste spiller. Men du verden - han selger seg svært sjeldent i dueller og svikter sjeldent i posisjoneringsspillet. Siden vi rykka opp er det få andre enn Best og Krul som kan måle seg rent utviklingsmessig. Selv om jeg vil berømme Raylor for en meget god innsats denne sesongen er jeg alltid sikrere når Simpson utfordres.
Simpson er iallefall et lokomotiv iforhold til Raylor. Er meget sjelden Simpson blir fraløpt. Raylor derimot.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 19. Nov. 2011, 23:26 »
Nei, du har forsåvidt rett. Farten er grei - men han holder ikke følge med de kjappeste vingene i ligaen. Uansett er han smart i spillet sitt og gjør ofte opp for dette på andre måter.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 19. Nov. 2011, 23:34 »
Skal man holde følge med de beste vingene må vi opp noen hyller både i pris og kvalitet når det gjelder backer. I dagens Newcastle holder simpson nivået bra og mer enn det.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 20. Nov. 2011, 02:51 »
Synes gutta fortjener skryt idag. Alle gir 100% og vi selger oss dyrt. Raylor har en vond dag, men alle har en sånn innimellom, fortjener ikke slakta han fikk idag av mange. Jonas hadde vel heller ikke sin sterkeste kamp, men jobber jo uansett som en helt.

Herlig å se HBA tilbake, litt rusten ennå, men viser noen detaljer som ingen spillere har vist i NUFC drakta på noen år...
Kudos også til Sammy som viser null respekt for Clichy. Lykkes ikke i alt, men prøver og prøver, vant noen cornere og kom til en del innlegg (med varierende kvalitet). Dette kommer til å gi gutten en stoor boost.

Colo og Saylor gjør en sterk kamp begge to som vanlig, samme med Simpson.

Ellers virker Ba å være litt ute av det for tiden. Vanskelige arbeidsvilkår idag, men som mot Everton så virker han ikke å være helt venn med ballen for tiden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 20. Nov. 2011, 09:08 »
Helt enig. Ingenting å si på den straffa.

Som Phil Thompson i studio sa så kaster Richards seg utrolig lett, det kan man se på reprisen også. Stusser litt på hvordan en så stor mann som det Richards er stuper så lett i bakken etter minimalt med kontakt fra en 65 kg tung Ben Arfa..............

Laget spilte stort sett bra hele tiden. R. Taylor var veldig svak og må ta på seg skylda for de 2 første målene. Det siste målet kommer også etter et angrep på R. Taylor sin side men han er ikke skyld i det siden han har trukket litt inn i midten mens S. Taylor er ute til behandling. Veldig typisk at situasjonen oppstår da.

Med litt mer dyktighet og litt mer flaks kunne det fort blitt ett mål til for NUFC. Hadde de 2 desidert største sjansene med Ba og Ben Arfa. Guthrie kom også fint rundt på kanten ved en anledning der vi jaktet redusering.
Men alt i alt så var ManCity det beste laget. De styrte spillet og hadde gjort hjemmeleksa si taktisk ved å sette opp mye av angrepene mot vår venstreside med R. Taylor.
Vi ser jo helt klart hvor svakhetene i laget er når vi møter ett så godt lag som ManCity.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 20. Nov. 2011, 09:35 »
Skjønner virkelig ikke hvordan straffesituasjon nr. 2 kan diskuteres. Den er jo soleklar.

Richards er ballfører og om han vil ta et lite steg tilbake eller hva han gjør, for å skjerme, så har han all rett til det. HBA er ikke noen defensiv spiller, noe han viser her. Klar straffe.
Same old Shearer, always scoring!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 20. Nov. 2011, 09:53 »
Gud kor eg mislika Balotelli... :sinna2:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.