20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton 5/11 kl 13.45  (Lest 54234 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton 5/11 kl 13.45
« Svar #315 på: 05. Nov. 2011, 16:24 »

Jeg synes Jonas og Best var svakest idag. Hadde håpet at vi skulle true Hibberts side i større grad.

Jonas var min MOM, sammen med Coloccini. Defensivt var vi skamsolide i hele 2. omgang, selv om Everton ofret alt for et poeng. Jonas var overalt, og med en offensiv ving ville vi ikke klart å demme opp for en frisk Baines. Coloccini gjorde alle de lange oppspillene deres ufarlige, selv om Everton kom etter med hele laget på hvert eneste oppspill.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 05. Nov. 2011, 16:25 »
Nja, Taylor hadde vel egentlig skyld der, Daniel. Han var den eneste ute av posisjon. Greit nok at de skulle falt av, men når resten av forsvarsrekka ligger på linje, er det Taylors oppgave å følge den. Han oppdaga det for sent og opphevet dermed offsiden.
Simpson lå på linje med Tayls, så det var 2 mot 2. Og det var vel ærlig talt de som gjorde det riktige. Taylor skulle selvfølgelig ha fulgt Saha når han først falt av, men feilen er i første rekke av det kollektive slaget.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 05. Nov. 2011, 16:27 »
Simpson hadde også fallt av vel og uansett opphevet offsiden? Isåfall var det vel Simmo og Tayls som hadde mest rett i utgangspunktet - men samlet sett er det uansett en kollektiv feil av hele forsvaret, rett og slett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #318 på: 05. Nov. 2011, 16:27 »
Nja, Taylor hadde vel egentlig skyld der, Daniel. Han var den eneste ute av posisjon. Greit nok at de skulle falt av, men når resten av forsvarsrekka ligger på linje, er det Taylors oppgave å følge den. Han oppdaga det for sent og opphevet dermed offsiden.

Som torfinn sier en kollektiv feil. De skulle falt av, at noen er dårlige i elendig forsvarsspill er nå så.  ::p

Edit: Og Kristoffer!

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #319 på: 05. Nov. 2011, 16:30 »
MOM er helt klart Guthrie! Gjør jo en kjempejobb sentralt! Colo var og veldig solid idag! Litt skuffet over Best som er i offside 6-7 ganger? Det er for dårlig når du spiller i PL!

Ble en sliteseier idag, med MYE neglebiting!! Før tapte vi kamper som dette, denne sesongen har vi vunnet/ spilt uavgjort sånne slitekamper!!! :D
Winning isn't everything, it's the only thing!

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #320 på: 05. Nov. 2011, 16:30 »
Ja, de burde falt av, men slik jeg husker situasjonen, følte jeg Taylor opphevet offside og at han skulle ligget på linje med Colo. Men som sagt, de burde absolutt ha falt av når det ikke er press på ballfører. Ble vel nevnt i studio.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #321 på: 05. Nov. 2011, 16:35 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 05. Nov. 2011, 16:40 »
Med tanke på det nivået Best holdt mot Stoke, så var dette Ameobi-takter. Og optimalt sett burde han blitt tatt av ved pause, men jeg forstår at ikke skjedde, slik forutsetningene var på det tidspunktet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 05. Nov. 2011, 16:43 »
piersmorgan Piers Morgan
Can't help noticing that #Newcastle seemed to have a turned a rather massive corner since the departure of one @Joey7Barton ....

:lol:
Nei.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 05. Nov. 2011, 16:45 »

Montro hvem Pardew er i Brasil for å se på?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 05. Nov. 2011, 16:46 »
Med tanke på det nivået Best holdt mot Stoke, så var dette Ameobi-takter. Og optimalt sett burde han blitt tatt av ved pause, men jeg forstår at ikke skjedde, slik forutsetningene var på det tidspunktet.

Godaste Best viste heilt klart teikn på Ameobi-syndromet idag. Var konstant i offside og fekk frispark i mot. Men både Best og Ba var gode på dødballar i eigen 16m.

For meg er dette 3 poeng på ein dårleg dag, der me får mykje øydelagt av skadar. Nok ein gong var Guthrie, Simpson og Colo store. Guthrie og Colo er vel feilfrie, men Simpson må få trekk for målet i mot. Me var jo og veldig heldige som ikkje får Gosling utvist for viljehands og straffe i mot. Men me burde vel hatt ein straffe sjølv, der Sammy verte dytta.

Heilt utruleg å sjå laget for tida. Forsvaret vårt er jo ekstremt gode. Eg har faktisk skikkeleg trua på at me skal få med oss poeng frå dei neste 3 kampane. Helst med skadefritt mannskap.  :thumbu:

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #326 på: 05. Nov. 2011, 16:48 »
Montro hvem Pardew er i Brasil for å se på?

Neymar.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 05. Nov. 2011, 16:49 »
Ja, de burde falt av, men slik jeg husker situasjonen, følte jeg Taylor opphevet offside og at han skulle ligget på linje med Colo. Men som sagt, de burde absolutt ha falt av når det ikke er press på ballfører. Ble vel nevnt i studio.

Helt riktig. Det er ALLTID midstopperen som er vendt mot ballen som setter linja. Dvs at i dette tilfellet skulle Taylor selvsagt ha stått på linja med Colo. Dette medførte en "følgefeil" i den forstand at Simpson rettet seg etter Taylor. Taylor spilte ellers en kanonkamp, men han må slutte med disse tullefeilene. Hadde Everton hatt en bedre spiss ville det vært 1-1. Har sett situasjonen i reprise btw. Hadde Simpson og Taylor stilt seg på linja til Colo så ville Saha stått i offside. 

Og hvorfor Kristoffer her snakker om å falle av skjønner ikke jeg. Everton polte opp ballen fra bakre rekker. Da skal det være glatt mulig å sette en spiss i offside. Det var kommentatoren som sa de skulle falle av, noe jeg er uenig i. Hvis man ikke skal klare å sette offsiden når ballen blir slått fra motstanderens forsvar, når skal man da sette offsiden?  Saken hadde vært en annen om det var en av midtbanespillerene som førte ballen, da skal forsvaret falle av, helt til de kommer så nærme 16m at en av dem må støte.
« Siste redigering: 05. Nov. 2011, 16:57 av Thomas »

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #328 på: 05. Nov. 2011, 16:55 »
Hvor alvorlig er det med Tiote?
Ble han "spart" for de tre neste matchene eller er han også veldig usikker/ikke klar mot City?
Og hva var skadene til Marveaux og Cabaye?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #329 på: 05. Nov. 2011, 16:56 »
Helt riktig. Det er ALLTID midstopperen som er vendt mot ballen som setter linja. Dvs at i dette tilfellet skulle Taylor selvsagt ha stått på linja med Colo.

Med andre ord så er feilen Colo sin da?  ::p