20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600  (Lest 44692 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #270 på: 22. Okt. 2011, 23:25 »
Kristoffer: Man kan også dra det andre veien. Raylor har den beste vingen til å hjelpe seg likevel kommer alt der. Simpson har får dårlig hjelp fra sin ving null sjanser imot omtrent. Obertan har dog blitt bedre bakover de siste kampene.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 22. Okt. 2011, 23:35 »
syns backene våre var dårlige i dag, de får heller ikke særlig mye støtte av vingene. på tide og gi noen andre spille tid nå. santon skal jo være en veldig god spiller så ser ikke helt poenget med å vente noe særlig med å gi han venstre siden og la simpson og raylor gjøre opp om andre siden. simpson er tryggere defensivt enn raylor, men han klarer ballen, helst over linja hver jævla gang, eller spiller støtte til krul som må måke ballen opp. syns den start oppstillingen vi har startet med nå blir for lett å lese for motstandet. en veldig tradisjonell 4-4-2, så at wigan åpnet seg mer når ben arfa og marve vekslet sider og dro av en mann eller to. tror det er påtide å se noen forandringer til neste pl kamp,.
carroll benk igjenn for liverpool, de 35£ ser mer og mer ut som ett ran.

Enig der. Simpson skal ha pluss for solid defensiv innsats i dag, men balldistribusjonen hans er skremmende dårlig. Til tross for at Raylor skal ha trekk for et par unødvendige frispark er hans evne til å fordele baller flere hakk bedre. Raylor er raskere i oppfattelsen og ser med en gang etter offensive løsninger. Resultatet er at Jonas oftere får ball i rom når Raylor har ballen. Var to gode eksempler på det i dag. Det går rett og slett for treigt fremover med Simpson. Som Sogning nevner, hvis han får ballen blir det enten støttepasning eller pol. Er mot Obertan halvvanskelig ender enten opp med bom hvis han prøver, eller at han igjen slår støtte.

Er (nok ein gong) ikkje einig. Eg tykkjer Simpson var veldig god idag. Han er mykje betre enn Raylor defansivt, og han er langt ifrå so dårleg framøve som du skal ha det til. Sidan det etter kvar kamp, sjølv om mi helde nullen, er nokon som på død og liv skal lire ut av seg dei samme standard frasane om Simpson, so teinkte eg at idag var på tide å sjå litt ekstra på han sin prestasjon og notere meg dette. Eg tykkjer visse her inne, spesielt du Tomas, har skapt eit feil bilde av godaste Danny Simpson. Ja, Raylor har ein betre pasningsfot, og er tross alt "dødballspesialisten" vår. Men han var langt unna på frisparka idag. Og når mi har ein "spennande" spelar i Davide Santon so er det endå lettare å ropa høgt om kor dårleg Simpson er. Er det slik at Simpson skal vera ballfordelaren vår? Såg du dei romma Wigan hadde på Raylor si sida? Fekk du med deg dei 3 frisparka Raylor fekk mot seg i farleg posisjon. Og det som vart produsert av sjansar kom nesten berre frå Raylor si side.

Her er mine kladdenotat frå kampen idag (vart blanding av 1 omg og 2 omg) ;

Raylor:

-Moses kjem til ein stor sjanse frå sida til Raylor
-2 innlegg frå Wigan på Raylor si sida
-Raylor med 2-3 frispark i mot seg
-Raylor ikkje med, Rodellega åleine gjennom
-Gir vekk ball ved hjørneflagg
-Store rom på Raylor si sida
-Innlegg til Marv på skåringa
-taper ein duell
-slepp til Moses 4-5 gonger totalt
-Diame sjanse frå Raylor si sida

Simpson:
-Godt løp, obertan med feilpasning
-6 gode taklingar
-1 innlegg mot
-1 feilpasning
-1 viktig avklaring
-frispark i mot seg, Wigan-spelar filmar
-godt innlegg til Ameobi frå hjørneflagg

Kanskje det var nokre dårlege notat ;) Men det er eit forsøk på å visa eit meir ekte bilde på korleis dei to presterte idag. Simpson var god heile kampen han. Raylor var litt meir rufsete. Eg ser ikkje dette med at Simpson ryggar inn i mål eller at han ikkje greier å sentra, og når nokon då presenterar det som argument som det skulle vera fakta og verkelegheit, so verte eg provosert. Og det ein ikkje seier noko som helst om, er all jobbinga Jonas gjer defansivt. Dette er jo til stor hjelp for R Taylor. Eg vil sei at Obertan ikkje er so villig til å støtte Simpson. Det vel ikkje for ingenting at han ligg blandt topp 10 på EA sin index..
« Siste redigering: 22. Okt. 2011, 23:41 av lgrinde »

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 22. Okt. 2011, 23:39 »
I denne kampen er det jo ikke tvil om at Simpson var MYE bedre bakover. Det går faktisk ikke ann å argumentere imot samme hva en kommer med. Raylor var ute av posisjon flere ganger.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #273 på: 23. Okt. 2011, 01:13 »
En ting jeg la merke til var at Obertan flere ganger satte igang flere gode løp nedover høyresida uten at Simpson gadd å sentre til han. Men ellers spilte Simpson mycket bra.
Gan canny doon Toon!

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #274 på: 23. Okt. 2011, 01:56 »
Kanksje å banne litt i kirken dette her, men syns Cabaye hadde sin til nå svakeste kamp hittil i dag(bortsett fra målet som var fantastisk :)) Tiote var heller ikke i sitt vanlige ess og tankene gikk litt tilbake til de håpløse piruettene Parker drev med for noen år siden som senket spillet vårt. Dette kan også ha litt med bevegelsen framover på banen, men syns alt i alt at den sentrale midtbanen vår overhodet ikke klarte å dominere kampen som jeg hadde forventet. Diame spilte en glitrende kamp og var flere hakk over våre sentrale midtbanespillere. Så langt er jeg veldig fornøyd med Cabaye, men et lite irritasjonsmoment(kanskje det bare er jeg som syns det?) er at han ofte bruker de første 15-20 minuttene på å i det hele tatt komme i gang. Syntes at han altfor ofte blir han løpende imellom i starten av kampene....satser på at dette kommer seg utover sesongen når han venner seg enda mer til PL :)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 23. Okt. 2011, 02:03 »
Syns det er mer riktig å skryte av Wigans midtbane enn å kritisere vår. Cabaye og Tiote møter 3 mann på midten og da blir det vanskelig, særlig når Diame har en sånn kamp som han hadde. De var ekstreme til å komme tidlig opp i ballfører og gjorde det vanskelig for duoen vår på midten.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 23. Okt. 2011, 05:11 »
Jepp. Midtbanen til Wigan var meget gode. De møtte oss høyt, og nektet oss å finne Cabaye og Tiote i mellomrommet. Da måtte dsse møte enda dypere for å bli involvert, og da er de veldig mye mindre effektive enn ellers. Wigan er det laget som har vært nærmest å ødelegge spillet vårt og nøytralisere midtbanen vår. Kudos til Martinez for det. Men vi kan sette inn Ameobi, Marveux og Ben Arfa til å hjelpe oss å åpne Wigans mur. Og det er summen av enkeltspillernes kvaliteter som avgjør denne kampen i vår favør.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 23. Okt. 2011, 08:36 »
Uansett hvordan mye du argumenterer Lgrinde kommer du fortsatt ikke unna at Raylor spiller ute av posisjon, mens Simpson gjør det ikke. Motstanderen har i de siste kampene satt sine beste vingspiller på ham også fordi de mener han er vårt svakeste ledd (bale, moses), ergo slipper Simpson "billigere" unna på to måter. I tillegg, har han vært sentral i flere offensive situasjoner. I de to siste kampene har han hatt:

Pasiningen på Sholas utligning mot Tham.
To gode frispark mot Tham som kanskje burde vært bedre utnyttet
Ett ferdigskåret innlegg fra åpent spill som Ba skal sette.

Sett det opp mot Simpson, spesialisten på polere og støttepasninger, så skjønner man at Raylor har blitt en viktig del av vårt offensive våpen. Jeg er helt sikker på at hvis Raylor får spille på høyreback så tror jeg han vil spille bedre defensivt. Jeg tror ikke Simpson ville gjort det bedre mot Moses om han hadde blitt flyttet over på venstreback.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 23. Okt. 2011, 10:23 »
Forresten, noen som vet når det kommer mulighet for å laste ned MotD?
Du kan se MotD fra vår kamp her:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/newcastle-wigan-%28motd%29-15591405/

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 23. Okt. 2011, 10:24 »
Takker! Var inne der og sjekka i går, men var sannsynligvis for tidlig ute. ;)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 23. Okt. 2011, 10:39 »
Synes Tiote i går bekrefta det eg har følt lenge - at han ofte er svak mot dei dårligere laga.  Altfor masse knoting og farlige ballmiss sentralt

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #281 på: 23. Okt. 2011, 11:13 »
Sett det opp mot Simpson, spesialisten på polere og støttepasninger, så skjønner man at Raylor har blitt en viktig del av vårt offensive våpen. Jeg er helt sikker på at hvis Raylor får spille på høyreback så tror jeg han vil spille bedre defensivt.

Det er jeg også sikker på, tror jeg. Det jeg imidlertid ikke er sikker på er om han geller like bra med laget om han spiller i den posisjonen. Men det du trekker frem av offensive bidrag, er jeg 100% enig i. Når han får sjangsen til å slå innover-skrudde innlegg mot bakre, er det livsfarlig hver gang. Innlegget han hadde i forkant av 1-0 mot Wigan er slått med venstra - og er av bra kvalitet. Synes Taylor utvikler seg veldig i denne posisjonen, jeg. Jeg syns også han får for mye tyn for arbeidet han gjør bakover i banen. Greit nok - han er sannsynligvis enda treigere enn Barry, men han er smart i den forstand at han bryter ballbane ofte. Når vi imidlertid velger å stå så høyt som vi gjør, vil det før eller siden komme noen gjennom.

I den grad en er nødt til å kritisere noen i dag, er det Ba - og til nøds den sentrale midtbanen vår, som fortjener det. Ba er tannløs - og Cabaye og Tiote taper midtbanen (Kan kanskje ikke vente annet mot 3 mann, men det er likevel realiteten).
« Siste redigering: 23. Okt. 2011, 11:15 av Sigurd »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 23. Okt. 2011, 11:32 »
Vrøvl da. Bale ble flytta over til venstrevingen mens 1. omgang enda var mot oss - uten at det brydde Simmo nevneverdig. Vil jo si at Raylor hadde enklere forhold mot Spurs da han stort sett hele kampen spilte på en side der Spuds ikke har noen breddeholdere. Og jeg sier det igjen - Simmo er tryggere både i posisjoneringene og han selger seg ikke like ofte som Raylor.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 23. Okt. 2011, 11:39 »
Uansett hvordan mye du argumenterer Lgrinde kommer du fortsatt ikke unna at Raylor spiller ute av posisjon, mens Simpson gjør det ikke. Motstanderen har i de siste kampene satt sine beste vingspiller på ham også fordi de mener han er vårt svakeste ledd (bale, moses), ergo slipper Simpson "billigere" unna på to måter. I tillegg, har han vært sentral i flere offensive situasjoner. I de to siste kampene har han hatt:

Pasiningen på Sholas utligning mot Tham.
To gode frispark mot Tham som kanskje burde vært bedre utnyttet
Ett ferdigskåret innlegg fra åpent spill som Ba skal sette.

Sett det opp mot Simpson, spesialisten på polere og støttepasninger, så skjønner man at Raylor har blitt en viktig del av vårt offensive våpen. Jeg er helt sikker på at hvis Raylor får spille på høyreback så tror jeg han vil spille bedre defensivt. Jeg tror ikke Simpson ville gjort det bedre mot Moses om han hadde blitt flyttet over på venstreback.

Uansett kor mykje du argumenterar, Tomas, so kjem du ikkje vekk i frå at han er vårt svakaste ledd defansivt. Dette har sjølvsagt motstandaren og sett. Raylor er tross alt den som tek alle frisparka, so det skulle vel berre mangla at han ikkje produsera nokre assist eller farligheitar. Og det er jo pasningsfoten som er han sin styrke. I går hadde han nokre dårlege frispark. Han laga nokre unødvendige frispark og, og nesten alt av sjansar og angrep kom på han si sida. Nei, dei køyrte ikkje alt på han si sida. Men Simpson stogga det som kom. For all del, Raylor har vore god han, og det er imponerande når han spelar på "feil" sida. Eg trur at viss han får spela høgreback so er han fortsatt dårlegare defansivt enn Simpson. Godt eksempel i går, Raylor er på etterskot og lagar frispark mens Simpson treffer perfekt med taklingane sine og ryddar unna. Dette med at Simpson kunn spelar støttepasningar og "polere" er berre tull frå di sida. Til og med du innrømmer at Simpson var god i 2 omg, problemet er at han var like god i 1 omg og. Legg og til at vår beste spelar for tida, Jonas, spelar på Raylor si sida. Og han jobbar neste like mykje bakøve som framøve. Det eg vil fram til, som sagt før, er at eg vil skape eit meir rettferdig bilde av dei to backane våre. Istaden for denne propegandaen som du spyr ut etter kvar kamp. Slik forsvaret vårt spelar om dagen so er eg ikkje grunn til å endra på det.

« Siste redigering: 23. Okt. 2011, 11:45 av lgrinde »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #284 på: 23. Okt. 2011, 12:50 »
Synest både Simmo og Raylor jamt over har vore bra denne sesongen. Eit par øyeblikk og periodar der begge har vore svake, men sånn grovt sett har begge gjort jobben sin på ein godkjent måte. Eg kjenner eg har blitt ein ubrukelig debattant, all den tid eg overlet alt til Pardew utan innvendingar. Den av dei to som bør fasast ut til fordel for Santon får rett og slett han bestemme. Det er så mange faktorar vi ikkje får med oss på treningsfeltet, og i det relasjonsmessige utanfor kampane, at det blir nesten umogleg å hevde bastant kven som bør vike.

Gnir meg f.eks godt i auga over Obertan, men føler igrunnen at han minner ganske mykje om Jonas for eit par sesongar sidan. Fører oss framover på banen, men skaper ekstremt lite matnyttig i den siste tredjedelen av banen. Det logiske for meg ville ha vore å bytte inn Marve, men igjen kan det vere detaljar som manglar før Obertan får ut noko veldig bra for oss. Taktiske ferdigheiter er det langt enklare å lære enn tekniske. Pluss på med litt confidence så kan han bli bra. Igjen, stoler eg på Pardew og Carver.

Sjølv om HBA var variabel også i går, synest eg hans blotte nærver bidrog til at Cabaye og Tiote kom meir til sin rett i 2. omgang. Wigan sine tre markørar kunne ikkje lenger berre fokusere på to av våre, ettersom vi hadde to meget vandrande spelarar som ofte befann seg i midtbaneleddet. Dette medførte også at vi fikk Ba lenger opp på banen, noko som nesten resulterte i eit mål umiddelbart etter pause.

Den største forskjellen på Pardew og Hughton (med forbehold om litt ulike utgpkt) er at førstnevnte er flinkare til å tweake på taktikken om nødvendig. Hadde CH leda oss i går, er eg redd vi hadde fortsatt i same tralten som Wigan ønskte å låse oss fast i. Med Pards fekk vi ein ny bra 2. omgang, etter (litt for mange i år) ein svak 1. omgang.