20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600  (Lest 44228 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Juicypopz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #240 på: 22. Okt. 2011, 18:26 »
3 herlige poeng, vel fortjent hele kampen sett under ett.  Forøvrig digg å ha 0 baklengs for en gangs skyld med Krul og Taylor på fantasy.  Og Cabaye <3

Amen! :D
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #241 på: 22. Okt. 2011, 18:29 »
Det er deilig å gi så mye pikk på en lørdag. Cabaye er inne i varmen og kan sies å være et av verdens beste kjøp, dog for god på fifa. 80 er en høy rate!!!! /seig

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #242 på: 22. Okt. 2011, 18:34 »
syns backene våre var dårlige i dag, de får heller ikke særlig mye støtte av vingene. på tide og gi noen andre spille tid nå. santon skal jo være en veldig god spiller så ser ikke helt poenget med å vente noe særlig med å gi han venstre siden og la simpson og raylor gjøre opp om andre siden. simpson er tryggere defensivt enn raylor, men han klarer ballen, helst over linja hver jævla gang, eller spiller støtte til krul som må måke ballen opp. syns den start oppstillingen vi har startet med nå blir for lett å lese for motstandet. en veldig tradisjonell 4-4-2, så at wigan åpnet seg mer når ben arfa og marve vekslet sider og dro av en mann eller to. tror det er påtide å se noen forandringer til neste pl kamp,.
carroll benk igjenn for liverpool, de 35£ ser mer og mer ut som ett ran.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #243 på: 22. Okt. 2011, 18:54 »
Gu for en kjedelig kamp. Det gjør det ekstra deilig med seier. Fin start på lørdagskvelden. SKÅL folkens.

HOWAY THE LADS!!!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 22. Okt. 2011, 19:23 »
På den andre siden var Obertan like svak som han pleier å være. Det sier sitt at dagens nest største jubelbrøl på SJP kom da han ble byttet ut...

La ikke merke til dette selv, men synes det er utrolig flaut dersom dette stemmer. Idiotisk å drite ut egne spillere på denne måten, spesielt når han har en relativt grei kamp. Ikke dårligere enn mange av de andre, Ben Arfa feks.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #245 på: 22. Okt. 2011, 19:31 »
Jeg synes Obertan har vært helt greit frem til nå. Han har ikke svekket oss nevneverdig, og han har heller ikke løfta oss. Om mulig er han kanskje litt anonym i mine øyne, det er flere som har større sprik i spillet sitt enn han så langt.

Helt enig i at det er teit å drite ut egne spillere om det var tilfellet, selv om jeg har mer trua på at folk var glad for å se Marveaux komme på! :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 22. Okt. 2011, 19:39 »
Eller at de bare applauderte innsatsen?  ::)

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #247 på: 22. Okt. 2011, 19:55 »
AP: "He nearly didn't play. He had a knock yesterday and a fitness test at the training ground today. So thank goodness he played."

Alan Pardew til Skysports om Cabaye.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #248 på: 22. Okt. 2011, 20:27 »
Gleden jeg, min bror og vår venn følte når Cabaye putta. Fy faen! Deilig!

Og jeg ynes Marveaux så SINNSYKT bra ut!

-boris.
Søte, søte blekkspruter.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #249 på: 22. Okt. 2011, 20:30 »
Ja.. Kampen i seg selv var da ikke så jævlig imponerende, men vi vinner i alle fall. Det er jeg veldig fornøyd med. Det ble en del sjau på scotsman når vi endelig fikk hull på byllen. Jeg vil trekke frem to momenter, sett bort fra scoringen (som kommer etter en cross fra Ryan Taylors VENSTRE fot.  :wub:)

Største positive overraskelse: Danny Simpson.

I en kamp der vi spiller mot 4-3-3, prøver vi å få satt opp to mot én på backene ofte, og lykkes delvis med det. Simspon har flere offensive innvolveringer enn normalt, og han skal ha credit for at han kom seg til innlegg ved et par anledninger. Innleggene hans var det høyere presisjon over enn de hans medsammensvorne på høyrekant sendte av sted. I forhold til tidligere i sesongen, synes jeg han var livlig fremover - og mer robust bakover.

Dessuten lurer jeg på hvor lenge det varer før vi får se Shola starte en kamp igjen.. Han gjorde et nytt godt innhopp, og tilfører laget en ny dimensjon når han kommer inn. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg lo høylytt når han kom inn mot Villa, men han har gjort mine negative holdninger til skamme.   ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 22. Okt. 2011, 20:30 »
syns backene våre var dårlige i dag, de får heller ikke særlig mye støtte av vingene. på tide og gi noen andre spille tid nå. santon skal jo være en veldig god spiller så ser ikke helt poenget med å vente noe særlig med å gi han venstre siden og la simpson og raylor gjøre opp om andre siden. simpson er tryggere defensivt enn raylor, men han klarer ballen, helst over linja hver jævla gang, eller spiller støtte til krul som må måke ballen opp. syns den start oppstillingen vi har startet med nå blir for lett å lese for motstandet. en veldig tradisjonell 4-4-2, så at wigan åpnet seg mer når ben arfa og marve vekslet sider og dro av en mann eller to. tror det er påtide å se noen forandringer til neste pl kamp,.
carroll benk igjenn for liverpool, de 35£ ser mer og mer ut som ett ran.

Enig der. Simpson skal ha pluss for solid defensiv innsats i dag, men balldistribusjonen hans er skremmende dårlig. Til tross for at Raylor skal ha trekk for et par unødvendige frispark er hans evne til å fordele baller flere hakk bedre. Raylor er raskere i oppfattelsen og ser med en gang etter offensive løsninger. Resultatet er at Jonas oftere får ball i rom når Raylor har ballen. Var to gode eksempler på det i dag. Det går rett og slett for treigt fremover med Simpson. Som Sogning nevner, hvis han får ballen blir det enten støttepasning eller pol. Er mot Obertan halvvanskelig ender enten opp med bom hvis han prøver, eller at han igjen slår støtte.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 22. Okt. 2011, 20:38 »
Simpson var strålende i dag - rett og slett helt plettfri defensivt. Særdeles god kamp av ham i dag - nok en gang syns jeg han beviser at han er langt tryggere enn Raylor bakover. Bunnsolid, rett og slett. Wigan ble totalt nøytralisert på den siden.
Ellers - om ikke Marveaux snart tar plassen til Obertan blir jeg massivt provosert. Obertan var nok en gang svak i dag - og hans avleveringer er håpløse. Marveaux derimot er smart i alt han foretar seg.

Generelt var det en trist kamp i dag, og vi er egentlig litt heldige som ikke havner under tidlig i kampen. Men - vi sliter oss til en seier igjen - og det er det viktigste. Men som sagt - nå begynner tiden å bli moden for å slippe til Marveaux og Ben Arfa i større grad.
En ting til - mulig Best ble tatt av pga gulkortet, men syns han var vår beste spiller offensivt i førsteomgang, mens Ba ikke hadde dagen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 22. Okt. 2011, 20:39 »
La ikke spesielt merke til kampens høyeste jubel da Obertan ble byttet ut jeg, syns desibelnivået steg rimmelig bra etter Cabayes suser... Men montro om Obertan hadde hatt den nødvendige forståelsen til å lege ballen ut til Cabaye før målet slik som Marveaux gjorde? Jeg er neimen ikke sikker, føler det er mye fotball-forståelsen det ofte skorter på hos Obertan.

Enig med Sigurd at kampen ikke var "jævelig imponerende", men ring Sir Alex og spør han hvor mange poeng han og MænJu har sanket på "dårlige dager" opp gjennom årene. Det er ikke akkurat få, og de poengene er akkurat like mye verdt, enten du vinner 1-0 eller 5-0.

Liker at vi vinner selv på en dårlig dag!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 22. Okt. 2011, 20:43 »
Og så det er sagt, er enig at han var veldig god defensivt i dag.

Tror ikke de buet på Obertan, var vel mer forventingen rundt Mavs debut..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 22. Okt. 2011, 20:53 »
Debut? Han har da kommet inn før.