20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600  (Lest 44238 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #45 på: 20. Okt. 2011, 21:40 »
Det er jeg også forøvrig alldeles enig i.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 20. Okt. 2011, 21:45 »
Jeg vil ikke spare Cabaye not Wigan. Som andre påpeker vil det være bra om han får spille kamper mot antatt svakere PL lag. Vi kommer mest sansynlig til å styre mye av spillet på lørdag. Håper han får vist frem kreativitet sin i denne kampen. Hvis Wigan ligge lavt kan vi komme til å trenge en genial pasning for å åpne forsvaret. Det gode skuddet til Cabaye kan også komme godt med. Blir nok mange muligheter til langskudd.

Einig. Og då kan ei skåring gjera han endå betre!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 20. Okt. 2011, 22:01 »
Det er altfor råflott å begynne å "spare" spillere hjemme mot Wigan i PL. Kan ikke gå i den fella.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 20. Okt. 2011, 23:14 »
Det er altfor råflott å begynne å "spare" spillere hjemme mot Wigan i PL. Kan ikke gå i den fella.
Vi er som Brann-supporterne (eller Spurs-fansen for den del). Når vi ligger nede, så er alt svart. Da kommer absolutt alt til å gå til helvete. Går det bra, så er det ikke måte på hvor gode vi er. Da skal vi utfordre topp 6, topp 4, you name it. Så nå er vi jo så gode og har en så utrolig bred stall at vi må spare våre beste spillere mot lille Wigan, som vi skal slå enkelt, om vi så er bundet på hender og føtter og har bind for øynene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #49 på: 20. Okt. 2011, 23:57 »
Jonas på ene kant og Ben Arfa på den andre kant var vel heller ikke det jeg mente. Ei heller at Jonas av eget forgodtfinnende skal jobbe defensivt der han mener det. "Touchline instructions" og kampbilde kan diktere deler av det også vil det avhenge meget av motstanderen.

Om man ser på spillere som Messi og Ronaldo som ofte (angivelig) spiller ving så er de vel så mye spiss/sentral som kantspiller, noe slikt kan jeg se for meg fungerer for Ben Arfa. Forskjellen er at Pardew jo ser ut til å være gift med ideen å ha 2 mann på topp, og hvorvidt Ben Arfa er en av de vites det lite om (4-4-1-1 lignende konstellasjoner aktuelt?). Barca/Real spiller jo et annent system enn det vi legger opp til, så sammenligningen er nok ikke den beste.

Jeg ser imidlertidig poengene med "tranghet" i spillet og de utfordringene det byr på, samt at jeg tror det blir vel mye rom for motstander med 2 spisser + Ben Arfa.

Nå har vell AP tidligere spilt 4-3-3 formasjon vell så mye som 4-4-2. (i tidligere klubber) kjenne tegnet hans er kjappe vinger som liker å utfordre. Noe vi har fått bekreftet i transfer vinduet.
Liker tanken din bak dette oppsettet. Men tenker at kansje en 4-3-3 Med midt: Cabay-tiote-gosling og off: jonas-Ba-Ben Arfa. Dette gir begge vingene muligheten til å vandre inn i banen, og gi støtte til Ba på topp. Og den trioen på midten vil løpe filler av de fleste PL midtbaner. Da tror jeg vi vil beholde balansen i laget off/def, og det er viktig å ha andre formasjoner å velge mellom. Tror nok det er noe vi vil se etterhvert, spesielt mot svakere motstander. og det er en formasjon som det er lett og "synke" ned i til en drillo stil med 4-5-1 vis vi blir satt under press.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 21. Okt. 2011, 09:05 »
Tror vi trenger Cabaye denne kampen. Wigan vil garantert være fornøyd med ett poeng og vil nok ligge dypt. Så en ballsentral som vrir spillet behøves. Da kan vi heller spare Tiote, som nå står med tre gule. Det ideelle hadde vært om vi stiller med samme lag som sist bortsett  fra Tiote, leder 3-0 ut i begynnelsen av 2. omgang og hiver så innpå Mav, Santon og HBA.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 21. Okt. 2011, 09:31 »
Vi skal ikke spare verken Cabaye eller Tiote. Ingen av dem er spesielt skadeutsatt og ingen av dem står i noen umiddelbar fare for karantene (Tiote har brukt åtte kamper på å få TRE gule - Perch brukte fem kamper på fem gule i starten av forrige sesong). Tiote har denne sesongen fått gult mot Arsenal, QPR og Spurs. Kamper hvor vi har måttet slite hardt for poeng. Det tviler jeg på at vi kommer til å gjøre mot Wigan, så da ser jeg bare ikke problemet. Dessuten, skulle vi få oss en overraskelse, skulle vi spille en jævlig dårlig kamp, så vil jeg heller ha Tiote på banen, og godta et gult kort, enn at vi skal ha Guthrie eller -  Gud forby - Alan Smith i stedet.

Er det noen som evt kan hviles, så er det Danny Simpson eller Leon Best, slik jeg ser det. Det er spillere som har minst like gode erstattere, og som ikke er like sentral i laget som eksempelvis den sentrale midtbanen vår.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 21. Okt. 2011, 09:33 »
Utfordringen er at vi nå har 3 ok motstandere før vi møter Scum, Chelsea og Shitty. Hvis Tiote er uheldig kan han dra på seg 2 gule til i løpet av disse tre kampene..Og ingen tiote mot Scum=tap.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 21. Okt. 2011, 09:39 »
Med Tiote mot Scum = Tap.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 21. Okt. 2011, 09:42 »
For all del, jeg er klar over dette. Men det er en nødvendig risiko vi MÅ tørre å ta. Det er prisen vi må betale for å ha en spiller som Tiote i laget. Jeg ser for meg at han fort kan plukke med seg et kort mot Stoke, som neppe blir noen enkel kamp. Betyr det at vi da må hvile han mot Stoke? Nei, overhodet ikke. Vi trenger virkelig Tiote mot Stoke, fordi vi mest sannsynlig ikke vil klare å stoppe dem uten han.

Mot Shitty, Scum og Chelsea skulle jeg gjerne hatt Tiote i alle tre, men jeg tviler på at det er realistisk, dessverre. Og jeg tviler på at det er realistisk å tro på så mye annet enn tap mot disse lagene uansett, selv om vi på en veldig god dag, kan slå dem alle tre.

Det er synd å si det, men jeg synes det er verre å være uten Tiote mot et lag som Stoke, enn mot eksempelvis Shitty eller Scum. Rett og slett fordi våre vinnersjanser øker så uendelig mye mer mot et lag som Stoke, enn mot Manchester-klubbene.

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #55 på: 21. Okt. 2011, 15:47 »
Nå har vell AP tidligere spilt 4-3-3 formasjon vell så mye som 4-4-2. (i tidligere klubber) kjenne tegnet hans er kjappe vinger som liker å utfordre. Noe vi har fått bekreftet i transfer vinduet.
Liker tanken din bak dette oppsettet. Men tenker at kansje en 4-3-3 Med midt: Cabay-tiote-gosling og off: jonas-Ba-Ben Arfa. Dette gir begge vingene muligheten til å vandre inn i banen, og gi støtte til Ba på topp. Og den trioen på midten vil løpe filler av de fleste PL midtbaner. Da tror jeg vi vil beholde balansen i laget off/def, og det er viktig å ha andre formasjoner å velge mellom. Tror nok det er noe vi vil se etterhvert, spesielt mot svakere motstander. og det er en formasjon som det er lett og "synke" ned i til en drillo stil med 4-5-1 vis vi blir satt under press.

Akkurat sånn spiller jeg på fifa :P funker fint det :)
Newcastle United Football Club<3

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 21. Okt. 2011, 15:55 »
Med Tiote mot Scum = Tap.

This

Dessverre...
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 21. Okt. 2011, 16:03 »
Uansett - vi må som torfinn nevner ikke bli så forbanna cocky. Vi er langt fra så gode - da er det jo nesten bedre å dra en McCarthy og spille med reservene mot ManU da...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 21. Okt. 2011, 17:27 »
Selvfølgelig skal ikke vi ikke under noen omstendigheter begynne å spare spillere, vi er da for faen ikke noe annet enn en middelhavsfarer i PL!!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 21. Okt. 2011, 17:46 »
Synes ikke vi skal konkludere med at vi er verken det ene eller det andre, men vi skal ikke spare nøkkelspillere mot Wigan i niende serierunde.