20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jakt  (Lest 3335 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jakt
« på: 18. Okt. 2011, 12:13 »
Hei. Vil bare høre om det er flere jegere her inne på forumet. Og hva evt jakter dere? Selv er jeg en ivrig storviltjeger. Men hadde vært coolt om det er flere jegere som er Newcastle supportere.

Ps. Om noen her inne besitter TOPO kart til garmin GPS ville jeg blitt glad om dere deler med en stakkars fattig jeger.:)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Jakt
« Svar #1 på: 18. Okt. 2011, 12:58 »
Halla Steppe!  Jeg jakter også litt, så enn så lenge er det ihvertfall en til jeger her på forumet ( Før Daniel og Nordin utestenger meg  :) ).

Tok jegerprøven for to år siden, og har skutt rein, elg og prøvd meg på litt skogfugl siden det. Er fremdeles en rookie da.  Har også dachs, eller hadde. Daua på motorveien for 3 uker siden, men jeg har fått en ny valp nå.
Så det blir nok mye rådyrjakt fremover :)

If it has tits or wheels, count on problems!

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18. Okt. 2011, 13:20 »
Bra vi er flere jegere her inne. Selv jakter jeg elg, hjort og har prøvd meg på både rein og rådyr. Rein uten hell og rådyr eksisterer nesten ikke her jeg bor. Men elg har vi for mye av.:) Skal kjøpe meg en elghundvalp med tiden, men det blir nok ikke i nærmeste fremtid.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18. Okt. 2011, 13:23 »
Elghund er konge ja. Hvor bor du?  Der jeg var på reinsjakt i høst bugna det av Rein, trengte nesten ikke å forlate hytta. Kaffekopp i ene hånda og børsa i andre :P  Så mange flokker på alt fra 60 til 400 dyr.
Vi skjøt 3 på en dag, men kunne sikkert ha skutt mange flere. Jeg gikk på flere flokker når jeg flyttet meg i terrenget, hehe....

Var en fantastisk opplevelse :)
If it has tits or wheels, count on problems!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19. Okt. 2011, 14:05 »
Tamreinjeger?

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26. Okt. 2011, 10:18 »
Elghund er konge ja. Hvor bor du?  Der jeg var på reinsjakt i høst bugna det av Rein, trengte nesten ikke å forlate hytta. Kaffekopp i ene hånda og børsa i andre :P  Så mange flokker på alt fra 60 til 400 dyr.
Vi skjøt 3 på en dag, men kunne sikkert ha skutt mange flere. Jeg gikk på flere flokker når jeg flyttet meg i terrenget, hehe....

Var en fantastisk opplevelse :)

Bor på en liten plass som heter Hauka som ligger i Soknedal i Midtre Gauldal kommune i Sør Trøndelag

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26. Okt. 2011, 11:15 »
Har tatt jegerprøven, men har fremdeles til gode å komme meg ut på jakt :S

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26. Okt. 2011, 11:42 »
Skal heima å jakte til helgi! :D Går kunn på småviltjakt. Og då er det fjellryper eg jaktar som oftast.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. Okt. 2011, 11:47 »
Skal heima å jakte til helgi! :D Går kunn på småviltjakt. Og då er det fjellryper eg jaktar som oftast.

Vil annbefale deg og prøve elgjakt om du får muligheten til det. Mer spennende og større kick enn og skyte en elg tror jeg knapt eksisterer. Og høre en hund i Los er en lyd som er ubetalelig.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26. Okt. 2011, 11:47 »
Har tatt jegerprøven, men har fremdeles til gode å komme meg ut på jakt :S

Det bør du prøve. Prat med ditt lokale jeger og fiskeforening så kan de sikkert hjelpe deg