20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klokker  (Lest 3677 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Klokker
« på: 10. Okt. 2011, 19:37 »
God kveld folkens.

Jeg har planer om å bruke litt penger på en ny klokke. Reiser til Dubai etter nyttår, og tenker det er der det skjer. Tenker på en Rolex Daytona eller Tag Heuer Carrera. Sistnevnte er 1 valget, men må se på det litt nøyere.

Så mitt spm er om noen har erfaring med klokker fra Dubai eller fra andre steder i verden. Og hvordan prisene er i forhold til Norge?

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Klokker
« Svar #1 på: 10. Okt. 2011, 19:46 »
Tag Heuer Carrera er jævlig kul, men litt i dyreste laget for meg. Kjøpte faktisk klokke da jeg var i Dubai i februar/mars! Kjøpte da ei Nixon-klokke. Kostet vel 5500 kr i Norge, og jeg betalte rundt 4000 kr på Dubai Mall. Sparte da noe, og Nixon (samt andre merker) har jo garanti worldwide. Du kan spare en del når du skal kjøpe deg så dyr klokke som Carrera.

I tillegg er det stilig å bli varta opp av de som jobber der med te, snacks og lenestol mens man ser på klokkene!  :clap:

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10. Okt. 2011, 19:53 »
Det er en solid pris på de klokkene, men nå har jeg spart LENGE til akkurat dette hehe. I og med at det ikke er noe moms i Dubai, må jo klokkene bli en god del billigere? Bare noen teorier jeg nevner, har ikke peiling egentlig :)

I Norge koster Tag Heuer Carrera et sted mellom 25000-31000kr

Hehe, tar gjerne imot kjeks og te når jeg først skal kjøpe klokke hehe  ;D

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10. Okt. 2011, 22:52 »
Skal du ha klokke for livet, så er jo Rolex Submariner utrolig elegant. Kommer til å investere i den når jeg er ferdig utdannet, tenker jeg. Til nå har jeg aldri brukt klokke, men om jeg bruker det så går der mer under kategorien "smykke" enn "praktisk greie" for min del, så om jeg skaffer meg en nå under studietiden blir det nok noe i prisklassene MlErbakk nevner - kanskje noe over... :)

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10. Okt. 2011, 23:59 »
Rolex Submariner er elegant ja! Har vurdert den lenge, men jeg syns Tag Heuer Carrera er den fineste klokken til en "fornuftig" pris.

Håper å finne denne til en grei pris i Dubai