20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 103477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #645 på: 18. Okt. 2011, 22:45 »
Obertan gjør veldig mye bra, men er nok akkurat nå, mer en impact player enn en som bør spille 90 minutter. Men jeg tror kanskje en grunn til at han spiller så mye er at han liker å holde seg bredt i banen, han liker å springe opp og ned langs krittlinja hele kampen, og går han innover, så er det med ball, for å prøve å avslutte selv. Han skiller seg dermed veldig fra sin forgjenger på høyrekanten, og sin kollega på venstresiden, Jonas.

Marveux vet jeg for lite om, har ikke sett han ordentlig i aksjon i sin beste posisjon ennå. Men som venstrebeint virker det åpenbart at han ikke vil ha den samme effekten som Obertan på høyrekanten, og spørsmålet er om vi egentlig får det beste ut av Jonas hvis vi flytter han over på høyre. Dessuten, Jonas er en spiller som liker å involvere seg mye i spillet. Han liker å ha mye ball, og han liker å utfordre innover i banen, selv om han også kan drible seg ned til dødlinja og forsøke innlegg. Derfor tror jeg Jonas' spillestil gjør at han egner seg best på venstrekanten.

Og da er spørsmålet, hvilke vingtyper vil vi ha? Og vil vi få ut det beste av hver enkelt spiller, eller skal én spiller "ofres" for at en annen skal få ut sitt fulle og hele potensiale? Og hvem er det da som skal "ofres", den nye eller den etablerte?

Jeg tror ikke det er så enkelt som å sette Jonas på høyre og Marveux på venstre og vips så blir vi mye bedre enn vi er nå. Jeg tror rett og slett vi er best tjent med å bruke Obertan på høyre, og rett og slett la han spille på seg selvtillit. Og kanskje kan det være en idé å hyre inn en hjernekrymper for å hjelpe enkelte spillere til å tenke positivt. Som Nils Arne Eggen alltid har sagt, selvtillit er ikke noe du har, det er noe du får gjennom gjentatt positive opplevelser på fotballbanen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #646 på: 18. Okt. 2011, 22:49 »
Jo men utgangspunktet har litt å si. Virker som typen som ikke tør å stemme blankt engang. Jeg er enig i at vi ikke vet hva løsningen er - enda. Men for øyeblikket er jeg ganske sikker på at det ikke er Obertan.
Han har jo ikke noe sluttprodukt? Jonas er som Van Persie i forhold.  Disse hælflikkene, støttepasningene og surringen rundt på banen skaper ingenting, nesten mer ødeleggende vil jeg si. Vil han slutte med dette når han spiller på seg selvtillit? Fåglarna vet. Jeg synes vi burde prøve Marveaux på høyre. han KAN Ikke være dårligere enn Obertan. Det er klinisk umulig.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 18. Okt. 2011, 23:20 »
SÅ dårlig er ikke Obertan Flatline, ja han gjør en del dumt, og bør etter min mening ikke ha noe klippekort i laget, men han har ofte en finger med i spillet de gangene vi skaper noe fremover. Kanskje Ben Arfa bør starte i på høyrekanten neste kamp? Er jo vanskelig å sette ut Ba eller Best med tanke på den formen de viser. Er forøvrig enig med Joakim, det er mange hensyn man må ta, og det er ikke gitt at vi blir bedre av å gjøre om på hele laget, men akkurat nå føler også jeg at Obertan er en spiller som helst bør komme inn når motstanderen kjenner melkesyren i beina.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #648 på: 18. Okt. 2011, 23:28 »
Jeg tror vi i utgangspunktet er enige.

Akkurat nå tror også jeg at Obertan selv kanskje hadde hatt best av å være en impact player. Men er ikke nødvendigvis sikker på om laget vil tjene på det. Vi mister en viktig dimensjon i spillet ved å ta ut Obertan.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #649 på: 18. Okt. 2011, 23:34 »
Jo men utgangspunktet har litt å si. Virker som typen som ikke tør å stemme blankt engang. Jeg er enig i at vi ikke vet hva løsningen er - enda. Men for øyeblikket er jeg ganske sikker på at det ikke er Obertan.
Han har jo ikke noe sluttprodukt? Jonas er som Van Persie i forhold.  Disse hælflikkene, støttepasningene og surringen rundt på banen skaper ingenting, nesten mer ødeleggende vil jeg si. Vil han slutte med dette når han spiller på seg selvtillit? Fåglarna vet. Jeg synes vi burde prøve Marveaux på høyre. han KAN Ikke være dårligere enn Obertan. Det er klinisk umulig.

Det er nettopp det med sluttproduktet som er Obertans store svakhet. Han inner litt om en 18-åring som skal prøve å imponere. Mye fine detaljer, men det blir aldri noe ut av det.

Til sammenligning så sanker vel Marveux både assister og goller i stor stil på reservelaget og mot Forest, der han i tillegg fikk straffen som Løven putta. Skader ikke å prøve Marve mot Wigan, DET kan vel ingen være uenig i?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #650 på: 18. Okt. 2011, 23:36 »
Det er litt som en gryte som står og putrer hele dagen, men det blir aldri noe mat av det.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 18. Okt. 2011, 23:42 »
Akkurat Frode..Raylor var faktisk den spilleren som sprang tredje mest mot Blackburn. Han er også flink til å komme på overlapp til rett tidspunkt. Er flere ganger at han har tatt løpet uten å få ballen, men nettopp fordi bevegelsen fra Raylor kommer har det åpnet rom for  Jonas til å skjære innover i banen.  Jeg synes Raylor offensive bidrag er så mye bedre enn Simpsons, som sliter med helt enkelt ballbehandling, at det rettferdiggjør potensielle svakheter i forsvar. Han er uansett ikke mye dårligere enn Simpson i forsvar. Også det kan diskuteres.

Inntil det motsatte er bevist velger jeg å tro at R. Taylor ikke er noe dårligere defensivt enn Simpson. Får R. Taylor muligheten på høyrebacken med det samme stabile laget som presterer nå med seg tror jeg han vil ta godt vare på muligheten. At han er bedre offensivt og har veldige gode innlegg er jo et kjempestort pluss ved å la han få sjansen på "riktig" side. Da vil hans offensive bidrag bli enda bedre.
Det største minuset ved R. Taylor er nok farta hans, men han har ikke blitt satt skikkelig på plass der heller enda på venstrebacken, så om han er så "treg" som det har virket som er jeg mer tvilende til nå.

Jeg synes uten tvil at R. Taylor bør få muligheten på høyrebacken etter sine prestasjoner til nå denne sesongen og la Santon få sin plass på venstrebacken.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #652 på: 18. Okt. 2011, 23:45 »
Jeg tror ikke du finner så mange som betviler at Marveux sannsynligvis er en bedre spiller enn Obertan. Men Obertan er høyrebeint, Marve er venstrebeint. Det er en stor forskjell på akkurat det, hvis du skal spille kant. En "feilbeint" spiller er mer sannsynlig å ville trekke mye mer inn mot midten for å gjøre det "lettere" å bruke venstrefoten. Nå vet ikke jeg om Marve er veldig enbeint eller om han er sånn halvgod med høyre, men uansett, det er ikke sikkert at lagsammensetningen blir bedre og at laget presterer bedre av at vi setter Marve på "feil" kant. Og det er ikke sikkert at vi blir så mye bedre om Marve kommer inn på venstre og skyver Jonas ut på høyre heller, fordi Jonas er en veldig annerledes spillertype enn Obertan.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #653 på: 19. Okt. 2011, 08:19 »
Akkurat Frode..Raylor var faktisk den spilleren som sprang tredje mest mot Blackburn. Han er også flink til å komme på overlapp til rett tidspunkt. Er flere ganger at han har tatt løpet uten å få ballen, men nettopp fordi bevegelsen fra Raylor kommer har det åpnet rom for  Jonas til å skjære innover i banen.  Jeg synes Raylor offensive bidrag er så mye bedre enn Simpsons, som sliter med helt enkelt ballbehandling, at det rettferdiggjør potensielle svakheter i forsvar. Han er uansett ikke mye dårligere enn Simpson i forsvar. Også det kan diskuteres.

Inntil det motsatte er bevist velger jeg å tro at R. Taylor ikke er noe dårligere defensivt enn Simpson. Får R. Taylor muligheten på høyrebacken med det samme stabile laget som presterer nå med seg tror jeg han vil ta godt vare på muligheten. At han er bedre offensivt og har veldige gode innlegg er jo et kjempestort pluss ved å la han få sjansen på "riktig" side. Da vil hans offensive bidrag bli enda bedre.
Det største minuset ved R. Taylor er nok farta hans, men han har ikke blitt satt skikkelig på plass der heller enda på venstrebacken, så om han er så "treg" som det har virket som er jeg mer tvilende til nå.

Jeg synes uten tvil at R. Taylor bør få muligheten på høyrebacken etter sine prestasjoner til nå denne sesongen og la Santon få sin plass på venstrebacken.

Eg er sikker på at du er flinkare enn meg til å finna statestikk. Dykk seier R Taylor sprang 3. mest mot Blackburn, men kva då med distansen i dei andre kampane?

R Taylor;

- 1 mål og 1 assist (i PL)
- Har laga dobbelt so mange frispark som Simpson (av det eg fann)
- Distanse?

D Simpson;

-0 mål og 0 asssist (i PL)
-Ser ut til å ha tapt fleire duellar enn R Taylor (av det eg fann).
-Ligg på topp 10 for på EA sports sin spelar index.
-Distanse?

Uansett. Det eg vil fram til er at eg ikkje er einig i måten dykk beskriv avstanden på desse to. Dykk får det til å høyrast ut som at R Taylor er so veldig mykje betre offansivt enn Simpson og totalt sett ein myyykje betre spelar. Ja, han er hakket betre offansivt. Men ikkje noko meir. Det er marginalt med 1 mål og 1 assist. Simpson kjem høgre totalt sett defansivt hjå EA. Totalt sett vil eg sei dei er like per dags dato. Dessutan er Jonas i si livs form, og då gjer det vel litt lettare for Ryan? Og ein kan sei at Simpson og Obertan slit meir med samarbeidet. Eg meinar Simpson er med mykje framøve og at han kjem på løp og har innlegg. No i helga hadde ein eit godt eksempel på dette, då Simpson kom på eit kjempeløp men Obertan valgte å skyta. Simpson har og løp som opnar rom for andre. Begge to (Simpson og Taylor) har hatt sine balltap og feilpasningar. I helga var R Tayor litt betre enn Simpson, men tidlegare i sesongen har det vore kampar der Simpson har vore betre.
Eg vil sei det ikkje er mykje som skil dei, men eg er open for at Santon skal få prøva seg.
« Siste redigering: 19. Okt. 2011, 08:28 av lgrinde »

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #654 på: 19. Okt. 2011, 12:32 »
At Simpson er heller dårlig framover trur jeg de fleste ser. Han kommer oppover titt og ofte, men det skjer ikke så mye med hans løp. Innleggene vi ville fått med Raylor på høyreback kontra Simpson sine trur jeg hadde vært mye bedre. Huske på at Raylor er veldig enbeint spiller og må snu seg for å komme i innleggs posisjon. Det er ikke som på høyrekanten hvor obertan bare slår ned til Simmo som legger inn, eller sender han på en overlapp.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #655 på: 19. Okt. 2011, 12:40 »
Hyll for det innlegget Igrinde, er enig i alt du skriver... Før var alltid diskusjonen rundt Danny Simpson at han var god framover og rask, men manglet det deffansive. Greit, han rygger jo heilt inni mål, men NOE må han nå også gjøre rett deffansivt iom at han er på topp 10 i EA-indeksen (Manager-bibelen).
Så om me slår sammen den statistikken til nå i år, oppå skryten han fekk for offansive bidrag tidligare, og videre utviklingspotensiall, og det faktum at han har Obertan foran seg - syns ikkje eg Homer er så hakkende gale...
   Rayls har 1mål og 1assist, det er vel og bra det, men selger seg alt for ofte i forsvar. Når han kommer oppi mann og støter, blir han alt for ofte tatt på senga og blir springende etter. Da syns eg faktisk det er bedre å "rygge heilt inni mål" slik at medspillere får tid til å posisjonere seg hvertfall...

Liker begge to eg, pga den gode starten me har hatt kanskje, var ikkje så begeistra for dei to før hvertfall... Men når det er sagt ja, vil eg ha Santon fast på ein av backene, så får me sjå kva back me handler i framtiden, nåke lignande Santon håper eg... Kanskje me kan klone han? Slik som noen klonet Jonas på ein-eller-annen kamptråd ;)
Venter i spenning...

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #656 på: 19. Okt. 2011, 13:31 »
 raylor får veldig mye støtte av jonas, han er omtrent like god fremover, som bakover og jobber vanvittig. vi er nesten altid overtal på venstre siden når motstander har ballen. sett ben arfa forran raylor på høyre kant, så får vi se hva han er god for, ben arfa kommer ikke til å  bidra stort bakover. simpson er ofte mer alene på sin side og har tøffere arbeids vilkår. dog har obertan blitt bedre til å jobbe bakover i det siste, dette er noe av grunnen til at han spiller fast tror jeg, ben arfa eller marve vil ikke være i nærheten av noen av de defensivt. derfor er det greit og holde ben arfa på topp så han kan herje der istede. marve passer nok bedre mot svakere motstand der vi holder mye i ballen og må være kreative. får vi igang santon på venstre, så tror jeg den siden av banen så godt som er umulig å komme rundt på.

noen som forresten så analysen av newcastles forsvars arbeid før kampen? ett vanvittig press der vi altid er i overtall overalt på banen. det krever to vinger med høy arbeidskapasitet. ett slags trekant forsvar der, vingen støter, backen sikrer, og ene midtbane spilleren sikrer inn i banen. virker som pardew har peiling på forsvars spill hvertfall.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #657 på: 19. Okt. 2011, 13:59 »
Barfa kan starte for Obertan på kanten :thumbu:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #658 på: 19. Okt. 2011, 21:06 »
Et annet viktig moment er at i starten av kampen da Bale var på motsatt side lå Raylor mye dypere, mens Simpson kom mye oftere frem. Simpson var mye mer involvert fremover i banen enn Raylor første halvdel av kampen. Jeg ser det slettes ikke som usannsynlig at Simpson også fikk beskjed av Pards om å ligge dypere når Bale kom over på hans kant. Spuds spilte veldig skjevt utover i kampen uten bredde på sin høyrekant, mens de hadde en klassisk ving i Bale på venstresiden. Og det er da åpenbart at vi var klar over truselen Bale er - og dermed tok begrenset med sjanser langs den siden han lå på. Forøvrig føler jeg meg langt tryggere med Simmo i dueller og i posisjonering. Føler Raylor selger seg langt oftere enn Simpson. Offensivt er nok Raylor hakket bedre i form av at han har en langt giftigere høyrefot. Teknisk sett er ingen av de to spesielt begavet. Samtidig vil jeg fortsatt stresse at Raylor er heldig som har hatt en Jonas i knallform store deler av sesongen fremfor seg - som har gitt mangt et forsvar trøbbel. Jonas binder flere mann når han utfordrer, som også skaper ekstra rom for Raylor. Obertan er, som flere påpeker, ikke like god på å utfordre og fremstår på ingen måte som en like stor trusel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #659 på: 19. Okt. 2011, 22:03 »
Godt å sjå at eg ikkje er åleina om å ha sett dette. Site med same inntrykket etter 8 kampar.