20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 103427 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #225 på: 14. Okt. 2011, 14:27 »
Håper Pardew i sine spillermøter har gjort det samme som flere på forumet her har gjort, å snakke opp Tottenhams lag, sånn at spillerne tror de har en mye vanskeligere oppgave foran seg enn de egentlig har. Basert på hvordan enkelte har hypet Spurs her inne, så skulle en tro det er Man City vi møter. Bevares det er flere gode spillere, men det var det forrige sesong også. Når Tom Høgli har greid å få Ronaldo til å se ut som Morten Moldskred, da skal det være mulig for Simpson å få Bale til å se ut som Trond Olsen. Og Tiote er mer enn godt nok i stand til å få VdV/Modric til å se høyst ordinær ut. Jonas stopper høyrebacken deres, og da er bordet dekket for Cabaye, Best og Ba. Så enkelt og så vanskelig er det å slå Tottenham på SJP.

Det er Tottenham for f... Et lag vi omtrent alltid har vunnet mot, selv i våre dårligste perioder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #226 på: 14. Okt. 2011, 14:48 »
http://www.nufcblog.com/2011/10/14/tottenham-is-a-watershed-game-for-newcastle-united/

Sitat fra: Pardew
You?re going to have Gareth Bale flying down one way, and then Gabby Obertan?s pace on the same side going the other way.

Ser ut som Pards har bestemt seg for at Obertanius starter, ja...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #227 på: 14. Okt. 2011, 14:55 »
"Lite som er så deilig som når folk ser på oss som tittelutfordrere.. :)"

Henta fra en spurs supporter på Tottenhamforumet etter å ha lest denne tråden.

Ser vi på Tottenham som tittelutfordrere? Javel...  :lol: Det synet støttes mildt sagt ikke her i gården.

Men kampen blir vanskelig, for all del!

Det var noen her inne som snakka om det ja.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #228 på: 14. Okt. 2011, 15:16 »
Håper Pardew i sine spillermøter har gjort det samme som flere på forumet her har gjort, å snakke opp Tottenhams lag, sånn at spillerne tror de har en mye vanskeligere oppgave foran seg enn de egentlig har. Basert på hvordan enkelte har hypet Spurs her inne, så skulle en tro det er Man City vi møter. Bevares det er flere gode spillere, men det var det forrige sesong også. Når Tom Høgli har greid å få Ronaldo til å se ut som Morten Moldskred, da skal det være mulig for Simpson å få Bale til å se ut som Trond Olsen. Og Tiote er mer enn godt nok i stand til å få VdV/Modric til å se høyst ordinær ut. Jonas stopper høyrebacken deres, og da er bordet dekket for Cabaye, Best og Ba. Så enkelt og så vanskelig er det å slå Tottenham på SJP.

Det er Tottenham for f... Et lag vi omtrent alltid har vunnet mot, selv i våre dårligste perioder.

Tottenham er i form, og er et helt annet lag nå enn for et par sesonger siden.  4-0 mot liverpool sier sitt.
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #229 på: 14. Okt. 2011, 15:19 »
Obertan starting, javel. Helvete heller. Marveaux all the way.. Her har vi en spiller som liverpool ville ha og inviterte til kontraktsforhandlinger, og obertan som råtna på reservelaget til man u på den andre siden.... :\ Fatter ikke hvorfor Obertan har klippekort?!!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 14. Okt. 2011, 15:24 »
Enig. Obertan har jo ikke gjort en eneste positiv ting i Newcastledrakta.

:zzz:
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 14. Okt. 2011, 15:31 »
Vel - han har vel neppe overbevist heller. Det er jo frustrerende når vi har spillere som Marveaux og Ben Arfa på benk - som jeg vel vil påstå ikke har fått sjanser i den grad Obertan har fått det. Mulig det er noe spesielt med Obertan som han viser på trening hvilket gjør at han er bedre enn Marveaux - men syns jo Marve har virka særs spennende de gangene vi har fått sett ham.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #232 på: 14. Okt. 2011, 15:31 »
Det er ikke det jeg sier, boris jeltsin. Det jeg sier er at han totalt sett for meg ikke har fremstått som god nok til å forsvare å starte uke ut og uke inn. Hvorfor kan vi ikke ha en dialog om dette? Det at vi hittil har vunnet endel kamper bør vel ikke hindre oss i å potensiellt stille med et enda bedre lag?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 14. Okt. 2011, 15:42 »
Synst Pardew ikke er tøff nok på byttene. Han forsetter med de samme helt til det skjærer seg. Det er forså vidt greit, men folk på benken må også få prøve seg når noen på banen har en litt dårlig dag.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #234 på: 14. Okt. 2011, 15:46 »
Synes Marve og Santon skulle få prøve seg, om enn fra benk (Santon fra start though). Ben Arfa er en vanskeligere nøtt fordi å sette ham inn (med mindre det er på vingen) vil føre til at samspillet mellom Ba og Best blir tatt bort. Og akkurat det samspillet har faktisk skaffet oss noen mål pr i dag.

Støtter evt å bytte Barfern inn i andre omgang for Ba/Best basert på prestasjon/kondisjon. Viser han der at han bør være en starter, så bør han jo få bli det, men inntil da synes jeg Ba/Best fungerer.

Egentlig har vi et luksus-problem i antall kvalitetsspillere ;D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 14. Okt. 2011, 15:52 »
Støtter evt å bytte Barfern inn i andre omgang for Ba/Best basert på prestasjon/kondisjon. Viser han der at han bør være en starter, så bør han jo få bli det, men inntil da synes jeg Ba/Best fungerer.

Det er jo dette som er fasiten.

Når det er sagt mener jeg også at Ben Arfa bør og være først i køen når en av spissene byttes ut. Ben Arfa > Sammy/Vukick (kan spille hengende spiss/offensiv midtbane, right?) > Shola > Løven. Løven burde egentlig ikke sitte på benken engang.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 14. Okt. 2011, 16:16 »
Jeg kan i større grad skjønne at Ben Arfa matches mer forsiktig enn Santon da han har vært ute lengre og ikke har samme treningsgrunnlag eller matching. Santon har tross alt spilt noen reservelagskamper og vært gjennom noen U21-kamper, samt hatt pre-season - og bør i så måte være nogenlunde up to speed. Ben Arfa må kanskje i større grad tilvennes tempoet - men det gjør man selvfølgelig ikke med å la ham sitte på benken gjennom en hel kamp og sette inn kamptroppens svakeste spiller av ren veldedighet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 14. Okt. 2011, 16:23 »
Enig angående Santon. Raylor har, i motsetning til f.eks Best og Ba, ikke vært noe god, og burde derfor benkes til fordel for Santon.

Ben Arfa må kanskje i større grad tilvennes tempoet - men det gjør man selvfølgelig ikke med å la ham sitte på benken gjennom en hel kamp og sette inn kamptroppens svakeste spiller av ren veldedighet.

Og det er det heller ingen som har sagt. Folk sier jo bare at verken Best eller Ba burde benkes til fordel for Ben Arfa enda. Han har fremdeles en del og bevise før han stjeler plassen til en av to som har vært veldig gode i det siste, og som ser ut til og A) ha funnet formen for fult, og B) funnet hverandre og blitt kjent. Men Ben Arfa burde få spillede siste 20-30 minuttene av kamper og vise seg frem da. Og jeg tror alle utenom Thomas/Tomas, eller Joakim (husker ikke hvem det var) mener at Ben Arfa burde fått spilletid i forrige kamp, og ikke Pistol-Pete Løvencrap, et valg som var hinsides all fornut av Pardew.
Nei.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #238 på: 14. Okt. 2011, 16:42 »
Det at Pistol Pete ble satt inn sist synes jeg faktisk var et godt manager-trekk. Byttet viste seg riktignok å være ganske mislykket, men jeg mener tanken var god. Jeg tror Pardew ville ha innpå en smart  begevelig spiller som kunne true bakrom og gjøre livet surt for firern bak der. Pardew håpet på en kontringsmulighet og ville binde opp forsvaret. Ben Arfa hadde nok vært en STOR RISK mot desperate ulver. Dessuten er rutinerte spillere alfa omega i kamper der man er sterkt presset mot slutten. Jeg må si at taktisk sett er Pardew iferd med å få godkjent fra mitt synspunkt.  Håper han fortsetter den gode tendensen.

Mot Spurs hadde jeg ikke hatt noe imot å sette inn Santon fra start. Raylor har vist mye vilje og innsats, men mot de store gutta kommer det nok til å bli stygt. Ben Arfa fra start kunne ha vist seg å være et genitrekk da dette er noe spurs ikke hadde vært spesielt forberedt på. Stiller vi med to spisser så er det greit, men jeg håper uansett at vi våger å "tenke offensivt", det vil si litt bort fra normalen her! Howay the lads
« Siste redigering: 14. Okt. 2011, 16:46 av kung_zlatan »

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #239 på: 14. Okt. 2011, 16:57 »
Syns det er bra det Pardew gjør, jeg.

Santon og Ben Arfa har ikke vært skadefrie på (og av) benken i så mange kamper - og tenk på hvilke signaler som nå sendes ut: Dropper en en spiller som Best eller Ryan Taylor fra startoppstillingen pga. andre spillere er bedre på papiret - signaliserer en at innsats i kamp og på treningsfelt betyr null og niks. Må Santon, BenA. og Marveaux spille seg inn gjennom gode prestasjoner i de innhoppene de får, innbyr dette til høyere intensitet og kniving om plasser i laget. Organisasjonsteori sier at hierarkiske oppbygninger medfører dårlig stemning og motivasjon - faktorer som ikke er å foretrekke når en har en stall med (unnskyld) lite kvalitet i forhold til mange av konkurrentene.

Som alle andre: jeg gleder meg til Santon kan ta over venstrebacken. Per nå gjør imidlertid Ryan Taylor en god jobb der.. da må vi desverre bare akseptere at han holder posisjonen frem til den kampen han blir fullstendig avkledd (som kanskje/trolig kommer allerede på søndag.)

Håper på samme startoppstilling som i de foregående kampene. HBA bør får 25-30 for Ba/Best - Marveaux 15-20 for Obertan.
« Siste redigering: 14. Okt. 2011, 16:59 av Sigurd »