20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 104395 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #75 på: 07. Okt. 2011, 08:16 »
Han er en mye mer teknisk spiller, som i tillegg til å være hurtig har en ekstrem ballbehandlingsteknikk og overblikk. Jeg kan ikke komme på andre enn Messi som behandler ballen på samme måte.

Ben arfa er i samme kurv som Nasri og Hazard, han har bare ikke fått ut potensialet sitt enda.
Han har potensiale til å bli en mye mer "unplayable" type spiller enn det Bale er.
Bale er enormt god, men samtidig ganske forutsigbar, og håndterbar med en sikring.

hahahahahaha

Jeg er helt enig med Flatline. Hvis dere ser på videon med Santon vs Ronaldo, så ser dere at Ronaldo finter uten å se hva Santon gjør. Konsekvensen er at han tar fem overstegsfinter uten å komme seg av flekken. De aller største som Zidane, HBA og Messi ser på mann samtidig som de finter og så tilpasser de finta til det utslaget motstanderen gjør. Ergo er/var de i stand til å komme forbi spillere med minimal bruk av energi og finter. Kombinert fart og tyngdeoverføring gjør dette HBA og MEssi i stand til å fosse forbi to spillere som de var luft. Samme prinsippet Rekdal bruker når han tar straffer: Hvis han UNDER tilløpet ser at keeperen er på vei dit han tenker å sette ballen, så skifter han til motsatt hjørne. Ergo bommet han nesten aldri. Det er det få spillere som er i stand til å gjøre. Tom. Big Al behersket ikke denne straffeteknikken.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 07. Okt. 2011, 08:29 »
D E L U D E D ! ! !

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #77 på: 07. Okt. 2011, 08:37 »
Thomas skrev det jeg var litt for lat til utbrodere, nemlig at han kalibrerer og korrigerer fintene i forhold til reaksjonene og bevegelsene som motspillerne oppviser. Dette gjør at han stadig beveger seg ut av situasjoner, i forhold til de fleste andre spillere som sakker ned jo mer de finter, helt til de til slutt stopper opp.  Dette med å ha øyet på motspillere og banen forøvrig mens man behandler ballen er noe helt spesiellt som gir HBA et hovmesterblikk og en evne til å komme seg ut av trange rom :)
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 07. Okt. 2011, 08:39 »
D E L U D E D ! ! !

Hehe! Kanskje litt! Men du må ikke ta alt det jeg sier helt bokstavelig. Jeg mener ikke at han er like god som Messi. Men at  han har samme gudsbegavede touchen, det står jeg inne for. Derimot mangler HBA en del for å komme opp på samme nivå: tøffheten, fotballsmarthet (ikke druble for mye) og avslutningsegenskapene.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 07. Okt. 2011, 08:40 »
Thomas skrev det jeg var litt for lat til utbrodere, nemlig at han kalibrerer og korrigerer fintene i forhold til reaksjonene og bevegelsene som motspillerne oppviser. Dette gjør at han stadig beveger seg ut av situasjoner, i forhold til de fleste andre spillere som sakker ned jo mer de finter, helt til de til slutt stopper opp.  Dette med å ha øyet på motspillere og banen forøvrig mens man behandler ballen er noe helt spesiellt som gir HBA et hovmesterblikk og en evne til å komme seg ut av trange rom :)

Akkurat Flatline! Kunne ikke sagt det bedre selv.  Og ja jeg har skiftet nick. :)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 07. Okt. 2011, 08:41 »
Beklager å måtte få dere tilbake på jordkloden igjen, men når det kommer til ballbehandling, så har ikke Newcastle United verdens nest beste spiller.
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 07. Okt. 2011, 08:48 »
Beklager å måtte få dere tilbake på jordkloden igjen, men når det kommer til ballbehandling, så har ikke Newcastle United verdens nest beste spiller.

Stikk på youtube, og se Ronaldo vs Santon. Legg merke til blikket til Ronaldo.  Deretter tar du en titt på HBA vs Everton eller en annen HBA video. Og så kan du avslutte det hele med en Zidane video, selve eksperten til å sende folk i pølseboden.  Legg merke til hvordan de sistnevnte spillerene - i motsetning til ROnaldo - i mye større grad ser på motspilleren MENS de fører ball. Ballbehandling er et videre begrep: Det betyr f.eks evnen til å beholde ballen under høy fart, muskelstyrke etc..HBA er f.eks ikke så tøff i duellene som Messi..Jeg snakker om touch.Altså ballFØRING.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 07. Okt. 2011, 08:53 »

Stikk på youtube, og se Ronaldo vs Santon. Legg merke til blikket til Ronaldo.  Deretter tar du en titt på HBA vs Everton eller en annen HBA video. Og så kan du avslutte det hele med en Zidane video, selve eksperten til å sende folk i pølseboden.  Legg merke til hvordan de sistnevnte spillerene - i motsetning til ROnaldo - i mye større grad ser på motspilleren MENS de fører ball. Ballbehandling er et videre begrep: Det betyr f.eks evnen til å beholde ballen under høy fart, muskelstyrke etc..HBA er f.eks ikke så tøff i duellene som Messi..Jeg snakker om touch.Altså ballFØRING.

Hvor har jeg nevnt Ronaldo?
Same old Shearer, always scoring!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 07. Okt. 2011, 12:33 »
Det blir bare for dumt å si at Ben Arfa har et mye høyere maks nivå enn Bale. Sistnevnte er en vesentlig bedre foballspiller. Leser at folk ikke mener Bale presterer på det jevne, men hvordan kunne han da komme med på team of the year samt at han ble players player of the year forrige sesong? Gutten vinner jo priser hvert år. Men tilbake til dette med hvem som har høyest maks nivå av Ben Arfa og Bale, og da vil jeg gjerne trekke fram Inter-Tottenham oppgjørene. Jeg har aldri sett en spiller pisse på noen så mye som Bale gjorde med Lucio og Maicon, spesielt Maicon. Bedre forsvarsspillere enn dette skal en lete lenger etter, og Bale sendte Inter ut av Champions League nærmest på egenhånd. Så hvis Ben Arfa har et mye høyere maks nivå enn Bale, hvilket Flatline presterte å si et par innlegg tilbake, så må jeg bare si at jeg gleder meg til å se Ben Arfa tlbake på sitt maks nivå, i så fall har vi på dagen en av verdens beste fotballspillere i klubben. Bale er komplett! Han har ekstremt hurtighet, en silkemyk venstrefot, herlig teknikk, bedre kondisjon enn Øyvind Leohnardsen og er sterk som en okse. Vet ikke hvor mange millioner han er verdsatt til, men det er i hvert fall fere av de beste klubbene i europa som er villige til og betale flere hundre milioner norske kroner for Bale. Om jeg hadde fått muligheten til det, ville jeg bytta Bale med Ben Arfa uten å nøle et sek
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #84 på: 07. Okt. 2011, 12:44 »
Nå vet jeg ikke om en eneste Spurssupporter som mente at det var fortjent, ei heller noen som ikke mener at han er overvurdert. Bale altså.
Søte, søte blekkspruter.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #85 på: 07. Okt. 2011, 12:47 »
Nå vet jeg ikke om en eneste Spurssupporter som mente at det var fortjent, ei heller noen som ikke mener at han er overvurdert. Bale altså.

Åja, jeg vet om mange jeg. Men uansett, poenget mitt er at Bale både er bedre og har et høyere maks nivå enn Ben Arfa.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 07. Okt. 2011, 12:48 »
Det blir bare for dumt å si at Ben Arfa har et mye høyere maks nivå enn Bale. Sistnevnte er en vesentlig bedre foballspiller. Leser at folk ikke mener Bale presterer på det jevne, men hvordan kunne han da komme med på team of the year samt at han ble players player of the year forrige sesong? Gutten vinner jo priser hvert år. Men tilbake til dette med hvem som har høyest maks nivå av Ben Arfa og Bale, og da vil jeg gjerne trekke fram Inter-Tottenham oppgjørene. Jeg har aldri sett en spiller pisse på noen så mye som Bale gjorde med Lucio og Maicon, spesielt Maicon. Bedre forsvarsspillere enn dette skal en lete lenger etter, og Bale sendte Inter ut av Champions League nærmest på egenhånd. Så hvis Ben Arfa har et mye høyere maks nivå enn Bale, hvilket Flatline presterte å si et par innlegg tilbake, så må jeg bare si at jeg gleder meg til å se Ben Arfa tlbake på sitt maks nivå, i så fall har vi på dagen en av verdens beste fotballspillere i klubben. Bale er komplett! Han har ekstremt hurtighet, en silkemyk venstrefot, herlig teknikk, bedre kondisjon enn Øyvind Leohnardsen og er sterk som en okse. Vet ikke hvor mange millioner han er verdsatt til, men det er i hvert fall fere av de beste klubbene i europa som er villige til og betale flere hundre milioner norske kroner for Bale. Om jeg hadde fått muligheten til det, ville jeg bytta Bale med Ben Arfa uten å nøle et sek

Les gjennom de tidligere innleggene, spesielt den artikkelen med Bale hvor han selv sier hvorfor han hadde mindre problem mot Maicon, men slet i større grad mot et på papiret vesentlig svakere lag som Everton.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #87 på: 07. Okt. 2011, 14:45 »
Leser at folk ikke mener Bale presterer på det jevne, men hvordan kunne han da komme med på team of the year samt at han ble players player of the year forrige sesong? Gutten vinner jo priser hvert år. Men tilbake til dette med hvem som har høyest maks nivå av Ben Arfa og Bale, og da vil jeg gjerne trekke fram Inter-Tottenham oppgjørene. Jeg har aldri sett en spiller pisse på noen så mye som Bale gjorde med Lucio og Maicon, spesielt Maicon. Bedre forsvarsspillere enn dette skal en lete lenger etter, og Bale sendte Inter ut av Champions League nærmest på egenhånd.

Det ligger litt i det at om man er overvurdert så får man kanskje priser som man ikke fortjener. Iallefall ikke rent prestasjonsmessig. At Bale får prisen når Nani scorer 2 mål mer og har 17 ganger så mange målgivende så lukter det mer politikk enn noen reell vurdering av prestasjoner. Bale var god ifjor, men ikke best.

Noen få sterke kamper (Inter x 2, Stoke og Young Boys?) er i mine øyne noe av grunnen til at man har hausset Bale opp såpass mye, og spesielt de to kampene mot Inter som du trekker frem. Novara slo nettopp Inter 3-1 og hadde 64% ballbesittelse. Rigoni med to mål mot stjernegalleriet. Når Novara med Rigoni pisser på Inter på den måten så vil det altså si at de er en bedre klubb og at han er en bedre spiller enn det Inter har da eller?

Det er nok langt mer sammensatt enn det. Akkurat som at den herjingen til Bale mot samme lag er mer sammensatt enn at Bale er verdensklasse og ydmyker noen av verdens beste forsvarere de siste årene kun fordi han selv er så innmari god. Blant annet det Thomas (rart å ikke si inspector  :) ) er inne på.

Bale er en meget god PL-spiller, og har et talent til å bli blant de beste tror jeg. Har han dagen så er han svært vanskelig å hanskes med. Men han er ikke p.t. så god som endel medier og supportere skal ha det til mener nå jeg.

Men nå går det vel massive troll i ord og han kommer nok til å herje sykt mot oss...  :(

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #88 på: 07. Okt. 2011, 15:53 »
Om vi snakker enkelt kamper, så slo Ben Arfa Liverpool ut av CL, omtrent på egenhånd, for noen år siden.
Vet ikke om det var noen andre som såg den kampen?
I hvertfall var han helt enorm, og han passerte 3-4 Liverpool spillere gang på gang gjennom hele kampen.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 07. Okt. 2011, 16:23 »
Skal vi gå innpå enkelt kamper har jo Ben Arfa senket mange lag på egenhånd. Er faktisk ikke mange som har såpass god nærteknikk med ballen som Ben Arfa har. En Ben Arfa på toppnivå ville jeg ikke byttet mot Bale. Rett og slett fordi Ben Arfa er en mye mer kreativ spiller på sitt beste. Ben Arfa sitt maks potensiale kan måle seg med mange gode spillere. Er jo ikke uten grunn Real Madrid var ute etter Benny for et par år siden. Men å sammenligne Bale og Ben Arfa blir også litt rart da de er ganske forskjellige spillere.