20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00  (Lest 87044 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00
« Svar #435 på: 13. Sep. 2011, 09:45 »
Synes forresten at Ba viste bedre takter i går. Jobbet hardt og gjorde en del bra. Var noen detaljer som ga meg en halvbenner. :D
Nei.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #436 på: 13. Sep. 2011, 10:04 »
Synes forresten at Ba viste bedre takter i går. Jobbet hardt og gjorde en del bra. Var noen detaljer som ga meg en halvbenner. :D

Da tenner du jaggu lett!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 13. Sep. 2011, 10:07 »

Jeg er også enig i at Newcastle kan prøve med fem på midten, i allefall når de spissene vi har er så like. Mine FM-skills mener dette hadde funket:

Jonas - Tiote - Cabaye - Marveaux
Vuckic/Gosling/Ben Arfa
Ba/Best

Altså, Vuckic/Gosling/Ben Arfa som hengende spiss/offensiv midtbane, og med en meget, meget fri rolle både bakover go fremover. Dette har funket for meg på FM og burde derfor funke bra for Newcastle i virkeligheten. :P

Når jeg tenker fem på midten så ser jeg med en gang for meg en "sentral treer" noe alá det Barcelona kjører. Alle våre tre er riktignok dårligere enn de tre som spillere for Barcelona, men Tioté som en mer robust Sergio, og Gosling som en en mer grovarbeidende og mindere fin-tekniker Iniesta kan meget vel funke mot mange lag i PL, Cabaye tar da rollen som en Xavi-light og ballsentral på midten. Kan ikke skjønne at det skulle fungert noe dårligere mot QPR igår enn 4-4-2 formasjonen iallfall.

Det at vi også har litt utradisjonelle vingtyper vil jo også kunne gi en ensom spiss ekstra støtte i en slik formasjon.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 13. Sep. 2011, 10:09 »

Det kan meget vel også ha noe med hvem Ba kom inn for å gjøre.

Jeg har flere ganger ymtet forsiktig frempå at det heldigvis er blitt litt lengre mellom Sholadinho sine helsvarte kamper, da han ikke er annet enn irriterende. Men igår var altså en av de kampene, og det er lenge siden han har irrtert meg så mye som igår.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 13. Sep. 2011, 10:19 »
Når jeg tenker fem på midten så ser jeg med en gang for meg en "sentral treer" noe alá det Barcelona kjører. Alle våre tre er riktignok dårligere enn de tre som spillere for Barcelona, men Tioté som en mer robust Sergio, og Gosling som en en mer grovarbeidende og mindere fin-tekniker Iniesta kan meget vel funke mot mange lag i PL, Cabaye tar da rollen som en Xavi-light og ballsentral på midten. Kan ikke skjønne at det skulle fungert noe dårligere mot QPR igår enn 4-4-2 formasjonen iallfall.

Det at vi også har litt utradisjonelle vingtyper vil jo også kunne gi en ensom spiss ekstra støtte i en slik formasjon.

Joda, det kan jo funke veldig bra det. Men jau, jeg er enig. Er i allefall ikke alt  for keen på to spisser på topp når spissene våre er såpass like. Da skulle man tro at det kunne være bedre og prøve noe annet. Jeg sier ja. Spent på hva Pardew sier. :P
Nei.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #440 på: 13. Sep. 2011, 10:22 »
Veldig bekymret etter gårsdagens forestilling. Utrolig flaks. Den dårligste NUFC kampen jeg har sett hvor vi ikke har tapt.

Hadde vi spilt så dårlig mot de beste lagene (City, Manu, Chelski) hadde de tatt ny scoringsrekord i PL.
Who else...... Alan Shearer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 13. Sep. 2011, 10:24 »
Så bare bruddstykker av andreomgang, og det var ikke mye å skryte av.

Det er helt føkkings utrolig at ikke Davide Santon blir byttet inn i løpet av denne kampen. Er fristet til å si meg enig med vedkommende som spekulerte på om det hele var en PR-gimmick. Hva i huleste er vitsen med å kjøpe Santon for flere millioner, hvis han bare skal sitte på benken og se på at Ryan Taylor blir gjort til latter av en høyst middelmådig PL-ving. Taylor har enorme tempoproblemer, og blir avslørt hver eneste gang han møter en hurtig ving med dribleferdigheter. Jeg begynner å lure på om han aldri har blitt utfordret på trening, ettersom Pardew ser ut til å ha så stor tro på hans egenskaper.

Obertan virker å slite veldig med å markere seg i kampene. Han har åpenbart stor fart, og god teknikk, men kan han å drible? Er han i stand til å utfordre en back? Obertan er overhodet ikke god nok til å starte kamper, og må dermed brukes som impact player. Litt sånn Daniel Braaten, bortsett fra at Braaten virker å være langt bedre enn Obertan.

Vår kjære Donkeyboy, Shola Ameobi er fremdeles like stabilt ustabil som han alltid har vært. Fra å være brilliant i en kamp, er han katastrofal i den neste. Basert på rapportene her virker det som Ba er på gang. Jeg var ikke nødvendigvis enig før denne kampen, men kan kanskje si meg villig til å endre mening etter denne kampen. Ba bør starte.

Men hva i all verden er det som feiler Alan Pardew når han på stillinga 0-0, tar UT Leon Best? Okey, mulig Best forsvant litt utover i kampen, men såvidt meg bekjent hadde vi kun én målsjanse, og den sto han for. Han er den eneste av våre spisser som virkelig lukter mål. Så derfor tar vi han ut og erstatter han med en kantspiller? Hva i huleste er det han tenker med da? Vil han ikke vinne kampen? Skal han "safe" inn 0-0? Mot QPR? I såfall blir jeg alvorlig bekymret for en manager jeg faktisk har begynt å like.

Det er selvfølgelig ikke første gang han avslører taktiske svakheter, men det får da være grenser.

Hvis Tiote faktisk var så dårlig som rapportene tilsier, så kan jeg faktisk være villig til å benke han i en kamp (fortrinnsvis hjemme mot et ikke altfor godt lag), rett og slett for å vise at ingen, absolutt ingen, er større enn klubben. Selv Tiote kan vrakes (ja, jeg vet jeg sa noe annet før kampen, men da var det snakk om å vrake han på bakgrunn av Ramadan, og i en tøff bortekamp, og jeg drømte ikke om at han skulle være så dårlig). Det skal bare veldig mye til.

Men inntil videre får vi la tvilen komme tiltalte til gode.
Jeg KREVER at Santon bekler venstrebacken mot Villa, og håper at også Ba får tillitt. Men jeg forventer ikke å se noen av delene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 13. Sep. 2011, 10:25 »
Det er i alle fall åpenbart at noe må endres til Villa-kampen. Kan fort bli en noenlunde lik kamputvikling som i går, og da må vi åpenbart være bedre forberedt. Jeg sier Santon inn for Raylor, Marveaux inn for Obertan og Gosling inn for Ameobi. Mulig at Ba er bedre som enslig spiss enn det Best er, men sistnevnte er nå en gang den av spissene som har vist seg tilliten mest verdig.

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #443 på: 13. Sep. 2011, 10:29 »

Joda, det kan jo funke veldig bra det. Men jau, jeg er enig. Er i allefall ikke alt  for keen på to spisser på topp når spissene våre er såpass like. Da skulle man tro at det kunne være bedre og prøve noe annet. Jeg sier ja. Spent på hva Pardew sier. :P

Pardew stille vell uendra mot Villa, gutten eie jo ikkje taktiske/strategiske evner......At Raylor fekk spela heile kampen igår e rett å slett ein forbanna tragedie, aldri sett ein så udugelige venstreback......Wright-Phillips fekk mye skrøyd i studio, løye d npr han spele mot ei kjegla? Forikkje å nevna de 2 stolpane på topp, herregud sett innpå ein ekstra midtbane då for faen......aldri banna å steigt så mye så eg gjor onna kamp igår, heilt utroligt at pardew ikkje gjør nevneverdige grep tidligare

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 13. Sep. 2011, 10:31 »
Denne typen kamper har jeg sett vi har tapt mange ganger før, så credz til Pardew for å ro et poeng i land. Et poeng borte og tre poeng hjemme blir til slutt meget mange poeng.

Okey, Ryan Taylor ble løpt ifra i første omgang, men så er også SWP en av Englands beste vinger i form. Problemet vårt var at Taarabt fikk for mye rom. I andre omgang gikk dette mye bedre da også SWP bytta kant. Da synes jeg R. Taylor var blant vår bedre, rolig med ball og riktig posisjonert. Tiotè derimot bør skjerpe seg.
« Siste redigering: 13. Sep. 2011, 10:34 av Panzer Stormo »
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #445 på: 13. Sep. 2011, 10:33 »
Denne typen kamper har jeg sett vi har tapt mange ganger før, så credz til Pardew for å ro et poeng i land. Et poeng borte og tre poeng hjemme blir til slutt meget mange poeng.

Kødde du nå? Creds te pardew? QPR burde vonne denne kampen, kun FLAKS fra vår sida at me tar med poeng hjem

Synst forøvrig studio oppsummerte pardew fint igår når de spør ka han gjor i pausen.....Ingenting.
« Siste redigering: 13. Sep. 2011, 10:35 av Skogis »

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 13. Sep. 2011, 10:36 »

Kødde du nå? Creds te pardew? QPR burde vonne denne kampen, kun FLAKS fra vår sida at me tar med poeng hjem

Kødder du? Synes Pardew gjør grep til andre omgang, noe som gjør at QPR ikke skaper mye etter pause. Nevnte Taarabt og SWP fikk for mye plass i første omgang, noe de fikk orden på.
Bobby Robson:

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #447 på: 13. Sep. 2011, 10:38 »

Kødder du? Synes Pardew gjør grep til andre omgang, noe som gjør at QPR ikke skaper mye etter pause. Nevnte Taarabt og SWP fikk for mye plass i første omgang, noe de fikk orden på.

Ka grep då? E jo QPR som bytte om å sette phillips i ein spiss rolle og sette barton ut høyre

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 13. Sep. 2011, 10:41 »
HAHAHA! Stabilt ustabil. Du kunne vel ikke vært mer spot on om Sholadinho Joakim.  :D

Som jeg skrev tidligere: det kan jo være at Pardew hadde tenkt å sette inn Santon etterhvert, men innså at dette neppe var anledningen. Det kunne blitt et veldig brutalt førstemøte med PL og en negativ opplevelse, noe man selvfølgelig ikke unner unge Santon.

Ellers er jeg helt enig i at Santon bør få sjansen mot Villa.

Er også uforstående til hvorfor Pardew byttet ut Best av alle, men det er mulig Pardew vet\viste noe vi ikke vet, og også tenkte på at det er ny kamp allerede på lørdag. Best er jo også litt skadeutsatt, og har til nå vært vår viktigste spiss denne sesongen.

Nøyaktig hvor store grep Pardew må ta før bortekampen mot Villa er vanskelig å vite, men noe må gjøres. Men en start er iallfall å vrake de som overhodet ikke presterte igår, de mest åpenbare er R.Taylor, og Ameobi som bør erstattes av Santon og Ba, alternativt droppe en spiss og kjøre tre på midten. Ser ikke for meg at en tur til Villa Park er nevneverdig lettere enn en tur til Loftus Road, og jeg vil overhodet ikke sette penger på at Villa, med en spiss som Bent, brenner alle de sjansene QPR brente igår. Med en spiller som Marveaux i bakhånd er det også høyst åpent for diskusjon om Obertan egentlig fortjener fornyet tillit.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 13. Sep. 2011, 10:44 »

Ka grep då? E jo QPR som bytte om å sette phillips i ein spiss rolle og sette barton ut høyre

Var Taarabt som forskjellen i første omgang, han matet gjennom ball etter ball. Så ikke noe til han i andre omgang, så tydelig at Cabaye og Tiotè har fått beskjed om å kvele det mellomrommet. Om dette er tilfelle, eller om Taarabt bare ble sliten i andre omgang vites ikke.
Bobby Robson: