20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00  (Lest 87074 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00
« Svar #420 på: 13. Sep. 2011, 00:40 »
Skuffande kamp...Både bakover og framover. Syns egentlig berre Best får godkjend p.g.a førsteomgangen hans.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #421 på: 13. Sep. 2011, 00:41 »
Jeghar sett nok av Obertan. Benk Squidface
If it has tits or wheels, count on problems!

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #422 på: 13. Sep. 2011, 00:51 »
Gidder ikke lese gjennom hele tråden, så jeg lurer på om noen vet hvorfor santon ikke spiller? Hvorfor får ikke Ba en ny sjanse fra start? Og hva skjer med at Obertan nok en gang starter når vi har Marveaux på benken? I dag er vi særdeles heldige! Fortsatt ubeseiret=)
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #423 på: 13. Sep. 2011, 01:14 »
Du summerte vel opp alle mine bekymringer der.
If it has tits or wheels, count on problems!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #424 på: 13. Sep. 2011, 07:14 »
Krul 7- Simpson 3, S.Taylor 5, Colo 5, R.Taylor 2-Cabaye 4- Tiote 1, Obertan 3- Jonas 6- Ameobi 1, Best 4,.... Subs Marveaux 5- Ameobi 5 Ba 5.

Herreguuud hvor jeg gruer meg til vi skal stå ansikt til ansikt med Dzeko, Aguero, Suarez, Rooney osv......

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #425 på: 13. Sep. 2011, 07:19 »
Jeg klarer ikke med min beste vilje å se noe plan på det offensive spillet vårt... Virker som at det er å forsvare seg for alt det er verdt og håpe på et slumpetreff foran mål.
Avstandene mellom lagdelene er jo en halv internasjonal flyplass og spissene ville ikke sett hverandre med stjernekikkert en gang.

Eneste som prøver på noe er faktisk Jonas, men han snubler fortsatt vel mye i egne bein. Og uten en v.back som kommer på ustanselige overlap er han sørgelig alene.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 13. Sep. 2011, 07:25 »
Unnskyld meg, men 3er på Simpson??? Er det takken for å være feilfri og spille sin klart beste kamp for sesongen?

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #427 på: 13. Sep. 2011, 07:39 »
Krul - 6

Simpson - 7
Saylor - 6
Coloccini - 7
Raylor - 1

Jonas - 3
Tiote - 1
Cabaye - 2
Obertan - 2

Best - 5
Ameobi - 2
Winning isn't everything, it's the only thing!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 13. Sep. 2011, 07:46 »
Krul 7- Simpson 3, S.Taylor 5, Colo 5, R.Taylor 2-Cabaye 4- Tiote 1, Obertan 3- Jonas 6- Ameobi 1, Best 4,.... Subs Marveaux 5- Ameobi 5 Ba 5.

::)
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 13. Sep. 2011, 08:51 »
Obertan kan bare stikke av!
Sammy Ameobi any day!

Må slappe av litt da Bjørni..Obertan må jo få tid til å utvikle seg, han er 22 år bare. Verken Colo eller Enrique var solid de første sesongene i PL.

Utrolig fornøyd med ett poeng. Vi ble rævkjørt i 1. omgang, men Pards klarte å sette spillet i 2. hvor QPR kom til færre muligheter. Midtbanen skuffet mest i dag. Ballen gikk for sakte og spillere gjorde ting alt for vanskelig. Resultatet var at spissene fikk nesten ikke hjelp og ikke baller å jobbe med. Det positive: Best var god før han gikk tom for krefter, gode involveringer de få gangene han fikk balller. Ba viste tendenser og ikke minst Mav som virket lovende. Banens beste Simpson.

Når vi får en matchfit Ba, Mav, HBA, Santon og Tiote kommer dette bli bra gutter.

Selvfølgelig skrevet i raseri og affekt, men fortell meg i fullt alvor at det ser ut som Obertan prøver, så skal jeg si deg at du må stikke fingern i jorda... Alle kan ha dårlige kamper, men de må jo for F*** prøve! Hvordan skal han utvikle seg hvis han som er banens raskeste spiller bare jogger bakover når det kontres mot oss? Ufattelig at han har skrevet 5 års kontrakt med oss.

Med ham er det åpenbart det mentale. Han prøver til tider før han så ramler ut av kampen. Konsentrasjonen er altså et problem. Jeg synes jeg allerede nå ser forbedringer, han jobbet mere tilbake de to siste kampene enn mot Sunderland hvor han var enda svakere på det området. Jeg tror Pards kommer til å få ham til. Som Claus Lundekvam påpekte i går, Pards er veldig flink med spillerene.

Og til dem som vil vrake Tiote, det er jo galskap. Ja han vært rusten, og han har hatt noen dumme pasningsvalg, men likevel klarer han å bryte opp spillet. Han mistet en del av pre-season og har vært gjennom ramadan. Vi må gi ham tid, det samme gjelder for Ba. Har dere ikke lært av Enrique eller Colo? En av Tiotes utfordrigner er at han gjerne vil spille ball til en hver pris, til og med når det ikke er pasningsalternativer. Da bør han få den ballen vekk i stedet for å miste den unødvendig. I så måte minner denne kampen meg om Fulham på bortebane forrige sesong. Tiote slet akkurat med det samme problemet fordi Fulham vant midtbanekrigen og Tiote fikk å pasningsalternativer.

Forøvrig støtter jeg Pards forsiktige matching av Ba og Mav. Og jeg synes det var helt forståelig at han valgte å starte med Raylor, siden han ikke har gjort noe som helst for å spille seg ut av laget. Men han burde ha satt inn Santon når vi så hvor mye Raylor slet med farten til SWP. Likevel, var ikke alt Raylors feil heller. Som de påpekte i studio klarte vi ikke å ta ut Tarabt, som for mange ganger klarte å vende opp - blant annet fordi Colo prøvde å bryte foran i stedet for  kun å støte - og sette opp SWP en mot Raylor. Forøvrig er jeg sikker på at hvis QPR fortsetter å være like aggressive som i går, så er det ikke bare vi som kommer til å slite på Lofthusveien denne sesongen

Jeg synes folk er alt for negative. Vi har 8 poeng, med ett av de yngste lagene i ligaen. Jonas og Colo er vel de eneste over 25 år. Mange av spillerene er ikke ferdigutviklet, andre er ennå ikke matchfit.. Dette blir bra når laget får satt seg. Vi er inne i den beryktede andresesongen, og akkurat nå driter jeg i måten poengene kommer på, så lenge vi får dem..

« Siste redigering: 13. Sep. 2011, 09:01 av InspectorC »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 13. Sep. 2011, 09:17 »
Cabaye er 25. ;)
Nei.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 13. Sep. 2011, 09:23 »
Gidder ikke lese gjennom hele tråden, så jeg lurer på om noen vet hvorfor santon ikke spiller? Hvorfor får ikke Ba en ny sjanse fra start? Og hva skjer med at Obertan nok en gang starter når vi har Marveaux på benken? I dag er vi særdeles heldige! Fortsatt ubeseiret=)
Shot in the dark fra min side, men Pardew uttalte jo tidlig at det ikke gikk noen automatikk i at R.Taylor ikke ble vraket fordi det var kjøpt inn en ny back, og etterhvert så innså han muligens at dette ikke var beste anledningen til å gi Santon hans første møte med PL. SWP var ekstremt frisk igår, tydelig spillesugen, og når QPR sin midtbane fikk dominere såpass som de gjorde, mot en sjanseløs Newcastle-midtbane så skaffet det SWP gode arbeidsforhold.

Når det er sagt, det er umulig å forsvare R.Taylors innsats igår, og jeg blir mektig overrasket hvis han starter også neste kamp.

Både Ba og Marveaux fortjener nå en sjanse fra start på bekostning av Obertan og Ameobi.

Leste også her inne et sted at noen mente vi hadde trengt Barton for å legge om til fem på midten. Men hva med Gosling? Jeg kunne tenkt meg å sett Gosling sammen med Tioté og Cabaye sentralt igår etterhvert som det ble så tydelig at vi ble overkjørt på midten.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 13. Sep. 2011, 09:29 »
Cabaye er 25. ;)
'

Okey da :) Forøvrig tror jeg vi møtte QPR på det verst tenkelige tidspunkt. Laget er full av ny giv etter alle forsterkningene. Dog hjelper det så lite om de fortsetter å ha like uflaks som i går. Jeg synes det er deilig å se at NUFC endelig har litt marginer på sin side. Alle lag trenger det, og spesielt viktig kan det være i begynnelsen av sesongen, hvor flaks både i ifht trekningen av kampoppsett og flaks under selve kampene kan være essiensielt for en god start. Dette kan danne et momentum som kan vare sesongen ut.. Bare se på Kennys start i Liverpool forrige sesong. De hadde griseflaks de første kampene, men det var nok til at de fikk tro på prosjektet til Kenny. Det samme kan sies om Tromsø som i fjor (eller var det i år) møtte alle de svake motstanderene først.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 13. Sep. 2011, 09:41 »
Både Ba og Marveaux fortjener nå en sjanse fra start på bekostning av Obertan og Ameobi.

Leste også her inne et sted at noen mente vi hadde trengt Barton for å legge om til fem på midten. Men hva med Gosling? Jeg kunne tenkt meg å sett Gosling sammen med Tioté og Cabaye sentralt igår etterhvert som det ble så tydelig at vi ble overkjørt på midten.

Enig i det første. Obertan kan brukes som supersub når det er igjen 20-25 minutter. Men Pardew må ta en alvorsprat med gutten. Jobb, jobb, jobb og vis at du har et par baller!

Jeg er også enig i at Newcastle kan prøve med fem på midten, i allefall når de spissene vi har er så like. Mine FM-skills mener dette hadde funket:

Jonas - Tiote - Cabaye - Marveaux
Vuckic/Gosling/Ben Arfa
Ba/Best

Altså, Vuckic/Gosling/Ben Arfa som hengende spiss/offensiv midtbane, og med en meget, meget fri rolle både bakover go fremover. Dette har funket for meg på FM og burde derfor funke bra for Newcastle i virkeligheten. :P
Nei.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 13. Sep. 2011, 09:41 »
Sitat fra: VG Nett
Men i en innholdsrik første omgang var det faktisk gjestene som kunne tatt en tidlig ledelse. Leon Best dro to skuddfinter på stopper Daniel Gabbidon, og var nære ved å overliste Newcastle-keeper Tim Krul med avslutningen.

;D ;D ;D