20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443439 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #1830 på: 14. Jan. 2012, 00:09 »
Pardew also claimed that he was not aware of the club's offer for Manchester United's midfielder Ravel Morrison but hinted that owner Mike Ashley and managing director Derek Llambias may have had some say in bidding for the teenager.

Hvorfor skal Ashley begynne som Roman og blande seg bort i hvem som skal kjøpes?
Sånn har det nok vært hele tiden.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1831 på: 14. Jan. 2012, 00:12 »
Jeg har hvert fall aldri hevdet at Ranger ikke er noe modell.  Fortsatt 91-modell så alle muligheter åpne.

Du kan selvfølgelig mene at det er mange faktorer som gjør at Ranger var en så velykket innbytter som han var forrige sesong, men når han var så velykket mot omtrent alle lag han kom inn mot så tolker jeg det dithen at fysikken hans kom til rette når det hadde gått en del minutter, det var mer rom og forsvarspillerne hadde løp i begna. I motsetning til da våre andre spisser ble satt inn så ble ofte Ranger innvolvert med en gang.

Slik jeg husker ønsket derfor jeg og mange andre at han skulle få starte kamper i PL. Det ble med den ene kampen fra start i PL og da skuffet han dessverre. Nå skal han selvfølgelig ha flere kamper før vi kommer med noen dom om han ikke kan fungere fra start i PL for han var god i Championship og skal også ha vært det i de kampene han fikk for Barnsley, selv om han fortsatt sliter med å score mål.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1832 på: 14. Jan. 2012, 00:22 »
Daniel: då ska dei bare fortsette me det og, med tanke på tiote, cabaye, ba, o.s.v;) hehe, nei, håpa og trur at pardew og co plukker ut spillerane.....visst ikje enda vi vel opp med en ny xisco, viana elr none sånt til slutt:p

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1833 på: 14. Jan. 2012, 00:27 »
Ang. Samba:

Samba urges Blackburn: Let me leave for an ambitious club

Blackburn captain Chris Samba thinks it is time for him to leave Ewood Park - and would welcome a move to Paris Saint-Germain.

http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/transfer-rumours/1457/30/samba-urges-blackburn-let-me-leave-ambitious-club

Kan vel egentlig glemme han.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1834 på: 14. Jan. 2012, 00:30 »
Like greit. Etter min mening en langt dårligere stopper enn Steven Taylor, og bare marginalt bedre enn Williamson. Om han i det hele tatt er bedre lenger.
« Siste redigering: 14. Jan. 2012, 00:41 av torfinn »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1835 på: 14. Jan. 2012, 00:36 »
Seriøst? Samba er knallgod!
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1836 på: 14. Jan. 2012, 00:41 »
Har ikke imponert meg i år. Ikke i det hele tatt. Han er rå i lufta, men svært begrenset utover det. Gjør også mange feil.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1837 på: 14. Jan. 2012, 00:46 »
Han er Blackburn-forsvaret. Forsvaret består av en mann, og det er Samba. Han gjør alt. Bare å se hvor mye han vinner på hodet og klarere i løpet av en kamp. Til tider ekstremt drøyt.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1838 på: 14. Jan. 2012, 01:07 »
Ja, det skal jeg ikke være helt uenig i, uten at det sier så altfor mye om Sambas nivå i seg selv. Blackburn står som ett av to lag uten clean sheet denne sesongen, og selv om Samba som oftest er det minste av fire onder, så er han ikke uskyldig i den statistikken han heller. Synes ofte at Dann også har vært brukbar, selv om han har et par virkelig svake kamper. I det siste har jo også Grant Hanley hatt noen ok kamper. Ble jo matchvinner på OT!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1839 på: 14. Jan. 2012, 01:35 »
Enig med Frode. Hadde ikke Ranger vært det talentet han var burde Ameobi vel også maktet lage like mye havari i motstanderen sitt forsvar når han kommer inn de siste 15 minuttene i løpet av kamper. Det har han aldri klart.
Det er en ting som gjør at Ranger har stagnert - og det er hans egen innstilling og vilje til å lykkes. Helt overbevist om at potensialet til å bli en fantastisk god spiller var tilstede, både fysikk, fart og teknikk var der. På andre siden av skalaen har vi Sammy Ameobi som er som sin bror - 100% dedikert og profesjonell. Per nå ser jeg langt fra samme potensiale hos Sammy-boy som hos Ranger, men han har ihvertfall den innstillingen som skal til som gjør at han fortsatt kan bli en brukbar spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1840 på: 14. Jan. 2012, 06:55 »
men når han var så velykket mot omtrent alle lag han kom inn mot så tolker jeg det dithen at fysikken hans kom til rette når det hadde gått en del minutter, det var mer rom og forsvarspillerne hadde løp i begna. I motsetning til da våre andre spisser ble satt inn så ble ofte Ranger innvolvert med en gang.

Men hvorfor skaper ikke da Sammy Ameobi eller for den saks skyld en rutinert mann som Løvenkrands samme problemer da de kommer inn? Motstanderne må jo være like slitne når de kommer innpå......
Spesielt Løvenkrands burde kunne skape en del trøbbel, men han påvirker aldri kampene samme grad. Som oftest merker man ikke at han er kommet innpå engang.
Best og Shola Ameobi er også spillere som blir benyttet som innbyttere uten å gjøre noe stort ut av seg, som oftest. Enda verre når de starter kampene.

Er nok bare å innse at Nile Ranger er eller var et talent. Når han som 18 åring i sin første kamp fra start blir man of the match vitner det om talent. At gan i så ung alder har fått såpass mange kamper på høyt nivå beviser jo også at flere managere har trua på han.
Også Pardew har vært ute å sagt i media at Ranger er et stort talent, men at han er i ferd med å skusle bort mulighetene sine med dårlige holdninger.
« Siste redigering: 14. Jan. 2012, 07:06 av Frode »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1841 på: 14. Jan. 2012, 08:42 »
men når han var så velykket mot omtrent alle lag han kom inn mot så tolker jeg det dithen at fysikken hans kom til rette når det hadde gått en del minutter, det var mer rom og forsvarspillerne hadde løp i begna. I motsetning til da våre andre spisser ble satt inn så ble ofte Ranger innvolvert med en gang.

Men hvorfor skaper ikke da Sammy Ameobi eller for den saks skyld en rutinert mann som Løvenkrands samme problemer da de kommer inn?

Det er Rangers enorme fysikk som gjør at de ikke klarer å håndtere ham. Det er fysikken som er hans talent. Sammy er på den andre side en høy, tynn bønnestengel. Spørsmålet er om Rangers fysikk er nok. Det er en god forutsetning, men han trenger å gjøre mye på andre områder, som i avslutningsøyeblikkene.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1842 på: 14. Jan. 2012, 10:07 »
Pardew also claimed that he was not aware of the club's offer for Manchester United's midfielder Ravel Morrison but hinted that owner Mike Ashley and managing director Derek Llambias may have had some say in bidding for the teenager.

Hvorfor skal Ashley begynne som Roman og blande seg bort i hvem som skal kjøpes?
Sånn har det nok vært hele tiden.

Stemmer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1843 på: 14. Jan. 2012, 10:16 »
Fra NO om Cissiokho

Local Lyon paper saying medical on Monday.

:frenetisk: :frenetisk:

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #1844 på: 14. Jan. 2012, 10:57 »

Men hvorfor skaper ikke da Sammy Ameobi eller for den saks skyld en rutinert mann som Løvenkrands samme problemer da de kommer inn?

Det er Rangers enorme fysikk som gjør at de ikke klarer å håndtere ham. Det er fysikken som er hans talent. Sammy er på den andre side en høy, tynn bønnestengel. Spørsmålet er om Rangers fysikk er nok. Det er en god forutsetning, men han trenger å gjøre mye på andre områder, som i avslutningsøyeblikkene.

Jeg er enig i at hans fysikk har mye å si for talentet hans, og at avslutningsferdighetene og spisskompetansen hans taler i mot talentet. Dette gjør Ranger til en litt ensidig spiller, en Carroll light; stor og sterk - og bruker det for alt det er verdt! Det jeg tror er grunnen til at Ranger preger kamper med innhopp mer enn Amøba/Løven/Best er at Ranger løper konstant. Når han kommer inn etter 70-80.min vet han at nå er det bare å springe ræva av seg. For noe tull at alle PL-spillere er topp trente idrettsutøvere som holder samme nivå gjennom 90min! Selvfølgelig blir kroppen sliten etter 80min med hardkjør på en våt gressmatte i kalde nordengland! Ranger løper, stresser, presser og forstyrrer motstanderen som er litt slitne. Ame/Løv/Best vil heller luske rundt på offsidegrensa og ikke tilføre de samme elementene som Ranger gjør. Når det er sagt er det jo umulig å holde Ranger sitt tempo i 90.min, og når han starter kamper blir det derfor en litt annen type Ranger vi får se, og svakhetene hans blir mer blottet.