20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443377 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #1710 på: 11. Jan. 2012, 00:12 »
da det har vært et år med skader, en liten formsvikt og påfølgende mangel på spilletid.

Du vet hvor mange kamper han har fått, og ikke prestert? Selv lenge etter skaden. Han har spilt godt over 1000 minutter for Pool, som har endt i 4 mål og 0 assist. Ben Arfa har vel ganske så mye mindre enn 1000 for oss etter 2 lange skadeavbrekk og har putta 2. Og han er ikke engang spiss. Kan nevne flere eksempler. Så det er en veldig dårlig unnskyldning. Dessuten kan vi nok hente en bedre spiss billigere.
« Siste redigering: 11. Jan. 2012, 00:16 av thomashaer »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1711 på: 11. Jan. 2012, 00:13 »
Jeg driter egentlig i allt så lenge vi ikke mister TIOTE !!!!

Det finnes bar en Tiote  :tiote:

++ da må Cheik Tiote Fy Fasan, skifte bruker navn og det må ikke skje !

:lol:  :smitten:
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1712 på: 11. Jan. 2012, 00:16 »
Snakkes om £15m for Carroll. Jeg vil heller bruke £15mill på en raskere og mer teknisk spiss.

Samba + En annen random spiss ja..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1713 på: 11. Jan. 2012, 00:19 »
da det har vært et år med skader, en liten formsvikt og påfølgende mangel på spilletid.

Du vet hvor mange kamper han har fått, og ikke prestert? Selv lenge etter skaden. Han har spilt godt over 1000 minutter for Pool, som har endt i 4 mål og 0 assist. Ben Arfa har vel ganske så mye mindre enn 1000 for oss etter 2 lange skadeavbrekk og har putta 2. Og han er ikke engang spiss. Kan nevne flere eksempler. Så det er en veldig dårlig unnskyldning. Dessuten kan vi nok hente en bedre spiss billigere.

Jeg satte ikke opp skaden som en unnskyldning i seg selv. Skader førte til en vanskelig start og en tam vårsesong, udiskutabelt!! Så kom formsvikten av en eller annen grunn i høst, og derav manglende tillit. Har ikke påstatt han er god, men trenger ikke være rakettforsker for å forstå at det er mye potensial i gutten.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1714 på: 11. Jan. 2012, 01:13 »
Ser man helt objektivt på det så er Carroll en ute av form spiss, som nesten ikke skårer mål. Vil man da juble for at man signerer ham for 15mp? Hører jo rykter om at han har hjemlengsel og sånt, så sannsynligheten for at han finner tilbake formen i Newcastle er kanskje større enn i Liverpool, men allikevel... Ser man på ferdighetene hans så er han ikke vært mer enn toppen 10mp pr dags dato spør du meg, men jeg sitter med en følelse av at hvis han kom hjem og danner er partnerskap med Ba, så kan det bli bra.  ::)
Hvis vi signerte han (relativt billig) og han plutselig slo til igjen må det jo kunne kalles tidenes beste deal i fotballhistorien. :D Ser for meg et senario der han blir matchvinner mot Liverpool på SJP :P

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1715 på: 11. Jan. 2012, 01:16 »
Med tanke på hvor god Carroll var hos oss, så er det jo opplagt at det vil være en perfekt situasjon for oss å hente han tilbake med £20M profitt.

Han sliter tydeligvis med selvtillit etc der han er nå, noe han absolutt ikke gjorde på SJP.

Jeg har alltid vært av den oppfatning at han blei "tvunget" ut av klubben, så ja takk! Give us our number 9 back.

EDIT : Når det er sagt, så er det vel 99.99% sjanse for at disse ryktene bare er piss.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1716 på: 11. Jan. 2012, 01:36 »
Greia er jo at The Times er en ganske seriøs avis da - så dermed tar jeg ikke det for pisspreikt sånn helt uten videre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
Søte, søte blekkspruter.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1718 på: 11. Jan. 2012, 02:33 »
Ser noen rykter om at liverpool vil ha Ba på kjøpet(pluss penger). Det er hvertfall helt UAKTUELT

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1719 på: 11. Jan. 2012, 06:55 »
Blir dumt å diskutere om han er god eller ikke... han er GOD! Verdt 350 mill? Nei.... Han var kanskje bare verdt 100 da han dro, men britisk etc...

Gutten er god, men langt fra i form og helt kommet inn i systemet!

Pris om vi evt skal kjøpe han tilbake må uansett ses i sammenheng med de 350 vi fikk for han, derfor må vi betale overpris! Men om vi feks kjøper han for 200 nå (ikke at vi skal), så har altså pool lånt han i et år for 150 mill + betalt lønnen! Grei deal egentlig...
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

FarmerFrank

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1720 på: 11. Jan. 2012, 07:55 »
Tja...hva folk syns om Carroll eller ikke er vel rimelig subjektivt ut fra folks egne meninger..
Ser av statistikken at han har spilt 80 kamper for NUFC og scora 31 mål, det er vel helt "ok" statistikk for en såpass ung spiller, så han har ikke gjort seg helt bort.

MEN : En må vel innrømme det at Carroll er vel ikke akkurat noen Ronaldhino på topp der? Er mere som en tung bryggesjauer som enten gruser folk i hode-duell eller setter et og annet langskudd?

Jeg ønsker ikke Caroll tilbake, rett og slett fordi jeg syns han :
  • Ikke har vist NOE etter han gikk til Liverpool, hva er da oddsen han skal skinne hos oss
    Ikke har noen spesielt utslagsgivende egenskaper bortsett fra duell-styrke
    Ikke er noen spesielt "artig" spiss å se på, han har en typisk engelsk slugger-spiss spillestil
    Rett og slett en helt ordinær engelskmann, han tilfører ikke noe ekstraordinært.
Det er som flere andre har påpekt her, hadde den karen hatt en annen hudfarge hadde han ALDRI blitt solgt for den summen han ble. Engelske "unge talenter" er overhypa så det suser.

Da ønsker jeg heller at vi bruker 10mill pund utafor "øya" og ser på noen spillere som er mere underholdende og har større talent enn Carroll.
Ser for meg at vi investerer i en rask spiss med bedre teknikk enn Carroll:) Er uansett tvilende på at det er noe i dette, er vel bare et rykte som er satt ut..hadde jo vært sykt om en slik overgang ble reell...da skal en del LFC kompiser få høre det:)
Bring back Les Ferdinand og Asprilla! Good old Kevin Keegan days, det var fotball det!

Blir uansett spennende å se hva som skjer på overgangsmarkedet:)
« Siste redigering: 11. Jan. 2012, 07:58 av FarmerFrank »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1721 på: 11. Jan. 2012, 08:51 »
Enig med det Farmerfrank her sier. Vi hadde aldri fått det beløpet vi fikk hvis det ikke var for at LFC akkurat hadde solgt Torres, og at Carroll er engelsk. Carroll har hatt en god sesong i Championship, og en halv god sesong i PL. Siden da har han vært noe skadet skadet, og ikke minst sliter han med useriøse holdninger. Alkoholinntak hindrer god restitusjon og gjør toppidrettsfolk mer utsatt for skader etter det jeg har forstått. Fortsetter han i samme livsstil kan hans skadeproblemer bli verre når "alderen" tar ham igjen.

På den andre side, Carroll var god for oss. Han fikk spille for sin moderklubb med drakt nr 9 med den gløden og innsatsen i spillet som medfulgte. .Likevel, han er forbegrenset i spillestilen.Ba har vist hvor mye Carroll mangler som spiller.  Men jeg er overbevist om at han kommer å få tilbake gløden i spillet hvis han ikler seg sort og hvitt igjen.  Dessverre er ikke jeg villig til å betale £10 mill for at det skal skje For de summene får vi kremen av talent ute i Europa, eller toppspillere i Frankrike som er på det franske landslaget (gameiro). Og Carrolls lønn på £90 000 er selvsagt også en hindring.

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1722 på: 11. Jan. 2012, 08:59 »
Jeg synes det blir helt feil å se prisen på Carrol nå, i sammenheng med den prisen (£35) vi fikk i januar. £10 er MYE penger sett i MAs øyne. Jeg er som andre her inne litt skeptisk til om Carrols egenskaper er det klubben trenger nå. Spesielt om vi ønsker å fortsette det vi har begynt på, og kanskje være en klubb som vil steder. Hvor mye lønn hever Carrol i pool? Hvor mye tror dere eventuelt han er villig til å gå ned i lønn, om han returnerer?

90 000 ja. Det er latterlig mye. Hvorfor skal Carrol ha mer enn Tiote, Cabaye og Ba? Aldri... Da må han ta et kraftig lønnskutt!

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1723 på: 11. Jan. 2012, 09:14 »
Ba feila med-test i Stoke, kom til oss!
Maiga feila med-test hos oss, er jaktet av Stoke nå...

Pussig!

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1724 på: 11. Jan. 2012, 09:23 »
Ellers mener jeg Carrol har en del egenskaper vi kan ha nytte av... Han er bedre enn Best i alt Best er god på! God i boks på alle dødballer, også defensivt hvor vi sliter litt med markering og konsentrasjon til tider...

Han er ung, bevist at han kan skåre over 10 mål i en sesong i PL! Lokal er han også, tror også han ble presset ut... Om han vil tilbake under AM og DL tviler jeg på...

Men ja takk til Carroll, men ikke til mer en 10 mill maks og han må ta den lønnen han fortjener, den han hadde når han dro...