20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443249 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #1365 på: 29. Des. 2011, 02:10 »
JasonPrior1 Jason Prior
Absolutely surreal situation! Thanks for all your support means a lot! @rocks1883 #jp9 #Newcastle

Hvem faen er Jason Prior?! :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1366 på: 29. Des. 2011, 02:49 »
Etter å ha overvært nesten hele Celtic - Rangers nå, kan man vel konkludere med at selv når de beste lagene i Skottland møtes, så er nivået rimelig lavt. Herlig innsats, men teknisk begredelig. Vincent Wanyama ser riktig nok veldig robust og mobil ut, og kan kanskje ta nivået i PL, som Tiote gjorde. Hooper derimot har vært bleik og når man blir satt i skyggen av en spiller som Samaras, bør vel det si det meste.

Mulig dette er en sjeldent dårlig Old Firm, men blir hvertfall ikke veldig lysten på spillere fra SPL etter å ha sett dette.
Satt på stadion idag og er ekstremt skuffet over Gers og kampen generelt. Langt unna standarden på Old Firm, på banen hvertfall. Uvanlig dårlig kamp av Hooper også, men skal ikke dømme utifra denne. Han har som sagt storspilt mot lag som Atletico og Udinese i Europa og jeg mener fortsatt at han er den spissen vi trenger.

Håper virkelig dette bare er en decoy fra Pardew sin side... Ser at noen mener vi burde solgt Best når vi rykka opp fra Championship og den skjønner jeg lite av. Har da bevist at han kan score i PL og er da i aller høyeste grad en squadspiller som er god å ha for mange lag i PL, inklusive oss. Mannen har en formdypp og dette er noe man må tåle uten å gneldre om at han bør selges...

Shearer9

• Benkvarmer
  • **
  • Prowd to be a GEORDIE!
    • Vis profil
« Svar #1367 på: 29. Des. 2011, 03:36 »
pardew sier vell forsåvid at han kanskje kan selge noen fra troppen vi har nå... men blir for en stor pris... og forsvarspiller er det han ser mest etter ;) tror han har ett ess i erme der han drar fram en ukjent spiss som ikke skal til ANC! men får se får se... er jo bare krise hvis sholadinho eller best blir skadet... Ranger er vell bare å glemme...

Glad jeg var der!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1368 på: 29. Des. 2011, 11:03 »
Jeg tror det er en stor sannsynlighet for at vi henter inn en ny spiss. Dere må ikke ta at som skrives for god fisk og anta at dette er typisk MA. For det første kan som sagt dette være en taktikk for å ikke virke desperate. Selv om alle vet at spissene bak Ba er rubbish, vil det være latterlig uklokt for Pards å gå ut offentlig å si dette. Prisen vil gå opp og det vil ikke være bra for moralen i laget.

For det andre,  alle at vi har penger etter salget av Carroll. Hvis Pards annonserer at disse pengene skal brukes, så vil igjen prisene på spillere øke. Akkurat det samme ble Gjelsten kritisert for da han publiserte det eksakt beløpetet MFK fikk til spillerforsterkninger. Selgerklubbene visste hvor mye penger MFK hadde å rutte med og krevde MFK for mer. I spillerforhandlinger vil det være  faktisk gunstig for oss at MA virker  gnien og lite samarbeidsvillig  fordi han på denne måten er med å holde prisene nede.

For det tredje, for første gang på lenge har vi store muligheter til å kvalifisere oss til Europa. Naturlige kandidater for disse plassene som Villa, Everton, LFC med videre leverer ujevne prestasjoner. Ligaen er jevnere enn på lenge, god dekning kan være avgjørende for tabellplasseringen. Uten forsterkninger på topp vil vår stall være for tynn til at vi kan være med helt inn. Dette tror jeg Ma vet.  Kampene mot Norwich, Swansea og WBA er jo gode eksempler på hvor mye skader og suspensasjoner kan ha å si for kamputfallet.
« Siste redigering: 29. Des. 2011, 12:13 av Thomas »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1369 på: 29. Des. 2011, 11:08 »
Jeg tror andre klubber vet at vi har masse penger etter salg selv om Pardew sier noe annet i intervjuer....

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1370 på: 29. Des. 2011, 11:43 »
Jeg mener spiss bør være 3 valg inn. Vi trenger stopper først, så ving. Så spiss. Når ba drar blir det bok best og Barfa. Og det tror jeg faktisk blir bra. Best er typisk target spiss. Og vinner masse dueller. Om best og Barfa finner samspillet vil det bli farlig med de to på topp. Tipper de virkelig blomstrer sammen og diskusjon om ba skal benkes vil komme etter am:)

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1371 på: 29. Des. 2011, 13:10 »
Stor forskjell på at klubber vet at vi har mye å bruke og om de vet at vi vil bruke mye penger. Hadde Pardew sagt at vi skal hente inn en spiss for alt det er verdt, ville alle som er i andre enden av dealen sette svært høye priser.

Forøvrig artig at en henter inn Prior fra Bognor Regis for en trial. Hadde vært kult med en skikkelig fairytale-overgang fra intet til St. James'.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1372 på: 29. Des. 2011, 13:14 »
2 defensive spillere inn og en spiss så tror jeg vi kan være med å kjempe om europa neste år. Det betyr jo ekstra inntekter til klubben. Rart ikke styret tenker slik.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1373 på: 29. Des. 2011, 13:47 »
The Mirror linker oss til Rhys Williams fra Boro. Kan spille høyreback, midtstopper og deffensiv midt så slik sett en fin spiller å få inn. 23 år så ikke for gammel. Har vist vært god i Championship denne sesongen, men hvor god vet jeg ikke. £3m som Mirror skriver ser vi kanskje på som for mye for en Championship-spiller dog...

Toon prepare move for Boro's versatile Australian
http://www.mirrorfootball.co.uk/transfer-news/Newcastle-prepare-move-for-Middlesbrough-Rhys-Williams-article846880.html

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1374 på: 29. Des. 2011, 14:24 »
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/12/29/pardew-why-i-won-t-sign-a-striker-for-nufc-72703-30026967/

The Newcastle manager admitted yesterday that following the collapse of Modibo Maiga?s move to St James? Park, he will NOT be seeking alternative forward options come the New Year.  ???

http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/12/28/cheick-tiote-i-m-very-happy-at-nufc-72703-30020927/

CHEICK TIOTE has made a simple plea ahead of the transfer window?s grand opening: ?Just let me get on with my job with Newcastle United.?  :smitten:
Same old Shearer, always scoring!

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1375 på: 29. Des. 2011, 14:40 »
Vet ikke om man skal ta dette for god fisk, men et lån kunne kanskje funket. Tror han mistrives i Liverpool og kanskje det å komme hjem til fødebyen og til klubben han er vokst opp i å kjenner godt ville gjort underverker for han.

http://www.metro.co.uk/sport/football/885974-andy-carroll-offered-liverpool-escape-route-back-to-newcastle

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1376 på: 29. Des. 2011, 15:30 »
Vet ikke om man skal ta dette for god fisk, men et lån kunne kanskje funket. Tror han mistrives i Liverpool og kanskje det å komme hjem til fødebyen og til klubben han er vokst opp i å kjenner godt ville gjort underverker for han.

http://www.metro.co.uk/sport/football/885974-andy-carroll-offered-liverpool-escape-route-back-to-newcastle

Neeh. Ba er en mye bedre spiss enn Carroll. Ba og Carroll passer dessuten ikke sammen som spillertyper.

http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/12/28/cheick-tiote-i-m-very-happy-at-nufc-72703-30020927/

CHEICK TIOTE has made a simple plea ahead of the transfer window?s grand opening: ?Just let me get on with my job with Newcastle United.?  :smitten:

Rart at avisene tør å skrive slike usanne transferrykter om Tiote :tiote:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1377 på: 29. Des. 2011, 15:38 »
Selvfølgelig kan Ba og Carroll passe glimrende sammen. Ba og targetman Best spilte meget bra sammen før Best ble skadd. Stabler vi et lag med gode vinger på bana kan Ba og Carroll bli et sinnsykt spisspar. Er slettes ikke slik at ikke det kan bli en suksess.
Uansett - det derre er bare vrøvl fra ei side full av oppkast.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1378 på: 29. Des. 2011, 15:48 »
Best er jo ikke targetman. Targetman=hovedspissen som skal skåre flesteparten av målene i følge Wiki. Best har heller fungert som oppspillspunkt. Og jeg kan være enig i at Carroll kan fungere i den rollen.  Men Carroll er først og fremst best inne i boksen. Jeg er redd for at spillet legges for mye opp rundt Carroll om hadde blitt kjøpt tilbake. Jeg mener vi i større grad har behov for en spiller ala Bellamy, Tevez, eller  Rooney: Altså et raskt rivjern som springer mye og lager rom for andre. Dette vil gi enda mere plass til Ba. Og vi har alle sett hvor lite rom han trenger før ballen ligger i nettet :nikke: BigAl fikk f.eks en ny vår sammen med Bellamy nettopp pga disse egenskapene ved sistnevnte.

Men som du sier Kristoffer, veldig usannsynlig at dette skjer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1379 på: 29. Des. 2011, 16:08 »
I alle sammenhenger eg har hørt "targetman" bli brukt, har det vert snakk om et oppspillspunkt.