20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443499 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #1035 på: 14. Des. 2011, 08:31 »
Kalvenes som har spilt både i Skotsk PL og Championship sier at førstnevnte er en svakere liga. Det sier jo seg selv. Rangers og Celtic møter kun god motstand de tre gangene de selv møtes per sesong. Og som Peter nevner, det finnes  eksempler på spillere som ikke takler overgangen til PL, og heller ikke Wanker. På generell basis tar jeg heller en spiller som har brilliert i Championship. Den ligaen er jevn, og man møter god motstand oftere.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 14. Des. 2011, 08:39 »
Ser Torres er til salgs for "en halv Carrol":):)

Ba og Torres på topp, ikke ille... For regner med Torres ikke er ferdig enda...

Men om det stemmer at han er til salgs er en annen sak, og om det er tilfelle ønsker ikke AS å bruke hverken transferpenger i den størrelsesorden eller lønnen han sikkert ønsker... Og når han drar fra L'pool til Chelsea for å vinne noe er vel ikke vi førstevalget hans...

Men hadde vært et bra spisspar:)!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 14. Des. 2011, 09:24 »
Parker: Du som har sett Maiga. Er han en spiss med fart? En type som kan true bakrom i tillegg til å være en god hodespiller i boksen? Savner en spiss med fart som kan utfordre forsvaret til motstanderen mer enn hva f.eks Ba gjør i dag.

Litt om Maiga:
http://www.nufcblog.co.uk/2011/11/18/what-can-we-expect-from-modibo-maiga/

Svarer vel ikke på alt, men det er ihvertfall en som har tatt seg bryet med å følge Maiga og skrible ned noen notater.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 14. Des. 2011, 09:29 »
Så den med Torres.
Skal ikke forundre meg om vi legger inn et bud for å skape blest om Newcastle.
Men om han vil til Newcastle er jo så sin sak.
Men vi for jo se om Ashley smeller til og AP greier og selge sin visjon?
(Å skrive dette føltes helt feil) ???
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 14. Des. 2011, 10:13 »
Hvor langt har vi komme i prosessen med denne  Maiga ?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 14. Des. 2011, 10:21 »
Hooper var vi regelmessig linka med før han gikk til Skotland - så jeg tenker at speidernettverket vårt har god peiling på spilleren.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 14. Des. 2011, 11:00 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2073937/Sam-Allardyce-rejects-Newcastle-bid-West-Hams-James-Tomkins.html?

Kan vi friste Big Sam med Smith da? Han har jo alltid vært en stor fan av han.

Tomkins kunne vært et spennende kjøp det.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 14. Des. 2011, 11:09 »
Kalvenes som har spilt både i Skotsk PL og Championship sier at førstnevnte er en svakere liga. Det sier jo seg selv. Rangers og Celtic møter kun god motstand de tre gangene de selv møtes per sesong. Og som Peter nevner, det finnes  eksempler på spillere som ikke takler overgangen til PL, og heller ikke Wanker. På generell basis tar jeg heller en spiller som har brilliert i Championship. Den ligaen er jevn, og man møter god motstand oftere.

Enig i det, men i motsetning til f.eks. Kris Boyd har Hooper  faktisk bevist at han holder nivået i Championship og vel så det.  Holdt Scunthorpe opp nesten på egen hånd med 19 mål i Championship da vi var nede noe som var bedre enn både Nolan, Carroll og Adam. Om han vil ta nivået i PL er jo vanskelig å si for det finnes også de spillere som har banket inn mål i Championship og slitt i PL (Earnshaw og Ebanks-Blake f.eks.). Uansett er han vel ikke aktuell i dette vinduet hvert fall nå som vi virker å signere Maiga.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 14. Des. 2011, 12:45 »

Riktig at SPL er hakket svakere enn CC ( Vil vel rangere SPL sånn som at Rangers og Celtic er PL-klasse, Hearts, Motherwell, Aberdeen og Dundee United er CC-klasse mens resten nok er League 1-klasse), men Hooper spiller for et lag som fint kunne spilt i PL og har attpåtil vært meget god i kamper i Europa denne sesongen. Var en pest og plage for Atletico-forsvaret f. eks.

Mener dessuten at Hooper sine styrker gjør at han ville taklet en overgang bra. Styrkene hans er fart og plaseringsevne. Dette er styrker som ikke nødvendigvis blir svakere i en bedre liga, dette har vel Moa bevist til fulle i Hannover. Hooper har i tillegg en herlig teknikk, og har den evnen med å alltid få avgårde et skudd på mål.

Vil ogjen legge ut denne videoen da jeg mener den viser styrkene hans bra og også viser nøyaktig den spisstypen vi mangler:   :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 14. Des. 2011, 14:13 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2073937/Sam-Allardyce-rejects-Newcastle-bid-West-Hams-James-Tomkins.html?

Kan vi friste Big Sam med Smith da? Han har jo alltid vært en stor fan av han.

Tomkins kunne vært et spennende kjøp det.

Smith er vel mer en dealbreaker enn noe annet, da vi har prøvd å gi han bort tidligere, men han ikke ville gå ned i lønn.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 14. Des. 2011, 14:15 »
Leser at vi har fått avslått et bud på 2,5 mp for West Hams James Tomkins. Da kan vi ivertfall være sikre på at det jobbes med forsterkninger i forsvaret. Tror nok prisen me økes til det dobbelte for at West Ham skal la ham få gå. Blir spennende å se om MA vil strekke seg over 2,5mp for en ny midtstopper. Tror Ridgewell ligger i samme priskategori. mellom 40-50 mill.

Nå er det også en pågående kontraktforhandling mellom West Ham og Tomkins som kan være til vår fordel.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1046 på: 14. Des. 2011, 15:01 »
Ser også ut til at Pietesdealen ikke blir noe av. Klubbpresidenten har avkreftet at han forsvinne i januar.
Blir spennende å se om det kommer en back i det hele tatt. Taiwo på lån hadde vært fint. Men de spekuleres også i at Arsenal kan prøve seg på et Taiwolån. De har forsvarskrise på linje med oss.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 14. Des. 2011, 15:05 »
Tror vi må opp i enda mer enn £5m for Tomkins. West Ham har brukt en del penger på førstelaget så de virker ikke å ha noe behov for å selge en av sine beste spillere midt i sesongen. I tillegg går ikke kontrakten hans ut i sommer og han er ung og engelsk med mye erfaring tross sin unge alder. Den eneste muligheten jeg ser for at vi får Tomkins er at han leverer inn en transfer request og muligens det klubben prøver på når det kommer så tydelig frem i media at vi har bydd på han.

Ridgewell ville vært en perfekt spiller å fått inn og han vil jo tydelig bort så tror prisen vil ligge lavere her. Et bud £3,5m tror jeg ville blitt vanskelig for Birmingham å avslå, men han er 27 og da er vel klubben redd for at det er lite vidresalgspotensial.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 14. Des. 2011, 15:09 »
Ja du har kanskje rett. Hadde utvilsomt vær mes spennende med en ung engelsk spiller med utviklingspotensial. Er jo flere unge engelske stoppere som er i vinden i Championship. Var vell linket til Cyrus Christie tidligere. lurer på om det var coventry eller sheffield united han spilte for.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 14. Des. 2011, 15:37 »
Det blir selvfølgelig mye synsing fra min side for jeg ser ikke mange kamper fra Championship, men prøver å følg med litt. Christie er vel en av de unge spillerne Coventry har måttet gi sjansen denne sesongen og selv om de har en del lovende spillere så virker det å gå rett ned til League One. Mulig en overgnag kan bli enda mer aktuell til sommeren, men vi for se.

Lewis Dunk fra Brighton virker også som en spennende stopper som har kommet inn i den engelske U21-troppen. En del klubber som har vært linket til også uten om jeg husker at vi har vært en av dem. Men det jeg føler er et problem med de unge spillerne i Championship er om de kan komme inn å gjøre en jobb i PL med en gang. Da må vi nesten ha en spiller som Tomkins, men de igjen virker å være dyre. Nå prøvde vi oss dog på Neil Taylor (som har vært ganske bra denne sesongen etter hva jeg har skjønt) så ikke umulig at vi også prøver oss på andre Championship stoppere enn Tomkins også.