20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443526 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #1020 på: 13. Des. 2011, 20:06 »
Har vel også hørt at han er rask. Har spilt ving tidligere (?), uten at det nødvendigvis betyr at han er rask. :P
Men forhåpentligvis.
Ba-Maiga på topp, eller blir det slik enten/eller? Pardew er vel glad i 4-4-2?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1021 på: 13. Des. 2011, 20:44 »
+1. Håper vi henter enten Yanga-Mbiwa (Montpellier) som er høyreback, og kan spille midtstopper, eller Lucas Digne (Lille) som riktig nok bare er 18 - men har imponert meg veldig godt. Så han ble nevnt av nettavisen på laget av de mest talentfulle i verden. Fullt fortjent. Ingen av de er nødvendig ekstremt dyr, men holder høyere nivå enn Simpson / Raylor allerede nå - og er utvilsomt store talenter. Så har vi Santon også.

Mbiwa er definitivt midtstopper. Når så du Digne spille forresten? Har ingen kamper for Lille sitt førstelag å vise til enda. Litt vanskelig å gjøre en skikkelig vurdering uten den slags.

Har sett Digne for Lille i sommer (vennskapskamp) og for Frankrikes U19. Og jeg er 99% sikker på at Mbiwa har spilt majoriteten av kampene sine på back, uten at jeg gidder å grave frem noen kilder til akkurat det.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1022 på: 13. Des. 2011, 21:00 »
Angående Digne, fair enough. Personlig mener jeg dog vi trenger noe mer erfarent. Snakker man forresten Mapou de siste sesongene, er midtstopperplassen definitivt hvor han har hatt, og har suksess.
« Siste redigering: 13. Des. 2011, 21:04 av 17Parker »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1023 på: 13. Des. 2011, 21:13 »
En spiller jeg gjerne kunne sett hos oss er Gary Hooper. Har vært meget god helt siden han kom til Celtic og trenger ikke bli for dyr. En meget smart spiss med bra fart spm er flink til å true bakrom. Er ikke veldig aktiv i det oppbyggende spillet, men har til gjengjenld en fantastisk evne til å stå rett plassert i boksen. Sånt blir det mål av!                       

Enkelt og greit en klassisk måltyv + engelsk ;)

Kan minne mye om Kevin Gameiro som vi ble linker til i sommer, men helt på hans nivå er han ikke. Kan heller ikke garantere at han tar nivået i PL, men han har hatt flere bra kamper i Europa-League i år. Blant annet mot Atletico. Til en ok pris mener jeg han kan være verdt risken :)

Peter

• Gjest
« Svar #1024 på: 13. Des. 2011, 21:16 »
Gary Hooper? Skeptisk.
Alle husker vel Kris Boyd som scorte vel 110 mål på 140 kamper ellns for Rangers... vi så hvordan det gikk. Benken i Boro, og er nå benkesliter for et tyrkisk drittlag. Kenny Miller er et annet eksempel.
MEN, kan for all del være en Charlie Adam type, som viser seg å være fantastisk, selvom jeg har mine tvil.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1025 på: 13. Des. 2011, 21:20 »

Hooper :)

Years   Team   Apps?    (Gls)? 
2004?2006   Grays Athletic   69   (20)
2006?2008   Southend United   32   (2)
2007   → Leyton Orient (loan)   4   (2)
2008   → Hereford United (loan)   19   (11)
2008?2010   Scunthorpe United   80   (43)
2010?   Celtic   43   (30
« Siste redigering: 13. Des. 2011, 21:23 av Andymag »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1026 på: 13. Des. 2011, 21:27 »
Gary Hooper? Skeptisk.
Alle husker vel Kris Boyd som scorte vel 110 mål på 140 kamper ellns for Rangers... vi så hvordan det gikk. Benken i Boro, og er nå benkesliter for et tyrkisk drittlag. Kenny Miller er et annet eksempel.
MEN, kan for all del være en Charlie Adam type, som viser seg å være fantastisk, selvom jeg har mine tvil.

Kris og Kenny var over the hill da de dro fra Gers, de scorte, men alle kunne se at de begynte å bli dårligere. Skjønner at det kan se dårlig ut for andre, men hadde man fulgt de en stund så skjønte man at det ikke kom til å gå så bra... :(

Kan ikke helt sammenligne de med Hooper, da han er mye yngre og har flere strenger å spille på enn Miller og Boyd.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1027 på: 13. Des. 2011, 21:28 »
Aldri sett Maiga spille utenom et par klipp fra youtube, og skulle ønske vi heller gikk for en mindre spiss med stor fart! Hadde også likt om vi hentet en spiss som ikke er fra Afrika, slik at vi faktisk har spisser i stallen under AM!
Men for all del, Maiga kan være et kupp han!

Ellers, håper eg vi får inn en ny back, offensiv midtbane/ving og 1-2spisser!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1028 på: 13. Des. 2011, 22:52 »
Parker: Du som har sett Maiga. Er han en spiss med fart? En type som kan true bakrom i tillegg til å være en god hodespiller i boksen? Savner en spiss med fart som kan utfordre forsvaret til motstanderen mer enn hva f.eks Ba gjør i dag.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1029 på: 13. Des. 2011, 23:17 »
Maiga er en rimelig høy spiss, og har etter min mening sin største styrke i luftrommet. Det sagt er han til tross for høyden svært bevegelig med god fart. Vil bli den raskeste spissen i troppen, uten at det nødvendigvis trenger å si noe...

Han har absolutt evnen til å true bakrommet. Tror han vil bli en ypperlig foil til Ba.

Se forresten på Dailymotion etter klipp av Maiga, i stedet for Youtube. Sochaux legger ut små sammendrag fra alle kampene sine der.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1030 på: 13. Des. 2011, 23:20 »
Har sett Maiga litt jeg også så kan vel svare deg Daniel ;) Er vel ikke noe fartsmonster av det jeg har sett, men kan fint løpe fra en del av stopperne i PL og er nok kjappere enn de vi har nå. Men han er ikke i hovedsak en slik spiss som ligger å snuser på offsidelinja. Bare å rette meg hvis jeg tar feil. Har kun sett han 3-4 ganger ;)

Hooper derimot er nøyaktig den spisstypen vi trenger :P

Edit: og der svarte Parker ja :P

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1031 på: 13. Des. 2011, 23:22 »
Er det forresten ganske bankers at Maiga kommer nå?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1032 på: 13. Des. 2011, 23:28 »
Er vel ikke done deal, men etter det jeg kan forstå fra flere hold så virker det nesten klappet og klart. Kan vel beskrive min følelse til det som avmålt begeistring. Skal bli spennende å se hvordan det eventuelt utvikler seg, slik han beskrives her så kan han nok tilføre laget vårt en hel del!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1033 på: 14. Des. 2011, 00:12 »
Håper virkelig han blir bra for oss, men er allikevel litt negativ her :( Ser det bare ikke helt at han slår til :S

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1034 på: 14. Des. 2011, 00:15 »
Newcastle move for Hammers' Tomkins

West Ham have rejected a £2.5million bid from Newcastle for James Tomkins.

But the Hammers are still facing a battle to convince the highly-rated defender to sign a new contract.

Manager Sam Allardyce is determined to keep the 22-year-old and snubbed Newcastle?s offer, which was made over the weekend.

http://www.mirrorfootball.co.uk/transfer-news/Newcastle-transfer-gossip-Bid-for-James-Tomkins-West-Ham-defender-is-rejected-article842557.html

Veldig spennende spiller, men tror dessverre kontrakten varer lenge enn til sommeren. Tipper det ikke blir noen overgang siden West Ham komemr til en kreve for mye.