20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443202 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #930 på: 10. Des. 2011, 08:31 »
Lgrinde og Geir: Mitt innlegg var et svar på thomass og torfinn og ikke til dere. Som dere har også jeg sagt at Simpson er god nok for livet midt på tabellen, men ikke om vi skal kjempe om Europa. Bruk av hersketeknikk stiller jeg meg  uforstående til, siden jeg føler at jeg er en av de på dette formuet som prøver å uttrykke meg  så saklig som mulig,

Og til Lgrinde: Jeg har påpekt at Raylor i sum kan være bedre enn Simpson ja fordi han er offensivt dyktigere. Men dette må veies opp mot at han er dårligere bakover. Samtidig spiller Raylor ute av posisjon. Det kan tenkes at han ville vært bedre bakover om han hadde fått spilt på høyre side.  Og at Simpson slipper unna en del fordi motstanderen bevisst legger opp sine situasjoner rundt Raylor. I Chelseakampen så vi Sturridge i en mot en situasjoner mot Raylor mange ganger.  I de situasjonene handlet det ikke om Raylors overdrevne offensive spill (siden Sturridge prøvde å drible han), men om Chelsea som bevisst  fordelte ballen dit de mente de hadde størst sjanse til å komme rundt. På den andre side får Raylor som oftest hjelp av PLs mest pliktoppfyllende ving, noe SImpson ikke får. Med andre ord er det flere momenter som må veies opp mot hverandre.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #931 på: 10. Des. 2011, 08:49 »
18 år, talent, kostar ingenting, tek PL med storm. Jesus on a stick, spar meg. Ja, Santon må verkeleg stilla seg eit par spørsmål før han leggje seg om kvelden. Kanskje begynna med seg sjølv og sine prestasjonar. Har du sett han spela for reservelaget? Pardew har vel meir kontroll øve Newcastle enn deg, eller du meinar vel noko anna... Du ser vel kva eg vil fram til? Raylor har vore god ilag med resten av forsvaret til no, bortsett frå dei siste 3 kampane. Enten har Raylor vore veldig god for å halda eit slikt kjempetalent på benken, eller so har ikkje Santon overbevist. Eg tvilar på at han treng so ekstremt forsiktig innføring i PL.

Ja, Santon må nesten også spørre seg selv før han legger seg. Jeg har ikke sett ham spille for reservelaget, men jeg har hørt reservelagets treners syn på hans prestasjoner. Blant annet blusset Beardsley igjen opp dette med at han minnet om Maldini. Jeg så han derimot spille for Italia u21 nylig, og der bidro han langt bedre både defensivt og offensivt, enn Raylor noengang har gjort.

Nei, Raylor har ikke vært "god" til nå. Raylor har sammenlagt vært ytterst middelmådig. 3-4 horrible kamper, samt en god del dårlige uten signifikante feil (også kjent som "gode/greie kamper" hos noen, tydligvis). I tillegg baserer han seg helt vanvittig mye på hans personlige ryddegutt Jonás. Uten ham er han komplett ubrukelig på venstreback. En Santon vil gjøre det minst like bra. Spesielt med Jonás foran seg.

Den eneste grunnen til at Pardew fortsetter med Raylor må etter min mening være resultatene, og hans mål/frispark. Defensivt holder det ikke, og skal ha svært lite av æren av at vi har vært et så godt defensivt lag denne sesongen.

Raylor må ut fortest mulig. End of.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #932 på: 10. Des. 2011, 09:04 »
Han forsvinner snart, men frem til City var vi det laget som hadde sluppet inn mist mål, og vi hadde enda ikke tapt. Og enten vi liker det eller ikke, Raylor har bidratt til å dra i land  poeng. Dermed var det umulig for Pards å vrake noen fra laget. Nå fremover har vi derimot noen enkle kamper. Taper vi i dag mot Norwich og Raylor gjør en dårlig figur, så tror jeg Santon starter  neste kamp.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #933 på: 10. Des. 2011, 09:22 »
Han forsvinner snart, men frem til City var vi det laget som hadde sluppet inn mist mål, og vi hadde enda ikke tapt. Og enten vi liker det eller ikke, Raylor har bidratt til å dra i land  poeng. Dermed var det umulig for Pards å vrake noen fra laget. Nå fremover har vi derimot noen enkle kamper. Taper vi i dag mot Norwich og Raylor gjør en dårlig figur, så tror jeg Santon starter  neste kamp.

Likevel stakk Raylor ut som en sår tommel. Det er alltid rom til å forbedre, og det har/hadde vi så definitivt rom til på venstrebacken. Vår defensive innsats denne sesongen er det hovedsaklig midstopperene og Krul som skal ha klapp på ryggen for.

Ifølge Santon's påståtte offisielle side starter forøvrig Santon idag. Måtte det være for Raylor, og ikke Colo...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #934 på: 10. Des. 2011, 09:50 »
I sum så er jeg ikke i tvil om at Simpson er en vesentlig bedre spiller enn Raylor. Jeg synes langt ifra at han er så dårlig offensivt som flere her tydeligvis mener, og jeg skal jammen se om jeg ikke får telt antall feilpasninger/svake involveringer offensivt i dagens kamp. I tillegg så mener jeg at han lider av langt dårligere arbeidsforhold både offensivt og defensivt, med tanke på at han har Obertan som wingman og ikke Jonas. At det da fortsatt er Raylor som gang etter gang stikker seg ut i negativ retning kan slik jeg ser det kun tolkes på én måte.

Når det er sagt så har jeg full tillit til at Pardew har gjort det riktige valget ved å la Raylor spille i stedet for Santon. Det er ikke lett å komme som 20-åring til PL fra italiensk fotball. Når man i tillegg får starten spolert av en skade så sier det seg selv at man trenger litt tid på å omstille seg. Enrique slet også mye benk i starten av Newcastle-karrieren, enda han var et par år eldre når han kom. Han ble jo etterhvert rimelig brukbar, og jeg er ikke i tvil om at Santon blir det samme. Jeg mener også at tiden er inne for at han får prøve seg, men stoler hundre prosent på at Pardew er uendelig mye bedre skikket til å vurdere det enn meg.

Espelandos

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #935 på: 10. Des. 2011, 10:34 »
I sum så er jeg ikke i tvil om at Simpson er en vesentlig bedre spiller enn Raylor. Jeg synes langt ifra at han er så dårlig offensivt som flere her tydeligvis mener, og jeg skal jammen se om jeg ikke får telt antall feilpasninger/svake involveringer offensivt i dagens kamp. I tillegg så mener jeg at han lider av langt dårligere arbeidsforhold både offensivt og defensivt, med tanke på at han har Obertan som wingman og ikke Jonas. At det da fortsatt er Raylor som gang etter gang stikker seg ut i negativ retning kan slik jeg ser det kun tolkes på én måte.

Når det er sagt så har jeg full tillit til at Pardew har gjort det riktige valget ved å la Raylor spille i stedet for Santon. Det er ikke lett å komme som 20-åring til PL fra italiensk fotball. Når man i tillegg får starten spolert av en skade så sier det seg selv at man trenger litt tid på å omstille seg. Enrique slet også mye benk i starten av Newcastle-karrieren, enda han var et par år eldre når han kom. Han ble jo etterhvert rimelig brukbar, og jeg er ikke i tvil om at Santon blir det samme. Jeg mener også at tiden er inne for at han får prøve seg, men stoler hundre prosent på at Pardew er uendelig mye bedre skikket til å vurdere det enn meg.

1+

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #936 på: 10. Des. 2011, 11:14 »
Ich bin einich torleiff! Eneste jeg vel gjerne kunne sett i større grad var at Santon i det minste fikk litt flere innhopp da. Samtidig er det vel en gamble å splitte opp en så velfungrende backfirer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #937 på: 10. Des. 2011, 11:15 »
Eg syns faktisk Simmo er god nok for oss og europa sjølv om han har ikkje akkuratt even til å slå perfekte pasninger og innlegger. Simmo har vert ganske god dei siste kampene og har komt på ukenslag to ganger. kvem meinar at Simmo ikkje var god mot United? Om Raylor er eg ganske i tvil om han er god nok. Han har scora viktige mål, men sliter gang på gang mot raske tekniske vingar som det fleste seier, og det er eg eining i. eg sakna ein skikkelig fullbeck på venstresida. Raylor er eigentlig HVB. Skal vi snakke europa er forsvarsfireren vi har god nok, men om vi skal snakke om pokal så er det litt verre. Eg syns Simmo er god nok, men kan bli erstatta med ein bedre beck. Raylor syns eg vi bør kanskje bytte ut som fort som mulig med ein som er mykje bedre defensivt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #938 på: 10. Des. 2011, 11:22 »
18 år, talent, kostar ingenting, tek PL med storm. Jesus on a stick, spar meg. Ja, Santon må verkeleg stilla seg eit par spørsmål før han leggje seg om kvelden. Kanskje begynna med seg sjølv og sine prestasjonar. Har du sett han spela for reservelaget? Pardew har vel meir kontroll øve Newcastle enn deg, eller du meinar vel noko anna... Du ser vel kva eg vil fram til? Raylor har vore god ilag med resten av forsvaret til no, bortsett frå dei siste 3 kampane. Enten har Raylor vore veldig god for å halda eit slikt kjempetalent på benken, eller so har ikkje Santon overbevist. Eg tvilar på at han treng so ekstremt forsiktig innføring i PL.

Ja, Santon må nesten også spørre seg selv før han legger seg. Jeg har ikke sett ham spille for reservelaget, men jeg har hørt reservelagets treners syn på hans prestasjoner. Blant annet blusset Beardsley igjen opp dette med at han minnet om Maldini. Jeg så han derimot spille for Italia u21 nylig, og der bidro han langt bedre både defensivt og offensivt, enn Raylor noengang har gjort.

Raylor må ut fortest mulig. End of.

Santon spilte jo i Ligacup kampen mot Blackburn. Da var han ikke veldig imponerende og mistet ballen for enkelt noen ganger i dueller og når det ble litt "nærkontakt". Så enkelt får man ikke frispark i PL selv om det som regel blir blåst i Serie A.

Uansett så er ikke R.Taylor fremtiden på backplassen. Så jeg er enig i den siste påstanden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #939 på: 10. Des. 2011, 11:27 »

Defensivt kan det være et poeng. Samtidig kjører som sagt motstanderene hardere på vår venstre side fordi Raylor spiller utenfor posisjon. Og du misforstår litt det offensive konseptet. Det er ikke Obertan som skal hjelpe Simpson offensivt, det er Simpson som skal hjelpe Obertan. I forsvar er det omvendt, hvor Obertan  skal støtte Simpson. Offensivt fungerer backer som breddeholdere, samt at de kjører overlapper. . Overlapper er like enkle som de er geniale: De setter motstanderen i 2 mot 1 situasjoner hvor de må ta et valg. Skal de følge ballfører, eller ta ut backen. Enrique er bedre enn Raylor på alle områder, bortsett fra på to momenter: Raylor slår bedre innlegg, og han er flinkere til å time NÅR han skal komme på overlapp. Raylor tar ofte overlapper bare for å dra med seg motstandere, hvilket har gitt Jonas muligheten til enten å bruke ham, eller til å skjære inn i banen. Det er en grunn til at Raylor er den spilleren som har løpt mest etter cabaye, og de ligger på henholdsvis 2 og 3 plass (eller 3 og 4) over de som har løpt mest i PL. Denne offensive støtten får Obertan i mye mindre grad enn Jonas. Obertan må som oftest klare seg på egenhånd mot sin back.

Hvis Raylor hadde spilt i rett posisjon, og vært like feig i det offensive spillet som simpson,  er det ikke sikkert at han hadde vært så dårlig som du skal ha det til likevel..hehe

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #940 på: 10. Des. 2011, 11:36 »
Av dei forsvarane vi er linket til så ønskar eg meg Clyne, Yanga-Mbiva og Pieters mest. Eg ser Lucas Digne som ein god backup spiller. Som eg sa meinar eg vi treng ein god defensivt beck og det er Pieters. har sett ein kamp av Pieters i europa-ligaen, og han virka ganske vanskelig og komme forbi pga han fysiske evner. Han er ikkje SJUKT rask, men omtrent like rask som Simmo, og i tillegg har han europa efaring. Clyne er rekna som ein av dei mest spennande spiller utanfor Piemier-league og kan gi Simmo ein god konkuranse om plassen og er ung. Yanga-Mbiva virka som ein midtstopar vi trenger. Han har god ro og god kontroll ein type som Colo og er berre 22år. Det beste av alt er at det komme ikkje til å være dyre.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #941 på: 10. Des. 2011, 11:46 »
Og du misforstår litt det offensive konseptet. Det er ikke Obertan som skal hjelpe Simpson offensivt, det er Simpson som skal hjelpe Obertan. I forsvar er det omvendt, hvor Obertan  skal støtte Simpson. Offensivt fungerer backer som breddeholdere, samt at de kjører overlapper. . Overlapper er like enkle som de er geniale: De setter motstanderen i 2 mot 1 situasjoner hvor de må ta et valg. Skal de følge ballfører, eller ta ut backen.

Hvis Raylor hadde spilt i rett posisjon, og vært like feig i det offensive spillet som simpson,  er det ikke sikkert at han hadde vært så dårlig som du skal ha det til likevel..hehe

Jeg synes Simpson kommer nesten like ofte på overlapper som det Raylor gjør, men siden Obertan både er dårligere til å orientere seg, holde på ballen og slå pasninger blir han langt mindre benyttet enn det Raylor blir. Og jeg er heller ikke såååå imponert over innleggskvaliteten til Raylor i forhold til Simpson hele tiden. Er en ganske stor prosent som går rett i første forsvarer, det samme med frispark som går rett i muren.

Simpson er ikke feig i det offensive spillet, han er bare mye, mye raskere tilbake i posisjon enn det Raylor er. (hehe)  Og Raylor ville sannsynligvis vært like dårlig defensivt uansett, for man blir ikke automatisk raskere, sterkere og bedre i posisjoneringen av å gå mindre i angrep.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #942 på: 10. Des. 2011, 11:49 »

Einig. Sidan du skriv her det eg meinar, so sleppe eg fortsetja ein diskusjon angåande Simpson med Thomas for den 100.gong.

Eg vil og at Santon skal spela men folk må skjønna at Pardew ser desse spelarane kvar dag og at forsvaret vårt har til no vore grunnen til at me ligg so høgt oppe. Me burde jo heller sjå på korleis me skal skåra fleire mål, for det gjer me lite av.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #943 på: 10. Des. 2011, 11:54 »

Den har eg høyrt 1000 gonger før. Simpson er i forhold til Raylor ein komplett back defansivt. Framøve er han meir usikker. Forrige kamp hadde han mange dårlege innlegg, men han kom til innlegg. Sikkert fleire enn Raylor. Raylor sine frispark og innlegg har vore ganske dårlege dei siste kampane og då er jo det ingen grunn att for å ha han på bana. Uansett kva sida han spela på so er han altfor svak defansivt. Simpson har vist at han er god nok for oss per dags dato med tanke på å ta ein Europaspela-plass. Når me ein gong i framtida kanskje skal pressa på for topp 4 so er han ikkje god nok. Raylor er ikkje god nok per dags dato. Nok ein gong kan du ikkje innrømma dette utan å dra ned Simpson på med nivå med Raylor.

Denne diskusjonen kan me halda gåande i alle evigheit. Eg trur ein berre kan sei at me er veldig ueinige. Og desverre, for deg, so site ikkje du med fakta i denne saka :boxer:
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 11:59 av lgrinde »

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #944 på: 10. Des. 2011, 12:12 »
Eg vil og at Santon skal spela men folk må skjønna at Pardew ser desse spelarane kvar dag og at forsvaret vårt har til no vore grunnen til at me ligg so høgt oppe. Me burde jo heller sjå på korleis me skal skåra fleire mål, for det gjer me lite av.

Forsvarsmessig kunne omtrent hvem som helst steppet inn for Raylor og gjort samme jobben. Angående det siste forslaget ditt - er ikke verre enn å ta ut Raylor slik at vi slipper å spille med en ving som må passe på fyren bak seg til enhver tid. To fluer i en smekk.