20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443240 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #645 på: 23. Nov. 2011, 17:05 »
Det der er vel noe av det klokeste som noen gang er sagt her inne flatline. Så lenge de ikke presterer for oss på banen er det egentlig lite interessant hvor gode de "egentlig" er. Har hatt altfor mange spillere som egentlig har vært gode opp gjennom.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #646 på: 23. Nov. 2011, 17:06 »
Er vel ikke nødvendigvis det dummeste om vi matcher Santon forsiktig i starten av PL-karrieren heller da - slik vi også gjorde med Jose Enrique under Big Sam.
Men vi matcher han jo ikke overhodet så langt!  :)

Jeg skal glatt innrømme at min lyst til å se Santon over tid i laget er vel så mye tuftet på nysgjerrighet som på en reell forventning av at han er milevis bedre akkurat nå. Jeg legger ikke skjul på at jeg helt klart ser gode grunner til matche han forsiktig eller ikke rokkere for masse på forsvaret vårt!  :thumbu:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 23. Nov. 2011, 17:13 »
Synes fremdeles vi burde gi Raylor tillitt, og kaste innpå santon de siste 20 minuttene + FA Cup kamper.
Så tar vi det derifra. Er det klasseforskjell hver gang han kommer innpå så løser saken seg selv.

Problemet er at han ikke engang får de siste 20..

Og noen trekker reservelagskampen frem. Hvordan i huleste kan vi vite at det var Santon sin feil at det ble så stygt?? Kan godt hende Santon var noe av det eneste positive fra kampen..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #648 på: 23. Nov. 2011, 17:18 »
Er vel ikke nødvendigvis det dummeste om vi matcher Santon forsiktig i starten av PL-karrieren heller da - slik vi også gjorde med Jose Enrique under Big Sam.
Men vi matcher han jo ikke overhodet så langt!  :)

Jeg skal glatt innrømme at min lyst til å se Santon over tid i laget er vel så mye tuftet på nysgjerrighet som på en reell forventning av at han er milevis bedre akkurat nå. Jeg legger ikke skjul på at jeg helt klart ser gode grunner til matche han forsiktig eller ikke rokkere for masse på forsvaret vårt!  :thumbu:

Hehe, enig ja. Har jo også kritisert Pardew for ikke benytte seg av ham overhodet. Syns han i det minste kunne fått noen lengre innhopp i kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #649 på: 23. Nov. 2011, 17:20 »
Det der er vel noe av det klokeste som noen gang er sagt her inne flatline. Så lenge de ikke presterer for oss på banen er det egentlig lite interessant hvor gode de "egentlig" er. Har hatt altfor mange spillere som egentlig har vært gode opp gjennom.

Det er vel mer eller mindre selvsagt. Problemet er at Santon ikke har fått sjansen, til tross for forferdelige kamper av Raylor (blant annet QPR og City).

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #650 på: 23. Nov. 2011, 17:22 »
Men så er det dette med harmoni i laget da. Av en eller annen grunn passer Raylor inn, og vi tar poeng med han på banen. Det er ikke kun FM-stats som betyr noe, men også i hvilken grad en spiller "glir inn" i laget.
Raylor har gitt oss et overraskende luksusproblem som jeg hjertelig tar imot.
If it has tits or wheels, count on problems!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 23. Nov. 2011, 17:25 »
Det er vel så enkelt som at Pardew anser Raylor som bedre egnet til å spille på førstelaget for øyeblikket. Det er forsåvidt et godt tegn at den beste i øyeblikket blir valgt foran den antatt beste.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #652 på: 23. Nov. 2011, 17:27 »
Men så er det dette med harmoni i laget da. Av en eller annen grunn passer Raylor inn, og vi tar poeng med han på banen. Det er ikke kun FM-stats som betyr noe, men også i hvilken grad en spiller "glir inn" i laget.
Raylor har gitt oss et overraskende luksusproblem som jeg hjertelig tar imot.

På ett eller annet tidspunkt kommer det et punkt hvor manageren må ta en avgjørelse som gjerne ikke er populær hos den enkelte spiller. Slik er det bare. Jeg har ikke utrolig hast med å få se Santon fra start, men 12 kamper ut, og Raylor viser hva han er kapabel til...for langt vekke bør det ikke være før man tester litt.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #653 på: 23. Nov. 2011, 17:28 »
Det er vel så enkelt som at Pardew anser Raylor som bedre egnet til å spille på førstelaget for øyeblikket. Det er forsåvidt et godt tegn at den beste i øyeblikket blir valgt foran den antatt beste.

De som ikke gjør seg vekk helt i kamper over tid, de blir i laget. Rett og slett. Problemet er at Raylor har vist hvor utrolig elendig han kan være et par ganger nå. Det til tross for å ha en personlig ryddegutt. At Gutierrez er der gjør forøvrig at jeg bare er enda mer positiv til at Santon skal få prøve seg.
« Siste redigering: 23. Nov. 2011, 17:33 av 17Parker »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #654 på: 23. Nov. 2011, 17:59 »
Sist Raylor var like dårlig var altså mot QPR, hvilket er en god stund siden. Og husker jeg ikke helt feil ga Raylor definitivt svar på tiltale i kampen etter QPR-matchen. Da er det ikke like lett å bytte han ut. Hvis han har en dårlig kamp per 7-8 kamper, hva tilsier da at Santon - som er sylfersk i PL, og noen år yngre - skal gjøre det så veldig mye bedre enn som så?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #655 på: 23. Nov. 2011, 18:29 »
Først og fremst at han er en naturlig back. Det er ikke Raylor i mine øyne. Han spilte veldig mye kant i Wigan, og før det aner jeg ikke hva han spilte. Jeg har på følelsen at Santon har et mye bedre forsvarshode enn Raylor. Andre målet mot City; der bør en forsvarsspiller bare sette ut venstrebenet for å få unna ballen. Raylor tar seg for god tid.

Santon har også god erfaring fra Serie A, og ikke minst CL.

Selv om jeg på ingen måte mener at Raylor er en elendig back, så er jeg veldig for å teste ut Santon. Om ikke i kommende kamp, så ihvertfall i løpet av et par uker. Etter Chelsea-kampen er det veldig overkommelig program. Da SKAL han få sjansen fra start, uansett!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #656 på: 23. Nov. 2011, 18:51 »
Det er ingen her inne som betviler det faktum at santon har et mye større potensiale enn Raylor. Men potensiale er i seg selv bare uforløst talent. Om det løsner for han hos oss gjenstår å se. Det er ikke alltid den mest talentfulle spilleren er den som er best for en gitt klubb.

Alle her inne vil gjerne se Santon starte og gi Taylor kamp om venstrebackplassen. Men jeg tror vi vil være tjent med - i en debattsammenheng - å spare på kruttet og superlativene til vi har noen kamper å basere oss på når vi skal sammenligne disse to.

Ryan Taylor er vår faste venstreback for øyeblikket, Santon prøve å spille på seg plassen - så langt uten hell.  Så får vi se da, hvem som gjør det best. Her hos oss.
If it has tits or wheels, count on problems!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #657 på: 23. Nov. 2011, 19:28 »
Santon er en bedre spiller enn Raylor. Så enkelt er det. Om Santon er rett for vårt system og PL gjenstår å se, men det finner man bare ut ved å spille ham. Raylor har hatt flere overraskende gode kamper, elendige kamper, og kamper hvor han har vært dårlig uten nødvendigvis å gjort noen utslagsgivende feil. Det er ikke sikkert at Santon slår til med en gang, men jeg tar heller en talentfull, god spiller, som potensielt er en tikkende bombe, foran en middelmådig bevist tikkende bombe.

Peter

• Gjest
« Svar #658 på: 23. Nov. 2011, 19:43 »
Hadde det ikke får Ryan hadde vi ligget nede på en 7-8. plass. Han vant jo kampene mot Sunderland og Everton nærmest alene for oss.
Ryan har kanskje kosta oss et par poeng, men han har jaggu gitt oss dem tilbake med flere viktige scoringer.
Om Ryan gjør flere grove tabber, kamp etter kamp er jeg åpen for å prøve Santon, men foreløpig gjør han ikke det, så hvorfor kaste inn Santon da?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #659 på: 23. Nov. 2011, 19:55 »
Jeg tror ikke Santon er klar for noen start enda, men han blir iallefall ikke startklar når han ikke får prøve seg siste 15 engang. At Løven og Perch får mer spilletid er da litt merkelig når spillere på vei ut av klubben får mer tid enn de som skal vere i klubben lenge.