20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 446490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MrMourinho

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #525 på: 17. Nov. 2011, 21:18 »
En klassespiss som kan gi Dembaba litt konkurranse hadde heller ikke vært å forakte. Så spiss, midtstopper og kanskje en vingback eller to...

Hvorfor ikke ta en telefon til André Villas-Boas og forhøre seg om et lån av Romelu Lukaku? Veldig spennende spiller, men han trenger tid til å modne i England. Har sett noen kamper hvor han har kommet inn som innbytter, hvor han har vært litt rusten, men han kan jo blomstre til dersom han får mer spilletid når Demba Ba drar til Afrikamesterskapet..?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #526 på: 17. Nov. 2011, 21:19 »
Hvorfor i alle dager skal vi utvikle en spiller for Chelsea uten å få en dritt igjen for det?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #527 på: 17. Nov. 2011, 21:25 »
Tviler på at Chelsea er interessert i det slik tabellen ser ut nå... og forøvrig følger jeg tankegangen til Daniel. Foretrekker at vi gir våre egne talenter spilletid når vi faktisk har et par av de.. scenarioet du presenterer hadde kun vært interessant om vi hadde hatt absolutely fucking nobody på topp og 0 kroner på bok.. ingen av delene er tilfelle. Everton og Bolton er mer den type klubber som kunne vurdert en slik deal...
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #528 på: 17. Nov. 2011, 22:22 »
Leon Osman for 2.5 millioner pund? Billig for rutine...

http://www.youtube.com/watch?v=3TXCS-nPKKI 8)

haway the lads!

MrMourinho

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #529 på: 17. Nov. 2011, 22:43 »
Hvorfor i alle dager skal vi utvikle en spiller for Chelsea uten å få en dritt igjen for det?

Vi får en god, midlertidig spiss som erstatning for Ba. Synes det er en grie løsning, jeg. Toppnivået til Lukaku er bedre enn toppnivået til Best, Ameobi-brothers og Løvenkrands slik jeg ser det. Får han noen kamper fra start hos oss, kan han gjøre det godt. Chelsea er heller ingen direkte rival til for eksempel Europa League-plass, så hvorfor ikke?

Dersom ikke alle, to eller en av Nicolas Anelka, Florent Malouda eller Salomon Kalou drar i januar, ser jeg ingen grunn til at AVB skal absolutt holde på Lukaku. Det var vel snakk om å låne ham ut i sommer også. Da var det vel Tottenham som ble nevnt.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #530 på: 17. Nov. 2011, 22:54 »
Jeg har ingenting imot Lukaku på lån - selvfølgelig.  For all del... ,,,,,,,,,,,,,,, men hadde foretrukket å gi spilletid til en av våre egne. Og med Maiga inn - kanskje en til - samt Sammy og Best bak gardinene synes jeg heller vi burde sjanse på en av våre egne.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 18. Nov. 2011, 15:15 »

Hvis Lukaku hadde putta 15 for oss hadde vi vel fått noe igjen?

Ikke at jeg vil han han da...

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #532 på: 18. Nov. 2011, 16:10 »
Det Lukaku har vist til enn så lenge i PL, kan Ameobi få til på en dårlig dag. Ellers er jeg veldig imot å låne andre lags spillere med mindre man har overgangsklausuler involvert.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #533 på: 18. Nov. 2011, 16:26 »
Jeg er ikke så veldig imot lån uten overgangsklausuler i seg selv egentlig. Det avgjørende for meg er i hvilken grad spilleren hever laget. Er det snakk om en betraktelig forbedring så vil jeg ta imot med åpne armer selv om det er for begrenset tid.

Å låne unge og urealiserte talenter vil jeg derimot ikke ha noe av med mindre slike klausuler inngår, og tror kanskje Lukaku faller inn under den kategorien.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #534 på: 18. Nov. 2011, 19:31 »
Og når lånet er over står vi med de samme problemene som før lånet... Jeg er fullstendig i mot lån uten overgangsklausul.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #535 på: 18. Nov. 2011, 19:44 »
Vel om vi først skal sette premisset om at vi er i samme båt som før lånet så blir det sånn. Det er likevel en litt håpløs tilnærming.

Om man låner en spiller som er istand til å heve laget fra en 10. til en 6. plass eller fra en 6. plass til 4. plass så sitter vi ikke med de samme problemene som før lånet. Da sitter vi langt bedre enn før lånet.

Det er vanskelig å få til slike lån, men uhørt er det ikke. Adebayor i Tottenham er vel en slik deal (?), jeg tør påstå at Tottenham trenger den spilleren, og han kan bety forskjellen mellom noen svært avgjørende plasser på tabellen. Selvsagt må de hente en spiss til sommeren, men inntil videre et lån som jeg absolutt ser nytten av.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #536 på: 18. Nov. 2011, 19:50 »
Ja, og som du sier så må de hente en spiss neste sommer i steden for denne sommeren. Hva fikk de ut av denne låneavtalen da?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 18. Nov. 2011, 20:13 »
En knallgod spiss den ene sesongen han var der, noe vi foreløpig ikke kan måle effekten av, men den effekten skal så asolutt ikke undervurderes.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #538 på: 18. Nov. 2011, 20:43 »
Enig med Chickenman. Så lenge lånespissen er betraktelig bedre enn det man allerede har, er det en idè.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #539 på: 18. Nov. 2011, 20:49 »
Ja, og som du sier så må de hente en spiss neste sommer i steden for denne sommeren. Hva fikk de ut av denne låneavtalen da?

Det vil jo tiden vise men i beste fall CL? Da får de i tilfelle noen hundre millioner ut av avtalen pluss langt større tiltrekkingskraft i overgangsmarkedet. Det ser iallefall jeg verdien av.