20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Davide Santon  (Lest 64085 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Davide Santon
« Svar #135 på: 18. Sep. 2011, 23:46 »
vi kan ikke SPARE santon når vi ikke har en eneste fullback i klubben. Blackburn slo forresten arsenal 4-3 InspectorC... walk in the park? neppe.

Skaderisiko foreligger uansett hvor ofte eller hvor sjelden du setter innpå spillere. Idiotisk, bare sleng dem innpå! Man blir ikke match-fit av å bli spart!

Nettopp dette jeg har sagt i alle år. Kan ikke skjønne at spillere spiller seg noe raskere inn i PL av å bli spart.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 19. Sep. 2011, 08:40 »
vi kan ikke SPARE santon når vi ikke har en eneste fullback i klubben. Blackburn slo forresten arsenal 4-3 InspectorC... walk in the park? neppe.

Skaderisiko foreligger uansett hvor ofte eller hvor sjelden du setter innpå spillere. Idiotisk, bare sleng dem innpå! Man blir ikke match-fit av å bli spart!

Arsenal viste skrekkelig forsvarsspill. 3 av målene skulle vært unngått. Så det hadde lite med Blackburns styrke i angrep å gjøre..

Man starter ikke med spillere som nettopp har kommet tilbake fra skade, punktum.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #137 på: 19. Sep. 2011, 09:45 »
Slutt å heng deg opp i om en spiller HAR VÆRT skadet eller ikke. Dette har verken du eller jeg peiling på.
Enten er man skadet, ellers er man skadefri. Tror nok Newcastle sitt medisinske apparat har litt mer greie på dette enn du og meg.

Hvis man er gitt et "clean sheet" av legene, dvs skadefri, skal man for faen spille fotballkamper så fort som overhodet mulig igjen. Ingen har blitt bedre av å sitte på benken.

Hvor lenge skal han spares da? Til han har fått roser i kinnene og litt brunfarge på kroppen igjen?
If it has tits or wheels, count on problems!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 19. Sep. 2011, 10:26 »
Steffen Iversen ble nesten fotballinvalid den gangen han var i Tottenham ettersom han ble kastet rett inn på laget hver gang han var helt skadefri, i motsetning til helt skadet som er det eneste andre alternativet. Jeg er ikke enig med InspectorC i at spillere skal stå over kamper mot spesielt hard motstand, men det at man skal være litt forsiktig med spillere som kommer tilbake fra skade er en suksessoppskrift vi i alle fall kunne se Erik Hamrén benytte seg av i RBK. Ingen spillere fikk spille neste kamp etter å ha vært skadet og fikk heller tid til å restituere seg. RBK hadde nesten ingen skader det året, og det inkluderte Steffen Iversen og kjeksa Kris Stadsgaard.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 19. Sep. 2011, 10:32 »

Nettopp dette jeg har sagt i alle år. Kan ikke skjønne at spillere spiller seg noe raskere inn i PL av å bli spart.

Du har en snevrere definisjon av "matchfit" i den forstand at du mener jo fat det er en lineær sammenheng mellom antall kamper fra start og form/matchfitness. Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er flere faktorer som spiller inn. . For det første: allle som har vært skadet over lengre tid, vet at man trekker seg i duellene etter at man kommer tilbake. Og det er jo nettopp når man trekker seg, at sjansene for skade igjen øker. For det andre: spillere ikke er roboter, men mennesker. Følelser og selvtillit spiller inn på formen og prestasjonene på banen. Dermed er det viktig å bygge opp en mestringsfølelse i spillere som ikke har opplevd nivået i PL tidligere. La de smake på nivået. Jo tryggere de blir på seg selv, jo mer spilletid. Jeg skal love deg at Ruiz debut for Fulham ikke gjorde godt for selvtilliten hans. Og spesielt kan dette være ødeleggende hvis han har et negativt tankesett, som enkelte mennesker har.

Ikke for å være klisjeaktig, men en helhetsvurdering for hver enkelt spiller er det rette. Enkelte spillere tåler en trøkk lettere enn andre, både fysisk og psykisk. Andre igjen må matches gradvis. Men å si at å kjøre innpå spillere fra start automatisk vil gjøre dem matchfit og bedre, er å forenkle bildet drastisk.

Og Geir: Jeg har vel trukket tilbake den påstanden om at vi skal hvile spillere mot de beste lagene, men at det kanskje ikke er så lurt å spille med HBA mot Wolves, er noe som for meg ikke er fremmed. Mitt hovedpoeng er at vi kan  hvile en spiller eller to på hjemmebane mot lag som vi åpenbart skal klare å ta tre poeng mot: Wigan, Norwich etc.
« Siste redigering: 19. Sep. 2011, 10:37 av InspectorC »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 19. Sep. 2011, 12:27 »
Mitt hovedpoeng er at vi kan  hvile en spiller eller to på hjemmebane mot lag som vi åpenbart skal klare å ta tre poeng mot: Wigan, Norwich etc.

Spare spillere i PL kamper? Dummeste jeg har hørt. Er ofte slike kamper vi sliter med å ta poeng, og vi bør så absolutt stille med best mulig lag i alle PL kampene (med få unntak).

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 19. Sep. 2011, 12:48 »
Mitt hovedpoeng er at vi kan  hvile en spiller eller to på hjemmebane mot lag som vi åpenbart skal klare å ta tre poeng mot: Wigan, Norwich etc.

Spare spillere i PL kamper? Dummeste jeg har hørt. Er ofte slike kamper vi sliter med å ta poeng, og vi bør så absolutt stille med best mulig lag i alle PL kampene (med få unntak).

Det er jo nettopp det jeg sier!! STILLE MED BEST MULIG LAG, BORTSETT MED FÅ UNNTAK, F. EKS HJEMME MOT NORWICH. Vi slet med å ta poeng mot slike lag under CH, men med Pards har vi stort sett hatt kontroll mot de svakeste lagene.

Mer eksplitt enn det klarer jeg ikke å utrykke meg.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #142 på: 19. Sep. 2011, 12:59 »
Den tiden hvor vi kunne spare spillere og likevel være sikret 3 poeng mot bunnlag er dessverre over InspectorC. Mikes mangel på investeringer de siste 5 årene har sørget for det.
Enhver kamp er fra skje til munn nå om dagen - ja - vi kan ta poeng mot alle - men vi kan også tape mot alle. Vi er stabilt ustabile, fordi vi selger kjernen i laget etter hver sesong og mangler stjerner som man kan sette sin lit til.

Ulvene er ved dørene konstant, og alle kamper er per definisjon 6-poengskamper. Av den grunn kan vi ikke spare noen, da det ikke er ett lag i premier league vi er sikret poeng mot.

Utrolig at du "gambler" slik, du tar seiere for gitt. Glad du ikke er manager, sier jeg bare..

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #143 på: 19. Sep. 2011, 15:30 »
Når vi kun har ligaen og nasjonale cuper å tenke på, så ser jeg ikke noe grunn til å spare spillere. Dersom en spiller ikke er i stand til å spille to kamper på en uke så er det noe fysisk galt med spilleren eller treningsopplegget i klubben.

Flatline: En sesong har vi solgt "kjernen" i laget.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #144 på: 19. Sep. 2011, 15:41 »
500 mill i pluss i spillersalg siste 5 år Tim. Trenden er satt, vi selger unna som nystekte vafler på isen på en søndag vinterstid ;)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 19. Sep. 2011, 15:57 »
Du må gjerne opplyse om hvilken kjerne av laget vi har solgt i de fire resterende sesongene.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 19. Sep. 2011, 17:00 »

Det er jo nettopp det jeg sier!! STILLE MED BEST MULIG LAG, BORTSETT MED FÅ UNNTAK, F. EKS HJEMME MOT NORWICH. Vi slet med å ta poeng mot slike lag under CH, men med Pards har vi stort sett hatt kontroll mot de svakeste lagene.

Mer eksplitt enn det klarer jeg ikke å utrykke meg.

Med få unntak mente jeg om spillerne føler en skade eller i juleprogrammet hvor spillerne kan bli dauslitne. Ikke at vi skulle spare spillere mot bunnlag. Om Pardew hadde funnet på å gjøre dette, hadde jeg blitt drit sur på han, uansett om vi vant kampen. Vi må ALDRI undervurdere motstandere i PL, alle kan overraske. Skjer ofte. Kan tape 3 viktige poeng på det.
« Siste redigering: 19. Sep. 2011, 17:03 av thomashaer »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 19. Sep. 2011, 17:19 »
Det er ikke snakk om å undervurdere, det er snakk om ha tillitt til at de spillerne som kommer inn er i stand til å gjøre jobben. Hvis vi skal kjøre fullt lag hele tiden, går vi på en skadesmell av dimensjoner, med den ytterste konsekvens at laget vårt kan bli så svekket at faktisk vil ha problemer med å slå de aller svakeste lagene..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 19. Sep. 2011, 17:21 »
kjeksa Kris Stadsgaard.
Jeg synes vel egentlig det er å overdrive. Den sesongen du tenker på nå var jo Stadsgaard en helt ny spiller etter at Schwabe lærte han å gå og løpe på nytt. Og såvidt meg bekjent har ikke Kris vært spesielt skadeplaget etter overgangen til spansk fotball heller. Selv om han nå er godt ute i kulda igjen.

Og Steffen Iversen ble jo mange ganger kastet innpå når han bare var 80-90 prosent fordi det på 90-tallet ikke fantes noe som het "restitusjon". Enten så var du skadet, eller så var du frisk. Det fantes ingen mellomting den gangen. Det har vært et problem for mange flere enn bare Iversen. Jeg er helt sikker på at Shearer har lidd av det samme, for ikke å glemme Owen. Var du vitktig nok for laget, så var det overhodet ikke snakk om å bli "matchet forsiktig" eller trene seg tilbake til match fintess. Da var du enten skadet, eller spilleklar. Og opptil flere ganger kunne fysioene få ordre fra managerne om å lappe spilleren sammen og gjøre han spilleklar til neste kamp, selv om det overhodet ikke var medisinsk forsvarlig.

Fokuset på dette er et helt annet i dag, selv om Newcastle fremdeles kan ha det med å synde litt på dette punktet. Hvis en spiller er 100% og er i stand til å trene som normalt i minst en hel uke, så er det ingen grunn til at spilleren ikke skal kunne starte neste kamp. Selv om man i enkelte tilfeller kanskje bør være litt ekstra forsiktig, som for eksempel i Hatem Ben Arfas tilfelle. Det er nettopp derfor Ben Arfa skal spille mot Forest i morra, men var totalt uaktuell mot Villa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #149 på: 29. Sep. 2011, 08:58 »
Santon spillte hele kampen for reservene mot Swansea og imponerte igjen (Link).

Santon hadde 3 gode målsjangser og var nok uheldig i ikke å sette ballen i mål.

Gleder meg til å se denne mannen på banen i PL.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!