20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Davide Santon  (Lest 64142 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Davide Santon
« Svar #45 på: 30. Aug. 2011, 23:37 »
5 mill pund, TKK! Tror ikke han hadde vært så skeptisk om vi hadde signerte en mindre profilert spiller for samme prisen.. Og Santon spilte veldig bra da han fikk innhopp på Lørdag og skaffa seg tilogmed en assist. Fra før av har vi R. Taylor og Simmo på backene. Tviler sterkt på at Santon presterer dårligere enn de to. Så hva i huleste har vi å tape på det kjøpet, TKK, og hvordan i huleste kan dette være et dårlig kjøp?? Hvis han har blitt litt dårligere i Inter, kan han da få en ny start i NUFC.. Vi er da bare Newcastle, som rykka opp for ett år siden! Kanskje han ikke blir den nye Maldini, men er veldig sikker på at han kommer til å vise seg verdt de 5 millionene. Karlsen uttaler seg på generelt grunnlag, om at italienere er sleipe folk i forhandlinger, og at de neppe ville sluppet Santon hvis de hadde særlig stor tro på han. Men det klikka jo for Inter fansen på deres .com forum over at summen bare lå på 5 mill, og at de mista et så stort talent. De sa at de håpte på å våkne opp neste dag, så var alt bare en drøm. Høres ikke veldig ut som en elendig spiller som Inter bare vil kvitte seg med?

Way to go, Tor!
« Siste redigering: 30. Aug. 2011, 23:44 av thomashaer »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 31. Aug. 2011, 00:39 »
Tor Kristian Karlsen har faktisk veldig god kontroll på Serie A og har blant annet vært spaltist i fotballbladet Calcio som er et veldig bra fotballmagasin om italiensk fotball. Nå trenger ikke vi å bry oss om hva han mener, og han har hatt både rett og riktig i ting han har sagt før, som det alltid er når man skriver mye om fotball. Nå er det bare en antagelse rundt hendelsforløpet til denne overgangen, som gjør Karlsen kritisk. Spilleren er fortsatt ung og kan utvikle seg mye, men jeg tror likevel det er greit at vi ikke forventer rolls royce fra første stund!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 31. Aug. 2011, 01:41 »
Jeg er strålende fornøyd med denne signeringen! Tror Santon kan bli en klasseback med årene. Litt snodig at Inter velger å la ham gå for så lite som 6 mill euro, men jeg håper og tror at han kan blomstre med fast førstelagsspill på Tyneside.

Regner med han kommer til å slite litt med kommunikasjon og ny spillestil i starten, men han er ung og lærer nok raskt. Det gjorde jo forøvrig Enrique også. Ellers minner han meg forsåvidt litt om Enrique på noen områder. Relativt stor, rask og vanskelig å komme forbi i en-mot-en-situasjoner, samt dyktig offensivt.

Er han i landslagstroppen til Italia i denne landslagspausen? Ypperlig hvis NUFC får brukt landslagspausen til å drille Santon inn i forsvarsrekka vår, som forøvrig har prestert overraskende bra så langt i sesongen.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #48 på: 31. Aug. 2011, 08:32 »
Gleder meg virkelig til å se ham spille for oss første gang. Håper det blir mot QPR, men det er kanskje en smule optimistisk - selv om det jo var for å erstatte Enrique han ble hentet (noe som burde bety at han går rett inn i første 11ern).

Også slipper jeg endelig å kjøpe ham på FIFA til NUFC karrieren min :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 31. Aug. 2011, 08:59 »
Tor Kristian Karlsen er en bedreviter. En del av hans uttalelser virker ekstremt skråsikre, noe han kanskje ikke alltid har grunn til å være.

Det er vel nettop dette TV2 betaler han for tenker jeg. Har inntrykk av at mest mulig vinkles negativt i norske medier når det gjelder "vår klubb", og det er jo ikke så veldig rart, Newcastle United har på mange måter gjort seg selv til et enkelt mobbeobjekt for for eksempel TV2. Jeg prøver å følge brukbart med på hva som rører seg i internasjonal fotball, eller iallfall så mener jeg det selv, men jeg styrer som regel unna norske medier, vet som regel hvordan de artikelene er vinklet uansett.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 31. Aug. 2011, 09:07 »
Tor Kristian Karlsen er en bedreviter. En del av hans uttalelser virker ekstremt skråsikre, noe han kanskje ikke alltid har grunn til å være.

Det er vel nettop dette TV2 betaler han for tenker jeg. Har inntrykk av at mest mulig vinkles negativt i norske medier når det gjelder "vår klubb", og det er jo ikke så veldig rart, Newcastle United har på mange måter gjort seg selv til et enkelt mobbeobjekt for for eksempel TV2. Jeg prøver å følge brukbart med på hva som rører seg i internasjonal fotball, eller iallfall så mener jeg det selv, men jeg styrer som regel unna norske medier, vet som regel hvordan de artikelene er vinklet uansett.

Hvis du virkelig skal ha gode artikler om fotball generelt er dagbladet en god side ;D   De har minimum en man-urelevant artikkel på fremsiden per dag..

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #51 på: 31. Aug. 2011, 15:43 »
Ref dette bloginnlegget.

Må ærlig si at jeg virkelig gleder meg til å se ham i svart/hvitt. Skulle ønske QPR-kampen kom nå til helgen :(
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 31. Aug. 2011, 17:18 »
Synes det er riktig, og viktig, at vi henter spillere som virkelig VIL spille for oss. Gjerne de som avslår mer lukrative tilbud på veien. Det sender ut positive signaler allerede fra begynnelsen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 01. Sep. 2011, 06:59 »
Mi hentar dei som er billigast...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 01. Sep. 2011, 08:35 »
Vi kunne garantert hentet en billigere spiller enn Santon, Luke Young feks, eller hva med Konchesky?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 01. Sep. 2011, 08:42 »
Vi henter den billigste som har videresalgspotensiale...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 01. Sep. 2011, 10:20 »

Jupp.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 01. Sep. 2011, 10:22 »

Korrekt hvis du legger til forutsetningen "hvis prisen er lav nok". Vi kunne garantert kjøpe flere i sommer med en høyst brukbar videresalgsverdi, men som Ashley vurderte til for dyre.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 01. Sep. 2011, 11:39 »
Akkurat dette med videresalgsverdi ser jeg på som helt legitimt. Hvilke klubber er det egentlig som ikke er en selgende klubb!? Arsenal solgte i sommer kanskje sine to beste spillere i Fabregas og Nasri, vi kan ikke forvente at vi ikke kommer til å selge spillere, selv ikke de som er viktige for laget. Og da er det bedre at vi tjener penger på dem når de drar. Det er ikke mange klubber i PL som ikke er en selgende klubb, selv ikke for sine beste spillere.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 01. Sep. 2011, 11:49 »
Nettopp. Var jo lenge sannsynlig at Tevez ville bli solgt fra City også, bare for å ta enda et eksempel. I januar solgte Liverpool Torres. Manu solgte Ronaldo for bare et par sesonger siden. Jeg ser ærlig talt ikke problemet med å hente ungt, talentfullt og med stort videresalgspotensiale. Det har jo alle unge, gode spillere.