20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Davide Santon  (Lest 64246 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Davide Santon
« Svar #30 på: 30. Aug. 2011, 21:33 »
Blir litt synsing fra TKK..Alt er relativt..Hadde det vært snakk om at NUFC hadde kjøpt en spiller som ikke holdt plassen på et bunnlag i Italia kunne jeg forstått ham..Men Inter er tross alt ett av verdens beste lag..Hvor mange 18-20 åring er bankers på slike topplag? Det kan ikke være mange..Rooney og Fabregas er vel unntakene jeg kjenner til.. Slike lag kjemper om cl-pokalen og ligagull hvet år, og de kan derfor ikke koste på seg å utvikle yngre spillere gjennom å gi dem fast plass på laget..Enrique var også et høyst uferdig produkt da han kom til oss som sagt..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 30. Aug. 2011, 21:40 »
Enrique kom dog ikke med merkelappen "den nye Maldini" og hadde ikke debutert i CL som 18-åring.

TKK kan ha et poeng, men tvilen må komme tiltalte til gode. Men jeg er sikker på at Santon er et varp for oss. Selv om det ikke er sikkert at han selges tilbake til Inter om noen år.

TKK var forresten mannen som hentet Borges til Fredrikstad. Så han har definitivt peiling, men ikke nødvendigvis på alt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 30. Aug. 2011, 21:42 »
Det er jeg enig i, Inspector. Er også overbevist om at Santon er bedre enn Enrique var da han kom til klubben. I alle fall har han skaffet seg et større navn på et tidligere tidspunkt i karrieren. Men at han er i nærheten av Enriques nåværende nivå har jeg dessverre ingen stor tro på.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #33 på: 30. Aug. 2011, 21:50 »
Typisk at det kommer noe "negative" omtalelse av Newcastle eller Newcastle spillerer på TV2.no. Hvem er nå denne fotballspeideren Tor-Kristian Karlsen? har ikke hørt noe om han..

Fantastisk enig. Vi satt her og klikka på tv2 som hadde headingen "En spiller som har slitt" som eneste om kjøpet nå akkurat...fåkk åff liksom :-\
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 30. Aug. 2011, 21:59 »
Karlsen har absolutt et poeng når det gjelder Santon, og jeg tror heller ikke vi skal konkludere med at Santon er så mye bedre enn Jose var da han kom. Fordelen til Jose var at han allerede fra før hadde en tøff spillestil, noe uvanlig mtp at han er spansk. Santon er også en svær fyr, så blir spennende å se om han takler den fysiske spillestilen fra starten av.

Jeg har som sagt troen på Santon, men han må på en måte kickstarte karrieren hos oss. Det blir spennende å se om det slår positivt eller negativt ut, men det er ikke gitt at de "ungdomsstjernene" slår til for fullt etter å ha slitt noen år.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 30. Aug. 2011, 22:01 »
http://www.nufc.co.uk/articles/20110830/davide-san-toon_2281670_2436619

...San-Toon..temmelig tørre de skribentene på nufc.co.uk gitt..dog herlig bilde.

Dette er bare britisk media. Prøv å finne en britisk avis uten minst ti ordspill i hver utgave, umulig ;)

Ja, i tillegg bruker en del engelske journalister en god del litterære referanser og lager ordspill av det som sikkert går over hodet på 90% av norske lesere.

Dahl78

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #36 på: 30. Aug. 2011, 22:09 »
kom over en kommentar fra en supporter som la ut: "
I tip my hat off to you Sir Graham Carr" Hvis Carr har hatt en finger med i spillet, som jeg går sterkt ut i fra. Så får vi nok fort se om denne TKK har så mye peiling.

Read More http://www.journallive.co.uk/north-east-news/breaking-news/2011/08/30/davide-santon-signs-for-newcastle-united-72703-29331625/#ixzz1WXlmMp3S

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 30. Aug. 2011, 22:12 »
Tor Kristian Karlsen er en bedreviter. En del av hans uttalelser virker ekstremt skråsikre, noe han kanskje ikke alltid har grunn til å være.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 30. Aug. 2011, 22:13 »
Karlsen har peiling på mye, men det er åpenbart at Carr kjenner spilleren mye bedre enn Karlsen gjør. Karlsen uttaler seg på generelt grunnlag, om at italienere er sleipe folk i forhandlinger, og at de neppe ville sluppet Santon hvis de hadde særlig stor tro på han. Men Carr har mest sannsynlig studert spilleren inngående for å finne ut om han er noe for oss. Og det som ikke er bra nok for Inter kan fort være mer enn bra nok for oss.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 30. Aug. 2011, 22:56 »
Absolutt ikke feil å komme hjem fra jobb til dette!  ;D

Velkommen til klubben, Davide!

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #41 på: 30. Aug. 2011, 23:04 »
Jeg er en av de som er meget, meget positiv til Santon. Mest av alt er det en signal-signering for min del.

Jeg er en del av FM-folka her, så det har selvfølgelig litt å si. Men har sett en god del av han, for en stund siden, og var/er meget imponert :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #42 på: 30. Aug. 2011, 23:06 »
Karlsen kan gå å suge seg sjøl! nå har jeg vert overlykkelig i hele kveld så kommer han og skal dempe det med ditt og datt!  :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 30. Aug. 2011, 23:14 »
Karlsen har en lei tendens til å være skeptisk på generell basis til spillere han ikke har stålkontroll på.

Karlsen kan være kjekk å bruke i forbindelse med ukjente spillere, fra mindre verdenshjørner enn Italia. Men i dette tilfellet tror jeg Graham Carr er langt mer pålitelig enn Tor Kirstian Karlsen.

Å komme til Newcastle blir en "ny start" for Santon. Han må kvitte seg med Maldini-stempelet, og skape sitt eget navn og rykte, ikke leve på en urettferdig merkelapp som ble satt på han som 18-åring. Han kan trenge litt tid før han kommer skikkelig i gang, men han har alle forutsetninger for å kunne bli en suksess.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #44 på: 30. Aug. 2011, 23:35 »

Å komme til Newcastle blir en "ny start" for Santon. Han må kvitte seg med Maldini-stempelet, og skape sitt eget navn og rykte, ikke leve på en urettferdig merkelapp som ble satt på han som 18-åring. Han kan trenge litt tid før han kommer skikkelig i gang, men han har alle forutsetninger for å kunne bli en suksess.

+1!