20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300  (Lest 83781 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #405 på: 20. Aug. 2011, 23:00 »
Han sa jo selv etter Arsenal-kampen at han ikke var 100% ennå, så man får vel gi han, som alle andre, litt tid tenker jeg. Må jo sies å være et bra tegn at vi slår Sunderland og fremdels har en del å gå på :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 20. Aug. 2011, 23:02 »
Må vel etter å ha studert kampen nøyere at han slurva litt, men edelste; er detaljer som ikke er lett å oppdage med Tiote, men når man først studerer han med ball ser man hvilken god spiller han faktisk er. Men ikke alltid så lett å legge merke til.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #407 på: 20. Aug. 2011, 23:04 »
Han sa jo selv etter Arsenal-kampen at han ikke var 100% ennå, så man får vel gi han, som alle andre, litt tid tenker jeg. Må jo sies å være et bra tegn at vi slår Sunderland og fremdels har en del å gå på :)

Jeg tenker da at han kanskje burde gjøre ting litt enklere, om man ikke føler seg 100% selv så burde man jo ikke prøve på ting man ikke er 100% sikker på at man klarer, spesielt på egen banehalvdel.
Skjønner godt at en rotete og dårlig preseason ikke var optimalt, men når han først spiller og vet at det er en av årets viktigste kamper så burde han kanskje se sin begrensning og gjøre ting enklere?

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #408 på: 20. Aug. 2011, 23:16 »
Ja kan godt være detaljer jeg ikke ser thomashaer.

Men min oppfatning av han kort er at han med ball for ofte vender for mye, når han har mulighet til
1. enten spille til en som ikke er like presset eller 2. spille en som er på vei framover.
Når sant skal sies så vender han også ofte når det er gunstig og dermed tar gode valg.

Det er min oppfatning av hva han gjør med ball. Og dermed mener jeg at han for ofte får for mye skryt.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #409 på: 20. Aug. 2011, 23:23 »
Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men mitt skryt av Tiote er sjeldent for ballfordeleregenskaper og kreative valg. Jeg synes han generelt i fjor var svært god på de defensive oppgavene og det er det som er hans klare styrke. Synes han fortjener dette skrytet selv om han kanskje er begrenset i andre aspekt av spillet. Det ene utelukker ikke det andre for min del så lenge han tilfredsstillende utfører de primæroppgavene han er satt til.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #410 på: 20. Aug. 2011, 23:26 »
Etter å ha lest raskt igjennom tråden er det delte meninger om kampen og spillere. Min mening er at dette er en kamp som utartet seg som forventet. Ingen sambafotball, men mye innsats og kriging. Vi fikk virkelig bruk for Jonas' ferdigheter i dag. Han skaper mye og lager flere frispark i god posisjon (bl.a. målet). Cabaye glimtet til tider, med hadde litt tempoproblemet og kan bli litt "lett" i slike kamper. Men dette kommer seg etterhvert som han venner seg til engelsk fotball. Tiote var som vanlig god med ballen, men noe smårufs i blant.
Nok en gang solid forsvarsspill. Ingen tvil om at det har blitt jobbet med det defensive spillet/organiseringen de siste månedene. Dette er utvilsomt det viktigste å ha orden på skal vi etablere oss på øvre halvdel i PL. Verre er det offensivt. Ameobi er...Ameobi. Mens Obertan bør, i forhold den viktige posisjonen han hadde, bli bedre til å bruke farta og holde på ballen (mens vi venter på Ben Arfa ;)). Synes det bor mye i dette laget..

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #411 på: 20. Aug. 2011, 23:35 »

Jeg tenker da at han kanskje burde gjøre ting litt enklere, om man ikke føler seg 100% selv så burde man jo ikke prøve på ting man ikke er 100% sikker på at man klarer, spesielt på egen banehalvdel.
Skjønner godt at en rotete og dårlig preseason ikke var optimalt, men når han først spiller og vet at det er en av årets viktigste kamper så burde han kanskje se sin begrensning og gjøre ting enklere?

Dette går jo på selvtillit, noe jeg bare ser på som positivt. Tror ikke han hadde noen flere balltap enn så mange andre, dessuten så vant han mange viktige dueller også...

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 20. Aug. 2011, 23:46 »
Hvem var det som hadde den skrekkelige pasningen bakover. Godt sykke ut i andre omgang. Står ca på midtbanen. Sentrer bakover mot egen 16m rett til en Sland spiller?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #413 på: 20. Aug. 2011, 23:56 »
Dette går jo på selvtillit, noe jeg bare ser på som positivt. Tror ikke han hadde noen flere balltap enn så mange andre, dessuten så vant han mange viktige dueller også...

Du har sikkert rett i det, men Tiote spiller i en posisjon hvor han ofte ligger veldig farlig til mtp. balltap.
Synes bare han virka veldig usikker og lite komfortabel med ballen i beina gjennom hele 1. omgangen, om selvtilliten mangler så burde han gjort ting enklere, han hadde ofte flere valg enn å drible.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 21. Aug. 2011, 00:06 »
Defensive midtbaner blir for sjelden lagt merke til når de viser bra ferdigheter. Tiote er trygg og vender når man ikke bør ta sjanser, noe som egentlig er det riktige å gjøre syns jeg. Jeg ser at han virkelig har ferdigheter, og han spiller på en posisjon som er veldig utsatt for glipper men som han generelt takler bra. Syns fotball iblant handler for mye om mål og assists.

Btw syns faktisk han var bedre i første enn andreomgang.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #415 på: 21. Aug. 2011, 00:16 »
Btw syns faktisk han var bedre i første enn andreomgang.

Du må gjerne begrunne det, sånn jeg så det var han mye tryggere med ball og virka langt sikrere i 2. omgang.
Og jeg er forøvrig enig i at han er enorm som ballvinner, og har flere kamerater som er LFC og scum fans som virkelig liker fyren og har lagt merke til han.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #416 på: 21. Aug. 2011, 00:16 »
lgrinde: Du er negativ til det meste rundt Ashley, overganger osv. Men når det kjem til kanskje vår dårligaste spelarar i XI, er du posetiv.  ::) ??? Skjønnar ikkje heilt den.

Statsa frå dagens kamp visser også at Simpson var vår svakeste i forsvarrekka, tros R.Taylor spelte "out of position".

Og for dei som lurer på kvifor eg stiller STORE spørsmålstegn med Simpson:

http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/h7xE9Zuhxza4000RN11M?commentpage=last#end-of-comments

R.Taylor har tre taklinger og vinner alle tre.

Simpson har ni, og vinner kun to.

Og kan legge til at han kun hadde to klareringer, der kun ein av dei var "successful". Resten av forsvarrekka vår hadde; R.Taylor(5/10), S.Taylor(2/7) & Colo (6/11).

http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/49y4l13c1n11I0R3Ic84?commentpage=last#end-of-comments

Begge har 46 passninger, mens R.Taylor har 32 "successful", har Simpson 27 "successful".

Ryan Taylor har bedre stats enn han, tros han spelarar på feilside av bana.

Negativ vil eg ikkje sei, eg er meira skeptisk enn det du er :) Korleis er statestikken frå Arsenal-kampen då? Eg meinar no fortsatt at Simpson er god nok for oss per dags dato, og fortsett R Taylor og resten av forsvaret å halda nullen so er jo alt toppers. Men eg følar Simpson-Colo og STaylor er sterke saman. Ja, Simspon er ein begrensa spelar, men han viser framgang. Eg tykkjer Obertan var vår svakaste idag, viss ein absolutt skal dra fram den dårlegaste.

Men for all del, mi kan godt henta både hback og vback i tillegg til ein god spiss.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #417 på: 21. Aug. 2011, 00:39 »
Hvem var det som hadde den skrekkelige pasningen bakover. Godt sykke ut i andre omgang. Står ca på midtbanen. Sentrer bakover mot egen 16m rett til en Sland spiller?

Det var Tiote ja. Heldigvis ordnet han opp i det selv med å vinne ballen tilbake. Likevel en horribel passning.

Det jeg synes Tiote var helt fantastisk på forrige sesong var å bryte/vinne ballen for så å sende en enkel passning fort til en rettvendt medspiller. Det har han foreløpig ikke vist denne sesongen. Som defensiv midt så er det ikke bare det defensive som teller, det er som regel han som skal sette i gang angrepet etter gjenvinning også. Tiote kan det, og med litt mer matchtrening så regner jeg med at han er tilbake til gamle trakter.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 21. Aug. 2011, 03:13 »
lgrinde: Du er negativ til det meste rundt Ashley, overganger osv. Men når det kjem til kanskje vår dårligaste spelarar i XI, er du posetiv.  ::) ??? Skjønnar ikkje heilt den.

Statsa frå dagens kamp visser også at Simpson var vår svakeste i forsvarrekka, tros R.Taylor spelte "out of position".

Og for dei som lurer på kvifor eg stiller STORE spørsmålstegn med Simpson:

http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/h7xE9Zuhxza4000RN11M?commentpage=last#end-of-comments

R.Taylor har tre taklinger og vinner alle tre.

Simpson har ni, og vinner kun to.

Og kan legge til at han kun hadde to klareringer, der kun ein av dei var "successful". Resten av forsvarrekka vår hadde; R.Taylor(5/10), S.Taylor(2/7) & Colo (6/11).

http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/49y4l13c1n11I0R3Ic84?commentpage=last#end-of-comments

Begge har 46 passninger, mens R.Taylor har 32 "successful", har Simpson 27 "successful".

Ryan Taylor har bedre stats enn han, tros han spelarar på feilside av bana.

Negativ vil eg ikkje sei, eg er meira skeptisk enn det du er :) Korleis er statestikken frå Arsenal-kampen då? Eg meinar no fortsatt at Simpson er god nok for oss per dags dato, og fortsett R Taylor og resten av forsvaret å halda nullen so er jo alt toppers. Men eg følar Simpson-Colo og STaylor er sterke saman. Ja, Simspon er ein begrensa spelar, men han viser framgang. Eg tykkjer Obertan var vår svakaste idag, viss ein absolutt skal dra fram den dårlegaste.

Men for all del, mi kan godt henta både hback og vback i tillegg til ein god spiss.

Må si meg enig med lgrinde her. Synes helt klart at Simpson er god nok for oss pdd, og at Overtan var den svakeste av våre i dag. (må presisere at jeg kun så 1. omgang!). Ellers så må jeg si at jeg synes det er merkelig av deg å trekke fram stats kun fra dagens kamp for å underbygge ditt poeng, samt at de statistikkene ikke tar fram noe i nærheten av alt som er relevant.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #419 på: 21. Aug. 2011, 04:26 »
Gå til hovedsiden for å avgi spillerbørs og for å laste ned høydepunkter med intervjuer på 15 min!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!