20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Carling Cup 2011/12  (Lest 25778 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Carling Cup 2011/12
« Svar #105 på: 25. Jan. 2012, 23:55 »
Cardiff får vel ikke EL-plasse om de vinner heller? :P
De har vel vært i den situasjonen før, og ble nektet Europa-plass fordi det ble feil at et lag utenfor England skulle stjele en "engelsk" europa-cup plass? :)
Så dermed er vel Liverpool automatisk sikret EL til høsten, hvis regelen fortsatt er den samme.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 25. Jan. 2012, 23:56 »
Hmmm. Det er i så tilfelle en helt, helt idiotisk praksis. Hva om Swansea skulle vinne PL (  :ler: ) ? Skulle de ikke få spille Champions League?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 25. Jan. 2012, 23:59 »
Merkelig regel. Walisiske lag burde jo også på en eller annen måte ha en sjanse til å komme til europa. Blir som om Swansea plutselig skulle ende på 4. plass i PL, og ikke får lov til å ta en av de engelske CL plassene. Ikke sannsynlig akkurat, var bare for å ta et eksempel.

Ps: Torfinn var før meg med den ja. :P Trege ipod!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #108 på: 26. Jan. 2012, 00:00 »
Er ikke helt sikker på hvordan de greiene der er. :P Men husker det var snakk om det sist Cardiff var i en cupfinale. Men mulig det er en regel som gjelder for andreplasser da. Hvis ligamesteren vinner FA-cupen, så får jo andreplassen Europa-plassen. Mulig det er annerledes hvis man vinner da :P

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 26. Jan. 2012, 00:04 »
Cardiff får vel ikke EL-plasse om de vinner heller? :P
De har vel vært i den situasjonen før, og ble nektet Europa-plass fordi det ble feil at et lag utenfor England skulle stjele en "engelsk" europa-cup plass? :)
Så dermed er vel Liverpool automatisk sikret EL til høsten, hvis regelen fortsatt er den samme.

Woot? Da er det jo ikke annet enn retarded at de er med i det engelske ligasystemet  :grine:
Same old Shearer, always scoring!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #110 på: 26. Jan. 2012, 00:12 »
Litt skuffet over at ingen andre har hørt om dette, og ble litt usikker. Men som vanlig, google er din venn!

Sitat
Our position remains unchanged and should Cardiff win the FA Cup this season they would not be chosen as the FA?s nomination for European competition.
Cardiff enter into English domestic competitions on this understanding and they are fully aware of the rules and regulations under which they take part.
These rules remain the same and there would be no scope for Cardiff, or any of the other Welsh clubs in the English system, to qualify for Europe as England?s representative.

http://www.theoffside.com/leagues/england/cardiff-city-going-to-wembley-but-not-to-europe.html

Før finalen i 2008, regner med det er samme regler.

Christian

• Gjest
« Svar #111 på: 26. Jan. 2012, 07:47 »
Dei får plass av det walisiske fotballforbundet evnt.

Så t,d som Cardiff vinner, så vil dei få plassen til eit av laga som spelarar i den walisiske serien.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #112 på: 26. Jan. 2012, 08:57 »
Jepp, dermed er Liverpool sikret Europa-spill til neste år..

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 26. Jan. 2012, 11:45 »
De er jo ikke sikret, må vel vinne uansett? Hvis de ikke vinner, så går plassen heller til en i ligaen?

Det jeg syns gjør den bortemålsregelen så håpløs er jo dette: Liverpool vinner 1-0 borte mot City og City vinner 1-0 borte mot Liverpool i returoppgjøret. Da blir det ekstraomganger... Og hvis begge lagene scorer ett hver i ekstraomgangene, så går bortelaget videre? Finnes jo ikke rettferdig!

Det eneste de oppnår med det er jo at det sjelden avgjøres på straffer..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 26. Jan. 2012, 16:36 »
Jeg synes det er helt greit å bli belønnet for å score mål på bortebane, jeg.
Riktignok har det irritert meg noen ganger som supporter, at det har så mye å si å ikke slippe inn mål på hjemmebane. Men sånn generelt ser jeg ikke helt den store urettferdigheten. Spiller du 1-1 hjemme og 2-2 borte, så har du jo egentlig gjort en større prestasjon enn din motstander, for det å score to mål på bortebane er jo på langt nær så enkelt som å score to mål på hjemmebane.

Jeg synes faktisk bortemålsregelen er en bedre løsning enn at man skal avgjøre det hele på ren bingo, altså straffekonk. For scorer du flere mål på bortebane enn din motstander, så har du i mine øyne vært bedre enn din motstander, og fortjener å gå videre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 26. Jan. 2012, 16:42 »
Det jeg syns gjør den bortemålsregelen så håpløs er jo dette: Liverpool vinner 1-0 borte mot City og City vinner 1-0 borte mot Liverpool i returoppgjøret. Da blir det ekstraomganger... Og hvis begge lagene scorer ett hver i ekstraomgangene, så går bortelaget videre? Finnes jo ikke rettferdig!

Samtidig er det jo urettferdig at Liverpool skal spille 120 minutt på sin hjemmebane, og City 90 minutt på sin bane. Så jeg synes at det er rettferdig at City får en fordel som kompenserer for det.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #116 på: 26. Jan. 2012, 20:00 »
At ett av lagene har hjemmebane sist blir jo avgjort med loddtrekning, så det kan ikke være så urettferdig...?

Simmi

• Gjest
« Svar #117 på: 26. Feb. 2012, 17:21 »
Hahahaha

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 26. Feb. 2012, 17:40 »
HOLD ONE TIIIIIME!!!
Same old Shearer, always scoring!

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #119 på: 26. Feb. 2012, 17:53 »
Cmon Cardiff!! Skal kose meg skikkelig hvis Cardiff vinner! Alle Lpool fans har jo sagt at dette blir walkover!  :)
Winning isn't everything, it's the only thing!