20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Carling Cup 2011/12  (Lest 25766 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Carling Cup 2011/12
« Svar #60 på: 28. Okt. 2011, 14:36 »
Legendestatus handler for meg verken om antall scoringer eller antall kamper, men om hvilket inntrykk du gjør på byen, fansen og klubben den tiden vedkommende tilbringer der.  Andy Carroll var i ferd med å smelte fansens hjerter totalt og var i ferd med å tilegne seg noe i nærheten av kultstatus da han plutselig fikk en bedre lønningspose en annen plass, og hoppet på første og beste tog til Merseyside. Der og da mistet han selvfølgelig all respekt hos fansen, og det med rette. Og om Carroll skulle komme tilbake, vil jeg påstå at det på dette grunnlaget vil være tilnærmet umulig for han å oppnå legendestatus. Andy Cole scoret 68 mål på 84 kamper totalt for Newcastle på starten av 90-tallet, og forlot klubben på en litt ryddigere måte enn Andy Carroll (det var Keegan som fikk kjeft for salget, ikke spilleren selv), men har aldri vært i nærheten av noen legendestatus. Og skal heller ikke være det. Det er vel den beste sammenligningen vi kan dra.

Nå er riktignok Carroll en local lad, men det gir deg ikke noe gratis, det gir deg bare et enda større forventningspress som du må innfri. Man får kanskje litt ekstra goodwill fra supporterne når man er ung og lovende, men straks du begynner å spille fast førstelagsfotball, og drømme om trøye nummer 9, så kommer sammenligningene med Shearer, Milburn og gutta på løpende bånd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #61 på: 30. Okt. 2011, 13:29 »
spot on!
Venter i spenning...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #62 på: 30. Okt. 2011, 14:17 »
Legendestatus handler for meg verken om antall scoringer eller antall kamper, men om hvilket inntrykk du gjør på byen, fansen og klubben den tiden vedkommende tilbringer der.

Helt enig i at iallefall mål ikke er sentralt for om man vurderer en klubblegende og at vurderingskriteriet strekker seg langt utover statistikken. Men når det gjelder for spillere så er nok antall kamper (i verste fall antall år) i klubben helt sentralt for min del.

Det sirkulerer jo tydligvis mange ulike oppfatninger av hva det innebærer å være en legende, og det er ikke meg bekjent noen fasit på hva som konstituerer legendestatus og hva som ikke gjør det. Men man kan iallefall enes om at for at man skal oppfattes som en klubblegende så bør man nyte denne statusen hos majoriteten til klubbens supportere, og det kan jeg vanskelig se for meg at Carroll gjør. Jeg vil nok likevel ikke totalt utelukke at han kan oppnå det under den hypotetiske situasjonen at han kommer tilbake til oss i fremtiden.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #63 på: 01. Des. 2011, 00:05 »
Ser fort for meg at det bare er å gratulere Man City med Carling Cup-gull.....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 01. Des. 2011, 00:11 »
Glem da ikke LFC. De har da vel bevist veldig godt at de hamler fint opp med de beste laga.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 01. Des. 2011, 09:03 »
Det faktum at CP eller Cardiff er i finalen er vel alt annet enn bra for oss vel? Runners up får EL dersom vinneren allerede er e-cup-klar?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 01. Des. 2011, 09:24 »
Nope, det er kun i FA-cupen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 01. Des. 2011, 09:33 »
Okei. Godt å høre!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 01. Des. 2011, 13:02 »
Syns liverpool var gode mot Chelsea, men må tenke på at ingen av laga toppa startoppstillingene. Syns og at Arsenal hadde fortjent å vinne mot City og hadde VP spilt så hadde dei nok kanskje det..
« Siste redigering: 01. Des. 2011, 13:48 av Sogning »
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 01. Des. 2011, 13:43 »
Crystal Palace <3
Same old Shearer, always scoring!

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 12. Jan. 2012, 00:57 »
Det hadde vært hysterisk morsomt hvis City hadde vunnet på Anfield i andre semifinalekamp og slått ut Liverpool. Har en del Liverpool-supportere på Facebook som allerede feirer avansement. Too soon!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 12. Jan. 2012, 12:15 »
Liverpool skal IKKE til Wembley.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 12. Jan. 2012, 14:34 »
Det hadde vært hysterisk morsomt hvis City hadde vunnet på Anfield i andre semifinalekamp og slått ut Liverpool. Har en del Liverpool-supportere på Facebook som allerede feirer avansement. Too soon!

Helt enig, men City så ekstremt tannløse og hadde en "whatever"-holdning i går som dessverre ikke gir meg mye håp om City-seier på assfield.
Same old Shearer, always scoring!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #73 på: 13. Jan. 2012, 00:01 »
Fikk da inntrykket av at de spilte mye bedre etter hvilen?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 13. Jan. 2012, 00:02 »
Jupp, men langt ifra imponerende. Ingen gode bevegelser, ingen kreativitet og ingen viste noe særlig interesse.
Nei.