20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30  (Lest 29149 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30
« Svar #300 på: 14. Aug. 2011, 01:36 »
Barton viser i dag hvorfor det er så ekstremt...

[Joakim skrev 5 gode avsnitt her]

...forbedret utgave av Peter Løvenkrands, om ikke annet.

Tilslutter meg denne oppsummeringen helhjertet.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #301 på: 14. Aug. 2011, 01:38 »
Utrolig lettet over 1 poeng idag!

Defensivt funket laget utrolig bra, Arsenal spillerene får ikke mye rom og vi er raske i press, slik at pasningsalternativer er sperret av, vi er gode til å gi trygghet for den forsvarsspilleren som presser med en andre forsvarer like bak. Mye positivt å ta med seg fra denne kampen.

Vi er dessverre ikke like gode med ball idag, vi er alt for stresset med ball og spiller for mye langt mot spisser som er ensomme og vinner få dueller. Utrolig deilig at Barton fikk starte kampen, tross av alt utenom sportslige som har skjedd i det siste, han viser høyt tenningsnivå og gir alt for klubben. Han fortjener definitivt ny kontrakt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 14. Aug. 2011, 03:57 »
Mista all respekt for mannen?? No må du gå i dg sjøl og tenke øve ka du skrive....e d noken som blør og gjer alt for drakta så e d barton.

Tok kanskje litt hardt i. Men synes det var flaut av Barton.
"If Newcastle finish in the bottom three, they will get relegated."

- Michael Owen

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #303 på: 14. Aug. 2011, 03:58 »
Her er min analyse av kampen:

Krul: Redder det han skal redde av skudd. En skummel glip på corner som kjappt kunne blitt dyr. 4.

Simpson: Sliter med Gervinho slik resten av laget. Ufarlig offensivt men forståelig. 4.
Coloccini: Min banens beste. Er virkelig betryggende å ha ham som midtstopper. 8. (noe jeg mangler? )
Saylor: Skummelt når han prøver å drible 3spillere. Rydder fint opp mot van Persie. 7.
Raylor: Man ser at han ikke er back. Temposvak. Har dog hele roen på Walcott. 4.

Barton: Viser en vilje man trenger og elsker. Elendige avleveringer og hjelper sjelden Simmy på kant. 4.
Cabaye: Helt usynlig. Lite alternaviter fremover, men skal ha skyld selv. Trenger tid. 3.
Tiote: Jobber hardt, men langt ifra sin beste kamp. Dog betryggende å ham bak. 20 i kondis. 5.
Gutierrez: Offensivt er han verken eller. Deffensivt hjelper han strålende og er meget viktig. 6.

Ba: HELT usynlig. Klarer ikke kombinere med Ameobi og blir løpende imellom. 2.
Ameobi: Ikke bedre. Slapp, og finner ikke rytmen. Samarbeidet med Ba kan ikke kalles samarbeid. 2.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 14. Aug. 2011, 04:00 »
For å få det klart, så lenge ballen er i spill, og Barton river til en spiller i feltet skal det egentlig være straffe. Er ballen ute av spill, er det ikke straffe, bare kort.
"If Newcastle finish in the bottom three, they will get relegated."

- Michael Owen

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #305 på: 14. Aug. 2011, 04:57 »
Alle medlemmer av TAN kan nå avgi spillerbørs på Pardews utvalgte vs Arsenal i vårt nye ratingsystem. Man må være logget inn for å kunne stemme. Her er linken:
http://newutd.no/poeng-med-bar​ton-i-fokus-3/
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 14. Aug. 2011, 09:09 »
Syns mange er i overkant negative om Cabaye idag. Enig at han henger litt etter til tider, men det er hans første kamp i verdens hardeste liga og mot et av verdens best spillende lag.

Hvis man ser på det han gjorde MED ballen så synes jeg dette ser spennede ut, ser etter kreative løsninger, flotte pasninger, man ser at han har enormt god oversikt over medspillere. I tillegg var han ganske nær å score selv om avslutningen ble for svak var den tofotsfinta klasse. Pent forarbeid av Obertan også.

Syns alt i alt at dette var en helt grei PL-debut, motstanden tatt i betraktning. Han sa i et intervju etter kampen at han må komme i bedre form, BRA at han ser problemene selv, har sansen for denne mannen  ;)

Enig...Et av problemene var jo at fraværet av løp rundt ham..Barton har en tendens til å trekke for mye inn og dermed forsvinner bredden i spillet...Dette gjør det vanskeligere for Cabaye å vri spillet dit motstanderen er i ubalanse. Samtidig tror jeg nok Jonas, pga Raylor, fikk beskjed om å være defensivt orientert denne kampen..Jonas var ofte helt ned på egen dødlinje for å hjelpe Raylor mann mot mann. Og som allerede nevnt. Dette er verdens tøffeste liga, og han debuterte mot Arsenal..I stedet for å være så forbanna negative må folk huske på at dette er et lag som i år etter år har kommet på 4. plass og oppover, mens vi var i Wanker bare for  litt over en sesong tilbake..Og vi spilte jevnt med dem, og nekta dem nesten sjanser..Er ikke det positivt så vet ikke jeg....'

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #307 på: 14. Aug. 2011, 09:20 »
Angåande Cabaye synst eg han gjorde ein grei debut. Ein ser han har ferdighetene, men mot Arsenal så vart han, som mange andre, springande i mylla. Det blir gjerne slik når ein spelar mot eit så ballsikkert lag som Arsenal, ein må forvente at vi har kula litt mindre. Det er i slike kamper spelarar som trøkker ekstra til kjem til sin rett, som til dømes Barton.

Coloccini oppsumerer det fint i sitt intervju i nufc.co.uk etter kampen:

"It was a hard game where we had to run a lot. I said to Yohan 'not every game is like this!'. In other games, we will have more of the ball."

Når Yohan får leike litt meir med kula, og kjemien i laget har blitt betre, så tenkjer vi får sjå den verkelege Cabaye!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #308 på: 14. Aug. 2011, 10:05 »
Vi skal vel si oss fornøyde med 1 poeng i serieåpningen. Ble imponert over forsvarsfireren, og håper de fortsetter slik fremover.
Selv om Raylor spilte bra på backen igår, er det helt nødvendig å få inn en venstreback! Jeg regner med at dette skjer i løpet av den kommende uken.
Det er også tydelig at vi trenger en annen type spiss enn det vi har idag. Demba Ba og Ameobi blir for like, og det nytter ikke spille med dem samtidig. Da hadde det faktisk vært bedre om Best eller Løvenkrands får spille ved siden av Ba. De to er raskere og mer bakromsfokuserte enn det Ameobi er.
Cabaye hadde en tøff dag på jobben igår kveld, men han kommer! Jeg har stor tro på at han kan dominere når kjemien i laget er på plass :D
Synes også Obertan virker spennende! For en fart på den mannen. Gleder meg til å se hva han kan utrette mot svakere motstand enn Arsenal.
Også er det Barton - som alltid kommer til å havne i slike situasjoner. Men, man må elske den mannen! Han blør virkelig for drakta og har en vinnervilje som ikke mange har! Viktig at han blir værende i klubben.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 14. Aug. 2011, 11:52 »
Sitat
”Maybe I shouldnt of got involved but diving and trying to win a penalty is s**t. Needs stamping out (No pun). What do people want me to do, stand and trade blows with Gervinho. If u raise ur hands to players faces, u should be off. Ref got it right. Hate CHEATS that dive to win pens. If there’s contact go down but dont blatantly try to con the ref. Refs have it hard enough. I was merely helping him regain his obviously dodgy balance. Cant raise ur hands, end of. What do i have to gain by standing and trading with him. NOWT. If he dosent dive then incident dosent happen. I shouldnt of got involved given but… I train all summer to have him cheat us out of hard earned point. Its not on. Diving should be 3 game ban. Respect the game. If i stayed up or went down its not relevant, raises his hands off. I was merely highlighting he struck me. Standing and defending urself has only got me in trouble before. What u want me to do, hit him back? Or hope refs keeps him on. My job is to do the best for my team, not to keep Gervinho on the pitch. Theres more to football than kicking a ball.” – Joey Barton explains his behaviour on Twitter.

Angående spissene - så syns jeg faktisk Shola leverte en helt godkjent match. Han slet med særs lite støtte fra resten av laget - men klarte å holde greit på ballen i blant. Føler Ba var langt svakere - og han gikk vel kanskje ut med skade i pausen? Har forøvrig sansen for Best, så håper vi kan få se litt mer av han etterhvert - noen andre kvaliteter enn Ba og Shola.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 14. Aug. 2011, 12:27 »
Eg tykkjer Cabaye hadde ein ok debut. Og samanlikna med Tiote so hadde dei ein like god kamp. Heilt ok, men heile laget jobba samen og mi greidde ta eit poeng mot Arsenal. Noko som er jevla bra. Dessutan tykkjer eg det er heilt feil å slakta RTaylor, han hadde ein god kamp han. Tok ut både Gervinho og Walcott. Barton var god men han skuffar veldig på dødball. Det var han utruleg svak på slutten av forrige sesong og. Skjerpings.

Vatne

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #311 på: 14. Aug. 2011, 12:46 »
Igrinde - du kan da virkelig ikke si at RTaylor hadde en bra kamp!? Han ble gang på gang passert av Gervinho uten problemer. Spesielt i første omgang var RTaylor svak og viste at han ikke hører hjemme på venstre back. I andre omgang tok han seg noe opp, men da møtte han en Walcott som ikke hadde touch i det hele tatt. Venstre back posisjonen bør prioriteres av Pardew denne uka.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #312 på: 14. Aug. 2011, 12:53 »
Sitat
”Maybe I shouldnt of got involved but diving and trying to win a penalty is s**t. Needs stamping out (No pun). What do people want me to do, stand and trade blows with Gervinho. If u raise ur hands to players faces, u should be off. Ref got it right. Hate CHEATS that dive to win pens. If there’s contact go down but dont blatantly try to con the ref. Refs have it hard enough. I was merely helping him regain his obviously dodgy balance. Cant raise ur hands, end of. What do i have to gain by standing and trading with him. NOWT. If he dosent dive then incident dosent happen. I shouldnt of got involved given but… I train all summer to have him cheat us out of hard earned point. Its not on. Diving should be 3 game ban. Respect the game. If i stayed up or went down its not relevant, raises his hands off. I was merely highlighting he struck me. Standing and defending urself has only got me in trouble before. What u want me to do, hit him back? Or hope refs keeps him on. My job is to do the best for my team, not to keep Gervinho on the pitch. Theres more to football than kicking a ball.” – Joey Barton explains his behaviour on Twitter.

Han kunne jo f.eks gjort det som en normal person ville gjort, og bli stående uten å slå tilbake. Virker som at han mener han bare hadde to valg. Enten hive seg til bakken på en dramatisk måte, eller bli ståendes å slå tilbake. Han kunne også ha gitt Gervinho det glatte lag verbalt isteden for å rive han opp fra bakken. Bra bortforklart Joey  ::)

Sitat fra: VG
(VG Nett) Joey Barton (28) angrep Gervinho (24) for å ha filmet. Så filmet han. Selv hater han spillere som filmer.

Når det er sagt, så synes jeg det Song og Gervinho gjorde var verre enn det Barton gjorde, men det rettferdiggjør alikevel ikke hans handlinger.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 14. Aug. 2011, 12:59 »
På en annen side så har vel Barton skremt vekk det som var av interresse for han nå, noe jeg håper. Man kan si hva man vil om han, men herre jesus han er viktig for oss! Det tror jeg også Pardew nå har skjønt.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 14. Aug. 2011, 13:20 »
Igrinde - du kan da virkelig ikke si at RTaylor hadde en bra kamp!? Han ble gang på gang passert av Gervinho uten problemer. Spesielt i første omgang var RTaylor svak og viste at han ikke hører hjemme på venstre back. I andre omgang tok han seg noe opp, men da møtte han en Walcott som ikke hadde touch i det hele tatt. Venstre back posisjonen bør prioriteres av Pardew denne uka.

Må ta forutsetningene i betraktning her. Ingen som hyller Raylor og gir han 9'er på børsen, men han gjorde det langt bedre enn forventa/frykta. Var det par ganger i første omgang der han blei forbigått av en ellers rådvill Gervinho. Ellers synes eg han gjorde mye enkelt og riktig, og sto tett på Walcott når han kom inn så han sjeldent fikk utfordra han på farta.