20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30  (Lest 53968 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30
« Svar #285 på: 13. Aug. 2011, 22:26 »
Ble litt skuffet over at vi ikke trykket mer på etter utvisingen, men er egentlig ganske fornøyd med 1 poeng.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 13. Aug. 2011, 22:33 »
Ellers fikk jo Obertan vist at han er latterlig rask ! Såg litt ukomfortabel ut der i midten, og visste ikke når han skulle presse eller ikke. Blei stående å se på litt vel ofte synes eg. Ellers en lovende debut !

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 13. Aug. 2011, 23:03 »
Ellers fikk jo Obertan vist at han er latterlig rask ! Såg litt ukomfortabel ut der i midten, og visste ikke når han skulle presse eller ikke. Blei stående å se på litt vel ofte synes eg. Ellers en lovende debut !

Sagna ble latterliggjort i den ene duellen. Rimelig episk:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #288 på: 13. Aug. 2011, 23:08 »
For di som synes cabaye var god ??? Han var rett og slett dårlig i dag . Smith hadde gjort det mye bedre. Ble løpende i mellom hele kampen. Tempoproblemer til tusen . Men håper d kommer seg, ellers er vi i kjempetrøbbel. Og selger vi barton er vi ferdige. For ein mann !!!! Obertan va den av di nye som virkest frisket.

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #289 på: 13. Aug. 2011, 23:18 »
Negative ting fra kampen:
- Ameobi virker latere enn noen sinne
- R. Taylor var katastrofe i førsteomgang og tydeliggjør behovet for en ny venstreback
- Barton overspiller i utvisnings-episoden og mister hodet litt, men det er forståelig at han mister hodet litt når arsenalspillerne hele tiden er ut etter å ta ham
- Song unngår på utrolig vis rødt kort
- Vi slurver en del i pasningspillet

Positive ting fra kampen:
- Barton står virkelig frem som en kriger
- Det kollektive defensivt virker meget bra
- Stopperne storspiller
- Obertan virker veldig spennende
- Flere spillere blør virkelig for drakten 

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 13. Aug. 2011, 23:29 »
Piers Morgan:

@Joey7Barton you and Song should have been sent off for those haircuts alone..

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #291 på: 13. Aug. 2011, 23:31 »
lagoppstillingen i denne kampen viser virkelig at laget skriker etter en hurtig og målfarlig spiss og en ny venstreback. Dersom det ikke hentes inn innen vinduet lukkes, er jeg meget bekymret for denne sesongen.

Ellers er jeg veldig imponert av vilje til å blø for drakta, beinhard jobbing og godt samhold i laget på banen. Barton står virkelig frem som en kriger. Håper vi får beholde den mannen
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #292 på: 13. Aug. 2011, 23:38 »
Var da satans mye sutring i dag! Jeg er godt fornøyd med seriedebuten, da alt annet enn 0 poeng mot Arsenal er et godt resultat - og i mine øyne en bonus.

Laget er ikke samspilt. Tre spillere som aldri har spilt en ligakamp for klubben er involverte, Taylor bekler en posisjon som ikke er hans beste, og vi mangler strengt tatt vårt viktigste kreative våpen i dag, i Hatem Ben Arfa. Det er lite plan over angrepsspillet vårt, og det er mye som minner om spillet da vi hadde £35M-mannen på topp. Vi pælmer ball på to store spisser - som er dårligere i lufta enn hva Carroll var. Det fungerer ganske dårlig. Individuelle prestasjoner er gode, men kollektivt angrepsspill er fraværende. Spillerene hver for seg er jeg stort sett fornøyde med:

Krul: gjør én blunder som kunne resultert i 0-1, ellers har jeg ikke noe å si på prestasjonene hans.

Simpson: bidrar ikke veldig mye fremover - men i en kamp der en jobber mot Arshavin, Van Persie og Gervinho - så skal en ærlig talt ikke gå for langt frem. Motstanden tatt i betraktning, er dette det beste jeg har sett av Danny.
S.Taylor: Gigablunder når han prøver å dra av 3 arsenalspillere. Ellers har han i alle fall en fantastisk involvering der han vinner en løpsduell med det jeg mener å huske var Walcott?
Colo: Bryter ballbane, og vinner et par dueller han bare må vinne. Min man of the match.
R.Taylor: Jeg var oppriktig redd når jeg så han skulle starte, men mannen temma alt Arsenal hadde å by på.

Barton: Etter en ganske daff start spiller han seg opp utover kampen. Han har slått bedre pasninger og dødballer før, men han er fortsatt den som lager mest trøbbel for forsvaret til arsenal. Jeg elsker mannen, men ble pinlig berørt når han la seg. Håper ikke dette får negative konsekvenser for fremtiden hans.
Tiote: Jeg lo når han fikk gult kort. Har vunnet flere dueller i andre kamper, men han dekker store områder, og vinner mange dueller som stopper fremdriften hos motstanden. Absolutt godkjent.
Cabaye: Blant lagets svakeste i dag. Å spille sentral midtbanespiller mot Arsenal, må være noe av det kjipeste som er. Å debutere i ligasammenheng mot dem, er antakeligvis det værste som kan skje. Som mange har kommentert, var han på halvdistanse bortimot hele 1.omgang. I 2.omgang kommer han seg (i likhet med resten av laget), og viser noe av det han har å by på, men i forhold til Barton var han en vits i dag. Jeg dømmer på ingen måte spilleren nord og ned, men vi så nok allerede her at det vil ta tid før han presterer på samme nivå, som f.eks. Barton.
Jonas: I noen tilfeller syns jeg han spiller vanskelig for langt bak i banen, og det oppstår overgangsmuligheter av det. Når han dribler fremover i banen, er det virkelig artig å se på. Han jobber også hardt deffensivt, og er en av våre viktigste spillere i dag.

Ameobi og Ba: Vermalen spiller en helt fantastisk fotballkamp. Hvorvidt det er fordi spissene våre underpresterer - eller om han selv er i toppform - skal jeg være forsiktig med å uttale meg om. Da jeg sliter litt med å se forskjell på spillerene, så får de tas under et. Jeg syns det er en tabbe å starte med disse to spillerene i denne kampen. Det ser ut til at vi prøver å spille kontringsfotball, og da mener jeg at en bør ha større fartsressurser hos i alle fall én av spillerene. I en kamp hvor vi spiller mer offensivt, og gjerne med Marvoux / Obertan på kantene, kan sikkert denne konstellasjonen være bra, men ikke i dag. Innsatsen er bra, men disse to - sammen med Cabaye, var dagens tre svakeste. Lett.

Obertan: Jeg kommer til å elske Obertan utover i sesongen. Pardew er selvfølgelig en løgner, en kjeltring og blablabla, men det han har sagt om at laget manglet fart, og at Obertan tilfører dette - ser alle. Klyvene hans fikk meg til å tenke på Henry sine tidlige år i Arsenal. Mot svakere motstand, der vi styrer spillet i større grad, vil det bli veldig spennende å se hvor teknisk begavet han er.

Best: Så snart han får én bakromspasning, virker Arsenalforsvaret mer paniske og stressa enn de har gjort hele tiden mens Ameobi var på. Når det er sagt skaper ikke Best så forferdelig mye han heller. Hadde forventet mer av ham.

Lövenkrands: Han var mindre elendig enn jeg mener å huske han som fra i fjor, men fysikken hans er ikke noe å rope hurra for. Burde ikke vært i klubben - og burde i alle fall ikke spilt på bekostning av Vuckic og Sammy.

« Siste redigering: 13. Aug. 2011, 23:41 av Sigurd »

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #293 på: 13. Aug. 2011, 23:48 »
Ober- toon virker lysende. For en fart på gutten.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #294 på: 13. Aug. 2011, 23:57 »
Sikkert mnage av dere som gir faen i min mening.. men jeg skal ta meg friheten til å si den alikevel.

Barton er en spiller som betyr MYE for nufc, vi har rett og slett ikke råd til å miste han.. han jobber, sliter og gir alt i hver kamp. kanskje en noe svak kamp, men han gir alt for den drakta han har på seg! På en måte så forstår jeg reaksjonen hans (forsvarer den ikke), han blir tråkka på tidligere i kampen av song, og det tror jeg tente på pluggene hans. Det at han er BARTON er grunnen til at det blir heksejakt etter han.

Gi Barton 3 års kontrakt! Han er viktig for oss!

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #295 på: 13. Aug. 2011, 23:59 »
BARTOOOOON <3 <3 For en mann! Bare å elske fyren. Forøvrig fornøyd med dagens resultat og 1 poeng :)
Toon till I die.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #296 på: 14. Aug. 2011, 00:14 »
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14429552.stm

Pardew forsvarer Barton.. video litt lenger ned i artikkel

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 14. Aug. 2011, 00:57 »
Barton viser i dag hvorfor det er så ekstremt viktig å ha vinnerskaller i laget.

Angående "slåsskampen" med Gervinho, så er det ingen tvil om at Barton overspiller voldsomt, men han er ikke den første til å gjøre det. Det er sånn man "bruker" å gjøre det for å markere at man har blitt slått. Det ser ikke så bra ut, men hvorvidt man skal kalle det filming og gjøre det straffbart er jeg mer usikker på.

Jeg kan ikke helt forstå hvordan Bartons utfall mot Gervinho etter filmingen hans skal utgjøre straffe til Arsenal. Han river han opp fra bakken, og forteller med relativt sterke ord som jeg ikke tror vi skal forsøke å gjengi at han får komme seg på beina og slutte med slikt tull. At Gervinho reagerer som han gjør får stå på hans regning. Det er det som gjør at han blir utvist, mens Barton "bare" får gult. Jeg synes dommeren løste situasjonen på en god måte, og gemyttene roet seg så snart Barton hadde fått "snakket ut" med Arsenal-spilleren.

Alt i alt spilte vi ingen spesielt god kamp. Men vi har brukbar kontroll defensivt, og det er enkelte små tendenser offensivt sånn av og til i andreomgang. Simpson spiller kanskje sin beste kamp i Newcastle-trøya, Colo er konge som alltid, Saylor er som alltid like stabilt ustabil som Shola og Raylor kommer fra ildprøven langt bedre enn fryktet. Han ble tidvis fintet på rattata av Gervinho, men det var ikke annet å vente. Behovet for en ny venstreback er PREKÆRT, og den venstrebacken burde vært signert SENEST for to dager siden. Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan vi kan tillate oss å ta en sånn risiko.

Like prekært er behovet for en klassespiss. Gjerne en med fart. En goalgetter. Det er smertefullt å si det, men en fem år yngre Michael Owen med gode holdninger hadde vært helt perfekt. Dessverre er Owen fem år eldre og har svært dårlige holdninger, og heldigvis spiller han ikke i svart og hvitt lenger. Men det gjør at vi vet hva vi har å forholde oss til i letingen etter en slik spiss. Men om vi ikke finner han med det aller første, så kjøp i det minste noe som ligner litt. Ikke mye, men litt. Kjøp en forbedret utgave av Peter Løvenkrands, om ikke annet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 14. Aug. 2011, 01:16 »
Syns mange er i overkant negative om Cabaye idag. Enig at han henger litt etter til tider, men det er hans første kamp i verdens hardeste liga og mot et av verdens best spillende lag.

Hvis man ser på det han gjorde MED ballen så synes jeg dette ser spennede ut, ser etter kreative løsninger, flotte pasninger, man ser at han har enormt god oversikt over medspillere. I tillegg var han ganske nær å score selv om avslutningen ble for svak var den tofotsfinta klasse. Pent forarbeid av Obertan også.

Syns alt i alt at dette var en helt grei PL-debut, motstanden tatt i betraktning. Han sa i et intervju etter kampen at han må komme i bedre form, BRA at han ser problemene selv, har sansen for denne mannen  ;)

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #299 på: 14. Aug. 2011, 01:19 »
Barton e en fantastisk mann og ha i klubben:) vil ikje bytta han mot noken andre:)