20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: nPower Championship 12/13  (Lest 26935 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: nPower Championship 12/13
« Svar #90 på: 11. Jan. 2013, 12:02 »
Beklager seint svar, har ikkje sett svaret før nå.

Det har ingenting med dekningen av Newcastle å gjere. Det er berre eg er lei av alle artikler skal ha eit norsk fokus. Veit me er eit lite land osv, men det må gå ann å skrive om Wolves uten at klubben skal ha ein norsk trener eller spelarar. (Så klart handler det om klikk og annonse kroner. Eg veit det)

Men forsatt må det være lov til å ønske eit media, som skriver om ting uten å ha eit norsk fokus heile tiden. Gamsten`s Blackburn vant mot XXX. Kvifor ikkje berre skrive Blackburn vant mot XXX?

Det handler ikkje om at eg ikkje ønsker at norsk fotball skal lykkes osv i Europa. Eg håper så klart flest spelarar og trenerer får muligheten.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 11. Jan. 2013, 12:27 »
Vi bor da i Norge? Blir det samme som at norsk presse skriver om det dersom nordmenn blir drept i utlandet - men ikke ellers om ikke saken er spesiell. Makabert sammenligningsgrunnlag - men jeg finner det altså helt naturlig at det blir slik.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 11. Jan. 2013, 12:41 »
Snakk om å sette det på spissen da. Stor forskjell på sport og andre ting som skjer i verdens bilde.

Igjen, treng dei å skrive "Gamsten`s Blackburn vant mot XXX. Kvifor ikkje berre skrive Blackburn vant mot XXX? "

Men anyways, me har ulike syn på tema.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 11. Jan. 2013, 12:46 »
At norsk media fokuserer på norske profiler i utlandet må da bare være helt naturlig? Skjønner ikke helt greia...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 15. Jan. 2013, 15:07 »
At de skriver "Gamstens Blackburn" eller lignende er nå så. En annen ting er når de skriver "uavgjort for Tettey og Hangeland". Da er det plutselig BARE spillerne som er fokus, og klubbene er uvesentlige.

Det er greit å fokusere på nordmenn i PL, men det irriterer meg når man ikke en gang kan skrive hvilke klubber de tilhører.

Og i stedet for å skrive "Gamstens Blackburn vant mot ..." kan de skrive "Blackburn, med Morten Gamst Pedersen på benken vant i helgen mot ..."
Hvis Gamst scorer eller på annen måte gjør seg nevneverdig bemerket, så greit, fokuser gjerne på det. Men jeg hater å se overskrifter som den nevnte "uavgjort for Tettey og Hangeland". Hva med "målløst for Tetteys Norwich" eller rett å slett fokusere på PL fremfor en dørgende kjedelig 0-0-kamp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 15. Jan. 2013, 15:12 »
Beklager gitt - men jeg syns det er helt naturlig, jeg. Klarer ihvertfall ikke irritere meg overhodet. For min del er ikke norsk presse sin dekning av PL spesielt interessant uansett - da jeg leser engelsk media først uansett. Så dette er i verste fall bagateller for mitt vedkommende :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 15. Jan. 2013, 17:31 »
Ser heller ikke helt grunnen til irritasjon. Norge er et såpass lite land med få spillere i de store ligaene, så er naturlig at det blir sånn. Blitt noe annet hvis vi hadde hatt 10-12 spillere i like mange klubber, da hadde jeg muligens sett det med litt mer irritasjon.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 19. Mars 2013, 12:57 »
http://www.espn.co.uk/football/sport/story/198349.html

Appleton ferdig i Rovers. Ender klubben opp som Portsmouth?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 19. Mars 2013, 19:39 »
Er jo faktisk trist dette da. Blackburn er jo et lag jeg vil se PL og ingen andre plasser.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 19. Mars 2013, 21:51 »
Jeg skjønner ikke denne evige troa på Solbakken? Hva har han gjort for å fortjene det? Joda, han gjorde det greit i Danmark med en tropp som var enormt mye bedre enn resten av lagene i Danmark. Og han gjorde det bra i CL med den samme troppen. Det var imponerende. Men så har han mislykkes totalt i Tyskland, for så å mislykkes totalt i England. Hva gjør at folk fortsatt har så fryktelig troa på han?

Dean Sounders har forøvrig gjort det meget bra med Doncaster denne sesongen.

Her har man ikke trua på Solbakken, men Dean Saunders derimot....... mannen som har gått i lære hos "managerlegenden" Graeme Souness. Ser ut som det sitter mye fra "læremesteren" der.

Wolves skulle spare litt for mye penger ved å selge sine 4-5 beste spillere før sesongstarten. De håvet vel også inn nærmere 300 millioner kroner på salgene, men om de ikke er villige til å bruke penger på erstattere blir laget skikkeleig svekket. Resultatet ser vi jo nå.

Angående Blackburn er det bare tragisk. Nye eiere og en grådig agent som totalt ødelegger klubben. Føler med supporterne dems.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 07. April 2013, 12:01 »
Sitat
Today?s Championship match between Crystal Palace and Barnsley saw the Reds play in an unfamiliar look. Referee Kevin Stroud deemed Barnsley?s home and away kits too similar to the Crystal Palace home shirt and Barnsley were forced to wear the Palace away shirt.

As soon as the game kicked off, the home fans started chanting ?Are you Palace in disguise??.

Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 08. April 2013, 23:39 »
Hvorfor spilte ikke bare begge i bortedrakter? ???

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #103 på: 20. April 2013, 21:56 »
Både Wolverhampton Wanderers og Blackburn Rovers kan faktisk rykke ned i år også.
Er jo tradisjonsrike klubber.
Henning berg får sikkert skylda :koko:   

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 20. April 2013, 22:04 »
Ingen andre enn eierne av klubbene som skal ha skylda der i gården. Ihvertfall hva Blackburn angår.
I ettertid kan det vel sies at Ståle Solbakken kanskje ikke gjorde en så jævlig jobb som det ble antydet. Wolves er jo i utgangspunktet en veldig fornuftig drevet klubb - men tror faktisk de gjorde feil allerede da de valgte sparke McCarthy, jeg.